בתהליך בניית חנות אינטרנטית ישנם שלבים רבים אשר מהווים תשתית לתהליכי קידום ממומן ואורגני עתידי. אחד מעמודי התווך אשר מסייעים לקדם אתר מסחרי בצורה מושלמת בשנים האחרונות הוא יצירת בלוג מושקע כחלק מדפי החנות הוירטואלית. בלוג איכותי מסייע למנהלי חנות דיגיטלית ליצור עולם תוכן שלם מסביב למוצרים, וכך למשוך את הגולשים לאתר המסחרי. אז כיצד ליצור בלוג מצליח? מהי נוסחת הקסם שמושכת את עין הגולשים? והאם ניתן למנף את הבלוג המקצועי לטובת יצירת רווחים באתר מקוון?
את התשובות לכל השאלות האלו, ועוד רבות אחרות תוכלו למצוא במאמר זה.
מה זה קידום אורגני?
קידום אורגני הוא אחד מכלי העבודה החשובים ביותר אשר קיימים בארגז הכלים של כל בעלי אתר מכירתי. כמעט כל גולש ברשת האינטרנט פונה באופן אוטומטי למנוע החיפוש למציאת מידע זמין בנוגע למוצרים ושירותים. הקידום האורגני הוא קידום טבעי של מיקום כלל העמודים בחנות הוירטואלית בתוצאות החיפוש. המטרה הסופית של מנהלי אתר מסחרי היא להגיע לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש. למשל במילים מתחום האופנה כמו "נעליים" ו"בגדי ים", בהן יש כ9000 חיפושים בחודש, אתם מושכים לקוחות פוטנציאליים להיכנס לאתר המכירתי. הלקוחות מגיעים אליכם במקום שאתם תשקיעו מאמצים להגיע אליהם עם קידום ממומן.
תהליך קידום אתרים מכרתיים במנועי חיפוש כמו גוגל מתבסס על מגוון רחב מאוד של דרישות. החל ממילות חיפוש, רמת התוכן הכתוב באתר המכירתי, שילוב תמונות וקישורים ביצירת חנות אינטרנטית ממוקדת. כל אלו, הם רק חלק קטן מהדרכים בהן ניתן לשפר את המיקום הטבעי של כל עמודי החנות המקוונת בתוצאות החיפוש של גוגל.
חיוני להבין כי מהרגע בו אתר מכירתי עולה לאוויר הוא נמצא בתחרות מתמדת על המיקומים הטובים ביותר בכל תוצאת חיפוש. זו תחרות אשר נמשכת לאורך כל תקופת פעילותו של האתר המכירתי. ועל מנת להביא להישגים יש לפעול באופן קבוע לשיפור תוצאות דפי החנות הוירטואלית השונים. לכן, השימוש בקידום אורגני הוא שימוש לטווח הארוך אשר מספק תוצאות בהתאם.
בכדי לשפר את מיקום החנות האינטרנטית מנהלים רבים מוצאים לפועל תהליך אופטימיזציה לדרישות מנוע החיפוש (SEO– Search Engine Optimization). בצורה זו ניתן לתת מענה מקצועי לאלגוריתם של גוגל. ניתן לבצע אופטימיזציה איכותית לאתר המקוון בעזרת צוות מומחי חברת בניית האתרים iWebsite, או בצורה עצמאית על בסיס הטיפים בהמשך המאמר.
חמישה טיפים ליצירת בלוג איכותי לחנות האינטרנטית
בכדי לסייע לכם ליצור בלוג בחנות האינטרנטית, יצרנו את חמשת הטיפים המנצחים לקידום אורגני בגוגל:
-
תזמון
החנות האינטרנטית מונעת מכוחו של לוח השנה. בין אם אתם מוכרים בגדים ובין אם מדובר באתר מכירתי למוצרי אלקטרוניקה, תמיד יש אירועים שיכולים להניע פרסום מתאים בבלוג. לדוגמה, אתר מקוון מתחום האופנה יכול להעלות טיפים לקונים בנושא איתור מבצעים לקראת תקופת ההנחות בסוף שנה. בתוך הפרסום בבלוג, ניתן לצרף קישורים למוצרים מן האתר המכירתי שנמצאים בסל ההנחות לחגים אשר העלאתם.
-
עניין
נושאים מעניינים לקהל היעד של החנות המכירתית הם הבסיס לבלוג. אם קהל הגולשים לא יתלהב מהבלוג יהיה לכם קשה מאוד לקדם אותו אורגנית בגוגל. לכן, השקעת מחשבה ביצירת תוכן ייחודי לנישה היא חיונית. ניתן למשל, להעלות פרסום לבלוג בחנות אינטרנטית לשמלות כלה אשר מפרט מהם הבדים השימושיים ביותר לשמלות בכל עונות השנה. בצורה זו הבלוג משרת את הקונה ומאפשר לה לקבל מידע רלוונטי על תהליך חיפוש השמלה, ממקור אשר נתפש כמומחה.
-
מילות מפתח
גוגל נשען במידה רבה על תוכן כתוב ליצירת דירוג אורגני של מילות חיפוש. לכן, כאשר אתם מקימים בחנות הוירטואלית בלוג חשוב לשים לב לחוקיות בשילוב מילות מפתח. התייחסו לאחוז מילות המפתח בטקסט, כאשר מומחים ממליצים על 1-3%. למשל בטקסט של 800 מילים שלבו כ 8-24 מילות מפתח. את מילות המפתח שלבו בטקסט בצורה מלאה, ללא קיצורים או תוספות שונות, ובהקשר הגיוני תחבירית. למשל כתבו מאמר לבלוג על "מכירת בגדי נשים" כאשר מילת המפתח היא "בגדי נשים".
-
לינקים פנימיים וחיצוניים
מבחינתו של מנוע החיפוש "גוגל", קישורים חיצוניים הן מעין המלצות בעלות ערך רב לקידום האורגני. כאשר מתייחסים לקישורים, מדברים על קישורים שלנו מתוך אתרים אחרים. למשל, ניתן לכתוב כתבה על איכות תפירה של שמלות כלה, ולמקם אותה כקישור באתר של מפיק אירועים. לרוב מנהלי החנות המכירתית צריכים לפנות לחנויות וירטואליות באופן אקטיבי על מנת לפרסם אצלן קישורים. מומלץ ליצור כמה שיותר שיתופי פעולה כאלו, אשר יניבו לכם הצלחות בקידום האורגני. כמו כן אתם יכולים לפרסם קישורים בפורומים או אתרי מאמרים שונים ברחבי הרשת. ככל ואתם פועלים בנישה תחרותית כך תרצו לפזר כמה שיותר קישורים איכותיים באתרים שונים.
-
אורך המאמר
ככל ותצליחו להעלות מאמרים ארוכים יותר, אך איכותיים ברמת התוכן, כך תשפרו את הדירוג בגוגל. מאמרים ארוכים, מלאים במידע, כמו גם במילות מפתח איכותיות לחיפוש. אורכו של מאמר אידיאלי ינוע בין 800 ל1000 מילים. הגולשים אשר מעוניינים להעשיר את הידע שלהם בתחום המחשבים יקבלו מידע תמציתי ומקורי, ולמנוע החיפוש יוצגו מספיק מילות מפתח על מנת לקדם את עצמכם. כאשר מעלים פרסום לבלוג העוסק בעיצוב שמלות, פרטו חמישה עיצובי שמלות כלה שמתאימים לחתונות חורף, במאמר של 800 מילים.