בניית אתר מכירות בינלאומי – נושא מאוד מעניין והרבה אנשי העסקים בודקים את האפשרות להתחיל בחנות וירטואלית העולמית.
מסביבנו הופך לקרוב יותר ויותר. היום לא חייבים להסתפק בחנות וירטואלית שתמכור מוצרים רק כאן בישראל. עסקים שרוצים להרחיב את הפעילות שלהם יכולים להקים אתר מכירות בינלאומי שיחבר אותם אל קהילה חדשה לגמרי של לקוחות ואל הזדמנויות מעבר לים.
עם זאת, יש לא מעט דברים שכדאי לדעת לפני שמקימים חנות וירטואלית בינלאומית, מהרמה הטכנית ועד לחיוב ולמשלוח. הנה כמה טיפים עבורכם לבניית אתר מכירות בינלאומי מפותח ומוצלח.
בצעו התאמה למקום שממנו מגיע הקונה
מבדיקת המיקום המדויק של הקונה דרך כתובת ה-IP ועד לזיהוי המטבע שבו הוא משתמש, יש חשיבות להתאמה אישית לפי כל לקוח. לתהליך הזה קוראים גיאולוקציה, והוא תהליך לוויני המאפשר למעשה לזהות על פי כתובת ה-Ip של המשתמש נתונים שונים שיאפשרו להתאים עבורו את חווית הקניה.
באמצעות תהליך גיאולוקציה אפשר להתאים עבור המשתמש את השפה המוצגת, את המטבע ואת דמי המשלוח כפי שהם מוגדרים לאזור שבו הוא חי.
אפשרו לקבל מידע על מחירים ותשלומים במטבע המקומי
אם אתם מתחילים את בניית אתר מכירות בינלאומי אתם יוצרים למעשה קשר עם לקוחות בארצות הברית, באירופה, ביפן או באוסטרליה.
לכל מדינה יש את המטבע שלה וכל לקוח עושה את החישוב שלו לגבי הכדאיות של הקנייה דרככם. מסיבות אלו כדאי ליצור התאמה של המטבע לפי המדינה בה נמצא משתמש האתר.
התאמה זו היא חלק מתהליך הגיאולוקליציה והיא מאפשרת ללקוח לראות את מחירי המוצרים בחנות שלכם לפי המטבח שלו.
שירות זה לא רק מקל על חווית הקנייה באתר בינלאומי אלא גם מונע טעויות, בעיות ותלונות של לקוחות.
התאימו את עיצוב האתר להצגת השפה
האם הלקוחות שלכם קוראים מצד שמאל או ימין? ניתן ליצור באמצעות עיצוב מדויק ומקצועי התאמה נכונה של האתר מימין לשמאל או משמאל לימין. התאמת השפה מאפשרת ללקוח לראות ולסקור את האתר בצורה טבעית, לפי המאפיינים שהוא רגיל אליהם מהבית.
הוא לא צריך להסתגל לקריאה בכיוון אחר, הוא מרגיש שהוא נמצא במקום אמין ומתאים לו. כך קל יותר למשוך אותו אל האתר ולבסוף לבצע בו גם קנייה.
התאימו את האתר לכל קהל יעד מבחינה שיווקית ופרסומית
האם באנר מושקע של בנק ישראלי מתאים לקהל היעד שלכם שנמצא למשל בגרמניה? רוב הסיכויים שלא. היום אפשר לעצב את האתר כך שנוצרים חומרים שיווקיים ופרסומיים בהתאמה לקהל היעד בכל מקום. למשל – מבצעים מיוחדים שמופיעים רק לאלו שחוגגים את חג המולד מעבר לים או את ראש השנה הסיני, פרסומות רלוונטיות לקהל היעד, באנרים וכדומה.
התאמת הפינות השיווקיות יותר של האתר, אלו שלמעשה אמורות לקדם אותו ואת שותפיו, יוצרת תחושה מוכרת ואמינה. הלקוח הפוטנציאלי מגיע לאתר שמציע לו דברים לוקליים ומוכרים לו.
במהלך בניית אתר מכירות בינלאומי השתמשו בסאב-דומיינים
בבנית חנות וירטואלית בינלאומית עומדות בפניכם כמה אופציות בכל הקשור לרכישת דומיין.
• לרכוש דומיין בינלאומי וליצור הפנייה גיאוגרפית או לפי שפה לכל קהל יעד בכל מדינה או לפי שפת האם.
• לרכוש סאב-דומיינים שהם דומיינים מקומיים עבור כל מדינה בה החנות תפעל.
היתרונות של האפשרות השנייה כוללים קידום טוב יותר של גוגל ויצירת תחושת בטחון ואמינות אצל הלקוח הפוטנציאלי, שמעדיף לבטוח בדומיינים בעלי סיומת מקומית.
מצד שני מדובר בתהליך קצת מורכב ולעיתים יקר. לעיתים אף נדרשת פעילות מקומית בתוך המדינה.
בידקו את עמלות הסליקה בכל מדינה
בכל מקום שאליו אתם פונים עמלות הסליקה בכרטיסי האשראי שונות. חשוב לבדוק מראש מהי פרוצדורת הסליקה בכל מדינה על מנת לוודא שהרווח שלכם גדול מההוצאות הנלוות, ביניהן עמלות הסליקה.
בנוסף, חשוב לוודא שתקנון האתר ושתהליך ההזמנה כוללים פירוט של העמלות ובדיקה של עלויות נוספות שיכולות להיות על חשבון הלקוח. השקיפות הזו היא בגדר חובה עבור כל בעל עסק ובעיקר עבור בעל אתר מכירות בינלאומי שרוצה להתנהל מול לקוחות במקומות שונים בעלי חוקים פיננסיים שונים.
צרו מערך משלוחים אינפורמטיבי וברור ללקוח
לאחר מילוי ההזמנה הלקוח מגיע לעמוד החיוב ושם מצויינים גם פרטי המשלוח. חשוב לשים דגש על עלויות המשלוח, במידה והלקוח הוא שמשלם על המשלוח. בנוסף, כדאי לבדוק אילו אופציות משלוח רלוונטיות לכל מקום ולדייק בהן. כך למשל לא כדאי להבטיח שילוח באמצעות חברת משלוחים מסוימת שלא מגיעה למדינה בה מוצע המוצר.
כדאי ליצור עמוד בשפת הלקוח שמציג את מדיניות המשלוחים וההחזרות ולהפנות לעמוד זה מעמודי ההזמנה. כך יהיה ברור ללקוח בכל תהליך הזמנה כמה הוא אמור לשלם ומה אפשרויות השילוח העומדות בפניו.
לסיכום
מכל הדברים, שפירטנו לעיל אפשר לסכם: בניית אתר מכירות בינלאומי – אתגר לא קטן.
זוהי מערכת מורכבת ודורשת השקעת זמן רב על מנת שתעבוד כמו שעון, ללא תקלות.
לכן ההמלצה החמה היא לפנות לאנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום עוד בתחילת הדרך.
השקיעו מחשבה ותכננו מה בדיוק החנות שלכם תצטרך בהמשך, כי עדיף תמיד להשקיע זמן בהתחלה ולקחת בחשבון את כל המקרים האפשריים.
כמובן יהיו שינוים ותוספות בהמשך,אבל אתם צריכים להשתדל להשקיע בפיתוח בהתחלה כי כל תוספת בהמשך תעלה לכם הרבה יותר.
חשוב מאוד להשתמש גם בשרת חזק ואמין עם שירותי ענן וגיבוים כך אתר שלכם יהיה מהיר בכל מקום בעולם
בכל נושא הקשור לבניית אתרי מכירות אתם יכולים לפנות אלינו. נבהיר לכם את הכל ונשמח לעמוד לשירותכם בפיתוח.