- מגמות איקומרס 2022 – מבוא
- אילו סוגי מגמות איקומרס ניתן למצוא בשנת 2022?
- מסחר ברשתות החברתיות – Social Commerce
- מסחר במציאות רבודה – AR
- מסחר בשידור חי – Live Stream Commerce
- צ'אט בוט מבוסס בינה מלאכותית – AI Chat Bot
- מגמות איקומרס 2022 – סיכום
מגמות איקומרס 2022 – מבוא
אחד המאפיינים העיקריים של ענף המסחר המקוון (E-Commerce) הוא ללא ספק רמת הדינמיות שלו. עד כמה דינמי?. ענף האיקומרס תגובתי במיוחד לשינויים חיצוניים כגון: התפתחות הטכנולוגיה, התנהגות צרכנים, הכלכלה העולמית וכמובן ציפיות הלקוח בכל הנוגע לחווית רכישה מקוונת בשנת 2022. כתוצאה משינויים אלו, נולדו מספר מגמות איקומרס בולטות במיוחד, שאתם כבעלי חנות אינטרנטית פשוט חייבים להכיר!
כיום, כל בעל חנות וירטואלית פשוט חייב להיות מעודכן בכל המגמות והטרנדים בענף האיקומרס. כל זאת, כדי להישאר תחרותי, לזהות הזדמנויות חדשות ובעיקר, להמשיך להיות רלוונטי גם בשנת 2022. כי בסוף, להתעדכן במגמות בעולם האיקומרס זאת לא המלצה – זאת חובה!
אז אילו סוגי מגמות איקומרס ניתן למצוא בשנת 2022?
ריכזנו עבורכם 4 מגמות עיקריות ומובילות בענף האיקומרס. כאלו שבדרך הבטוחה להוביל ואף לשנות לגמרי את כל מה שהכרתם על רכישות מקוונות!
מסחר ברשתות החברתיות / Social Commerce
כעיקרון, מסחר ברשתות החברתיות איננה מגמה חדשה. אך עם זאת, מגמה זו שוברת כל שיאים בשנת 2022. לכן, בהחלט ראוי וחשוב שתכירו אותה.
כיום, הרשתות חברתיות מאפשרות לעסקים רבים להפיץ ולמכור את המוצרים על ידי יצירת חנות של ממש בתוך הפלטפורמות שלהן. בכך, ניתן להציג את הקטלוג במלואו עם עמודי מוצר מפורטים וכמובן להפנות בסופו של תהליך אל אתר מכירות לביצוע תשלום. כל זאת, מבלי לצאת מתחומי הפלטפורמה החברתית. מכאן, יש רק יתרונות. החל הוספת ערוץ חשיפה ועד הגדלת המכירות בצורה משמעותית. מבין הרשתות הללו, תוכלו למצוא את פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ואפילו פינטרסט.
נקודה חשובה, כדי לבצע הקמת חנות ברשתות חברתיות חובה שיהיה לכם חנות אינטרנטית. מדוע? כי את חנויות אלו ניתן להקים אך ורק על ידי העלאת קטלוג מוצרים המתבסס על מוצרים קיימים בתוך חנות אינטרנטית. בזכות קטלוג מוצרים ניתן יהיה להציג את כל הפריטים עם כל המידע שהגולשים צריכים: מידות, צבעים וכמובן מחירים. מכאן, כל שנותר להם הוא פשוט לעבור בלחיצת כפתור אל אתר המכירות להמשך ביצוע התשלום.
לפיכך, אין צל של ספק כי מסחר ברשתות החברתיות הוא הזדמנות מצוינת להגדיל את התנועה ורכישות בכל אתר מכירות. כל זאת בייחוד לאור נתוני מחקרים רבים אשר קבעו כי 97% מדור ה – Z משתמשים ברשתות החברתיות כמקור ההשראה העיקרי שלהם לפניי ביצוע הרכישה. הוסיפו לכך את הפיצ'ר שעתיד להגיע ולאפשר ביצוע תשלום ישירות מהרשת החברתית (מבלי לעבור אל חנות אינטרנטית). הרי לכם כל הסיבות מדוע מסחר ברשתות החברתיות הוא מגמה מובילה שכאן כדי להישאר!
מסחר במציאות רבודה – AR
אחת מבין מגוון מגמות מובילות בעולם האיקומרס לשנת 2022 היא מגמת מסחר במציאות רבודה – Augmented Reality Commerce. מגמה זו מאפשרת לבעלי חנות וירטואלית להקנות חווית קנייה חדשנית וריאליסטית במיוחד לגולשי החנות שלהם. כאילו ממש הם בתוכה!
כיצד? על ידי שימוש בטכנולוגיית מציאות רבודה. טכנולוגיה זו מאפשרת לבעלי אתר מכירות להציג את המוצרים בצורה תלת מימדית. בכך, לשנות את חוקי המשחק בכל הנוגע לאיך מציגים מוצרים בחנות וירטואלית בשנת 2022. בזכות כך, ניתן לשפר ולשדרג משמעותית גם את חווית הגלישה. אך גם, לעזור לגולשים רבים בסיטואציות בהן חשוב לוודא התאמת המוצר: מסגרת משקפיים, רהיטים, מוצרי איפור, נעליים ועוד.
העולם בו אנו חיים הולך ונהיה וירטואלי יותר ויותר, בייחוד כאשר מדברים על מסחר מקוון. די בלהסתכל על החזון של חברת Meta (פייסבוק לשעבר) אשר הקימה את Meta Verse המהווה מרחב וירטואלי חדשני ומתקדם. מרחב זה, מאפשר לגולשים בו לעשות כמעט כל דבר: להיפגש עם חברים, לערוך פגישות עסקיות וכן גם לערוך מסע קניות וירטואלי. בעקבות כך, מותגים רבים כבר הבינו את הפוטנציאל במסחר במציאות רבודה ורכשו שטחי מסחר וחנויות בתוך מרחבי ה Meta Verse. מבין מותגים אלו ניתן למצוא את אדידס, גוצ', נייק ועוד.
מסחר בשידור חי – Live Stream Commerce
בשנת 2022, קיימת עוד מגמה בולטת נוספת בעולם האיקומרס – מסחר בשידור חי – Live Stream Commerce. מטרת מגמה זו היא למכור מוצרים באמצעות שידורים חיים ובכך לאפשר חיבור אנושי ואמיתי בין העסק לבין הלקוחות הפוטנציאליים, חיזוק הנגישות של המותג אל הלקוחות ומתן הדגמה / הדרכה על מוצרים והכל בשידור חי.
כיום, עסקים רבים עושים שימוש בשיטת מסחר זו ומשלבים בה משפיענים ומותגים במהלך השידורים. כל זאת, כדי לעודד ולקדם את המכירות. במהלך שידורים אלו, הלקוחות הפוטנציאליים יכולים לשאול כל שאלה העולה על דעתם בנוגע למוצר אותו הם מתכוונים לקנות. המטרה כאן, היא להעניק ליווי של נציג החנות לאורך כל תהליך הרכישה בחנות הוירטואלית. כמו חנות ״פיזית״ לכל דבר.
בנוסף לכך, מחקרים אשר בדקו את טרנד המסחר בשידור חי, גילו כי הדור הצעיר מסווג כקהל אשר אוהב במיוחד לבצע רכישות במהלך שידורים חיים. כל זה מוכיח לנו כי מגמת המסחר בשידור חי בעלת עתיד מזהיר במיוחד. אז התחילו לשלב מגמה זו בחנות הוירטואלית שלכם ותראו פלאים. החל משיפור שירות הלקוחות. דרך הרחבת נגישות החנות והעסק שלכם אל קהלים חדשים ועד הקניית חווית קנייה אינטימית במיוחד!
צ'אט בוט מבוסס בינה מלאכותית – AI Chat Bot
ממשיכים עם עוד מגמה מעניינת ומשמעותית בעולם האיקומרס בשנת 2022. הפעם, עם צ'אט בוט מבוסס בינה מלאכותית. האמנם, שימוש בצ'אט בוט חדר אל עולם האיקומרס לפניי מספר שנים. אך היום, הוא משלב בתוכו את הטכנולוגיה המדהימה הנקראת בינה מלאכותית (AI). בזכות טכנולוגיה זו, הפך הצ'אט בוט הרגיל שכולנו מכירים לכלי מתוחכם הנוכח לאורך כל מסע הרכישה של הלקוחות בחנות. בכך, הוא מסייע לשפר את חווית הרכישה וכמובן להגדיל את המכירות!
כיום, שילוב של צ'אט בוטים של במסחר מקוון הפכו לשם דבר. בזכותם, גם אתם כבעלי חנויות וירטואליות, תוכלו למנף את כל ממשקי השיחה עם הלקוחות שלכם (הודעות, צ'אט בוט ועוזר קולי). כל זאת, לטובת סיפוק חווית קנייה משודרגת ללקוחות שלכם ולאורך כל שלב ושלב במסע הרכישה. החל ממתן עזרה לגולשים בחיפוש אחר מוצר ועד סיוע במעמד התשלום. כל זאת, בזכות הבינה המלאכותית. אשר משתמשת בנתוני שיחה קודמים עם לקוחות, לומדת אותם, מפיקה תובנות ובהתאם לכך מעניקה סיוע מותאם אישית!
כבעלי חנויות וירטואליות, חשוב ליישר קו עם הטרנדים בעולם האיקומרס כדי להישאר רלוונטיים. על אחת כמה וכמה עם מגמת הצ'אט בוט החכם המתחילה להיות נפוצה בקרב חנויות וירטואליות רבות. בזכותו, תוכלו להעניק חווית רכישה אישית לכל לקוח שלכם, לאפשר זמינות 24/7 והכי חשוב לחזק את אמון הלקוחות במותג שלכם. כשזה יקרה, אתם תרגישו בהבדל!
מגמות איקומרס 2022 – סיכום
לסיכום, עולם האיקומרס מתפתח בקצב מסחרר ומתאים עצמו כל הזמן אל הסביבה החיצונית. די להסתכל על המגמות כדי להבין עד כמה מושפע עולם המסחר המקוון בכל הנוגע להתפתחות הטכנולוגיה, נורמות חברתיות והתנהגויות רכישה חדשות. כל אלו, מחייבים כל בעל חנות וירטואלית להיות עם ידו על הדופק. בייחוד כאשר יש צורך לשמור על תחרותיות ורלוונטיות בנישה. דבר אשר מורכב גם ככה בעולם האיקומרס.
לפיכך, חשוב לשלב מגמות אלו בחנות הוירטואלית שלכם. אלו, לא רק שישמרו אתכם רלוונטיים בנישה ואפילו יעניקו לכם יתרון תחרותי. אלא גם ישפרו משמעותית את חווית הרכישה בחנות, ינגישו את המותג לקהלים חדשים, יסייעו לכם במתן שירות לקוחות וכמובן, יעשו פלאים להיקף המכירות שלכם!