תוכנית שיווקית ללקוחות דוברי רוסית פותחת שווקים חדשים
תוכנית שיווקית היא אחד המסמכים החשובים ביותר בכל עסק, שכן היא מגדירה את נקודות המגע השונות עם הלקוחות והמתחרים שלך. בתהליך מחקר, עיבוד נתונים ופיתוח אסטרטגיות שיווק אנו מפתחים הבנה עמוקה של העסק ושל עצמנו, ממנה נוכל לפתח את הפעילויות הנדרשות בערוצי שיווק שונים.
כל עסק תמיד שואף לתפוס שווקים חדשים. בישראל וגם בעולם קהל דובר רוסית הוא קהל גדול עם יכולת לשלם. גם יתרון משמעותי הוא תחרות נמוכה. נשמח לבחון ביחד איתכם, כיצד ניתן לנצל הזדמנות עסקית הזאת ולקבל רווח נוסף. לעשום מערך שיווקי, קידום פרסום ברוסית באינטרנטופרסום ברוסית,
ישנן דרכים רבות לכתוב תוכנית שיווקית. רוב המודלים הקלאסיים לכתיבת תוכניות שיווק פונים לארגונים בינוניים או גדולים, המעסיקים עשרות ואף מאות עובדים. מודלים חדשים מכוונים לכל נישה: יש תוכנית שיווקית טיפוסית לעסקים נותני שירות, תוכנית שיווקית לעסקים במסחר אלקטרוני וכו.
חיבוק בין המודלים הקלסיים לכתיבת תוכנית שיווקית ובין המודולים החדישים מאפשר ליצור תוכנית שיווקית מתאימה לעידן הדיגיטאל ויחד עם זאת מתחשבת גם בהיסודות האסטרטגיות
מבנה תוכנית שיווקית לקהל דוברי רוסית
- עמוד פתיחה, כוללת תאריך יצירת מסמך, עדכונים ושינוים משמעותיים כדי לתעד וללמוד מהטעויות
- תקציר מנהלים – סיכום קצר על הפעילות העסקית + נקודות משמעותיות בתוכנית השיווקית
- הגדרת מטרות גלובליות, חזון עסקי מתבסס על שליחות כללית של העסק, ערכים מרכזיים ו"גבולות גזרה" בפעילות הענסקית
- תיאור של העסק עם הפוקוס על החולשות וחוזקות של העסק, דרכי התגברות על הבעיות אפשריות, ניצול הזדמנויות וניטרול איומים
- אבחון וניתוח מתחרים והסביבה העסקית – הבנה מעמיקה של השוק דוברי רוסית בישראל או בחו"ל
- גזירת פלג שוק – מאפיינים עסקיים, שפה רוסית, בידול וניסוח הצעת ערך
- הגדרת קהל יעד: רצוי, אידיאלי, לא רצוי והכרחי. הבנת צרכי הקהל דוברי רוסית וטיפוסי התנהגות צרכנית
- ערוצי הפצה ואסטרטגיית תוכן – מתי לעשות פרסום, כמות הצעות, קמפיינים
- הגדרת יעדים ברורים, ניתנים להשגה, יעדי מאקרו ומיקרו
- גזירת משימות מהמטרות עסקיות, תיכנון בלוח שנה לפי שלבים ויעדים
- ניהול תקציב שיווקי
חשוב להבין, שתוכנית שיווקית היא מסמך חשוב מאוד, יחד עם זאת הוא צריך לא להגביל אותכם, אלה לתת לכם מפה, בעזרתה תוכלו להגיע למקום רצוי בצורה הכי ישירה, קלה וללא מכשולים מיותרים בדך. יחד עם זאת צריך לשמור על הגמישות עסקית, כי בפועל אנחנו נמצאים בעולם של אי וודאות וחשוב לקחת את זה בחשבון כאשר בונים תוכנית שיווקית.
למה כל כך חשוב להתחיל שיווק העסק מהתוכנית שיווקית?
הרבה עסקים נגשים לפרסום בצורה חובבנית ומתחילים לפרסם קמפיינים בערוצים סטנדרטיים, כמו גוגל, פייסבוק, אינסטגרם
אחרי מספר חודשים והחלפת מספר חברות פרסום, כי בפועל קמפיינים לא מביאים תוצאה רצויה, בעלי עסקים מתחלקים למספר קבוצות
- קבוצה ראשונה – אלה שלא מאמינים כבר לאף אחד ושום דבר לא עובד
- קבוצה שניה – אלה שמחליפים ומנסים בכל הערוצים אחרים, ויש סיכוי להצליח, אבל סיכוי נמוך
- קבוצה שלישית – אלה שמבינים שמשהו פה לא עובד בצורה נכונה ופונים ליעוץ שיווקי. זאת הצעד הראשון לבניית תוכנית שיווקית והעצם להצלחה עסקית.
תהליך בקרת פעילות שיווקית לקהל דוברי רוסית
כחלק מתמהיל השיווק, נייעץ לחברות ליצור תהליך בקרה לפעילות השיווקית. על מנת לבדוק את הדינמיקה של אתר החברה, מומלץ להשתמש בפלטפורמת בקרה שמטרתה להציג נתוני שימוש באתר, כגון כניסות לאתר, זמן שהייה באתר ועל סמך נתונים אלו ניתן לבצע להבין את ההשפעה של התוכן המוצג באתר והתוכן המוצג באתר אילו דפים משפיעים יותר או פחות. על מנת לעקוב אחר פעילות שיווקית בכנסים, כאשר לקוח פונה ישירות לחברה, חשוב לשאול כיצד הגיע לחברה. עליך ליצור טבלת מעקב שתציג את מספר אנשי הקשר הישירים שנוצרו במהלך תהליך שיווק ספציפי.
לסיכום עבור תוכנית שיווקית לדוברי רוסית
כמו כל תוכנית שווקית חשוב לבנות אותה בצורה נכונה, ולדייק קהל יעד, גם אם קהל רחב הוא דוברי רוסית
חשוב להקפיד להתקדם לפי שלבים ולהשלים משימות, ובסוף להגיע למתרות העסקיות שלכם