היי! מעוניינים בבניית אתר תדמית?

משהו דומה לחנות של ?

תמלאו בבקשה טופס ונחזור אליכם בהקדם

פרסום תמונות בפייסבוק ללא רשות – כל הכללים

בעידן שבו הזירה הדיגיטלית היא שם המשחק, הפכו אתרי המסחר האלקטרוניים לשחקן המרכזי. אחוז רכישות

פרסום תמונות בפייסבוק ללא רשות – כל הכללים

בעידן שבו הזירה הדיגיטלית היא שם המשחק, הפכו אתרי המסחר האלקטרוניים לשחקן המרכזי. אחוז רכישות

תודה רבהkeyboard_arrow_up צור קשר keyboard_arrow_down

הגדרות

הגדלת מסך
1.5X
גודל גופן
0

מדריך של ניווט מקלדת!

כאן ישנה רשימת פעולות אפשרית בעזרת מקלדת:

  • פתיחת חלון עזרה: i או h
  • לדלג לאלמנט הבא: tab
  • לחזור לאלמנט קודם: tab + 
  • לפתיחת רשימה נפתחת לחצו: shift + 
  • לפתיחת רשימה נפתחת לחצו: alt + o
  • לפתיחת רשימה נפתחת לחצו: alt + c
  • לכבות/להדליק שליטת מקלדת: alt + k

אם בבעלותך חשבון פייסבוק פרטי או שאתה מנהל דף עסקי, ודאי נתקלת לא פעם בסוגיית פרסום תמונות בפייסבוק ללא רשות. זוהי סוגיה מורכבת שהכללים בה לא תמיד ברורים. במאמר זה אנסה לעשות סדר בכללים לפרסום תמונות בפייסבוק על מנת לעזור לך להימנע מטעויות שעלולות לעלות לך ביוקר.

ביל גייטס טבע את המונח "התוכן הוא המלך" בנאומו המפורסם בשנת 1996, והוא אכן צדק. בכדי להצליח לפרסם או למכור באינטרנט חשוב לדאוג שהתוכן יהיה איכותי ורלוונטי לגולשים. ברשותך, אני רוצה לחדד את המונח של ביל גייטס כך שיתאים לעידן הדיגיטלי העכשווי ולומר – "התוכן הויזואלי הוא המלך". כיום, התוכן הויזואלי הוא הדרך העיקרית ל"תפוס" את העין של הגולש ולבלוט בתוך ים המסרים שהוא מקבל בשיטוט ברחבי הרשת.

אז אם התוכן הויזואלי הוא המלך, לא פלא שאנחנו רואים אותו בכל מקום והדרישה לשימוש בו רק הולכת וגדלה. הרשת מוצפת בתמונות שונות ומגוונות וניתן להשיג אותן בלחיצת כפתור - בין אם בחיפוש בגוגל ובין אם במאגרי תמונות ייעודיים. לכל תמונה זכות קניין השייכת למי שצילם אותה ואין להשתמש בה ללא אישור מפורש מבעליה. על כן, חשוב להכיר את הכללים ולעשות הבחנה באילו תמונות מותר לעשות שימוש ומתי פרסום תמונות בפייסבוק ללא רשות הוא חוקי.

פרסום תמונות בפייסבוק - עשה ואל תעשה:

א. הימנע מהפרת זכויות יוצרים

אתה ודאי שואל איך יודעים אם יש על תמונה זכויות יוצרים? התשובה לכך היא שאם לא מצוין במפורש אחרת התמונה מוגנת בזכויות יוצרים; ואין להשתמש בה בין אם לשימוש פרטי ובין אם לשימוש מסחרי. ובכל זאת, הנה כמה כללים שיעזרו לך להימנע מהפרת זכויות יוצרים:

1. לעולם אל תשתמש ב"סתם תמונה" שמצאת בחיפוש בגוגל. ברוב המקרים מדובר בתמונות שהמקור שלהן לא ידוע וקיים סיכוי סביר לקבל תביעה על הפרת זכויות יוצרים. איך בכל זאת ניתן להשתמש בתמונות מגוגל? בעמוד חיפוש תמונות מתקדם של גוגל ניתן להגדיר את החיפוש על פי היתר השימוש בתמונה. בין ההגדרות הקיימות ניתן למצוא: תמונות שהבעלים אישרו לעשות בהן שימוש שלא לצרכים מסחריים; תמונות שהבעלים אישרו לעשות בהן שימוש מסחרי; תמונות שהבעלים מתיר לעשות בהן שימוש וגם לבצע בהן שינויים וכדומה.

2. רכישת תמונות מאתרי סטוקים למיניהם היא דרך מצוינת להשיג תמונות איכותיות בעלויות קטנות מבלי להפר זכויות יוצרים. באתרים אלה ניתן למצוא מגוון רחב של תמונות מקצועיות הקשורות לנושאים ותחומים רבים.

3. אתרים המציעים הורדת תמונות בחינם יכולים להיות פתרון זמין וזול, אך יש להיזהר מ"מוקשים" שכן פעמים רבות לתמונות באתרים אלו אין רשיון. על כן לפני שימוש בתמונות מאתרים אלו מומלץ לבדוק האם לתמונות יש רשיון CC או GNU.

4. הדרך הבטוחה ביותר להימנע מהפרת זכויות יוצרים היא לצלם ולהפיק תמונות באופן עצמאי. כיום לרובנו יש מצלמה איכותית בסמארטפון באמצעותה ניתן להפיק תמונות טובות באיכות גבוהה. יחד עם זאת, ניתן לערוך את התמונות באמצעות תוכנות או אפליקציות חינמיות לעיבוד תמונה ולקבל תמונות מקוריות שיעשו את העבודה.

ב. שמור על הזכות המוסרית של היוצר

לכל צלם/יוצר יש זכות קניין על התמונה שמשמעותה איסור שימוש בתמונה ללא אישור מפורש מהיוצר. יחד עם זאת לכל צלם/יוצר יש גם זכות מוסרית על התמונה, לפיה זכותו לוודא שהתמונה תוצג ללא עיוותים ובאופן שאינו פוגע בו או בתמונה. גם לאחר רכישת זכות שימוש בתמונה אסור לפרסם אותה כאילו צולמה על ידי אדם אחר ויש לתת קרדיט לצלם שיוצג בסמוך לתמונה.

ג. הימנע מפגיעה בזכות לפרטיות של המצולם

כלל חשוב נוסף שיש להכיר לפני העלאת תמונות לפייסבוק הוא השמירה על הזכות לפרטיות של המצולמים. גם אם התמונה צולמה באופן עצמאי ואינה מפרה זכויות יוצרים, היא עשויה להפר את הזכות לפרטיות של המצולם. לרוב, מדובר בתמונות של קטינים או ידוענים או תמונות שצולמו במרחב הציבורי. במקרה של קטינים אין להשתמש בתמונה ללא אישור מפורש מההורים.

לסיכום, כדי להימנע מטעויות שעלולות לעלות לך ביוקר בעת העלאת תכנים ויזואליים לדף הפייסבוק, עליך לזכור את 3 הכללים הבאים: שמירה על זכויות יוצרים, מתן קרדיט ליוצר ושמירה על פרטיות המצולמים.
מקווה שהמאמר עזר לך ושהצלחתי לעשות לך סדר בכל הקשור לסוגיית פרסום תמונות בפייסבוק ללא רשות.

אנו בחברת iWebsite מנהלים דפי פייסבוק עסקיים ומשתמשים בתמונות בעלות רשיון בלבד. רוצים שננהל את הדף העסקי שלכם? לקבלת הצעת מחיר חייגו עכשיו 08-88683934 או השאירו פרטים בתחתית העמוד ונחזור אליכם בהקדם.