- כל מקרה לגופו
- בלעדיות – 100% הצלחה בפתיחת חנות אינטרנטית מוכרת
- פשטות – אל תסתבכו, אל תסבכו
- הלקוח לא אמור ללכת לאיבוד
- פחות שלבים – יותר כסף
- אורחים – ברוכים הבאים
- תנו ללקוחות להרגיש בטחון
- מתנות קטנות – ערך רב ללקוחות
- חנות אינטרנטית – כלים שחייבים כדי להצליח
- סיכום
כיום, יזמים ובעלי עסקים רבים פשוט ״משאירים כסף על הרצפה״ במהלך פתיחת חנות אינטרנטית. כל זאת תתפלאו, מסיבה שתהיה מובנת מאליו לכל אחד ואחת ממכם: חוסר בניצול הפוטנציאל.
כי בדור הנוכחי בכל חנות אינטרנטית יש פוטנציאל אדיר!
על אחת כמה וכמה שענף האיקומרס הוא בין הענפים המשגשגים ביותר בימינו!
אז איך מפיקים את מלוא הפוטנציאל בתהליך בניית חנות וירטואלית?
ולא פחות חשוב, איך תכלס עושים זאת נכון?
בכתבה הבאה ריכזנו לכם טיפים מנצחים מתוך הניסיון הרב שלנו בתהליכי בניית חנות וירטואלית.
אנחנו מכנים אותם טיפים מזהב ששווים לכם כסף, והרבה!
אז שנתחיל?
פתיחת חנות אינטרנטית – כל מקרה לגופו
חשוב שתתייעצו עם חברה המנוסה בתחום הקמת חנויות וירטואלית. חברה שכזו יודעת לבצע התאמת צרכים עבור הלקוחות עוד במהלך תהליך הקמת חנות אינטרנטית. במידה ואתם מתייעצים עם חברים, אתם עלולים לקבל מידע שגוי. נדגים זאת כך: חבר שלכם הקים חנות חיות. לעומת זאת – אתם רוצים בכלל להקים חנות שעוני יוקרה. ברור שהדרישות העסקיות לחנויות אלו הן שונות. למשל:
-
תהליכי שימוש
– יש חנות שעדיף להוסיף בה הליך רכישה מהיר. לעומת זאת, בחנות אחרת רצוי לגרום ללקוח להישאר בה כמה שיותר
-
הנחות
– יש לקוחות שישמחו לדעת על הנחות והטבות שונות בחנות אינטרנטית. לא יפריע להם להיות מוצפים בהן. לעומת זאת, ישנם משתמשים שיכולים לנטוש חנות אינטרנטית בגלל שהיא "מציקה" להם עם הצעות והטבות.
המלצתינו היא להיעזר בחברה אשר מומחית בתהליכי בניית חנות וירטואלית אשר מכירה כל פרט ופרט בתהליך ההקמה. (לדוגמא, חברה כמונו😉)
בלעדיות – 100% הצלחה בפתיחת חנות אינטרנטית מוכרת
אם תצליחו למצוא מוצרים ייחודיים למכירה בחנות וירטואלית – סיכויי ההצלחה יעלו באופן דרמטי. יש לנו לקוח שמשתמש בשירות בניית חנות וירטואלית שאנו מציעים, ולשמחתנו היא מאוד רווחית ומצליחה. באחת השיחות הוא תהה, למה החנות שלו לא מרוויחה מספיק. “יש טראפיק גדול, אבל רק 4-5% מגולשים קונים!”. נגיד שכל מוצר בחנות זו נמכר ב-700-800 ש”ח. מי שמתעסק במסחר אלקטרוני מבין שתוצאה זו היא תוצאה מעולה ואף כמעט יוצאת מן הכלל. מה שגרם לחנות ספציפית זו להצליח – הבלעדיות. בכל השוק הישראלי היו רק 2 ספקים עם אותו מוצר, באמצעות שילוב פרקטיקות מקובלות של קידום חנות אינטרנטית הצלחנו להבליט את הייחודיות שלה ולגרום להצלחתה. מוסר ההשכל: דאגו להציע ייחודיות וערך אשר לא קיימים אצל המתחרה, או לחלופין מוצעים לא בצורה טובה מספיק. בזכות זה תוכלו למשוך קהל שיאהב אתכם ויהיה נאמן לאורך זמן.
פשטות – אל תסתבכו, אל תסבכו
היבט הפשטות בתהליכי מכירה בחנות אונליין היא סופר משמעותי להצלחה שלכם. היא משמעותית אף יותר כאשר נותנים להיבט זה משקל עוד בתהליך הקמת חנות אינטרנטית. הנוסחא כאן פשוטה: ככל שתקלו על הלקוחות שלכם בעת הגלישה באתר. כך תגדילו את הסיכויים לרכישה. בנוסף, פשטות בתהליכי מכירה תתרום לכם גם בקידום האורגני. חנויות בהם תהליכי המכירה פשוטים מקבלות דירוג יותר טוב מגוגל בכל הנוגע לתוצאות החיפוש.
יותר פשטות = יותר חוויית משתמש = יותר לקוחות מרוצים = יותר מכירות
רצוי לדאוג לתהליכים פשוטים וברורים עבור הלקוחות כבר בתהליך האפיון. הדבר יחסוך משאבים רבים כמו זמן וכסף בהמשך. למשל: חנות וירטואלית מוצלחת לא מסתירה את המוצרים שלה מהקונים – הכל מוצג על המדף בשקיפות ובפירוט. לדוגמה, יש לנו לקוח עם מתכון מנצח לחנות וירטואלית שברשותו: בעמוד הבית ישנו מדף ראשי ויחיד המכיל 5 מוצרים בלבד. חנות זו היא יחסית חדשה, וכבר נמכרו יותר מ-300 פריטים. מחיר ממוצע לפריט – 30$. מוסר השכל: בחירת אסטרטגיה נכונה = רווח.
פתיחת חנות אינטרנטית – מבוך ללקוח?
בזמן הקמת חנות וירטואלית – חשבו כיצד לקוחות יקבלו מידע רלוונטי במהירות. באופן כללי, ללקוחות חנות וירטואלית יש זמן קשב קצר. כשהם מרגישים אבודים בתהליך הרכישה – הסיכוי לנטישה גדל משמעותית. אם גולש באינטרנט בחר בחנות וירטואלית שלכם ואפילו מעוניין לקנות מכם – עזרו לו. למשל: אפשרו לו לשלם בדרכים מגוונות (לא רק באמצעות כרטיסי אשראי, אלא באמצעות ארנקים דיגיטליים בנוסף).
לגבי שאלות נפוצות כמו: איך לקנות? מה עם המשלוחים? מה עם ההחזרות במקרה של אי התאמה או פגם? – התשובות לשאלות כאלו ודומות יופיעו במקום נוח וברור לגישה. (דוגמה נפוצה: עמוד שאלות ותשובות). הדאגה היחידה של הלקוח אמורה להיות פחות קריטית (כמו למשל: באיזה צבע לבחור את המוצר, וגם זה חייב להיות נוח ואינטואיטיבי).
פחות שלבים – יותר כסף
קצרו את דרכו של הלקוח אל הקופה! בהמשך לעניין חוויית המשתמש – דרך קצרה = יותר רווחים. יחד עם זאת, עדיין לא מקפידים בארץ על יישומו: אנו כבר צופים במראות של מוכרים ש”מעמיסים” על המשתמש עוד חלונות ועוד דפים שהוא צריך לעבור בהם כדי להגיע לעמוד ה-Checkout הנכסף.
– "אבל אולי הוא ייקח עוד משהו בנוסף??"
יש לנו תשובה – יכול להיות. ויחד עם זאת, קיים סיכון שהלקוח עלול לא להגיע לקופה כלל. אנו ממליצים בחום לאפשר חוויית קנייה מהירה יותר. הדבר יאפשר תפיסה חיובית על החנות ורצון לחזור אליה בעתיד. בדרך כלל בחנות וירטואלית סטנדרטית יש 3 צעדים לתשלום:
- בחירת מוצר
- סל קניות
- קופה
ברוב החנויות שלב 'סל קניות' – מיותר. זה לא מוסיף ללקוח שום תועלת, וכדאי לוותר עליו. לאחד הלקוחות שלנו שינוי כזה פשוט הגדיל את הרווחים ב- 14%.
אורחים – ברוכים הבאים
אם שמתם לב לתופעה מעניינת – לחנות עם דלת פתוחה נכנסים יותר. ולא רק לקוחות קבועים, אלא גם ״האורחים״ – לקוחות מזדמנים. אז למה בחנות וירטואלית שלכם אתם “נועלים את הדלת” ולא נותנים ללקוח פוטנציאלי להיכנס? נראה לנו בלתי הגיוני לוותר על הלקוח אפילו חד פעמי בגלל שהוא נמנע להירשם לרשימת התפוצה שלכם.
היו פתוחים, היו אדיבים, התייחסו אל כל לקוח כלקוח קבוע – ואז תקבלו לקוח מרוצה וקונה. לדוגמא: בעבר ביצענו הקמת חנות אינטרנטית עבור לקוח עם מטרה עליונה – שימור לקוחות. כל זאת, תוך ״התעקשות״ של הלקוח לא למכור לאורחי האתר (אלו שלא נרשמו). כתוצאה מכך, כמות המכירות הייתה ממש נמוכה. תוסיפו לכך את כמות האנשים שאישרו הרשמה לניוזלטר שגם הייתה די מאכזבת. שתבינו, לקח ללקוח זמן להכיר בטעות הזו ולהכות עליה. כי בסוף הוא הבין עד כמה העקשנות ממושכת הזו פגעה לו ישירות בהכנסות! אז מה עשינו? פשוט “פתחנו את הדלתות” ואפשרנו גם לאורחי האתר לרכוש. התוצאה? הרווחים של האתר עלו ב- 22%! בעקבות כך, הצענו לו גם להעניק הנחה ללקוחותיו הקבועים תמורת הרשמה לאתר. מהלך אשר גרם ללקוחות רבים להירשם מרצונם החופשי!
תנו ללקוחות להרגיש בטחון
לקוח בטוח = סיכויי רכישה גדולים יותר.
ישנם כמה דברים הכרחיים שכמעט כל קונה פוטנציאלי מחפש בדרך כלל באתר על מנת לוודא שהקנייה בטיחותית:
- שיטות משלוח בטוחות – שליח עד הבית שגם יוצר קשר עם הלקוח.
- מדיניות החזרים הוגנת ונדיבה – החזרת משלוחים בחינם, החלפת מידת נעליים ועוד.
- שיטות יצירת קשר מגוונות – באמצעות אפליקציות מסרים מידיים, שבהן נמצא המשתמש בדרך כלל.
- רכישה מאובטחת – הוספת תקן SSL, סליקה מאובטחת בתקן PCI
- מילוי פרטים מינימלי (מסירת מידע מצומצמת) – אפשרות מילוי אוטומטי חוסכת זמן.
- שקיפות – שקיפות במדיניות החזרים, תנאי משלוח ועוד.
יישום נכון של שיטות אלו יגביר הביטחון ללקוחות שצריך לרכוש את אמונם.
מתנות קטנות – ערך רב ללקוחות
מהניסיון שלנו – כשאתם נותנים לאנשים מתנה או הנחה – זה יגרום להם להרגיש טוב עם הקנייה. לקוח כזה גם יחזור וגם ישתף את החוויה עם חבריו. היום כל החנויות המצליחות עובדות במתכונת הזאת – מחלקים מתנות ונותנים הנחות ו/או שוברים לקניה הבאה.
למשל, יש לנו לקוח, שבעזרת רעיון אחד הגדלנו לו את הרווחים ב-27%. בנינו דף מעוצב ויפה במקום דף תודה פשוט (דף שמגיעים אליו לאחר הרכישה). בדף הזה הופיע שובר מתנה לקנייה הבאה.
בניית אתרי חנות – כלים שחייבים כדי להצליח
שימוש בכלים מסוימים עשוי להעלות את סיכויי ההצלחה של חנות אינטרנטית. שימוש בהם יסייע למשל בדירוג גבוה יותר במנועי חיפוש, בשיפור ביצועי הגלישה ועוד. בחרנו עבורכם את הכלים הטובים ביותר לביצוע המשימות הקריטיות להצלחתה של חנות אינטרנטית:
Google Pagespeed Insights
כלי טכני שמסייע לקבלת תובנות טכניות בנוגע לשיפורי מהירות קריטיים לחנות אינטרנטית שברשותכם. הדבר יסייע לכם לזהות את הבעיות הקריטיות ביותר (וגם אלו שפחות). הכלי נותן תמונת מצב בנוגע למהירות וחוויית השימוש באופן כללי.
Google Search Console
כלי שמסייע לקבל "תמונת מצב" על חנות אינטרנטית שברשותכם. בין היתר, בעזרת כלי זה תוכלו:
-
- לשפר את נראות האתר במנוע החיפוש של Google – ניתן להתרשם כיצד נראים כותרות, כתובות URL, תיאורים ועוד. בהתאם לכך, ניתן לחשוב על שיפורים אפשריים מבחינת SEO, העברת מסרים וכיוצא באלו.
- ניתוח נתונים – בדיקת נתונים סטטיסטיים שונים: כניסות לאתר, חשיפות, מיקום ממוצע ועוד. כל זאת ועוד ניתן לבדוק באופן כללי ובדפים מסוימים לבחירתכם.
- איתור הזדמנויות – ניתן לראות מונחי חיפוש שבהם חנות אינטרנטית מופיעה. לעתים, מדובר במונחי חיפוש שלא חשבתם עליהם אפילו. ניתן לקחת מונחי חיפוש אלו ולהתחיל להזכיר אותם באתר, ולהגיע ללקוחות פוטנציאליים נוספים
- בעיות טכניות שונות – במידה ו-Google מוצא שיש בעיות שונות באתר, יש סבירות גבוהה שההודעה על כך תופיע בכלי זה. מדובר בבעיות של סריקת האתר, סקריפטים שלא נטענים כראוי בחנות אינטרנטית ועוד.
Google Merchant Center
כלי לניהול תצוגה של מוצרי חנות אינטרנטית במנוע החיפוש של גוגל. באמצעות כלי זה תוכלו להעלות מידע נרחב על מוצרים שאתם מוכרים בחנות וירטואלית. בנוסף, תוכלו לבדוק תצוגות של מוצרים שונים, ולזהות שינויים שצריך להכניס בעמודי מוצר שונים.
Google Analytics
כלי ניתוח שהוא חובה לאחר הקמת חנות אינטרנטית. מדובר בכלי פופולרי מבית גוגל. בין היתר, כלי זה מאפשר:
-
- לעקוב אחרי ביצועי חנות אינטרנטית ולנתח אותם בצורה מעמיקה יותר.
- הגדרת יעדים ומעקב אחריהם.
- זיהוי נקודות לשיפור ולשימור בחנות וירטואלית
- קיימים עוד יתרונות רבים לשימוש בכלי זה. ככל שתעמיקו בו יותר תוכלו למצוא שימושים רלוונטיים נוספים עבור חנות אינטרנטית שברשותכם.
Screaming Frog
כלי טכני למעקב אחר מגוון בעיות טכניות באתר. למשל:
- זיהוי קישורים לדפים שלא קיימים באתר (בעלי קוד 404)
- בדיקת תגיות מטא שונות באתר (כותרות, תיאורים ועוד)
- זיהוי הפניות שונות באתר
- המלצות טכניות שונות נוספות
יישום מתמיד של המלצות מכלי טכני זה עשויות לשפר את דירוג האתר, מהירותו וחוויית השימוש בו. שימוש בכלים אלו ישפר סיכויי הצלחת התהליך של הקמת חנות אינטרנטית. בדיקת ביצועי מהירות, הבטחת תצוגה איכותית בכל המכשירים, שיפור נראות חנות וירטואלית – אלו הן פעולות משמעותיות לשיפור בתהליך של בניית חנות וירטואלית . קיימים עוד כלים ושיטות רבים ליישום של הדברים הנ"ל
פתיחת חנות אינטרנטית – בואו נסכם!
אין ספק שפתיחת חנות אינטרנטית זה בהחלט חתיכת אתגר. אתגר אשר מחייב מתן דגש בין היבטים רבים ואלו מתנקזים לתוך מטרה עליונה – הקניית חוויה מושלמת ללקוחות! כי ביננו, מה שווה חנות וירטואלית איכותית בלי לקוחות?
אז אם הקמת חנות אינטרנטית הוא כל מה שחלמתם…
דברו איתנו!
ביחד נקים לכם חנות אינטרנטית מקצועית, איכותית ומוצלחת – באחריות!
כי גם לעסק שלכם מגיע!