- מה הוא ניוזלטר?
- איך להגדיל מכירות בעזרת ניוזלטר ללקוחות השונים?
- חמישה טיפים לאיתור לקוחות (Targeting) יעיל
- ניוזלטר מנצח לאתר מכירתי
אז מה הוא אותו ניוזלטר, איך ניתן להגדיל מכירות בעזרת ניוזלטר ומהן הדרכים לשלב אותו באסטרטגיה העסקית? כל אלו בכתבה הבאה.
הקמתם חנות וירטואלית מקצועית, התחלתם להגדיל את קהל הלקוחות, ועדיין משהו לא מסתדר. למען האמת, החוק החשוב ביותר בעולם המכירות הווירטואלי הוא חוק המספרים הגדולים. ככול ויש יותר מבקרים בחנות כך הסיכוי גובר לעלייה בכמות העסקאות. ואולם, לקוחות וירטואליים רבים נכנסים לחנות האינטרנטית, עוברים בין הדפים השונים אך בפועל לא מבצעים קנייה. הסטטיסטיקה מדברת על 92% מהלקוחות שמבקרים בפעם הראשונה בחנות הוירטואלית ולא מבצעים אף רכישה. המטרה אם כך, היא לגרום ללקוחות לחזור לחנות וירטואלית שלכם. ולשם כך, ניתן לרתום את הניוזלטר של החנות הוירטואלית לטובת המטרה.
מה הוא ניוזלטר?
ניוזלטר, בעברית ידיעון מקוון, הוא פרסום שיווקי או מכירתי, אשר נשלח בקביעות באמצעות דיוור אלקטרוני. מנהלי אתרים מכרתים, משתמשים בניוזלטר על מנת לשמור על תקשורת עם הקונים דרך תיבת המייל האישית. משמעות הדבר מבחינתכם היא שיש צורך להשקיע משאבים כדי לאסוף את פרטי הלקוחות מוקדם ככל האפשר בתהליך הרכישה. בדיוור מסוג זה ניתן לעדכן על מוצרים חדשים, מבצעים והנחות מיוחדות ללקוחות. על מנת לנהל בצורה יעילה את מערכת התקשורת עם הלקוחות, מומלץ ליצור ניוזלטר קבוע לחנות הוירטואלית. בכדי להקל על הפצת ניוזלטר לכמויות גדולות של גולשים, ניתן להשתמש בתוכנות ייעודיות אשר שולחות את המיילים באופן אוטומטי. הלקוח מקבל לתיבת המייל שלו את הניוזלטר ויכול משם להגיע לעמוד הבית או לעמוד מכירה מסוימים בחנות הוירטואלית. זהו מנוע מכירות רב-עוצמה אשר יכול לשמש אתכם בתהליך קידום החנות האינטרנטית.
איך להגדיל מכירות בעזרת ניוזלטר ללקוחות השונים?
אם אתם רוצים לדעת איך להגדיל מכירות בעזרת ניוזלטר, מומלץ ללמוד איך לנצל בצורה יעילה ומיטיבה את אסטרטגיית הפעולה הזו. בכדי להביא הניוזלטר של האתר המסחרי למצב שיא ההצלחה, ניתן לפעול באסטרטגיות שונות של שיווק מחדש ללקוחות שכבר נרשמו או אפילו רכשו באתר שלכם. אסטרטגיית שיווק מחדש לגולשי האתר המכירתי שלכם נקראת Retargeting
Product retargeting
לקוח אשר רכש מכם מוצר, הוא לקוח פוטנציאלי לקנייה חוזרת. הלקוח מכיר את האיכות השירות ואת סטנדרט המשלוחים באתר המסחרי, וכבר זכה להתנסות בחוויית הקניה כולה. אם כך, ניתן לשלוח ניוזלטר ללקוח ובו אתם מציעים לרכוש מוצרים משלימים או מוצרים דומים באותה הקטגוריה. כמו כן, ניתן להציג רכישות דומות של לקוחות אחרים. על מנת לשפר את אחוז ההמרה, אפשר להוסיף קוד קופון ייחודי לניוזלטר. בצורה כזו, תוכלו לעודד את הלקוח לשוב ולבקר בחנות האינטרנטית ולבצע רכישה נוספת.
Abandoned cart retargeting
נטישת עגלת הקנייה היא תופעה מוכרת בקרב מנהלי חנויות וירטואליות. כ 70% מכלל הלקוחות יינטשו את עגלת הקניה שלהם מסיבות שונות לאורך תהליך הרכישה. יחד אם זאת, ניתן להתגבר על הנטישה ולהביא את הלקוחות לסיים את תהליך הקנייה.
בכדי להחזיר את הלקוח לתהליך הרכישה ניתן לפנות במייל. תנו ללקוח להבין שהוא נמצא מרחק נגיעה מרכישת המוצר ועודדו אותו לחזור לאתר המכירתי על ידי הוספת כפתור "לרכישה מהירה". כמו כן, ניתן להציע הנחה בדמי המשלוח או הנחה על הזמנות עתידיות על מנת לעודד את הלקוח לבצע רכישה.
Inactive visitor retargeting
שימור קהל הלקוחות הוותיק של המותג היא אחת המשימות החשובות ביותר בעסק. עלות גיוס לקוח פוטנציאלי חדש גבוהה עד פי חמישה מעלות שימור הקשר עם לקוח קיים. ולכן, השקיעו מאמצים על מנת ליצור קשר עם קונים חד פעמיים ולהפוך אותם ללקוחות נאמנים וקבועים באתר מכירתי. אם לקוח לא ביקר בחנות האינטרנטית שלכם מזה זמן רב, מומלץ לשלוח לו ניוזלטר ברוח "ברוכים השבים", הכולל עדכון על מוצרים חדשים. מבצעים והצעות להנחות מיוחדות על רכישות יכולים גם כן להביא את הלקוח ללחוץ על הקישור לחנות הוירטואלית. כן תעודדו קונים אשר אינם פעילים בדרך קבע להיכנס לאתר מכירתי ולהתעניין בהתרחשויות האחרות במותג.
חשוב להזכיר ללקוח את החוויות החיוביות מההיכרות המוקדמת עם האתר המסחרי. הלקוח כבר מכיר את איכות המוצרים, צורת התשלום ושיטות המשלוח. משום כך, אין לו שום סיבה לחשוש בעת תהליך ההזמנה מכם.
UpSell retargeting
את הלקוחות אשר רכשו מכם בשבועות האחרונים אתם יכולים לאתר בקלות יחסית. אם כך, מדוע לא לנצל את המיילים של אותם לקוחות על מנת להניע אותם לרכישה נוספת בחנות הוירטואלית? שלחו מייל ללקוחות האחרונים עם תצוגה של מוצרים דומים או משלימים למוצרים אותם הם רכשו בקנייתם האחרונה. אם הם מביעים עניין בניוזלטר מסוג זה אתם יכולים לשתף איתם עוד מוצרים באופן קבוע וכך לעודד רכישה. צרו מנוי ללקוחות אשר רוצים לעקוב אחר "פריטים חמים" במייל וכך תיווצר להם גישה ישירה למוצרים אשר מעניינים אותם.
חמישה טיפים לאיתור לקוחות (Targeting) יעיל
בדומה לקמפיינים פרסומיים אחרים, גם המאמצים בתהליך איתור לקוחות יכולים להביא להצלחות ולרווחים כספיים. לכן, כדי להשקיע מחשבה ומשאבים על מנת לשכלל לכדי שלמות את תהליך איסוף המידע על הלקוחות של האתר המסחרי. בכדי להפוך את הרשומים לניוזלטר לקונים בפועל, מומלץ לפעול בחמש דרכים:
1. לאסוף מידע
בכל הזדמנות שיש, תנו לגולשים בחנות הדיגיטלית את ההזדמנות להירשם לניוזלטר. בין אם על ידי פופ אם ובין אם במעמד הרכישה עצמה.
2. כתיבה שיווקית
בכדי למשוך את עין הגולש, כותרת המייל והתוכן צריכים להיות מעניינים. לכן, אתם יכולים לעשות שימוש ב A\B Testing על מנת להשוות בין כמה טקסטים שיווקיים ולאתר את המוצלח מבניהם.
3. מעקב אחר סל קניות נטוש
הקפידו על זמן תגובה מהיר ביותר במקרה בו ולקוח נטש את עגלת הקניות. זמן התגובה האידיאלי להנעת לקוח הוא תוך פרק זמן של כשעה בממוצע.
4. קריאה לפעולה (Call to action)
ניוזלטר מוצלח הוא ניוזלטר אשר יש בו קריאה ברורה לפעולה. פנו ללקוח במילים ברור על מנת להצהיר על הכוונה במלי להתמהמה.
5. עצירה מבוקרת
כאשר הצלחת להשיג את המטרה אשר לשמה נשלח הניוזלטר ללקוח, עצרו את תפוצת המיילים לקונה. כך הלקוחות לא ירגישו שהם מטרה קבועה לתוכן שיווקי ואתם לא תפזרו כספים מיותרים.
ניוזלטר מנצח לאתר המכירתי
ניוזלטר הוא כלי עבודה בעל השפעות מרחיקות לכת על כל חנות וירטואלית. זאת, בתנאי שאתם עושים בו שימוש מושכל אשר עונה על צרכי הלקוח. יחד אם זאת, אם אתם לא מרגישים בטוחים אתם יכולים לקבל עזרה מקצועית ביצירת ניוזלטר מנצח. צוות חברת iWebsite יסייע לכם ליצור את הניוזלטר אשר ימשוך את תשומת הלב של הקונים ויניע אותם לפעולת רכישה.
אנו ב- iWebsite ממליצים על שירות שליחת ניוזלטר עם חברת InforUMobile. החברה פועלת קרוב ל-20 שנה, ונותנת שירות לגופים גדולים במשק הישראלי. יישום נכון של השיטה עם שיפור מתמיד בהתאם לצרכי לקוחות יכול להוביל להצלחתה בפעילות העסקית.