- מה זה A\B Testing?
- מתי מומלץ לבצע בדיקות באתר המכירתי?
- כיצד לבצע בדיקה לחנות אינטרנטית?
- אתר מכירתי מוצלח דורש שיפור מתמיד
האתר המכירתי, בו השקעתם שעות רבות של מחשבה ויצירה מקצועית, עלה לאוויר ומתחיל לצבור קהלי לקוחות בצורה קבועה. זהו שלב אשר יכול להיות מתעתע מעט. במקום להוריד את הרגל מהגז, אתם חייבים להשקיע משאבים רבים בשיפור האתר הווירטואלי והתאמתו לקהל הלקוחות שלם. כך באופן עקבי תוכלו להתאים את התוכן, העיצוב והדפים השונים בחנות המקוונת שלכם ללקוחות. בכדי לבצע את ההתאמות הללו אנחנו ממליצים לפעול לפי שיטת ה A\B Testing.השיטה מאפשרת לכם לבחון וריאציות שונות של תצוגות בחנות המכירתית. עבודה לפי כללי ה A\B Testing מתאימה למנהלי חנויות וירטואליות אשר עובדים באופן עצמאי ורוצים להיות עם היד על הדופק. במאמר זה, אנו נגלה את כל סודות ה A\B Testing ונסייע לכם להבין מהי תוכנית העבודה המומלצת לחנות האינטרנטית שלכם.
מה זה A\B Testing?
שיטת ה A\B Testing מחלקת את קהל הגולשים באתר המכירתי לשתי קבוצות בצורה רנדומלית. לכל קבוצת גולשים מוצגת גרסה שונה של האתר המכירתי, אשר מוגדרת על ידי מנהלי האתר. בעזרת פיצול הגולשים לשתי קבוצות אתם יכולים לקבל ניתוח של תגובות הקהל לשינויים, קטנים כגדולים המוכנסים לחנות הווירטואלית.
כל עמוד באתר מכירתי אמור לגרום לגולשים אשר נכנסים אליו לבצע פעולה מסוימת. פעולה זו, בין אם כניסה לעמוד מוצר או פעולת רכישה, היא פעולה המוגדרת כ"המרה" (Conversion). בביצוע בדיקת A\B Testing ניתן לקבל תמונה ברורה בכל הנוגע ליכולות ההמרה של כל עמוד, תוסף ועדכון בחנות האינטרנטית.
מתי מומלץ לבצע בדיקות באתר המכירתי?
ביצוע בדיקות A\B Testing מומלץ לכל מנהל חנות מקוונת. את בדיקות ה A\B Testing אתם יכולים לבצע על כמה וכמה סוגים של שירותים או מיקומים באתר המכירתי, כמו:
מבצעים
ניתן לבחון את רמות האפקטיביות של מבצעים שונים באתר המסחרי. צרו שתי קבוצות של מבצעים, למשל 1+1 ו50% הנחה. העלו את המבצעים לחנות האינטרנטית ועקבו אחר תגובותיהם של הגולשים לכל מבצע. הקבוצה שתציג את יחסי ההמרה הטובים ביותר היא זו אשר מציגה את שיטת המבצעים היעילה ביותר לאתר המכירתי שלכם.
משלוחים שונים
ניתן לבחון את תגובת הקהל לסוגי המשלוחים על ידי A\B Testing. באופן מכוון הציעו שני סוגי משלוחים, למשל משלוח עד הבית ומשלוח לנקודות איסוף. כך תוכלו לוודא איזה משלוח מתאים יותר לקונים שלכם.
תצוגות הדפים
שינויים ויזואליים קטנים בתצוגות הדפים השונות יכולים להיות בעלי משמעות גדולה מאוד לאחוזי ההמרה. למשל, אם אתם מעלים באנר לאתר המסחרי לקראת עונת החגים. העלו את הבאנר לעמוד הבית וצרו שני עיצובים שונים במעט זה מזה. באחד שימו קודם כל את הבאנר ורק לאחר מכן קטגוריות כמו "פריטים מועדפים". בווריאציה השנייה פשוט שנו את הסדר. כך, אתם יכולים לבחון את דף הבית, דפי הקטגוריה ועמודי המוצרים השונים.
תוכן
מילים שונות הן בעלות השפעה על איכות ההמרה. כמובן שמחקר המילים הראשוני לחנות המקוונת הוא חשוב, אך לפעמים מומלץ להתאים את התוכן להתפתחויות בשוק. מסיבה זו, אם קיימות מילות מפתח חדשות, ניתן להעלות A\B Testing ולבחון את היעילות של כל מילת מפתח. לדוגמה, ניתן לבצע השוואה בין "בגדי נשים" ו "בגדים לנשים", על מנת להבין מה המילה החזקה. בצורה זו תוכלו לשפר את יכולות הקידום האורגני באתר המכירתי.
תהליך רכישה
על מנת לייעל את תהליך הרכישה, ניתן לשקול איחוד של סל הקנייה עם עמוד התשלום. במצב כזה ניתן ליצור גרסה בה הלקוחות יכולים לשנות את כמות המוצרים בסל בזמן סיכום הקנייה. זאת במקום לחזור אחורה לחנות ולבצע את השינויים. בבדיקת A\B ניתן לבחון את יעילות פיצול הדפים אל מול איחודם. כך, לענות על דרישות הלקוח ולהביא לעלייה ברווחי החנות.
עיצוב
התצוגה של דפי המכירה, התמונות, והטקסטים היא זו אשר משפיעה על יכולות ההמרה בצורה הגדולה ביותר. לכן, בדקו בעזרת A\B Testing סוגים שונים של עיצובים, צבעים, פונטים ואפילו לוגואים לאתר המכירתי.
הודעה אישית לנרשמים
ניוזלייטר מקצועי מאפשר לכם למשוך את הלקוחות לקנות באופן קבוע מהחנות הוירטואלית. בעזרת A\B Testing אפשר לבחון את עיצוב ההודעות לנרשמים, את השפעת התוכן הכתוב ואת היכולת למשוך את הרשומים לבצע רכישה. שימוש בשיטות מכירה שונות מאפשר לבחון את ההמרה ולדבוק בשיטת הפרסום המשמעותית ביותר בהודעות לנרשמים בחנות האונליין.
כיצד לבצע בדיקת A\B Testing לחנות אינטרנטית?
כל בדיקת A\B Testing מתחילה במחקר אל מול המתחרים. בדקו מהם השינויים הפוטנציאליים אשר יכולים לשפר את ביצוע החנות המקוונת. לאחר מכן חשבו על שיטת הפעולה בה ניתן יהיה לבחון את השינוי הרצוי. לדוגמה, אם אתם רוצים לבצע שינויים בטקסטים, חשבו אילו מילות מפתח אתם רוצים לבחון. קבעו מהם המדדים להצלחת המבחן. מהו אחוז ההמרה אשר יקבע את יעילות מילות המפתח. לבסוף, השיקו את מבחן ה A\B Testing ותנו לו לרוץ למשך פרק זמן מסוים, עד לקבלת תוצאות. למקסימום יעילות ניתן לבצע מבחנים חוזרים ונשנים אשר יספקו תמונה מלאה וישפרו דרך קבע את החנות המכירתית.
אתר מכירתי מוצלח דורש שיפור מתמיד
חנות וירטואלית מקצועית דורשת השקעה רבה של משאבים ומאמצים לאורך הדרך. על ידי ביצוע בדיקות A\B Testing בקביעות, אתם, מנהלי האתר המקוון מקבלים מידע משמעותי. יחד עם זאת, אם אתם מרגישים צורך להסתייע באדם מקצועי אשר יבצע את המשימה החיונית הזו, הגעתם בדיוק למקום הנכון. צוות חברת iWebsite יכול ללוות אתכם בתהליך A\B Testingg מיומן ומקצועי. אנו נאפשר לכם לקבל את כל המידע אשר יהפוך את האתר המסחרי למצליח ואת הלקוחות למרוצים. ואתם, לא תאלצו לשבור את הראש בעצמכם.