אפליקציית שיתוף התמונות הפופולרית אינסטגרם (Instagram) הפכה למעצמה חברתית בינלאומית מאז הקמתה בשנת 2010. כוח הקנייה הפוטנציאלי באינסטגרם בא לידי ביטוי בביליון משתמשים פעילים בשנה האחרונה. תגית ה"קניה" החדשה של אינסטגרם, היא התשובה הטבעית לבעלי עסקים אשר רוצים למקסם את הפרסום חנות וירטואלית שלהם באינסטגרם. התגית מאפשרת לעמודים עסקיים לפרסם קישורים לחנויות האינטרנטיות באופן ישיר דרך פוסטים בפרופיל העסק. מותגי ענק כמו נייק (Nike) מציגים את הקולקציות החדשות ביותר דרך האינסטגרם, ומאפשרים ללקוחות ללחוץ על תגיות ייעודיות לקניה מהירה באפליקציה.
החזון של אינסטגרם לעסקים הוא מאוד ברור- החברה מעוניינת להפוך לפלטפורמה מסחרית מובילה, ולאפשר יציאה לפעולת רכישה הישר מתוך הפוסטים באפליקציה. אינסטגרם היא אולי הפלטפורמה השיווקית, אך היא אינה תחליף להקמת נכס דיגיטלי לעסקים. אחזקה של חנות וירטואלית היא זו המאפשרת לבעלי העסקים לפתוח עמודי אינסטגרם עסקיים ולפרסם תגיות קניה. ניתן להחזיק פרופיל באינסטגרם מבלי לקיים אתר בו הלקוחות יכולים לקנות את המוצרים מכם, אולם בעלי עסקים אשר רוצים לשפר את יחס ההמרה שלהם הם אלו אשר מקשרים בין החנות האינטרנטית לעמוד האינסטגרם.
קידום עסקים באינטרנט- הקשר שבין חנות וירטואלית ואינסטגרם.
אינסטגרם, היא חברת הבת של פייסבוק, והפרופילים העסקיים שלהן מנוהלים בידי אותה הפלטפורמה (Facebook Business) עם הקמת העמוד העסקי, בעל העסק מחבר את החנות הוירטואלית שלו לעמוד הפייסבוק, יוצר שם חנות (Store), ורק לאחר מכן יכול לתייג מוצרים באינסטגרם תחת תגית ה"קניה". החנות המוצגת ברשתות החברתיות היא למטרת פרסום בלבד. העסק יכול להקים קמפיין ממומן, באינסטגרם, לצבור עוקבים בזכות שימוש ב"האשטג" (Hashtag), ולהעלות הצעות למכירה.
האינסטגרם, כמו גם הפייסבוק הם כלי עבודה שימושיים מאוד לפרסום, אך אינם יכולים להוות תחליף לחנות וירטואלית. ככל שיש יותר תנועה של עוקבים ברשתות החברתיות יש סיכוי גדול יותר לראות המרות למכירות. בעלי עסקים אשר מציעים ללקוחותיהם קישורים לחנות אינטרנטית, ומשקיעים יותר בהקמת החנות האינטרטית הם אלו אשר מצליחים להביא ליחסי ההמרה הטובים ביותר של מכירות מהעמוד העסקי באינסטגרם ומתגית ה"קניה".
איך מקימים את עמוד אינסטגרם ממיר לחנות וירטואלית?
80% מהגולשים באינסטגרם ציינו כי הם עוקבים (Follow) אחרי מותג אחד לפחות. ההכנסות של עמודי מותגים מפרסום ממומן בשנת 2018 היו 7 מיליארד דולר. לכן, הפוטנציאל הגלום בעמוד אינסטגרם עסקי הוא עצום. לאחר בנית חנות וירטואלית, חיבור סליקת האשראי והתחלת תהליך קידום ברשת, העסק שלכם יכול לעבור לשלבי פרסום מתקדמים. לאחר פתיחת חשבון Facebook Business בעל העסק מקים קטלוג (Catalogue) בתוך חנות הפייסבוק המכיל מידע על כל מוצר אותו הוא מחזיק בחנות הוירטואלית שלו. הקטלוג מכיל תמונה, תיאור מוצר ומחיר כפי שמוצגים בחנות המקוונת, ומכיל קישור לכל עמוד מכירה באתר שלכם. כמו כן הקטלוג מקושר באופן מידי לעמוד האינסטגרם. רק לאחר יצירת הקישור בין החנות הוירטואלית לחנות במרכז העסקים של פייסבוק ניתן להעלות תוכן הכולל תגית קניה לאינסטגרם ולהתחיל לפרסם בצורה ממומנת את המותג שלכם.
באינסטגרם שם המשחק הוא עניין, ואם אתם רוצים להחזיק בפרופיל פעיל, מועיל ויעיל לעסק שלכם אתם חייבים להיות יצרתים. תחזוקה של עמוד אינסטגרם מתרכזת בעיקר בקהל יעד צעיר, בין הגילאים 25-34. המשתמשים שלכם מעוניינים לראות תוכן מקורי, מושך מעניין ומרגש. התוכן מעודד את הגולשים לפעולה, מגרה אותם להביע עניין במוצרים שלכם ובאופן טבעי להמשיך לעמוד הנחיתה בחנות הוירטואלית שלכם עד לסיום תהליך הרכישה. באופן זה 60% מהגולשים אשר נחשפים למותג בפעם הראשונה ציינו כי הם מוכנים לקנות את המוצר רק בזכות הפרסום באינסטגרם.
מכירת מוצרים באינסטגרם- שימוש בתגית הקניה
בזכות תגית ה"קניה" של אפליקציית אינסטגרם ניתן להביא עסקים לתודעה הציבורית בקלות ולהניע אותם לרכוש מוצרים. התגית מאפשרת לעמודים עסקיים בלבד, להעלות תמונה, סרטון או לפרסם סטורי, בהם מוצג מוצר של החברה ולצידו אייקון של שקית. לעוקבים ניתנת האפשרות להגיע בקישור ישיר, דרך תגית ה"קניה" לעמוד הרכישה של המוצר בחנות המקוונת, ולהשלים בקלות את הקניה.
תגית הקנייה מייחדת את המותג שלכם, ומציגה בפני הלקוחות שלכם את קטלוג המוצרים שאתם מציעים. יצירת תנועה ("Traffic") לחנות האינטרנטית בסיוע תגית הקניה, מאפשרת לבעלי העסקים להרחיב את קהל הלקוחות ולהציע את מוצרי המותג למיליוני עוקבים ברחבי הגלובוס.
אינסטגרם- המשפך השיווקי הפורה ביותר ברשת
עולם המכירות באינטרנט צומח משנה לשנה, כאשר חברות ומותגי ענק מאפשרים נגישות למוצרים ברשת בקני מידה הולכים וגדלים. לכן, גם עולם השיווק הופך בהתאמה לאינטרנטי, בהובלת הרשתות החברתיות גם האינסטגרם. הרשת מוצפת באתרי מידע, טיפים ודרכי פעולה, אבל המודל העסקי הבסיסי נעוץ במשיכת לקוחות משוטטים באינסטגרם דרך פוסט מעניין. פרופיל עסקי מעוצב, ייחודי ועקבי, מלא אינפורמציה על החברה, גורם ללקוח להרגיש בטוח לעבור לאתר שלכם. שם המשפך השיווקי מגיע לשיאו בעגלת הקנייה ומערכת הסליקה.
כאשר אין לחברות את הפריווילגיה להשתמש בשיטות שיווק מסורתיות, חייבים לעמוד בסטנדרטים מאוד גבוהים על מנת למשוך לקוחות. הקמה של חנות וירטואלית מקצועית, עמודי מוצר כובשים, ופרופילים חברתיים מנצחים, יכולים לעשות את הבדל בין עסק משגשג לעסק מפסיד ברשת. עמוד עסקי מתחיל, בעל 20-30 תמונות, יכול לראות הצלחות מסחררות כאשר המשפך השיווקי מתוכנן ומגרה. קידום ממומן של סטורי (Stories) או תמונות באינסטגרם, ביחד עם קישורים מדויקים לחנות הוירטואלית, ממירים לקוחות למכירות במהרה.
כל שנותר לכם הוא לבחור האם אתם רוצים לקחת חלק במהפכה, או לצפות בה מהצד בהשתוממות.
בחרתם?! התקשרו אלינו בטלפון 08-868334 או השאירו פרטי התקשרות בתחתית העמוד. חברת iWebsite יודעת לחבר את החנות הוירטואלית שלכם לעמוד האינסטגרם בצורה מקצועית ויעילה.