המהלך הטבעי של כל עסק הוא התרחבות לשווקים חדשים. בעולם המודרני אופציות הפיתוח העסקי הן רבות ומגוונות. אולם הדיון לרוב נע בין פתיחת חנות פיזית חדשה מול הקמת חנות אינטרנטית. לשתי השיטות יתרונות וחסרונות וההחלטה לפתוח חנות פיזית נוספת או להקים חנות וירטואלית נובעת מבחינה מעמיקה ותהליך ניתוח עלויות עסקי. המשאבים הנדרשים בעת הקמת סניף פיזי נוסף הם גבוהים בהחלט ויכולים לגרום להקמת חנות וירטואלית להיראות כדאית יותר ברמה הכלכלית. כמו בכל השקעה עסקית, גם בחנות וירטואלית אתם משקיעים את מיטב כספכם ואת זמן העבודה שלכם. יחד עם זאת, חנות אינטרנטית היא הצעד המשמעותי אשר יכול להביא להצלחת כל מותג.
כל הפרטים מאחורי פתיחת סניף פיזי נוסף לחברה
עלויות הקמת חנויות פיזיות בישראל הן גבוהות ביותר. תשלומי שכירות, חשבונות שוטפים וניהול סחורה ועובדים מאתגרים בעלי עסקים רבים ומקשים על יצירת מחזור הכנסות קבוע. כדי לפתוח סניף במיקום מצליח, עם צוות עובדים מנצח וסחורה מעולה אתם תאלצו להשקיע מאות אלפי שקלים במקרה הטוב. וכמו בכל השקעה אין ערובה לכיסוי ההשקעה באופן מלא. אמנם הסניף הפיזי יזכה לחשיפה בעולם האמיתי עם לקוחות אשר יכולים לצאת ולבוא בשעות הפתיחה וצוות עובדים לתחזוקה. ובכל זאת, האם העלות שווה את התועלת?
בכל שנה אנו מדווחים על עשרות עסקים קטנים אשר נאלצים לסגור את שעריהם בשל קשיים כלכלים. המיסוי בארץ על חנויות פיזיות מגיע לעלויות של אלפי שקלים בחודש. עם עליית כמות הרכישות בחנויות וירטואליות, הצרכנים ממעטים לצאת מהבית ולשוטט בקניונים. אמנם חנות פיזית היא נכס מוחשי, אשר לקוחות יכולים להיות סמוכים ובטוחים בנוגע לאיכות הסחורה וטיב השירות, אבל עולם כמנהגו נוהג ואנו מתקדמים אל עבר עתיד מלא ברכישות וירטואליות. זו בדיוק הסיבה להתחיל לפתח נכס וירטואלי מניב, אשר נושא את שם העסק שלכם בגאון.
הקמת אתר מסחרי- מה התהליך ואילו עלויות נלוות לו?
הקמת אתר מסחרי היא אופציה פופולרית בקרב עסקים רבים בשנים האחרונות. יתרונות אתר מכירתי נעוצים בעלויות הקמה ניהול ותפעול ראליות יותר מחנות פיזית בקניון הגדול בעיר. עלות הקמת חנות אינטרנטית מתחילה מ-15 אלף שקלים, ועלויות האחזקה הקבועות נגישות יותר מאשר עלויות שכירות של חנות פיזית. לאחר הקמת החנות הוירטואלית, כולל כתיבת התוכן והעלאת הפריטים לאתר, ניתן להתחיל להעלאות קמפיינים לפרסום העסק בגוגל וברשתות החברתיות. על ידי תכנון נכון וחלוקת משאבים כלכלים מתאימה לתוכנית עבודה, אתם יכולים להקים קמפיינים שיווקיים אשר במהרה יניבו תוצאות ויכסו את עלויות ההשקעה של האתר המסחרי שלכם. מבלי לשים לב אתם תזכו לראות רווחים מהחנות הוירטואלית שלכם בקצב מהיר הרבה יותר מכל נכס פיזי.
לחנות וירטואלית אכן נדרש ניהול שוטף, של מנהל אתר ולא של צוות עובדים שלם. לצד זאת חנות וירטואלית היא בעלת תפוצה רחבה יותר מאשר אזור גיאוגרפי, ובקלות אתם יכולים להרחיב את קהל הלקוחות שלכם ולהעלות את כמות העסקאות בחברה שלכם. אתר מסחרי ברור אשר מספק שירות לקוחות מצוין מחזק את אותנטיות המותג שלכם ומעניק לכל חנות פיזית ברשת שלכם רובד מקצועי נוסף. בימים בהם לקוחות מריצים חיפוש גוגל לפני כל יציאה מהבית, החנות הוירטואלית יכולה לשמש גם ככרטיס הביקור של העסק שלכם.
חנות פיזית מול חנות אינטרנטית – בוחרים נכון לעסק שלכם
עם לשקול על כפות המאזניים בין האפשרויות, למרבית המותגים חנות וירטואלית היא אופציית פיתוח כלכלית יותר לעסק. השקעה בהקמת חנות וירטואלית מבטיחה לכם חנות אינטרנטית מרשימה אשר תותיר חותם על הלקוחות שלכם ותאפשר לכם לפנות לקהל בקנה מידה ארצי. הקמת אתר מסחרי דורשת תכנון ומחשבה שיווקית מדויקת כדי לפנות לקהל לקוחות בצורה אחידה ומוכרת, אך גם אם אתם לא מתמצאים בתחום השיווק במיוחד, ניתן וכדאי להיעזר בשירותי חברה לבנית אתרים.
סנכרון קופות מאפשר לחנות וירטואלית לפעול בתיאום מושלם עם קופת החנות הפיזית שלכם. ניהול המלאי, הטבות ומבצעים, חברי מועדון והנפקת קבלות או חשבוניות- כל הפעולות האלו מסונכרנות בין החנות האינטרנטית לקופה הקיימת בסניפי החברה הפיזיים שלכם. התהליך כולו הוא אוטומטי לחלוטין ואתם רק צריכים להיות עם היד על הדופק ולנתר את הפעילות באופן שוטף.
בניית אתר מסחרי – צעד משמעותי להצלחה
חנות וירטואלית פותחת צוהר לעולם שיווקי רחב אופקים. החנות הוירטואלית פתוחה ביום ובלילה, בשבתות ובחגים. גם כאשר אתם לא נוכחים במשרד, האתר המסחרי פתוח לקבלת לקוחות. אם אתם מעוניינים להביא את העסק שלכם לשלב הבא, ולקפוץ לרמה עסקית מקצועית כמו כל שאר השחקנים הגדולים בשוק (דוגמת החנות הוירטואלית של חברת Ice Cube), אין דרך חכמה יותר מאשר אתר אינטרנט המייצג את המותג שלכם ומוכר את מוצרי החנויות שלכם לכל לקוח. רק אל תטעו להניח כי השקעה כספית נמוכה היא מקום לזילות, הקפידו לבחור את אנשי המקצוע האחראים והטובים ביותר בתחום בניית האתרים והציבו רף גבוה ומקצועי לעבודה שלכם כדי לקבל את התוצר הטוב ביותר.
אמנם חנות פיזית מאפשרת ללקוח לחוש ביטחון ומוחשיות, אך המגבלות הכלכליות ומגבלות המרחב הגיאוגרפי הן משמעותיות. וכאשר העולם הולך והופך דיגיטלי יותר, כך הקונים מעדיפים לקבל שירות אינטרנטי ולזנוח את הטיולים למרכזי הקניות. "אם אתה לא שם אתה לא קיים" היא הנחת עבודה מצוינת לכל בעל עסק אשר חושב לפתח את העסק לתחום המכירות ברשת.