כולנו מכירים את המצב שבו המחשב הישן והטוב אשר מלווה אותנו כבר שנים מתחיל להראות סימני עייפות.
הסוללה נגמרת במהירות, הביצועים אינם מהירים כמו פעם התוכן עולה לאט ועוד סממנים שונים של "זקנה".
הרבה פעמים הסימנים האלה הללו מצביעים על הצורך בשדרוג המחשב והתאמתו להווה.
סימנים אלו מאוד ברורים כאשר הם מופיעים על גבי מכשירים אלקטרונים אך הרבה פעמים קשה לנו כבעלי עסקים לזהות שאותה "העייפות" קיימת גם בנכסים הווירטואלים של העסק שלנו (אתרי תדמית, חנויות ווירטואליות, בלוגים וכו'). מצד אחד זה נורא ברור שכיום הטכנולוגיה מתקדמת במהירות שיא ופרקי הזמן שבהם עלינו להתחדש ולהתעדכן מתקצרים בצורה משמעותית. מהצד השני הרבה פעמים קשה לנו לזהות את הסימנים שמצביעים על כך שהגיע הזמן להתחדש ולעדכן את האתר שלנו בזמן אמת. מהסיבה הזו עלינו להיות קשובים לסימנים שיצביעו לנו על שכדאי לבצע שדרוג אתר אינטרנט או בנייתו מחדש.
- סימנים אלו יכולים להיות :
- מהירות האתר – האתר איטי ולוקח לו הרבה זמן להטען
- נראות האתר – האתר נראה מיושן ביחס למתחרים שלנו (בדיקה פשוטה של כניסה לאתרי המתחרים שלנו והשוואה)
- תוכן האתר – תוכן האתר לא חודש הרבה זמן ואין העלאה שוטפת של תוכן טרי לאתר
- ירידה בתנועה של גולשים באתר – ירידה בתנועת הגולשים באתר יכולה להצביע על אי שביעות רצון שלהם מהאתר
- דירוג הנכס בחיפוש בגוגל יורד – ירידה במיקום בחיפוש בגוגל יכול להצביע על התיישנות האתר והשקעה של מתחרים באתרים שלהם.
- האתר נבנה לפני מספר שנים ומאז לא שונה בכלל – אם האתר נבנה לפני מספר שנים ומאז לא שופר או שודרג סביר מאוד להניח שהוא נבנה על מערכת מיושנת שדורשת שדרוג אתר אינטרנט
- שינוי באלגוריטם החיפוש של גוגל – גוגל משנה כל הזמן את אלגוריטם החיפוש שלה על מנת לתת לגולשים שלה את התוכן הרלוונטי ביותר. בגלל זה ברגע שהאלגוריטם של גוגל משתנה (וזה קורה לא מעט) עלינו לבדוק אם השינוי הזה יצריך להתאים גם את האתר שלנו.
קיימים עוד מגוון רחב של סימנים אך אלו הם הסימנים העקריים אשר מצביעים על הצורך בשינוי האתר.
לאחר שזיהינו את סימני "העייפות" של האתר שלנו יש לנו שתי אפשרויות פעולה:
שדרוג האתר (ReAlign) או בניית אתר חדש (ReDeisgn)
שדרוג אתר אינטרנט – ReAlign
בעשור האחרון חל שיפור משמעותי בפלטפורמות לבניית אתרים, מה שהופך את האפשרות של שדרוג אתר אינטרנט לאפשרית וברוב המקרים לאפשרות הפשוטה והמהירה יותר.
על מנת להישאר אטרקטיבי על כל אתר להתחדש ולהתעדכן בצורה שוטפת. זה יכול להתבטא בעיצוב, הוספת "פיצ'רס" (אפשרויות) שונים כגון : צ'אט עם נציג שירות, לחצנים חדשים וכו' , עדכון קטגוריות תכנים ועוד.
אתרים שנבנו לפני זמן רב שונים בתכלית מאלו הנבנים כיום. דרכי העבודה השתנו, בעוד שכלי תכנות חדשים נוספו, תוך שהם מעניקים אפשרויות עיצוב שלא היו קיימות דאז. עם הזמן, אתר ישן כבר אינו יוצר את התפוקה (מספר פניות / המרות) כפי שיצר בעבר.
שדרוג אתר אינטרנט קריטי למנועי החיפוש
מנועי החיפוש סורקים אתר בהתאם לתדירות העדכון שהוא עובר והעלאתם של תכנים חדשים; עדכון תדיר יותר יוביל למספר רב יותר של "ביקורים מטעם" מנועי החיפוש. על-מנת שמנוע החיפוש יציג בעמוד התוצאות אתרים איכותיים יותר ובעלי תוכן שימושי ורלוונטי לגולשים __ – כך מנוע החיפוש מעלה את האמינות שלו בעיניי הגולשים ולכן זהו האינטרס שלו. על כן, שדרוג עשוי להיות חיוני להצלחת האתר וקידומו.
להלן מספר דוגמאות למצבים בהם זה קריטי:
- אין בלוג באתר. אל תוותרו על הדרך המהירה והקלה להוסיף תוכן ולאפשר ללקוחות להגיב ולהיות מעורבים בחברה שלכם.
- אין באתר אפשרויות שיתוף למדיה החברתית. אל תתעלמו מכמעט 4 מיליוני ישראלים המבלים זמן רב במדיה החברתית.
לחצנים אלו יאפשרו חשיפה של תכני האתר בפני לקוחות פוטנציאלים ברחבי הרשתות החברתיות. - המראה החיצוני של האתר לא מסודר – אתר צבעוני וססגוני. אין אחידות בגופנים. אתר מושך זהו אתר אשר מנגיש לגולשים בצורה קלה ואינטואיטיבית את התוכן. אתר מבולגן מדי (למשל: ריבוי באנרים שונים) יכול לפגוע בחוויית המשתמש ולפגוע ברושם הראשוני של חברתכם.
בניית אתר חדש – ReDesign
עבור אתרים מסויימים הפתרון האפקטיבי יותר יהיה בנייה מחדש של האתר.
להלן מספר מצבים אפשריים בהם רצוי לשקול בניית אתר חדש:
- מערכת ניהול התוכן של האתר מסובכת מדי, אינה נוחה לעבודה, לא ידידותית לגוגל או אינה קיימת. מערכת קלה לתפעול עושה יותר חשק לעבוד עם האתר. זה יעזור לכם בסופו של דבר להיות יותר פעילים בעדכון האתר ולהוסיף לו תוכן באופן עקבי כמו גם יחסוך לכם זמן יקר.
- אתר המבוסס על תמונות או פלאש. גוגל ומנועי חיפוש אחרים אינם יודעים לקרוא טקסט הנמצא כחלק מתמונה; במילים אחרות – אתר כזה אינו ידידותי לגוגל. בנוסף לכך אתר מבוסס פלאש מפספס גולשים המשתמשים במכשירים ניידים, iPod touch, iPad או iPhone. דבר זה קריטי מאחר וע"פ מחקרים יותר מ 50% מנפח הגלישה בארץ מתבצע דרך המכשירים הניידים.
- מהירות התגובה של האתר. בימינו, לאף אחד אין שנייה אחת מיותרת וכל רגע של הגולשים יקר להם מפז. גולשים אוהבים אתרים הנטענים במהירות. זמן הינו פרמטר קריטי – בחניויות ווירטואליות שיפור מהירותו של אתר רק בשנייה אחת מעלה את המרות הקנייה באתר ב כ – 5%-7% .
שדרוג או בניית אתר חדש בצורה מקצועית ונכונה יובילו ל:
- הגברת חשיפתו של האתר ברחבי הרשת ובמנועי החיפוש בפרט.
- הגדלת תנועת הגולשים באתר.
- הגדלת מספר ההמרות – הפיכת הגולש – לקוח פוטנציאלי, ללקוח בפועל שביצע רכישה.
- רימרקטינג לשיווק חוזר של האתר המשודרג או החדש שלכם
זכרו: כפי שאתם משקיעים בטיפול שוטף בנכסים הריאלים שלכם עליכם להשקיע גם בנכסים הווירטואלים שלכם. כיום החשיפה באינטרנט הינה רחבה מאוד ועל כן לנוכחות ברשת ישנה חשיבות קריטית לעסק שלכם.
אם אתם שמים לב שהאתר שלכם, שסך הכל מתפקד כשורה וגם הביצועים שלו בעבר היו טובים, אולם כיום ניכרת "עייפות החומר", נראה שהגיע הזמן לשקם אותו באחת משתי הדרכים שפורטו במאמר. לשם כך נדרשת סקירת המבנה הקיימים והנכסים הדורשים שיפור, שדרוג או החלפה. לא בכל מצב תידרש בניית אתר חדש מהיסוד, וייתכן ששיפוץ ממוקד עשוי להספיק.
הבנתם מה צריך לעשות אבל אתם לא מוצאים את הזמן לזה?
חברת iWebsite מציעה לכם לעשות בדיקה ראשונית לנכסים הווירטואלים שלכם חינם.
ערכתם בדיקה ראשונית והחלטתם לבצע שידרוג אתר או חידוש אתר?
אנה פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם בכל זמן.