- משלוחים בחנות וירטואלית – הופכים כל אתר לאתר מכירתי
- התחרות בין חברות השילוח – רווח ישיר לחנות אינטרנטית
- ההצעות ללקוחות אתר מכירתי – סוגי משלוחים אשר מתאימים לכל לקוח
- טיפים לשיפור שירותי השילוח אשר מתאימים לכל חנות וירטואלית
- בוחרים נכון את חברת השילוח שלכם
השילוח בחנות וירטואלית, אשר מתקבל אצל הלקוח ללא תקלות או איחורים מאפשר לקונה לקבל חוויית קניה חיובית ומעודד רכישות חוזרות. כבר בשלב הקמת חנות וירטואלית אתם בתור בעלי העסק צריכים להחליט על חברת שליחויות. בכוחה של חברת השליחויות הנכונה להיות בסיס לשביעות הרצון של הקונה. בדיוק כמו בכל שלב בדרך להקמת חנות וירטואלית משגשגת, גם בשירותי המשלוח כדאי להשקיע מחשבה מוקדמת כדי לספק את האיכות הטובה ביותר. אבל אל חשש, בדיוק בשביל זה, הכנו לכם את המדריך השלם למשלוחים בחנות אינטרנטית מכירתית.
משלוחים בחנות וירטואלית – הופכים כל אתר לאתר מכירתי
עולם המסחר המקוון מציע לקונים לקבל כל מוצר שהם חושקים בו מבלי לצאת מהבית. הלקוחות חווים את המשלוח כמבחן לאמינות המותג. כל איחור או טעות במשלוח יכול להשפיע מאוד על חוות הדעת והסיפוק של הלקוח. כאשר התחרות בין מותגים היא כל כך קשה, לכל עסקה יש משמעות. אם תצליחו לשמור על רמת שירות גבוהה גם בתחום המשלוחים תוכלו בקלות להקים קהל לקוחות נאמן וחוזר לחנות הוירטואלית.
חברת שילוח מקצועית משנעת כל מוצר בפרק הזמן המוגדר, לכתובת המדויקת וללא נזק למוצרים. התחרות בשוק הולכת וגדלה אתם בתור בעלי חנות וירטואלית רוצים לבדל או לכל הפחות לספק את אותה רמת השירות של המתחרים. גם בתחום המשלוחים.
התחרות בין חברות השילוח – רווח ישיר לחנות וירטואלית
ככל וגדל הצורך של בעלי עסקים בשירותי משלוח איכותיים, כך גדל גם ההיצע בשוק. בישראל פועלות כיום כמה חברות שילוח אשר מציעות שירותים מגוונים לכל חברה, דוגמת:
חברות השילוח מאפשרות לחנות הוירטואלית שלכם לעמוד בקנה אחד עם השירות של חברות גדולות ומצליחות. אספקה מהירה מדלת לדלת או שירות איסוף עצמי הם רק חלק מהשירותים אשר מספקות חברות אלו לכל דורש. התחרות הבריאה בין החברות מאפשרת לכם לבחור את מחיר המשלוח הנמוך ביותר בהתאם לדרישות שלכם כבעלי עסק. כך, אתם יכולים לשמור על רמת שירות גבוהה ללקוח ועדיין לשמור על רווח מכל מכירה. החברות מציעות תמחור על פי גודל החבילה או על ידי רכישת כמות משלוחים קבועה בחודש.
ההצעות ללקוחות חנות וירטואלית – סוגי השילוח אשר מתאימים לכל לקוח
משלוח באתר מסחרי לא חייב להתבסס על שיטות מיושנות. אתם יכולים לתת ללקוחות החנות הוירטואלית את המענה האידיאלי לשגרת יומם העמוסה. כיום מלבד מערך הדואר אתם יכולים לבחור באופציות שילוח מתקדמות יותר כמו:
- איסוף עצמי מנקודות- הלקוח יכול לבחור לאסוף את המוצרים מכל חנות קרובה לביתו. הסחורה מגיעה לחנות בזמן הנקבע. הלקוח מקבל הודעת איסוף וצוות החנות משגיח על החבילה עד הגעת הקונה.
- איסוף עצמי מלוקרים- אפשרות זו מתאימה ללקוחות בעלי לוח זמנים לא שגרתי. הלוקרים מפוזרים בנקודות מפתח ברחבי הארץ. בכל שעה של היום, הקונה מגיע לנקודת האיסוף וביחד עם קוד אישי אשר נשלח לנייד שלו הוא יכול לפתוח את הלוקר ולקחת את החבילה.
- רכבי שילוח- מערך שילוח ממונע הוא שיטת שילוח אידיאלית למי שרוצה להבטיח את שלמות הסחורה שיוצאת ממחסני חנות האינטרנט שלו. העלויות מחושבת בהתאם למשקל החבילה מרחק הנסיעה ומהירות המשלוח.
- שילוח בינלאומי- אווירי או יבשתי, בהתאם לעלות ולגודל הסחורה מאפשר לכם לתת שירות גם ללקוחות מעבר לים.
כל חברות השילוח מציעות שירותי מעקב אחר החבילה בצורה דיגיטלית. בעזרת הודעות SMS, אפליקציות או עמודי נחיתה, גם אתם וגם הקונים יכולים לדעת מתי מגיעה כל חבילה ליעדה. אם אתם משקיעים את מיטב כספכם בהקמת חנות וירטואלית מקצועית, אתם רוצים להשקיע גם בשילוח איכותי לסיום כל עסקה על הצד הטוב ביותר.
טיפים לשיפור שירותי השילוח אשר מתאימים לכל חנות וירטואלית
תהליך המשלוח הוא תהליך רב שלבים. החל מרגע ההזמנה אתם מחויבים לעמוד בלוח זמנים קבוע מראש כדי לספק ללקוח את החבילה. וכאשר אתם עובדים על כמה הזמנות מקביל, אתם חשופים יותר לטעויות. צמצום טווח הטעות תלוי בעבודה מסודרת ויעילה אשר ניתן להטמיע בממשק החנות הוירטואלית כמו גם אצל צוות העובדים. תהליך משלוח יעיל תלוי בכמה גורמים אשר חשוב לתת את הדעת עליהם:
- קבלת המידע מהלקוח- עבדו עם קובץ אקסל מסודר והזינו את כל פרטי הלקוח וההזמנה. לחילופין ניתן לסנכרן בחנות וירטואלית המבוססת על WooCommerce את כל המידע לגבי פרטי המשלוח, ישירות עם חברת השליחויות. התקינו את התוסף בחנות הוירטואלית, כדי לחסוך זמן עבודה מיותר.
- אריזת המשלוח- ודאו כי כל המוצרים של ההזמנה נמצאים בשלמותם, והבטיחו את השינוע על ידי אריזה קשיחה אשר תשמור על שלמות המוצרים בקופסה.
- איסוף המשלוח- בליווי חברת השילוח החליטו על תדירות איסוף משלוחים אשר תתאים לקצב ההזמנות בחנות הוירטואלית. שמרו על תדירות איסוף אשר תבטיח את זמני המשלוח המצוינים בתקנון ותמנע איחורים במסירה.
- אישור מסירה- בקשו לקבל אישור מסירה ללקוח. חתימת הלקוח מהווה אסמכתא למקרה בו יש טענה לאיחורים או בעיות אחרות. כך אתם מגנים על הסחורה שלכם ויכולים להיות במעקב אחר כל הזמנה.
- הקשר עם הלקוח- בסיום כל עסקה, שלחו ללקוח מייל בו אתם מבקשים לשמוע את חוות דעתו על כל העסקה, כולל על שירות המשלוחים. אם עולות אי אלו טענות מהלקוחות אתם תוכלו בקלות לבצע שיפורים במרך המשלוחים ולהבטיח שירות ללא פשרות.
בוחרים נכון את חברת השילוח שלכם
ההחלטה על חברת שליחויות נובעת מכמה פרמטרים חשובים:
- זמן השילוח- בחרו חברה בה ניתן לבצע שילוח תוך 3-4 ימי עסקים. זהו זמן המשלוח האידיאלי בשוק, ואתם רוצים לעמוד בו בדרך קבע.
- עלות השילוח- עלויות הן לא חלק מהרווח שלכם על המוצר ולכן אתם לא רוצים לגרום ללקוח לשלם הרבה כסף על משלוח. השקיעו זמן בחיפוש אחר חברת השילוח אשר תספק לכם את רמת השירות הנדרשת בעלות הרווחית ביותר ללקוח.
- אפשרות המעקב שלכם ושל הלקוח אחר מיקום החבילה- הודעות SMS, מיילים ומספקי מעקב הם כלי עבודה חשוב בחיים של כל בעל חנות וירטואלית. הלקוחות כיום רוצים להיות מעודכנים וזהו חלק משלב הצפייה למשלוח וחווית הקנייה המודרנית.
- סנכרון מידע – כיום אפשר לבצע סנכרון דרך API עם חברת השליחויות ולהעביר את כל המידע בבת אחת לחברה ללא התערבות העובדים. בדקו עם לחברת השליחויות יש אפשרות לבצע סנכרון כזה- הוא יכול למנוע טעויות הקלדה קריטיות לאתר המכירתי.
אלו הם הפרטים אשר חשוב לברר טרם חתימה על חוזה עם ספק. בשוק הישראלי קיימות לא מעט מתחרות בתחום השילוח ולכל חברה יש את התמחור שלה. עלויות השילוח הן אומנם אספקט חשוב מאוד בבואכם לבחור חברה. אך אתם לא רוצים לוותר על סטנדרט השירות ללקוח הקצה.
משלוחים הם נקודת הממשק בין המותג ללקוח. השקעת מחשבה בתכנון שירות המשלוח היא השקעה לטווח ארוך אשר שכרה בצידה. כל לקוח יסיים את ההתקשרות כאשר הוא מרוצה ואתם במהירות תצליחו להעלות את הרווח הכספי של האתר המכירתי.
בחלק השני של המאמר תוכלו לקרוא על אסטרטגיות תמחור משלוחים, ועל כל השיטות למנף את המשלוח לטובת הצלחת האתר המסחרי.