קידום אתרים לעסקים קטנים שונה מקידום עסקים גדולים בדרך כלל שבהרבה פעמים בעל העסק מנסה לבצע אותו לבד. אם אתם גם מנסים לקדם את האתר שלכם בכוחות עצמכם – טיפים אלה יעזרו לכם. לפחות אני מקווה שיעזרו:
1. קידום אתרים לעסקים קטנים בפרט וקידום אתרים בכלל זהו מרתון ולא ספרינט. מתחילים עכשיו ולא מפסיקים לעולם.
2. קידום אתרים זה לא אירוע חד פעמי. זהו תהליך קבוע. כמה מילות חיפוש יש בתחומך? האם בכל המילות חיפוש אתם למעלה בגוגל? האם הטראפיק שאתם מקבלים מקסימלי?
3. תוכן איכותי זהו גורם הכי חשוב בדירוג. יוצרים תוכן טוב, בעל ערך לגולש ולא לגוגל.
4. בכל דף צריך להיות 300 מילים לכל הפחות.
5. אם יש 450 מילים – יותר טוב.
6. 1500 מילים של תוכן איכותי – בכלל מצוין מבחינת גוגל.
7. בכל דף צריך להיות מטה תג title, כ-50 סימבולים.
8. התמקדו במילת מפתח אחד בכל דף באתר.
9. מילת מפתח צריכה לבוא בתחילת הtitle.
10. כתבו את מילת החיפוש בתגית description, עדיף פעמיים.
11. מילת חיפוש צריכה להופיע בפסקה ראשונה של הטקסט בדף.
12. כתבו את מילת החיפוש בurl: מילת-חיפוש/
13. דאגו לצפיפות של מילת חיפוש בדף 1-3%
14. אם האתר שלכם על וורדפרס – התקינו תוסף Yoast – השליטה בהגדרות SEO דרכו נוחה ביותר.
15. בכל דף צריכה להיות רק כותרת h1 אחת. ניתן לבדוק את זה בקוד של הדף. קליק ימני על הדף באינטרנט – view page source. כותרת זו חייבת לכלול את מילת החיפוש שהדף ממוקד אליה. למאמר על הכותרות >>
16. השתמשו בכותרות h2 כמה פעמים, כתת כותרות – לחלק את הטקסט בצורה הגיונית. הכניסו לh2 את מילת החיפוש גם.
17. בבלוג השתמשו תמיד במילות חיפוש "זנב ארוך", מילות חיפוש עם תחרות נמוכה יותר ואלה הם ביטויים יותר מורכבים. דוגמא – מילת חיפוש: קידום אתרים, מילת חיפוש זנב ארוך: קידום אתרים לעסקים קטנים.
18. תמיד חפשו רעיונות למילות חיפוש "זנב ארוך" לבלוג.
19. השתמשו בכלי התכנון מילות חיפוש של גוגל לבחירת מילות החיפוש. Google keyword planner tool
20. השתמשו במידע בכתבה זו לבחירה יותר קפדנית של מילות חיפוש.
21. צרו מפת xml לאתר שלכם והעלו אותה לwebmaster tools של גוגל. זה מסייע לגוגל לאנדקס נכון את האתר שלכם.
22. רשמו את העסק שלכם google business, וקשרו אותו למקום גיאוגרפי. עם העסק שלכם מקומי – זה יחבר את האתר למיקום גיאוגרפי שהגדרתם.
23. התקינו את הגוגל אנליטיקס לאתר שלכם שתוכלו לעקוב אחרי הכניסות לאתר.
24. השתמשו ב google page speed , לבדיקת מהירות האתר. מהירות זהו פרמטר חשוב בקידום אתרים.
25. חברו את גוגל אנליטיקס ל webmaster tools.
26. כל בלוג חדש צריך לכלול קישורים יוצאים לגורמים סמכותיים: וויקיפדיה, גוגל ועוד.
27. הוסיפו כפתורי רשתות חברתיות לכל הדפים באתר.
28. הפיצו את הכתבות ואת התוכן שלכם ברשתות חברתיות, בעיקר בגוגל +.
29. אם אין לכם פרופיל אישי ופרופיל חברה בגוגל + – הקימו אותם עכשיו.
30. הכניסו בפרופיל בגוגל + את הקישור לאתר.
31. הכניסו בכל הפרופילים ברשתות חברתיות שיש לכם את הקישור לאתר.
32. שימו לב שלא יהיו דפים עם תוכן כפול באתר – זה גרוע לקידום אתרים. אסור שיהיו title, description זהים בכמה דפים. (ניתן לבדוק את זה ב ( webmaster tool.
33. לכל תמונה הגדירו title וטקסט חלופי (alt) – הם צריכים לכלול את מילת החיפוש.
34. בדף הבית מיקמו את תיבת השארת פרטים.
35. בקשו מעט מידע בתיבה זו – שם, מייל וטלפון, אל תקשו על הלקוחות הפוטנציאליים.
36. מיקמו את מספר הטלפון במקום בולט באתר.
37. האתר חייב להיות מותאם לסלולרי. היום 70% מהגולשים – משתמשים בניידים לגלישה.
38. השתמשו בקישורים פנימיים באתר על מנת להצביע לגוגל איזה דף בעל חשיבות גבוהה יותר.
39. השתמשו בביטויים שונים כטקסט עוגן לקישורים פנימיים – גוגל עלולה להתייחס לאותו ביטוי שמופיע בהרבה מקומות כספאם.
40. הכניסו 3-10 קישורים לכתבות אחרות רלוונטיות בכל כתבה בבלוג.
41. פתחו קטגוריות בבלוג ובאתר המותאמות למילות חיפוש.
42. בדקו את השגיאות של אופטימיזציה ב webmaster tools ותקנו אותם.
43. כשאתם מבצעים שינויים משמעותיים בדף – עשו fetch as google ב webmaster tools כדי לעזור לגוגל מיד לאנדקס את הדף ולהתייחס לשינויים שבוצעו.
44. נסו פרסום בגוגל במשך חודשיים כדי לבדוק אילו מילות חיפוש מביאות יותר לקוחות ואז לשים עליהן דגש בקידום האתר.
45. אם אתם עסק מקומי – בכל דף הזכירו את העיר. כמו כן כתבו את העיר בtitle.
46. העזרו בסבלנות – קידום אתרים לוקח זמן, זמן מינימלי שצריך כדי לראות תוצאות – 4 חודשים.
47. אם החלטתם לפנות לחברת קידום אתרים – וודאו שהם לא משתמשים בקידום שחור או אפור זה לא חוקי ועלול להיענש.
48. תמיד חדשו את התוכן באתר – עדיף להוסיף 2-3 פוסטים חדשים בשבוע.
49. קישורים חוזרים מאוד חשובים לקידום אתרים – רשמו את האתר שלכם לכל האינדקסים ופורטלים, לאתרי סימניות ומאמרים. כמו כן חפשו אתרים רלוונטיים שיסכימו לפרסם את התוכן תמורת קישור לאתר שלכם. בניית קישורים זו עבודה קשה, אך מביאה תוצאות. שימו לב – הקישורים צריכים להיות מאתרים רלוונטיים – ישירות או בעקיפין קשורים לתחומכם. הקישורים צריכים להיות מגוונים ואיכותיים.
50. גורם חשוב מאוד לגוגל – התנהגות הגולש. דאגו לכך שלגולש יהיה נוח ומעניין, שהתוכן יהיה איכותי ושהגולש יקבל ערך מוסף.
51. תמיד בדקו את המצב שלכם, היכן האתר שלכם עומד בגוגל. זכרו שרוב הטראפיק מגיע למקומות 1-3. אז בהצלחה!