מה זה בעצם קידום אתרים אורגני בגוגל? האם אי פעם שאלתם את עצמכם – למה בעצם ניתן למצוא אתרים מסויימים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל, ואתרים אחרים בעמודים האחרונים? ישנם הרבה סיבות שיכולות להביא אתר למקום הראשון בתוצאות החיפוש. חלקם ידועות לציבור, וחלקם לא. מנועי החיפוש חשפו פרמטרים מסויימים בכדי לעודד קידום אתרים אוורגני בגוגל באופן חוקי, ולהביא לכך שפחות ישתמשו בדרכים לא חוקיות המנצלות כל מיני פרצות למיניהם באלגוריתם של גוגל.
אז בזכות מה אתר מגיע לתוצאות טובות בגוגל
בכדי שאתר מסויים יגיע לתוצאות חיפוש טובות יותר בגוגל, חובה להשתמש בשיטת קידום אתרים. ניתן לקדם אתר ב2 דרכים: קידום ממומן, או קידום אורגני. קידום אתר בצורה אורגנית היא חינמית לחלוטין ואפילו יכולה להיות יותר אפקטיבית מקידום ממומן. באמצעות קידום אתרים אורגני ניתן להגיע לעמוד הראשון בגוגל באופן "טבעי" ולא באמצעות פרסומות.
כיצד אוכל לבצע קידום אתרים אורגני בגוגל ולהקפיץ את האתר שלי למקום הראשון
קידום אתרים אורגני בגוגל מבוסס על כמה עקרונות יסוד, ורק לאחר שתיישמו אותם, תראו תוצאות באופן ברור. קידום אתרים אורגני דורש מכם סבלנות, מכיוון שתראו תוצאות בדרך כלל רק לאחר חודשיים-שלוש של עבודה.
שלבי קידום אתרים אורגני בגוגל:
מבנה טכני של האתר
מבנה טכני נכון של אתר אינטרנט הינו שלב חשוב ביותר בכדי לבצע קידום אורגני במנוע החיפוש של גוגל. אתר שבנוי נכון מבחינת היררכיה, זרימת קישורים נכנסים, ניקיון קוד וצמצום חסמים טכניים – הינו בסיס ליצירת אתר שתכניו יקודמו גבוה יותר ולא פחות חשוב – תוך זמן קצר יותר. בשלב זה נשתמש בכלים ייעודיים לשיפור שורה של פרמטרים טכניים ובהם – זמן טעינת הדפים, משקל הקישורים הפנימי, תיקון קישורים שבורים, בדיקת פריטים מאונדקסים, מניעת כפל תכנים, שימוש בתגיות חיוניות, ועוד. לאחר שתיישמו מבנה טכני טוב באתר שלכם, תקבלו אתר מוכן לנקודת הזינוק הבאה בקידום האורגני.
אופטימיזציית תוכן ותמונות
אתר רבים ברחבי הרשת לוקים בהתאמת התכנים וביטויי המפתח ל"רצונותיו" של מנוע החיפוש. בעבר שיטות הקידום הישנות התמקדו בעיקר בהצפת מילות מפתח בדפי האתר והפיכתם של התכנים שבו ללא איכותיים, שיטה שהפכה למזיקה לאחרונה. בשלב זה אנו מתמקדים בשיפור איכות התכנים באתר, כאשר ישנה הפרדה בין עיקר וטפל, מבצעים אופטימיזציית תמונות ווידאו, דואגים להשתמש בצורה נכונה בכלים ויזואליים ומגבשים את מערך התכנים בכדי שיותאם באופן מלא למנוע החיפוש, ובאותו זמן שמים לב לצרכי הגולשים וליצירת עליונות על האתר המתחרים.
אסטרטגיית הקישורים והתוכן
אחד הגורמים החשובים ביותר בקידום במנועי חיפוש הוא הקישורים הנכנסים לאתר. ככל שמקושרים לאתר אתרים איכותיים ובתחום דומה, כך גדלים הסיכויים לשיפור מיקומיו האורגאניים. חשיבות עיקרון זה הולך ונשחק בגלל העלייה בחשיבות איכות התוכן ומתן ערך לגולשים, למרות שעדיין קיימת חשיבות, ובלי בניית מערך קישורים תקין יהיה קשה לאתר לבצע קידום אורגני. בשלב זה, נבנה את אסטרטגיית בניית הקישורים בתכנית רב-חודשית, לפני שנתחיל לבצע את האסטרטגייה. נבנה את הקישורים הנכנסים כאשר יש דגש על איכות ורצון לתחום, ונמנע מהוצאת קישורי ספאם לאתר שיכולים אפילו להזיק לאתר ולהביא לתיוג האתר כלא אמין בפני גוגל. בנוסף, נבנה תכנית תוכן רב-חודשית להוספה הדרגתית יעילה של תכנים איכותיים שיחזקו את האתר ויביאו לשיווקו הרחב במנועי החיפוש, אך יש להתחשב קודם ברווחת הגולשים באתר.
קישורים חיצוניים
זהו השלב החשוב ביותר ודורש הרבה עבודה, זמן ומחשבה. מדובר על יצירה והרחבת פרופיל קישורים חיצוניים חזק לאורך זמן, שיביא לחיזוק ערכו של האתר ויגרום לגוגל לדרג את דפיו בדף הראשון במילות המפתח אשר נבחרו לקידום. צריך ליצור פרופיל קישורים חיצוניים לאתר לאורך הזמן, כזה שיהיה פרופיל טבעי, חזק ואמין, ויעזור לנו – המקדמים לשכנע את גוגל לדרג את האתר שלנו, שלב זה מתחלק למספר נישות, והעיקרית ביניהם היא קישורים מאתרים. קישורים מאתרים הם קישורים חיצוניים מתוך אתרים המקשרים לאתר שלנו ונחשבים לקישורים הכי חזקים שהאתר שלנו יכול לקבל. מבין המקורות השונים היכולות לתת קישור שמפנה לאתרנו, אתרים הם המקור המוערך ביותר בעיני גוגל.
לסיכום
חשוב לזכור שקידום אתר, מיוחד לאחר שחרור עדכוני גוגל, לא מושגת קיצורי דרך למיניהם. מדובר בעבודה מורכבת שדורשת מקצועיות והשקעה, אך בטווח הארוך קידום אתרים אורגני בגוגל עשוי להשלם לכם בצורה גדולה – האתר שלכם יוכל להפוך למקור כניסה גדול לגולשים חדשים, והכל ללא השקעה בפרסום נוסף.