יש שישה אלמנטים של כותרות : h1 h2 h3 h4 h5 h6
שישה אלמטים אלה מאפשרים להגדיר דירוג לחלקי הטקסט שלכם בדף.
ישנם כמה כללים לשימוש נכון בכותרות מבחינת קידום אתרים אורגני בגוגל SEO
1.לא לדלג על שלבים
אסור לקפוץ מ1H ל 3H, כי זה יוצר בעיות בתצוגות שונות של דפים כאלה.
2. לא צריך להשתמש בכל הכותרות, ניתן בהחלט להסתפק ב h1 h2 h3
3. השתמשו רק פעם אחת בכותרת h1 בכל דף.
כותרת h1 – זהו מושג כללי
כותרות h2 – אלה הקטגוריות המשתייכות ל – h1.
כותרות h3 – אלה הקטגוריות המשתייכות ל – h2.
דוגמה –
<1 h>קידום עסקים באינטרנט</h1>
<h2>קידום אתרים אורגני</h2>
<h2>קידום ברשתות חברתיות</h2>
<h3>קידום בפייסבוק</h3>
<h3>קידום בטוויטר</h3>
4. יש השפעה עצומה של כותרות עם מילות חיפוש על SEO
אבל – לא מומלץ (אפילו אסור) להשתמש במילת חיפוש אחת בכל הכותרות.
5. שימו לב – גוגל תשתמש בכותרות h1 h2 h3 h4 h5 h6
כTITLE בתוצאות החיפוש במידה וTITLE עצמו נראה לא מסודר.
6. רלוונטיות
יש לדאוג לרלוונטיוצ גבוהה של הכותרות לתוכן של הטקסט
7. השתמשו בcss
כן, בדאי להשתמש בCSS ולהגדיר את העיצוב של הפונטים לכותרות שלכם. תמיד יש לחשוב על הגולש.
8. כמות המילים ב h1
כמות המילים צריכה להיות הגיונית. הכותרת צריכה להיות תמציתית וברורה לגולש.
9. TITLE=h1?
יש שאומרים שאסור ש TITLE וכותרת h1 יהיו זהים. יש שאומרים שזה לא ממש משנה, וזה לא משפיע על קידום. אני אישית מאמינה שרצוי ש TITLE יהיה שונה מh1.
לדוגמה – אתר של חברת EXAMPLE
דף שמדבר על קידום אתרים
TITLE = EXAMPLE|WEB PROMOTION
H1= WEB PROMOTION
בניית אתר וורדפרס מעניקה נוחות רבה בהגדרת הTitle, מה שמסייע למנוע את הבעיות האלו.
הם דומים אך לא זהים
10. למה כותרות תורמות לSEO?
זה קורה מפני שגוגל מקווים שמי שזכאי להופיע בתוצאות הראשונות הוא אמור להיות בעל תוכן הכי מסודר ורלוונטי. כותרות – מדברות עם מנוע חיפוש ומצביעות לו על הסדר, על הנושאים, על רמת הרלוונטיות של הדף למילת החיפוש. לכן זהו חלק חשוב מאופמימיזציית הדפים וקידום עסקים באינטרנט.