- הקמת חנות אינטרנטית מקצועית – כל המספרים מאחורי ההצלחה העסקית
- 9 טרנדים בעלי פוטנציאל עסקי לאתר מכירתי
- טכנולוגיה מתקדמת בשירות המסחר המקוון
עם ההזמנה המקוונת הראשונה מאתר אמזון בשנת 1995, נפתח ערוץ מסחר משמעותי אשר שינה את תרבות הצריכה כולה. מאז ועד היום עולם המסחר המקוון התפתח בצעדי ענק וכמעט אין פריט שאנו לא יכולים לרכוש בלחיצת כפתור. חנויות מקוונות ביצעו לאורך השנים התאמות מרחיקות לכת בכדי לאפשר לקונים לקבל את חווית השירות המושלמת. בין אם מדובר בחוויית לקוח, בתשתיות האתר המסחרי או בשירותי משלוחים. כיום קל יותר לבצע רכישה מקוונת ולהימנע מיציאה מהבית.
ועדיין, מנהלי אתרים מסחריים שואפים תמיד לשפר את השירותים אותם הם מעניקים ללקוחות. על כן, הם משלבים בחנות האינטרנטית חידושים וטרנדים חמים לטובת מתן שירות משופר ומהיר. אך מה הם בדיוק אותם טרנדים חדשים וחמים שיקפיצו את חנות וירטואלית שלכם? כל זאת בכתבה הבאה.
הקמת חנות אינטרנטית מקצועית – כל המספרים מאחורי ההצלחה העסקית
את שנת 2019 סיכמו בדואר ישראל עם עלייה המסתכמת בפי ארבע יותר חבילות מאתרים מכרתיים מאשר בתחילת העשור. בישראל התחום מתפתח בקצב איטי יותר מאשר בעולם, אך עדיין ניתן לראות שינוי משמעותי בהרגלי הצרכנות האינטרנטית של השנים האחרונות. לצד כל זאת, אתרים ישראלים הציגו היקף קניות בסך 6 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2019 וצמיחה שנתית של 30%.
נקודה חשובה נוספת היא המשמעות של הטלפונים הניידים לעולם המכירות המקוון. בשנת 2019 לבדה, כ5.135 ביליון גולשים, נכנסו לחנויות וירטואליות באמצעות המכשיר הנייד. זהו כוח קנייה עצום, בעל פוטנציאל משמעותי לרווחי חנויות אינטרנטיות. על כן, העלייה בכמות מחזיקי הטלפונים הסלולריים היא גורם מסייע להצלחות עסקיות ברשת.
כדי לעלות על גל ההצלחה הווירטואלי, אתם רוצים להכיר את כל הטרנדים חדשים והחמים שיקפיצו את חנות וירטואלית. הרווחים שלכם בשנת 2020, יכולים רק לעלות, כי על פי כל התחזיות, מגמת הצמיחה רק מתגברת.
טרנדים חדשים בעלי פוטנציאל עסקי לאתר מכירתי
עולם המכירות המקוונות הופך לתחרותי משנה לשנה. ולכן, חשוב לשמות על אטרקטיביות אל מול מתחרים בכל שלב. לשם כך, אתם יכולים לשלב בחנות האינטרנטית שלכם כל אחד מהטרנדים הבאים ולהביא אותה לכדי הצלחה מסחררת:
1. הטרנד הירוק
מחצית מהגולשים באתרים מסחריים מביעים עניין ברכישה ממותגים שפועלים בשיטות ייצור ירוקות, כלומר חסכוניות במשאבים ומזהמות פחות. לכן, רצוי להתאים את האתר המכירתי לטרנד החזק ביותר של המאה ה21, טרנד איכות הסביבה. ניתן להתאים את המוצרים עצמם, לייצר אריזות מתכלות או להשתמש בשירותי משלוח שלא פוגעים בסביבה. שירותי משלוח "ירוקים" בישראל, באים לידי ביטוי במועדי איסוף קבועים וצמצום קווי הנסיעות של השליחים. כך אתם מבטיחים ללקוחות שלכם פחות פליטה של גזים מזהמים לאטמוספירה, גם בעת משלוחי מוצאי האתר המסחרי. בני דור המילניום, הם הלקוחות בעלי הרגישות הגדולה ביותר לנושא הסביבתי, לפיכך, הם קהל היעד אילו אתם רוצים לפנות. המותג יכול לחלוק את תחושת האחריות החברתית הנוגעת לשמירה על הבית שלנו. כך תיצרו לכם קהל גולשים נאמן וקבוע.
2. קנייה מילולית
טרנד חדש ומתפתח הוא טרנד הקנייה המילולית (Voice Commerce). הלקוחות יכולים לתאר בצורה וורבלית את המוצר אותו הם מחפשים, לרמקולים חכמים. הרמקול מבצע בשביל הלקוח את הרכישה דרך אתרים מובלים וחוסך מכם את זמני החיפוש אל מול מסך המחשב. בסוף שנת 2017, כ 17% ממחזיקי הרמקולים החכמים ביצעו דרכם רכישה מקוונת. אולם הצפי הוא ל 55% גידול עד לשנת 2022.
3. מדיות חברתיות
מספר הקונים אשר מגיעים לחנויות וירטואליות דרך הרשתות החברתיות עולה בהתמדה. זאת במיוחד לאחר השקת תגיות הקנייה באינסטגרם ואזור המכירות של פייסבוק. הרשתות החברתיות שינו את חיינו בהדרגה, כולל את הדרך בה אנו רוכשים מוצרים בחנויות אינטרנטיות. מנהלי אתרים מסחריים מעוניינים לרתום את הרשתות החברתיות לטובת תנועת לקוחות קבועה והגדלת הרווחים. פרסום ושיווק במדיות החברתיות השונות הוא אם כך, אפקטיבי במיוחד לאור זמני הגלישה המשמעותיים של לקוחות. הצגת מוצרים במודעות ממומנות או בעמודים עסקיים, היא החלטה עסקית עם מחשבה לעתיד.
4. תשלום בעזרת QR Code
כחלק משירותים באתר המכירתי, חשוב ליצור גם אפשרויות תשלום ניידות ומהירות. שיטת תשלום כמו RQ Code חוזרת ובגדול בשנים האחרונות, לאחר הפוגה ארוכה בשימוש. הקוד הומצא לראשונה בשנת 1994, וחזר שוב לכותרות בשנת 2010. בשנים האחרונות מנהלי אתרים מסחריים עושים שימוש נרחב יותר בקודים אלו על מנת לאפשר תשלום מהיר בעמודי המכירות השונים.
5. התאמה לפרט (Personalization)
הנתונים העדכניים מראים כי מעל למחצית מהקונים הווירטואליים מאמנים בחוויית רכישה אישית שהיא מנוע מעודד קניה. כמו כן, 74% מהם מאמינים שפרסונליזציה בחנות אינטרנטית היא גורם משפיע על מערכת היחסים והאמון עם המותג. הלקוחות בחנות הוירטואלית רוצים לקבל עזרה, הכוונה והתאמה אישית בכל פעם שהם נכנסים לאתר מכירתי. מנהלי חנויות וירטואליות יכולים לפעול כמה דרכים על מנת לבחון את מידת הפרסונליזציה לאורך כל שלבי ההקמה והפעילות של המותג:
6. בינה מלאכותית (Artificial Intelligence)
הבינה המלאכותית מבינה את תגובות הלקוח למוצר או שירות, ומאפשרת להתאים את המענה הרלוונטי ביותר, ללא מגע יד אדם. כך שזו היא מגמה אשר תוכל להסיר מכם עבודת שירות לקוחות ועדיין לשמור על אתר מכירתי מקצועי. עד שנת 2022, צפויות לתחום הבינה המלאכותית בחנויות וירטואליות הוצאות על סך 7.3 מיליארד דולים. האפשרות להתאים את כל חווית הקנייה לצרכים האישיים של לקוח, קוסמת כל כך ולכן מידת ההשקעה רק הולכת וגדלה. בין אם מדובר על שימוש הפלטפורמות שיווק אוטומטיות, התאמת הצעות מחיר באופן אישי או צ'אט בוט ללקוחות. כל אלו הם כלי בינה מלאכותית שיכולים להציע לכל לקוח מענה מותאם אישית.
7. מציאות רבודה (Augmented Reality)
טכנולוגיות מציאות רבודה מאפשרות לצלם תמונות מוצרים בכמה ממדים ולשלבן בעמוד המכירה של חנות וירטואלית. כך הלקוח יכול לראות את הבגד או הכלי, מזוויות שונות, בגדלים שונים ובעומק המציג תמונה אמיתית של המוצר. אתרים מסחריים אשר בוחרים להשתמש כבר היום בשירותי מציאות רבודה, מספקים בידול משמעותי ללקוחות ומשפרים רווחים. על כן, התחזית הצפויה לשנת 2022, היא של כ120 אלף חנויות אינטרנטיות אשר ישלבו טכנולוגיות מציאות רבודה. השימוש במציאות רבודה הוא פתרון מתקדם לאחת מהבעיות הקשות של עולם המכירות המקוון. חוסר היכולת לקבל תמונה ברורה של המוצר אותו רוכש הלקוח.
8. AB Testing
שימוש בשיטה זו מאפשר לכם לבחון את תגובות הלקוחות לכל שינוי אותו אתם מבצעים בחנות המכירתית. חברות בניית אתרים יכולות ליצור שתי גרסאות לכל עמוד מכירה או עמוד תשלום. הלקוחות נחשפים בחלוקה שוויונית לשתי הגרסאות, וכך ניתן לבחון מהי הגרסה אשר מייצרת את התגובה הטובה יותר מצד הגולשים. כך אתם יכולים להתאים את ממשק האתר המסחרי לרצון הלקוחות האמיתי ולהעצים את הרווחים.
9. מסחר חזותי (Visual Commerce)
לצד תמונות מוצר מקצועיות אתם יכולים לרתום גם תכנים נוספים על מנת לשכנע את הגולשים לרכוש מוצרים בחנות המקוונת. למשל על ידי שימוש בסרטונים ותמונות של קונים אחרים, תוכן אינטראקטיבי, קטעי וידאו מקצועיים וגם כמובן תמונות מציאות רבודה. כך, ניתן להתמודד עם האתגר הגדול ביותר של חנויות אינטרנטיות – המסך. אין למנהל חנות וירטואלית כל סיכוי לפגוש את הלקוחות פנים אל פנים ולבצע תהליך מכירה מסורתי. כאשר 75% ממשתמשי החנויות הוירטואליות מעוניינים לחפש תוכן ויזואלי על מנת לבצע רכישה, אתם חייבים לעמוד בדרישות האלו. לכן, בעתיד הנראה לעין, שימוש באסטרטגיות למסחר חזותי, יהיו כלי מפתח לרשותם של אתרים מכרתיים רבים.
טכנולוגיה מתקדמת בשירות המסחר המקוון
ככלל ויש בידינו טכנולוגיות מתקדמות יותר, אנו יכולים לשפר בצורה משמעותית יותר את השירותים ללקוחות בחנויות מקוונות. מגמות המסחר של שנת 2020 משלבות יותר מאי פעם את השימוש בטכנולוגיות עתידניות ויוצרות מבחר שירותים מיוחד במינו ללקוחות. כל זאת, במטרה לפתח עוד יותר את שוק המסחר המקוון ולהביא אותו לשיאי מכירות חדשים. כמו גם להעמיק את מערכות היחסים עם הגולשים וליצור אמון אל מול מותגים. לכן, אם גם אתם רוצים לקחת חלק במהפכה, המקפצה הבאה של חנות וירטואלית, היא מקפצה טכנולוגית.