בעולם הדיגיטלי בו אנו חיים, עוברות כמויות מידע עצומות בכל רגע נתון על גבי רשת האינטרנט. ניתוב המידע ביעילות, ושימוש נכון בו לטובת בניית אתרים לעסקים הוא תחום עיסוק אשר מסייע לתהליך הקמת חנות וירטואלית מקצועית. עולם הביג דאטה (Big Data) ולמידת המכונה (Machine Learning) צוברים פופולריות רבה בשנים האחרונות בקרב בעלי חנויות מקוונות רבות. מנהלים רוצים ללמוד איך למכור יותר בעזרת ביג דאטה, ומשקיעים מאמצים רבים ביצירת מענה מותאם לחיפושי המידע של הלקוחות.
אז מה זה בדיוק ביג דאטה? ואיך אתם יכולים לרתום את המשאבים הבלתי מוגבלים שקיימים ברשת לטובת הקמת אתר מכירתי? כל אלו ועוד בכתבה הבאה.
מה זה Big Data?
ביג דאטה הוא מונח מקצועי מעולם מדעי המחשב אשר מתייחס ליכולת לבצע ניתוח מידע מדויק באינטרנט. למרחבי הרשת עולים בכל יום 2.5 קווינטליון בייטים של מידע. המספר הזה, אולי לא אומר לכם במבט ראשון הרבה, אך מדובר בכמות בלתי נתפשת של חומרים המידע מפוזר ומבוזר כולו ברחבי הרשת ולכן נדרש לעבור תהליך של ניתוח נתונים על מנת להפוך לשימושי למנהלי אתר מכירתי. מנהלי חנות וירטואלית אשר מעוניינים לדעת איך למכור יותר בעזרת ביג דאטה, מבצעים מחקרים ממוקדים במיוחד ומסיקים מסקנות לגבי המשך הפעילות העסקית.
מה זה E-commerce Analytics?
המונח E-commerce Analytics כש רומז על הנישה הייחודית בה הוא פועל. כאשר אתם רוצים לנצל את הביג דאטה הקיים בנישה המכירתית, מומלץ לבצע מחקר ביג דאטה על הקונים באתר המכירתי. בעזרת מחקר ביג דאטה, חנות אינטרנטית יכולה לשפר את השירות ללקוחות וליצור יותר אמון אל מול הקונים הפוטנציאליים. אחד השימושים הנפוצים ביותר לניתוח מידע בקרב אתרים מכרתיים הוא בחיזוי פעילות הגולשים.
על ידי שימוש באלגוריתמים לניתוח מידע, ניתן לצפות טרנדים בעולם המכירות הווירטואלי
כך, תוכלו להביא את האתר המקוון לביצועי שיא ולגרום לכל לקוח שנכנס לקבל את חווית הגלישה האיכותית ביותר. בסופו של יום, שיפורים אלו הם אשר יביאו את החנות האינטרנטית שלכם לרווחים גדולים יותר.
חמש דרכים למכור יותר בעזרת ביג דאטה
בכדי לסייע לשפר את השירות ללקוח, חנות דיגיטלית יכולה לנצל את כוחו של עולם הביג דאטה בכמה דרכים. במיוחד בשבילכם אספנו חמש שיטות יעילות במיוחד למנהלי אתר מכירתי:
1. מוצר משלים
מחקרי ביג דאטה יכולים לגלות לכם מידע מדויק ביותר על התנהגות הלקוחות בחנות הוירטואלית בעת רכישה. ניתוח עומק של זרימת הגולשים בחנות המקוונת מאפשר לגלות מהן ההעדפות של מרבית הלקוחות ולזהות דפוסים חוזרים של רכישות מוצרים. למשל, חברת וולמארט (Walmart) האמריקאית גילתה כי מרבית הצרכנים אשר רכשו חיתולים לילדים, קנו באותה נשימה גם משקאות אלכוהוליים. כך אתם יכולים לגלות מהם שילובי מוצרים אהובים במיוחד על הלקוחות וליצור אסטרטגיות מכירה ושיווק מתאימות.
2. Best Seller
בכדי לשמור על רמות מלאי קבועות גם למוצרים הנמכרים ביותר, מומלץ לחזות את קצב המכירות בעזרת ביג דאטה. מחסור במלאי עלול לגרום לקונים להתאכזב במקרה הטוב, או לעבור לרכוש אצל המתחרים במקרה הרע. מאידך, רכישת מלאים בכמויות גדולות מאוד, עשויה להוות מקור להפסדים כלכלים. לכן, ניתן לחזות על פי ניתוח ביצועי החנות האינטרנטית שלכם או של המתחרים, מהו קצב הקנייה של כל מוצר לאורך השנה. ניתן לבצע חיפוש מוצרים בכדי להבין האם יש סביבם הד חיובי ברשתות חברתיות.
כמו כן, אם אתם רוצים לשמור על המלאי הקיים באתר המכירתי, ניתן לחפש ספקים נוספים למוצרים אהובים. כך, תוכלו להעביר ללקוח בעלויות משלוח נמוכות יותר ובמהירות גדולה יותר, מוצר זהה למוצר אשר הוזמן. ניתן להשתמש במערכות ERP על מנת לבצע חיפוש כולל של ספקי משנה כאלו. עם קבלת ההזמנה המערכת מבצעת חיפוש אוטומטי ומאפשרת לכם לבחור את הספק המתאים ביותר. שיטת עבודה זו מתאימה בעיקר לתקופות עומס בהן אתם רוצים לשמור על המלאי הקיים במחסנים של מוצרים מובלים.
3. מבצע מותאם אישית
ככל והתחרות בשוק המכירות האינטרנטיות מתפתחת, כך עולה הצורך להתאים את המוצרים ללקוחות. תהליך פרסונליזציה (E-commerce Personalization) הוא גורם מכריע אשר מניע כ86% מהלקוחות בחנויות וירטואליות לבצע רכישה. ניתן לרתום את עולם הביג דאטה על מנת לשלוח ללקוח מבצעים מותאמים לפי מדדים דמוגרפיים, סוציו-אקונומיים או התנהגות חוזרת. למשל, לשלוח ללקוח במייל הנחות מיוחדות על מוצר אותו הוא הוסיף לעגלת הקניות אך לא רכש עדיין. ליצור המלצות למוצרים לפי הטעם האישי של גולשת באתר לבגדי ילדים. ליצור שיטת תמחור הנסמכת על התחרות בין מותגים, אשר תגרום ללקוח לבחור במוצר שלכם, בזכות ניתוח מחירים באתרים מתחרים. אתם יכולים להוציא לפועל כל אחת משיטות התמחור הללו על מנת להביא כל ביקור באתר המסחרי לכדי רכישה מוצלחת.
4. תזמון פרסומות
בעזרת ביג דאטה אתם יכולים לחזות את התנהגות קהל הלקוחות בחנות אונליין או ברשתות החברתיות גם ברמה היום יומית. בצורה כזו, ניתן להבין מהן שעות השיא של פעילות האתר המסחרי ולבצע ניתוח עומק על מוצרים נדרשים לאורך שעות היום. בהתאמה העלו קמפיינים לרשתות החברתיות אשר יהיו ממוקדים לשעות הפעילות הללו. אם למשל משתמשי חנות מקוונת לבגדים מחפשים באופן קבוע בין 12:00-14:00 יותר בגדי ילדים, ניתן להגיב בהתאם. העלו קמפיין ממומן לרשתות החברתיות בשעות אלו ועודדו את הלקוחות לקנות.
5. שיפור שירות לקוחות
שירות הלקוחות משחק תפקיד מפתח בכל עולם המכירות הווירטואלי. לקוחות נאמנים הם צרכנים אשר מוכנים לרכוש באתר מסחרי בסכומים גדולים יותר והם מוכנים לשוב לקניות חוזרות. מסיבה זו, מומלץ להשקיע ביצירת קשר אישי עם לקוחות קיימים מאשר לצבור לקוחות חדשים. כ71% מהלקוחות באינטרנט מצפים לקבל מענה משירות הלקוחות בתוך פרק זמן של כחמש דקות. בעזרת מחקר ביג דאטה ניתן להבין מהו זמן התגובה של צוות השירות באתר המכירתי ולשפר את זמני המענה. כמו כן אתם יכולים לנצל את תהליך הלמידה ולחקור את מידת שביעות הרצון משירותי המשלוח בחנות המקוונת. כך תוכלו לבצע שינויים אל מול חברת השילוח באופן המשלוח עוד לפני שהלקוח פונה ישירות לבקש סיוע. בנוסף, ניתן לשפר את שירות הלקוחות גם ברשתות החברתיות על ידי שימוש בכלי מחקר אוטומטיים. כל המידע מתנקז למסך אחד ומציג לכם את ההתכתבויות השונות עם הגולשים.
ולסיכום, תהליך בניית אתרים לעסקים דורש מכם השקעה של משאבים רבים על מנת להביא את מלוא היכולת של החנות הווירטואלית. עם הקמת חנות אינטרנטית ואחרי שצברתם מידע בנוגע להתנהגות הגולשים, הגיעה העת מבחינתכם לשפר עמדות. בעזרת חברות בניית אתרים כמו iWebsite ניתן לנצל את הביג דאטה ולהפוך את האתר המסחרי לנותן שירות ברמה הגבוהה ביותר. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להבין את הלקוח שלכם ולהגיב בצורה המתאימה ביותר.