- יתרונות השימוש בהנחות ומבצעים – אתר מכירות מושך ללקוח
- איך להגדיל הזמנה בסל קניה – שיטות תמחור נפוצות למבצעים והנחות
- תמחור מבצעים נכון תלוי בתשומת לב לפרטים הקטנים
חלק א של המאמר דן במשמעות של אסטרטגיות תמחור, בהשפעות הפסיכולוגיות ובהתמודדות עם תחרות מחירים לקריאה לחץ.
מאחורי כל חנות אינטרנטית מקצועית עומד צוות ניהול אשר אחראי על ניווט הספינה. חלק מהחלטות הניהול נקבעות כבר בעת הקמת האתר המכירתי, ואחרות לאורך פעילות החנות המקוונת. על פי רוב, אסטרטגיות התמחור של כל מותג נקבעות עם הקמת האתר האינטרנטי. אך הן יכולות להשתנות בהתאם לתחרות בשוק ולהתפתחות העסקית של המותג. כדי לקבוע את שיטות הפעולה המתאימות ביותר אתם צריכים להכיר את כל האפשרויות. בחלק זה של המאמר אנו נציג בפניכם את השיטות הנפוצות ביותר ודוגמאות ליישומן.
יתרונות השימוש בהנחות ומבצעים – אתר מכירות מושך ללקוח
הנחות בחנות וירטואלית הן פתח להנעת תנועת גולשים משמעותית. במידה מסוימת הנחות מציעות ללקוחות להנות מחסכון כספי ולאתר המכירתי להעצים את כמויות המכירות ולהגדיל את הרווחים. הנחות מביאות תנועה של לקוחות חדשים לחנות הוירטואלית. ניתן לקדם מוצרים בעלי ביקוש נמוך ולהיפטר מסחורה בצורה רווחית. כמו כן, תמחור הנחות יעיל מקדם את שם המותג. זאת על ידי יצירת מוניטין של חברה בעלת מגוון מוצרים רחב המספקת אותם בעלויות נוחות לכל לקוח. בניהול נכון של תחום המבצעים והסיילים ללקוחות ניתן להביא לקידום איכותי של חנות וירטואלית לקהל הגולשים.
איך להגדיל הזמנה בסל קניה – שיטות תמחור נפוצות למבצעים והנחות
הנחות בחנות מכירות מתחלקות לשש קטגוריות מוסכמות.
הנחות כמות
לקוחות אשר קונים יותר מוצרים, זוכים לקבל הנחה משמעותית יותר. הנחות כמות מסייעות למנהלי חנות וירטואלית להגדיל את ההזמנה הממוצעת ללקוח, על ידי עידוד רכישת כמויות גדולות. רכישות של כמה פריטים כאשר על כל 500 ₪ הלקוח מקבל 20% הנחה היא הנחת כמות יעילה ומועדפת על לקוחות.
הנחות עונתיות
זו דרך מעולה להתניע את הקולקציה החדשה בחנות הוירטואלית או לעודד לקוחות לרכוש את הפריטים האחרונים של העונה. סייל (SALE) סוף עונה הוא לרוב מנוע לקונים כמו גם אפשרות לרוקן את מחסני החברה לקראת הסחורה החדשה. ניהול הנחות על פי עונות השנה והטרנדים היא שיטת תמחור הנחות מוכרת. כל חנות וירטואלית יכולה לעשות שימוש בשיטה בהתאם לעונות המבצעים של נישת המכירות.
קופונים
חלוקת קופונים לתקופה מוגבלת מעודדת את הלקוחות לרכוש בכמויות גדולות. ניהול קופונים אלו חייב להיות אחראי, וילווה במעקב צמוד אחרי כל קופון. קופונים אלו הם נדירים ומכאן מגיע מירב הכוח של שיטה זו. אם הלקוח רגיל לקבל קופונים הוא יחכה למבצע הטוב ביותר ולאו דווקא ירכוש את המוצר. לכן, קופונים חייבים לצאת ללקוחות בצורה מאורגנת ולזמן קצוב מאוד בשנה. את תהליך הקידום אתם רוצים לבצע בסיוע פרסום ממומן ברשתות החברתיות. על מנת להביא תנועה של לקוחות חדשים לאתר המכירתי.
הנחות קיצוניות
תמחור של מוצר אחד תחת מבצע של 70% הנחה, אמנם מהווה תמחור בהפסד. אך כמות הגולשים אשר תצפה באתר המכירתי תעלה על המכירות של מוצרים נלווים ותאזן את ההפסדים. האסטרטגיה באה לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר כאשר המוצר בהנחה הוא מוצר משלים והלקוח צריך לקנות מוצרים נוספים באותה רכישה.
מבצעי 1+1
למראית עין מדובר במצבע בו הלקוח מקבל מוצר אחד ללא עלות. בפועל, הלקוח משלם על מוצר אחד מחיר מלא וכתוצאה מכך ההנחה הכללית היא הנחה של 50%. המבצע מתאים למוצרים בהם אתם רוצים למכור את המלאי במהירות מבלי להפסיד כספים. לרוב מדובר על רכישה של שני מוצרים זהים כמו בשמים או כלי כתיבה.
הנחות ללקוחות נאמנים
העבודה הקשה של יצירת קשר עם לקוחות החנות הוירטואלית באה לידי ביטוי במבצעים אלו. הציעו ללקוחות החוזרים קופון הנחה ייחודי או ללקוחות הוותיקים הנחה קבועה של 10% באתר מכירתי . מתן הטבות אלו ללקוחות, מעודד אותם לשמור אמונים למותג כמו גם מייחד אותם מלקוחות "רגילים". צרו קבוצה של חברי מועדון אשר בתמורה לעלות החברות השנתית יקבלו הנחות ומבצעים משמעותיים יותר מלקוחות רגילים. כפל הנחות לחברי מועדון, ימי מכירות מיוחדים או הנחות קבועות בעת התשלום. כל אלו מהווים בידול משמעותי של קבוצת הלקוחות וגורמים להם להמשיך לרכוש באתר המקוון.
הכירות מעמיקה עם כל קטגוריה מאפשרת למנהלי האסטרטגיה לקבוע כיצד לפעול בכל סיטואציה על מנת למקסם את הרווחים. כמובן שיש להתאים את אסטרטגיית הפעולה לקהל היעד ולנישה בה פועלת החנות הוירטואלית.
תמחור מבצעים נכון תלוי בתשומת לב לפרטים הקטנים
הנחות אפקטיביות תלויות בפרטים הקטנים. היצע רב מידי וקבוע של מבצעים וסיילים לצרכני החנות הוירטואלית עלול להוביל דווקא לתוצאה ההפוכה. הלקוחות יעדיפו להמתין לעלייתו של מבצע רווחי יותר ורווחי האתר המכירתי יצטמצמו בהדרגה. אמינות מותגים אשר מציעים מבצעים באופן קבוע היא מוטלת בספק. הקונים מזהים זאת ועלולים לפרש את האסטרטגיה כזילות באיכות המוצרים.
תזמנו את המבצעים וההנחות על מנת לאפשר לקונים להרגיש טוב בעת הרכישה. ניהול נכון של אסטרטגיות תמחור יכול לעזור לכם להשיק את החנות האינטרנטית ולהעלות מוצרים חדשים. כמו כן, ניתן לשפר את קצב המכירות של מוצרים קיימים. חיוני להבין כי אסטרטגיות תמחור לאו דווקא מסייעות לכם לטווח הקרוב, אך הן יכולות להביא לשינוי לטובה לאורך זמן.
אתר מכירתי מקצועי, אשר מחזיק באסטרטגיה מוכנה מראש לתמחור וליצירת הנחות, מהווה ייתרון על פני המתחרים. הפרמטרים הפסיכולוגיים אשר מהווים גורם משיכה ללקוח, נלקחים בחשבון בעת יצירת האסטרטגיה. התייחסות ראויה למתחרים, ותגובה מהירה לכל שינוי תמחור מסייעת גם היא. ומעל לכל המשימות היומית של מנהלי החנות הוירטואלית עומדת אותה האסטרטגיה אשר נבנתה בתהליך הקמת האתר המכירתי. חשוב להכיר את היתרונות הקיימים באסטרטגיות השונות כמו גם את הפרטים הקטנים של כל מבצע והנחה. ניהול חנות וירטואלית דורש ניסיון אשר נצבר עם הזמן, אך חייב ללכת יד ביד עם עקביות בקבלת ההחלטות.