- בואו נדבר רגע על שיווק דיגיטלי
- אז מה זה בעצם שיווק דיגיטלי?
- קידום אורגני
- קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש (SEO)
- שיווק אורגני ברשתות חברתיות (SMM)
- קידום ממומן במנוע חיפוש (גוגל)
- קידום ממומן ברשתות החברתיות
- שיווק דיגיטלי לעסקים – היתרונות
בואו נדבר רגע על שיווק דיגיטלי
במהלך שנת 2020 בעיצומה של מגפת הקורונה, השתנו יחסי הכוחות (כנראה לעד) בעולם השיווק והפרסום. בין מי למי? בין שיווק דיגיטלי לשיווק מסורתי! על פי נתוני ״נתוני יפעת בקרת פרסום״, פרסום דיגיטלי בישראל צמח ב 6% במהלך שנת 2020 עם סך הוצאות שנתיות של כ- 1,782 מיליארד ש״ח. המשמעות לכך היא אדירה, תחום הפרסום הדיגיטלי מחזיק בנתח שוק של 44% מכלל ענף הפרסום בישראל! כיום, אין כל ספק שזהו עידן חדש שבו השיווק והפרסום בדיגיטל הוא שיטת הפרסום העיקרית ביותר בישראל בפרט ובעולם בכלל. כל זאת, ולא בכדי.
במאמר זה אנו נענה בצורה המקיפה ביותר על השאלה מה זה בכלל שיווק דיגיטלי?. עם כל מה שאתם באמת צריכים לדעת!
תחילה על מה זה בעצם שיווק באינטרנט ומה מטרתו. בנוסף, נרחיב על שתי השיטות העיקריות הקיימות בשיטת שיווק זו: קידום אורגני וקידום ממומן. וכמובן, נציג לפניכם את היתרונות הקיימים בעולם השיווק הדיגיטלי והאמינו לנו, יש לא מעט מהם.
שיווק דיגיטלי IN – שיווק מסורתי OUT !
אז מה זה בעצם שיווק דיגיטלי?
שיווק דיגיטלי או בשמו השני שיווק באינטרנט, היא שיטת שיווק באמצעות האינטרנט לצרכי פרסום, מיתוג וקידום מכירות לאחר הקמת חנות וירטואלית. כיום, בעולם שהכל מקוון, עולם האינטרנט מעניק לנו את כל הכלים והאפשרויות לקידום העסק, המוצר או הרעיון שלנו תוך אפשרות הגעה אל הלקוחות הרלוונטיים ביותר. יחד עם זאת, ישנם שתי שיטות עיקריות בעולם השיווק הדיגיטלי, וחשוב שתכירו את ההבדלים ביניהם: קידום אורגני וקידום ממומן.
קידום אורגני
קידום אורגני משמעו קידום עסקים ונכסים דיגיטליים באופן טבעי. התוכן של קידום אורגני מקודם ללא תשלום כספי על הפרסום ומושך אליו את הגולשים על ידי חיפוש מילות מפתח הרלוונטיות לנושא או לעסק. הנכסים הדיגיטליים שניתן לקדם באמצעות תוכן אורגני הם: חנות וירטואלית, אתרי תדמית, בלוגים ועוד….
כיום, הערוצים העיקריים לקידום עסקים בצורה אורגנית הם:
קידום אתרים אורגני במנועי חיפוש (SEO)
קידום אורגני במנועי חיפוש או בשמו המקצועי – SEO. הינו דרך קידום אשר מטרתה היא לשפר ולקדם נכס דיגיטלי כדוגמת חנות וירטואלית אל המקומות הראשונים במנועי החיפוש. על מנת ״לשכנע״ את מנועי החיפוש להציג אתכם בראש התוצאות, עליכם לבצע מגוון פעולות. למשל: בניית חנות אינטרנטית אשר תתאים באופן אופטימלי לדרישות מנוע החיפוש (אופטימיזציה). כיצד? על ידי שיפור של מספר פרמטרים: מהירות טעינה, תצוגה במובייל, אבטחה, חווית השימוש ועוד. בנוסף לכך, ניתן לקדם אתר בצורה אורגנית על ידי הוספה של תכנים המכילים מילות מפתח רלוונטיות לעסק תוך בניית קישורים. חשוב לזכור ולהבין כי מדובר בתהליך ארוך הדורש מעקב צמוד תוך ביצוע שינויים תכופים בתוכן חנות אינטרנטית או בקוד המקור שלה. לכן, את תוצאות התהליך רואים לאחר זמן מה (תלוי בנישה שבה מתחרה חנות וירטואלית).
שיווק אורגני ברשתות חברתיות (SMM)
דרך נוספת לקידום אורגני של חנות וירטואלית, היא ברחבי הרשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין ועוד. קידום אורגני מקצועי בערוצים אלו. יכול לשפר פלאים את החשיפה של המותג שלכם לקהל חדש וסופר רלוונטי. זאת על ידי יצירה והעלאה של תכנים כגון:
- תכנים מבוססי ערך – טיפים לגולשים, מדריכים ועוד..
- עידוד מעורבות – “תייגו חבר או חברה”, “שתפו על מנת ש-“ וכו'.
- וידאו – "סרטון אחד שווה אלף מילים״, כי אין יותר טוב מסרטון איכותי להמחשת המוצר או השירות שלכם.
קידום ממומן
המונח השני הקיים בעולם השיווק הדיגיטלי הוא קידום ממומן. בעיני רבים, זוהי דרך מהירה יותר להגיע אל לקוחות רלוונטיים. שכן, תוצרי הפרסום מהירים יותר לעומת השיווק האורגני המצריך תהליך ארוך וקפדני שאת תוצריו רואים לאחר זמן מה.
גם בקידום הממומן ישנו הבדל באופי ודרך הקידום מערוץ לערוץ. למשל: בקידום הממומן בגוגל המודעות ממוקדות על סמך מילות מפתח רלוונטיות ונבחרות. מן הצד השני, בקידום הממומן ברשתות החברתיות המודעות ממוקדות על סמך פילוח של קהל יעד לפי פרמטרים. יתרה מכך, חשוב לדעת כי את תחום זה מובילות שתי שחקניות עיקריות: פייסבוק וגוגל. אשר מחזיקות בכ- 52.3% מסך כל ההוצאות על פרסום ממומן לשנת 2021 (עפ״י אתר eMarketer).
קידום ממומן במנוע חיפוש (גוגל)
על ידי קידום ממומן במנוע החיפוש של גוגל. תוכלו לפרסם מודעות בתשלום בתוצאות הראשונות, מעל התוצאות האורגניות. פעולות אלו מתבצעות בדרך כלל על ידי מקדם אתרים או חברה המספקת שירותי קידום אתרים ממומן. הם בוחרים מילות מפתח בעלות נפח חיפושים טרנדי ורלוונטי ללקוחות הפוטנציאליים לעסק. שימוש בשיטת קידום זו, מאפשרת לקדם בצורה ממומנת נכסים דיגיטליים. כגון: חנות וירטואלית או אתר תדמית לראש דף תוצאות החיפוש.
קידום ממומן ברשתות החברתיות
היתרון הגלום בשיווק ממומן ברשתות החברתיות (כמו קידום ממומן באינסטגרם) הוא היכולת להגיע אל קהל יעד רלוונטי לעסק שלכם בזכות מערכות פרסום מתקדמות במיוחד. מערכות אלו מעניקות את האפשרות למקד את הקהל המתאים ביותר עבור הפרסומות. כל זאת על ידי פילוח לפי מגוון פרמטרים. תחומי עניין, התנהגויות גלישה או רכישה, מין, גיל, מיקום גיאוגרפי ועוד. בנוסף לכך, ניתן לבחור בין כמה וכמה מטרות למודעות שלכם. החל מהגדלת התנועה אל חנות אינטרנטית. הגדלת הרכישות מתוך חנות וירטואלית. גיוס לידים חדשים לעסק. הגדלת חשיפה למותג והשגה של עוקבים חדשים.
שיווק דיגיטלי לעסקים – היתרונות
עולם השיווק הדיגיטלי צומח בקצב מסחרר בזכות ולא בחסד. אחד הפקטורים העיקריים לכך הם היתרונות הרבים הקיימים בשיווק דיגיטלי ביחס לשיווק המסורתי והמיושן.
גמישות בעלויות פרסום – ניתן לבחור את תקציב הפרסום המתאים ביותר עבורכם, גם אם יש ברשותכם תקציב נמוך לפרסום.
לקוחות רלוונטיים – בשיווק דיגיטלי תוכלו למקד את המודעות לקהל שהכי רלוונטי למותג שלכם באמצעות פילוח לפי מגוון פרמטרים.
עידן הגלובליזציה – כיום בעידן הדיגיטלי ניתן לשווק, לקדם ולפרסם את המותג שלכם אל לקוחות מכל העולם ובכך להרחיב משמעותית את הפעילות העסקים, אפילו מעבר לים.
יכולת מעקב ובקרה – ניתן לעקוב אחר נתונים שוטפים אודות תוצאות הקמפיין: כמות צפיות, כמות הקליקים, כמות הכניסות לאתר, כמות הרכישות מתוך חנות אינטרנטית ועוד. ניתוח נתונים והסקת מסקנות מתאימות יכולים לסייע רבות במאמצי קידום עתידיים.
יכולת ביצוע של שינויים מידיים – היכולת לשנות ולערוך את התוכן וההגדרות של הקמפיינים הפרסומיים בהתאם לסביבה הדינמית של עולם הדיגיטל ובכך להגדיל את סיכויי ההצלחה של המודעות שלכם.
כולם כבר שם, ואתם?
כיום, כ-64% מהעסקים בישראל (עפ״י משרד הכלכלה והתעשייה) מקודמים ובעלי נוכחות בפלטפורמות מקוונות. החל מהחברות הגדולות ביותר אשר משקיעות את מרבית תקציבי השיווק והפרסום שלהם בערוצים דיגיטליים. דרך המתחרים שלכם אשר מזמן כבר הבינו כי שיווק דיגיטלי הוא הדרך לצמיחה עסקית. ועד ללקוחות הבאים שלכם שכנראה כבר מחכים לכם שם.
אנו בחברת iWebsite בעלי ניסיון רב בכל הנוגע לשיווק דיגיטלי למגוון של עסקים. זאת תוך מתן דגש על שיווק איכותי, מקצועי ואפקטיבי. אנו נדאג לקדם ולפרסם את העסק שלך בערוצים הדיגיטליים הרלוונטיים ביותר עבורך. כל זאת כמובן תוך חיזוק נוכחות המותג ברחבי המדיה. הגעה אל לקוחות חדשים ורלוונטיים והרחבת הפעילות העסקית שלך ברחבי הדיגיטל.
לפרטים נוספים: 08-8683934