מה זה פייסבוק רוסי אודנוקלסניקי?
כן כן… אם אתם כאן – אתם מתכוונים לאתר כזה כתום שבו מבלים חצי מהחיים שלהם עולים מחבר העמים. אז מהי המפלצת הזאת?
מדובר באתר אודנוקלסניקי ok.ru , בעבר – odnoklassniki
במקור האתר נועד להיות זירת התכתבות ושמירה על קשר בין החברים מהתיכון. אך מהר מאוד הפך לרשת חברתית המאחדת את כל העולם דובר רוסית.
לאוקיי (ככה אקרא לרשת זו בפוסט) יש מאפיינים דומים לפייסבוק, אך אני דווקא מעדיפה לדבר על השוני, על הייחודיות שלה בדגש על פרסום ברוסית.
רוצים להתחיל לפרסם ברוסית?
השאירו פרטים מתחת לפוסט זה וניצור קשר עימכם
גילאים ונתונים דמוגרפיים
אוקיי מצאה לה את קהל היעד בין האנשים המבוגרים יותר – נקודה. אם נשווה אותה לפייסבוק נראה שבפייסבוק יש מלא צעירים, האוכלוסייה בפייסבוק מגוונת. בפייסבוק רוסי – אוקיי תתקשו למצוא אנשים בני 20+.
התנהגות של אנשים באודנוקלסניקי
התנהגות דומה מאוד לפייסבוק – שיתופים, לייקים, סטטוסים של תמונות, וידאו. אנשים משתתפים בקבוצות שונות, פותחים אירועים. דבר שונה מהותית מפייסבוק – זה המשחקים. זירת המשחקים מאוד פופולארית באודנוקלסניקי ומביאה לאתר רווחים גדולים.
פרסום בפייסבוק רוסי אודנוקלסניקי
פלטפורמה פרסומית של רשת זו מתפתחת וכבר היום יש דברים מאוד מעניינים.
דברים מעניינים ומוזרים שאין בפייסבוק: מיקוד לפי רמת הצפייה בטלויזיה. ניתן לבחור: צפיית טלוויזיה מועטה, בינונית ומרובה. דבר נוסף שאין בפייסבוק זה אפשרות לבחור את רמת ההכנסה של קבוצת מיקוד – יש סה"כ 4 רמות ההכנסה.
ברשת חברתית אודנוקלסניקי ניתן למקד את המודעה לחברי קבוצות שונות. מה שבלתי אפשרי בפייסבוק. דבר זה יכול להיות מאוד יעיל לתחומים מסוימים.
ממשק הפרסומי של אודנוקלסניקי חדש ונוח לשימוש. לא מזמן נהיה אפשרי לפרסם מודעות גדולות בפיד כמו בפייסבוק.
יש כמה אופציות פרסום באודנוקלסניקי: בפיד, באנרים גדולים ומודעות קטנות בצד
ככה נראות המודעות החדשות בפיד:
ככה נראה באנר גדול:
ככה נראות מודעות קטנות:
למי מתאים פרסום באודנוקלסניקי?
לחברות שלא תלויות באזור גיאוגרפי בארץ. כאלה שיכולים למקד לכל הארץ.
למה עד לא מזמן הפרסום ברשת אודנוקלסניקי לא היה מפותח?
איך ייתכן שרשת חברתית שקיימת כבר תקופה ארוכה מאוד לא פיתחה את הפלטפורמה הפרסומית עד עכשיו. דבר זה התרחש מפני שמודל עסקי של אוקיי היה שונה מפייסבוק מיום הקמתה. פייסבוק מרוויחה מפרסומות, אוקיי מרוויחה על הנקודות שהרשת מוכרת לאנשים. בעזרת הנקודות האלו משתמשים קונים "מתנות" אחד לשני, קונים פרטים במשחקים ועוד.
ללא ספק – אם מפתחי האתר ישפרו את תהליך הפרסום – זה יהיה מקור הכנסות מספר אחד מדינות דוברות רוסית. כמו כן, בישראל זה יהפוך מיד לפלטפורמה פרסומית החזקה ביותר לדוברי רוסית. אז נמתין כולנו בסבלנות להתפתחות של פייסבוק רוסי אודנוקלסניקי כפלטפורמת פרסום.
עדכון ב26.7.15