בשנים האחרונות חלה מהפיכה בתחום הגלישה באינטרנט. לחיינו נכנסו הפלאפונים החכמים, הסמארטפונים, אשר מאפשרים גלישה מהירה וחלקה מכל מקום ברחבי העולם. בישראל המגמה הזו תפסה תאוצה רבה יותר ביחס למקומות אחרים בעולם, וכיום לרוב הישראלים יש סמארטפון. המשמעות היא שרוב הישראלים מחפשים מידע באמצעות הסמארטפון שלהם. לכן אם אתם רוצים שיגיעו אלכם, אתם צריכים לחשוב על בניית אתר סלולרי.
לקוחות פוטנציאליים גולשים באמצעות סמארטפונים וטאבלטים
גם הלקוחות הקיימים של העסק שלך וגם אלפי הלקוחות הפוטנציאליים שלך, גולשים באינטרנט באמצעות סמארטפונים וטאבלטים. כלומר, על מנת לחפש מידע, שירותים ותוכן מעניין, הם משתמשים במכשירים הזמינים האלה. המשמעות היא שאתר אינטרנט שאינו מותאם למובייל, מפסיד אחוז ניכר מהגולשים הפוטנציאליים שלו, ולכן בניית אתר סלולרי היא חובה כיום.
במה שונה גלישה באתר רגיל לבין גלישה באתר למובייל
ההבדל בין המחשבים הביתיים שלנו לסמארטפונים הוא עצום – גודל המסך, מהירות הגלישה, והשימושים המתקדמים שכל מכשיר מציע. בין היתר, אתר למובייל מאפשר בלחיצה פשוטה להתקשר אל העסק, מבלי שהגולש יצטרך לחפש את המספר או את הכתובת של העסק.
מה ההבדל בין אתר מותאם לסלולר לבין בניית אתר סלולרי, ומה עדיף
ההבדל הוא שאתר מותאם לסלולר הוא אתר רגיל לגמרי, אליו ניתן לגלוש מכל מכשיר – מחשב ביתי, מחשב נייד, טלפון חכם וטאבלט, והאתר כבר ידע להתאים את עצמו לסוג המכשיר. האפשרות השניה היא אתר סלולרי, וזה אתר אשר הגלישה אליו אפשרית רק מסלולריים. לגבי מה שעדיף, הדבר תלוי בסוג העסק ובאופי הלקוחות, ולכן חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע הבקיאים בבניית אתר סלולרי ובבניית אתרים רספונסיביים (אשר מתאימים עצמם לכל סוג של מכשיר אוטומטית).
ובכל זאת, אילו אתרים מתאימים לכל אחד מן הסוגים
עסק אשר מבקש לספק מעט מידע ותוכן, ולבסס את האתר שלו על אפשרויות מתקדמות של יצירת קשר מהיר של הלקוחות עם העסק יחליט לבצע בניית אתר סלולרי. עסק כזה יכול להיות כל אחד מן המקצועות החופשיים המוכרים לנו – עורך דין, רופא, שרברב, טכנאי וכדומה. אין טעם לספק יותר מדי מידע ותוכן, ומה שחשוב ללקוחות במקרה הזה הוא יצירת קשר מהירה. מנגד, עסקים אשר זקוקים להרבה גרפיקה, כמו עסקי צילום ותאורה, ועסקים שזקוקים להרבה תוכן ומלל בכדי להסביר את השירות שלהם, כנראה יבחרו באתר אשר מתאים את עצמו למובייל וימנעו מבניית אתר סלולרי.