כולם מדברים על חשיבות פרסום העסק בערוצים שונים. משרדי פרסום מציעים לכם להקים קמפיין בגוגל ומשכנעים שבדרך הזו תקבלו לידים טובים. במאמר זה אנחנו רוצים לדבר על כל ההבטים של הפרסום בגוגל. נציין ונסביר גם את יתרונות וגם החסרונות של הפרסום בגוגל – מנוע חיפוש הפופולרי בישראל.
יתרונות הפרסום בגוגל
עליה מיידית במכירות
למה כחלק מקידום עסקים באינטרנט פרסום בגוגל יוביל לגדילה מהירה של מכירות? זה נשמע כמו נס, כמו חלום רחוק מהמציאות, אבל… פרסום אתרים בגוגל ממוקד בקונים פוטנציאליים, כלומר באנשים שעצם זה שחיפשו את מוצרכם הם בעלי מוכנות גבוהה לרכישה. ביקוש למוצר או שירות יעלה דרסטית מיד עם תחילת הקמפיין וירד כמעט מיד אחרי סיומה (לקריאה על תהליך המרת נכנסים לקונים)
יצירת ביקוש
לפרסום בגוגל יש שיטות שונות וביניהם קיים טרגטינג עקיף, שמאפשר לפנות לצורכי מוצרים ושירותים מסוימים. אם יש לכם מוצר שלא קיים בשוק אך ישנם מוצרים דומים בסגנון או בצורך שהם מספקים אתם מפנים את הפרסום לקבוצת האנשים שצורכים מוצרים אלה.
אופציה זו טובה מאוד כחלק מהפעולות להשקת מוצר חדש.
מיתוג
- יצירת קשר חזק בין קטגוריית מוצרים מסוימת לבין שם המותג (לקריאה על המיתוג באינטרנט)
שליטה
אתם יכולים לשלוט בכל המודעות, לסנן אותן, לבחור במודעות המוצלחות ביותר. אתם יכולים להראות את המודעות שלכם באזור גיאוגרפי מסוים,
לגברים או לנשים, לבני גיל מסוים, דוברי שפות מסוימות ועוד.
עלויות
- עלויות קידום מינימליות. אתם תשלמו רק על הקליק – רק על הכניסה של מתעניין במוצרכם לאתר.
לא צריך להניח הנחות – אתם תקבלו גרפים, טבלאות ושרטוטים של נתונים המשקפים את העלויות מול מכירות, כניסות לאתר ועוד.
אתם תדעו בדיוק עבור מה אתם משלמים ומה התמורה שאתם מקבלים.
חסרונות הפרסום בגוגל
מעבר ליתרונות הפרסום בגוגל ישנם גם חסרונות ועל מנת להבין את התהליך במלאו רצינו לדבר גם עליהם:
לא ניתנות הנחות לפרסום בגוגל אדוורדס
מחיר יכול להיות מופרז – לעיתים חברות מסוימות כובשות את כל הסגמנט של השוק בכך שקובעות מחיר גבוה מידי לפרסום לפי כללי מכירה פומבית
ואתם לא תוכלו להכנס לפרסום במילות חיפוש אלה.
לא פשוט לשלוט בקמפיין עם כמות גדולה של ביטויי חיפוש
לא כל חברת אשראי עובדת עם גוגל אדוורדס
עם עלייה בתחרות – עלויות גדלות
בהתחלה רוב הקמפיינים שלכם לא יניבו פירות – זאת מפני שאתם תבזבזו זמן רב להבנת האסטרטגיות הטובות ומוצלחות. נניח ויש לכם תקציב של 100$
עם 1$ פר קליק. תוכלו בקלות לבזבז את כל הסכום הזה ביום אחד ללא מכירות. אחרי זה תנסו לבזבז את הסכום הזה לעת יותר
כדי להבין לאן הלך הכסף ולמה זה לא הביא תוצאות. ורק אז לבנו קמפיין אחר שונה מהקודם.
דורש מיומנות – פרסום בגוגל אדוורדס לא מסובך מידי, אך רוב האנשים עוד לא למדו למצוא מילות חיפוש שיקדמו את המודעת פרסום.
כלומר הם לא יודעים איזו מילה השפיעה על עליית המכירות.
דורש המון זמן, למידה והתמדה – שינויים תכופים של האלגוריטמים בגוגל, מה שדורש למידה בלתי נפסקת.