מפני שאנו עוסקים בבניית אתרים וגם מספקים שירותי אינטרנט נוספים לעסקים קטנים אני חוקרת הרבה את סביבת המתחרים שלי.
היום ראיתי משהו יוצא מן הכלל שאני פשוט חייבת לחלוק עימכם.
בתוצאות החיפוש ראיתי כזה דבר:
מיד הקלקתי – כי זו באמת הצעת חסרת תקדים. אתר ב-300 ש"ח? נשמע כמו נס, אה?
נכנסתי ומה אני ראיתי באתר? בין כל הטקסט שהיה ראיתי את 2 השורות האלה:
• בניית אתר ללא מערכת ניהול תוכן בעלות של 300 ש"ח.
• בניית אתר עם מערכת ניהול תוכן בעלות של 1000 ש"ח
למה הן הדליקו לי נורה אדומה? בגלל המילים האלה: "ללא מערכת ניהול תוכן".
בעל עסק קטן שלא באמת מבין בבניית אתרים עלול לחשוב שהוא לא צריך ניהול תוכן. הרי מה שיבנו לו – יספיק לו. אבל זו טעות חמורה מאוד. הייתי אומרת – טעות פטאלית.
בעמוד "פירוט של מחירים" היה כתוב:
עמודים הכולל גלריית תמונות וטופס יצירת קשר 5 האתר כולל
במחיר מבצע של – 300 ₪ בלבד.
תוספת של – 100 ₪ לכל עמוד נוסף מעבר לחמשת העמודים הכלולים במחיר. בזמן בניית האתר.
בואו נפרש את מה שכתוב לעיל, בעלי עסקים קטנים היקרים.
הם מציעים אתר עם 5 עמודים ב-300 ש"ח. אילו עמודים?
דף הבית, דף אודות, שירותים, גלריה וטופס יצירת קשר. נראה מספיק?
אולי, אבל במקרה נדיר ביותר. כמעט בכל אתר יש להקדיש לכל מוצר או שירות עמוד נפרד, ואז הכמות הזאת ממש לא יכולה להספיק.
גם אם הכמות הזאת מספיקה (המקרה הנדיר) – ייתכן שיהיו שינויים בתוכן בהמשך: תעשו לוגו חדש, תשנו כתובת או טלפון. במקרה כזה – תצטרכו לשלם לחברה שוב כי אין לכם מערכת ניהול תוכן והם יעשו את השינויים עבורכם. תצטרכו לשלם לפי שעות עבודה ואתם לא תוכלו לדעת כמה זמן כל דבר לוקח באמת. לא נעים..
בניית אתר ב-300 ש"ח זוהי מלכודת דו צדדית לאנשים שלא מבינים בזה עניין.
מצד אחד אתם תשלמו 300 ש"ח ואז תוסיפו כסף על כל שינויי שתצטרכו לעשות בהמשך.
מצד שני – תשלמו מאות שקלים על העמודים הנוספים שהאתר צריך.
כמה עמודים יש באתר הכי קטן ממוצע?
בואו נספור ביחד: דף הבית, אודות, לקוחות, צור קשר, גלריה, קטגורייה 1, קטגוריה 2, קטגוריה 3, קטגוריה 4
בנוסף 3 תת-קטגוריות לכל קטגוריה.
סה"כ = 20 עמודים. אבל זה אתר ממש קטן, ללא בלוג, ללא עמודי מוצרים.
אם 5 עמודים = 300 ש"ח
20 עמודים יעלו לכם 1800 ש"ח – ללא מערכת ניהול.
זאת אומרת – כל שינוי באתר, אפילו שינוי בטקסט כרוך בתשלום.
ההצעה הזאת של בניית אתר ב- 300 ש"ח מזלזלת באינטליגנציה של בעלי עסקים קטנים.
הם מנצלים את חוסר ידע בתחום בניית אתרים ומנסים ליצור תלות של הלקוח בחברה. הלקוח נשאר עם החברה לא מפני שהוא מרוצה מהשירות אלא מחוסר ברירה (המלכודת).
בעלי עסקים יקרים,
אני אישית מרגישה מאוד לא נעים כשיוצא לי להתקל בדברים בסגנון כזה ברשת.
לכן, מה שאני יכולה להמליץ לכם: לפני שאתם נסגרים על קניית מוצר רציני וחשוב שאתם לא מבינים בו דבר – תתייעצו עם מי שכן מבין – חברים, קרובי משפחה,קולגות או כל מי שאתם יכולים לסמוך עליו . ותקראו מאמר נוסף על "בניית אתרים בזול".