- כיצד בוחנים את הצלחת הניוזלטר בחנות המקוונת?
- ניוזלטר אפקטיבי הוא ניוזלטר בשפה יום יומית
- איך לייצור ניוזלטר מועיל לחנות האינטרנטית?
ניוזלטר (Newsletter) הוא פרסום קבוע המופץ בדרך כלל באמצעות דיוור אלקטרוני באופן קבוע אחת לתקופת זמן מסוימת (ויקיפדיה).
פרסום ושיווק בעזרת ניוזלטר היא שיטה בה משתמשים מותגי חנויות וירטואליות. בשיטה זו, נשלח מידע לא רשמי או מידע על מוצרים בעזרת מיילים ללקוחות הרשומים לשירותי הדיוור של האתר המסחרי. חנות אינטרנטית מקצועית, משתמשת בניוזלטר בכדי לבסס את מערכת היחסים עם קהל היעד, כמו גם לבסס את שמה כמקצועית בנישה. כמו כן ניתן להציג לקוראים מוצרים חדשים, מבצעים והטבות על מנת לעודד רכישות חוזרות באתר המסחרי.
כיצד בוחנים את הצלחת ניוזלטר בחנות המקוונת?
בדומה לכל שיטות הפרסום והשיווק המקוונות, גם ניוזלטר נדרש להשפיע בצורה חיובית על יחס ההמרה בחנות האינטרנטית. השלב הראשוני בתהליך ההקמה של ניוזלטר הוא הגדרת יעדי האתר המכירתי, אשר לרוב כוללים:
- העלאת כמות הנחשפים לניוזלטר, על ידי הגדלת רשימת התפוצה.
- הגדלת כמות הקוראים, על ידי העלאת אחוזי פתיחת מיילים.
- שיפור תגובת לקוחות לניוזלטר, לרוב על ידי יצירת תגובת כניסה לאתר המכירתי (הגדלת מדד הClick Through Rate).
- ביצוע פעולות רכישה, נמדד בעזרת הגידול ברווחי המותג.
נקודות יסוד אלו משמשות את מנהלי החנות הווירטואלית בגרסאות שונות של הניוזלטר, על מנת לשפר את תגובת הלקוחות. למשל, אתר Ice-Cube יכול ליצור קמפיין בניוזלטר לקידום מבצעים על ביגוד חורף לקראת בואה של עונת הקיץ למחסנים. התוכן בניוזלטר עצמו יעסוק בביגוד חורפי, עם כתבות על טרנדים חמים לחורף אשר משלבות לינקים למוצרים הנמכרים בחנות האינטרנטית.
ניוזלטר אפקטיבי הוא ניוזלטר בשפה יום יומית
הגולשים ברשת מוצפים בכמעט באופן קבוע במודעות פרסומיות, הן של האתר המכירתי והן של גורמים חיצוניים. הצעות למבצעים, הנחות וקופונים מקיפות אותם בכל עמוד בו הם גולשים לאורך היום. בכדי להשיג את תשומת הלב של הגולשים לניוזלטר שלכם, התוכן חייב להיות מעניין וכנה. תוכן ברמה מקצועית הוא תוכן שלא דוחף את הלקוח לבצע רכישה, אלא מנסה לפנות אל תחומי העניין שלו. הגולשים נענים ביתר קלות לאימייל עם תוכן מעשיר או מבדר. כדי לגרום לפתיחת המייל, אתם נדרשים להמציא את עצמכם בכל פעם מחדש. לכן צרו כותרת מבריקה אשר תמשוך את הלקוח פנימה לקריאה מלאה של הניוזלטר.
ניוזלטר מייצר לאתרים מסחריים הזדמנות ליצור קול סמכותי, מקצועי ומיומן אל מול הקהל הפוטנציאלי של הקונים. הציגו את חומרי הגלם הטובים ביותר, ספרו על סוגי עיצובים פופולריים. לחילופין, הציגו את שיטות הייצור שלכם, ספרו על הקמת החברה או הציגו תמונות "מאחורי הקלעים" על המתחרש במחסני האתר המכירתי. כך, קוראי הניוזלטר מקבלים סיבות נוספות לסמוך על החנות האינטרנטית, ואתם יוצרים מצג אישית ומזמין כלפיהם. לקוחות אשר מפתחים רמת אמינות גבוהה אל מותג מסוים, מבצעים רכישות בסכומים גבוהים ב 23% מכל לקוח ממוצע. שימוש קבוע בניוזלטר יוצר בידול משמעותי אל מול מתחרים אשר מושך את הלקוחות לבטוח במותג.
האסטרטגיה המקצועית לניוזלטר מציעה חלוקה של 90-10. כ90% מהניוזלטר מוקדשים לתכנים מעשירים, מעניינים ומקצועיים. אל מול 10% של תכנים מכירתיים. ככל והאיזון העדין נשמר בין תכנים מיידעים מובילים להגדלת הרווחים יותר מאשר כל תוכן מכירתי שהוא.
איך ליצור ניוזלטר מועיל לחנות האינטרנטית?
בחנות וירטואלית, הניוזלטר הוא כלי עבודה שיכול לסייע בתהליכי טרגוט לקוחות, והפצת המותג לקהלים נרחבים. יצירת עיצוב מובחן עם לוגו החברה והצבעים המרכזיים של החנות המכירתית, יכולים לסייע בבידול מוצלח. יחד עם זאת, לכל ניוזלטר ישנם כמה אלמנטים הכרחיים אשר הופכים אותו למוצלח:
כותרות יצירתיות – שורת הנושא באימייל אמורה לפתות את הלקוח לתגובה מיידית. פתיחת מייל היא השלב הראשון לקראת יצירת המרה ומכירה מהקורא.
תוכן מעניין ולוח זמנים קבוע – ניוזלטר מקצועי הוא ניוזלטר מלא פרטים מעניינים מבחינת קהל היעד, אשר מתפרסם במועדים קבועים לאורך השנה.
קריאה לפעולה – בכל ניוזלטר רצוי לשלב קריאה לפעולה של הלקוח. למשל על ידי יצירת כפתור "לרכישה הקליקו".
ירידה לפרטים הקטנים – עיצוב מוקפד של הניוזלטר הוא דרישת סף על מנת למשוך את הלקוחות לקריאה ופעולה. אם הניוזלטר לא ברור ללקוח הוא יפסיק לקרוא אותו וינטור את האימייל.
התאמה למובייל – מרבית הגולשים קוראים מיילים ורוכשים מוצרים בחנות וירטואלית כיום דרך הטלפונים הניידים. התאמת ממשק הניוזלטר לשימוש בטלפונים ניידים הוא תנאי בסיס שמאפשר לכל הקוראים לקבל גישה נוחה לתוכן, ברמת תצוגה ללא חת.
ביטול רישום – גם אם המטרה היא ליצור רשימת תפוצה רחבה ביותר, אפשרו ללקוחות לבטל את הרישום בכל עת. במקביל הקפידו להציג את אופציית הרישום במיקום בולט בחנות האינטרנטית.
תמריצים – הענקת הטבות למנויים לניוזלטר תמשוך את הקוראים לתוכן שלכם, אך גם תהיה גורם מעודד לביצוע רכישות באתר המסחרי.
תנאי השימוש – הקוראים ירצו לדעת מה הם הגדרות השימוש של החנות המקוונת בפרטים האישיים של המנויים לניוזלטר. לכן, הוסיפו בכל ניוזלטר לינק לדף תנאי השימוש והגדרות הפרטיות בחנות האינטרנטית.
אנו ב- iWebsite ממליצים על שירות שליחת ניוזלטר עם חברת InforUMobile. החברה פועלת קרוב ל-20 שנה, ונותנת שירות לגופים גדולים במשק הישראלי. יישום נכון של השיטה עם שיפור מתמיד בהתאם לצרכי לקוחות יכול להוביל להצלחתה בפעילות העסקית.