בעל עסק שרוצה להגיע לקהל יעד פוטנציאלי באינטרנט, פונה לחברות קידום ושיווק, על מנת לקבל עזרה. הרבה פעמים הוא נתקל באי הבנה מוחלטת. מומחים, ש"חיים" בתוך המושגים המקצועיים האלה שואלים שאלות מוזרות, לא ברורות, ולכן בעלי עסקים נכנעים ולא ממשיכים עם עניין הקידום. הכל בגלל אי הבנה.
"חבילת קידום האורגני שלנו כוללת גם בונוס על הקידום הממומן בגוגל אדוורדס, שתספק לאתר שלך טראפיק מכובד ולידים איכותיים".
הבנת משהו?:)
קידום באינטרנט חשוב מאוד במיוחד לקידום עסקים קטנים, כי כולם גולשים ברשת ואלה הם הלקוחות הפוטנציאליים שלך והעלות לקידום באינטרנט נמוכה מסוגי מדיה אחרות. אל תיתן לאי הבנה להשפיע לרעה על העסק שלך.
אנחנו כאן כדי לתת לך הסברים על מושגי היסוד בתחום. אנחנו מבינים, שמטרתך היא לקוחות ולא מיקום האתר בתוצאות החיפוש או כמות צפיות בדף נחיתה. מה שמעניין אותך זה הרווח – כמה הקידום תרם לרווחים של החברה.
אנחנו כאן עושים את העבודה בשבילכם.
להלן מושגי יסוד של קידום אתרים לבעלי עסקים:
1. מילות חיפוש/מילות מפתח – מילים או ביטויים שלמים שאנשים מחפשים בגוגל. כלים מסוימים מאפשרים לבדוק את כמות החיפושים בחודש לביטוי זה או אחר. כלומר – ניתן לבדוק כמה פעמים חיפשו בחודש ביטוי "עורך דין" או כמה פעמים חיפשו "עורך דין בתל-אביב".
2. אופטימיזציה – פעולות שמבצע מקדם באתר: מתן הגדרות טכניות על מנת שהאתר יזוהה יותר טוב על ידי גוגל (או מנוע חיפוש אחר שתקבעו כראוי)
3. טראפיק – כניסות לאתר, ניתן למדוד את הטראפיק על ידי גוגל אנליטיקס.
4. גוגל אנליטיקס – שירות של גוגל המאפשר לשלוט בסטטיסטיקות של כניסות לאתר. בעזרת האנליטיקס ניתן לראות את מקור הכניסות – האם אנשים באו מפייסבוק, או מאתרים אחרים, האם הם באו מהפרסום שנתתם בגוגל או בפייסבוק ועוד. גוגל אנליטיקס מאפשר לקבוע יעדים לפעילותכם: השארת פרטים, רכישות, צפייה בדף מסוים ועוד ולבדוק אותם כמותית. תוכנה זו – תוכנה חכמה ומורכבת, עם זאת מאפשרת שליטה טובה מאוד בקידום האתר.
5. לידים – פרטים של האנשים שנרשמו בדף נחיתה.
6. דף נחיתה – עמוד כלשהו באינטרנט שאליו מגיעים האנשים – "נוחתים". דף נחיתה יכול להיות דף הבית של האתר או דף מיוחד שבנו על מנת לקבל בעזרתו את הפרטים של לקוחות פוטנציאליים. עדיף שדף נחיתה אחד ישרת פטרה אחת בלבד והיה ממוקד מטרה זו. למשל אם המטרה של דף נחיתה לעורך דין – קבלת טלפון, אז כל הדף יהיה בנוי כך שיגרום ואנשים להתקשר.
7. PPC בגוגל – PAY PER CLICK בתרגום מדויק – תשלום פר קליק. פי פי סי יכול להיות בגוגל או פייסבוק, הכוונה לפרסום שבו משלמים עבור מעבר של לקוחות לאתר עסקי שלך או דף נחיתה כתוצאה מהקלקה. פרסום כזה מבוסס על מכרז. מפרסמים מציעים את המחירים שלהם על מילות החיפוש ומי שנותן מחיר גבוה והמודעה שלו והאתר שלו רלוונטיים לחיפוש – נמצאים למעלה.
8. פרסום בפייסבוק – פרסום ברשת חברתית שמביא לקוחות לאתר עסקי או אתר מכירות, קבלת לידים, קבלת לייקים לעמוד בפייסבוק, הפצה של פוסט בפייסבוק – העברת מסר פרסומי מסוים לאנשים רבים. פרסום בפייסבוק עובד בשיטת המכרז והתשלומים יכולים להיות עבור הופעות של המודעה או מחיר להקלקה על המודעה.
9. קונברסיה/המרה – בן אדם שלחץ על מודעת הפרסום שלך ומבצע פעולה רצויה שקבעתם: השארת פרטים, ביצוע קניה, צפייה בווידאו ועוד.
10. קידום אתרים אורגני – קידום אתרים אורגני בגוגל מאחד פעולות שונות, שמטרתם לעזור לאתר עסקי שלך להגיע ולהישאר בדף ראשון בגוגל באופן "טבעי" (אורגני). כתוצאה מכך, בחיפושים בגוגל לקוחות יראו את האתר שלך ויפנו אליכם ולא אל המתחרים. הרי ידוע שאנשים נוטים להקליק על התוצאות "אורגניות" של גוגל ולא על המודעות הפרסומיות (ממומנות).
פעולות קידום האורגני כוללות:
א. מחקר מילות חיפוש – בודקים את מילות החיפוש הרלוונטיות בנישה שלך, בודקים את התחרותיות של כל מילת חיפוש ומתמקדים בכמה מילות חיפוש לקידום האתר. מילות חיפוש נבחרות לפי כמה קריטריונים – לא כלליות מידי, אלא מבטאות באופן הכי מדויק את תחום העיסוק שלך. המטרה – שאם הלקוח חיפש "עורך דין בתל אביב" הוא יכנס לאתר וימצא עורך דין בתל אביב. הסיכוי במקרה זה לפנייתו אליכם – גבוה.
ב. אופטימיזציה לאתר – מתן כל ההגדרות הטכניות על מנת להכיר יותר טוב בין האתר לגוגל.
ג. חיבור של האתר לכלים אנליטיים כולל הגדרות: מה אנחנו רוצים לבדוק בדיוק באתר, מה אנחנו לא רוצים לבדוק – לדוגמה אנחנו רוצים לראות כמה אנשים ישאירו את הפרטים ואנחנו לא רוצים שגוגל אנליטיקס יחשב את הכניסות של בעל העסק עצמו או של מקדם אתרים שלו.
ד. בניית היררכיית תוכן נכונה – מגדירים קטגוריות באתר שלך בהתבססות על מילות החיפוש שבחרנו, עושים הכל על מנת לקדם אותן, כל האתר אמור לתרום לכך.
ה. העשרת האתר בתוכן – כתיבת מאמרים והפצתם שיקדמו את מילות החיפוש. גוגל צריכה להבין שאתם שולטים בתחום. אם האתר שלך – אתר עורך דין – גוגל מצפה שיהיו בו תכנים מרובים בתחום המשפטים.
ו. בניית מערכת קישורים – שוב, גוגל מסתכלת על האתר שלך ושואלת – מי ברשת חושב שזה אתר של עורך דין? בודקת ומוצאת קישורים לאתר. אז היא בודקת את הקישורים האלה ושואלת: האם אני יכולה לסמוך על העדויות האלה? אם לאתר מקשרים משרדי עורכי דין אחרים, בלוגים למשפטים ואתרים חשובים ונחשבים – גוגל תחליט שאכן אתם ראויים להיות למעלה בתוצאות – כי אתם באמת "עורך דין". אבל אם לאתר של עורכי דין בישראל מקשרים אתרי הכרויות בסין – זה יהווה סימן מחשיד כי אין קשר לא גיאוגפרי ולא קונטקסטואלי.
בניית קישורים זהו תהליך מורכב וארוך וכולל – הרשמה בכל האינקסים ופורטלים, באתרי סימניות, הפצת מאמרים באתרי מאמרים, הפצת כתבות בבלוגים רלוונטים, החלפת קישורים על קולגות ועוד. והכי חשוב – התוכן. התכנים צריכים להיות איכותיים, לא רק מילים שמתחברות לטקסט חסר משמעות מפוצץ במילות החיפוש – אלא תוכן שמספק ערך מוסף לקורא – קודם כל ולפני הכל.
ז. קידום אתרים בפייסבוק – לרשת חברתית יש חשיבות גדולה מאוד בקידום אתרים שחבל לוותר עליה. פייסבוק זהו מקור טוב לכניסות לאתר וכתוצאה מכך – לקוחות חדשים. חוץ מזה לגוגל יש מושג שנקרא "סיגנלים חברתיים". מה שאומר כמה מעורבות קיבלת מרשתות חברתיות – כמה נכנסו לאתר, כמה שיתפו את הפוסטים באתר ועוד.
ח. יוטיוב – מהווה חלק משמעותי בקידום אתרים בעסקים ויזואליים כמו למשל אדריכלים או מאפרות (ולא רק). גם כי יוטיוב שייך לגוגל והיא נותנת לו עדיפות בתוצאות החיפוש, גם כי ניתן לפרסם בכל סרטון קישור לאתר וגם כי זה מביא כניסות נוספות וגם כי ווידאו בעמוד האתר מעלה את אחוז ההמרות (מה זה המרה? חזור לסעיף 9 :) )
ט. דבר חשוב ואחרון – סטטיסטיקות ושיפורים. בודקים כל הזמן איפה נמצא האתר בגוגל במילה זו או אחרת. בודקים מה קורה אם הקישורים שבנינו – שלא מחקו אותם. בוחנים את הטראפיק של האתר.
לבסוף, קידום אתרים זוהי עבודה שאנחנו עושים במקביל בכמה זירות על מנת לגרום לאתר שלך לעלות בגוגל במילות החיפוש הרצויות. כתוצאה מכך – מתווספים לקוחות חדשים – אנשים מתקשרים, משאירים פרטים, רוכשים באינטרנט את המוצרים שלך – העסק חי ומתפתח. תהליך זה לוקח זמן, משאבים, אך משתלם. זה מספק לך לקוחות רבים, וכתוצאה מכך – בטחון תעסוקתי לטווח ארוך.
בהמשך – מילון מושגי פייסבוק לבעלי עסקים! אל תפספסו – הירשמו