- דרכי התקשורת עם לקוחות בעולם המסחר המקוון המודרני
- 5 "איך" לקדם חנות וירטואלית שלך בעזרת צ'אט בוט
- משקיעים זמן בפיתוח העסקי – צ'אט בוט בשירות מנהלי אתרים מכרתיים
הקמת חנות וירטואלית מקצועית היא עבודה לטווח הארוך אשר דורשת השקעת משאבים רבה. אתם רוצים להביא לגולשים את חווית הקניה הוירטואלית הטובה ביותר. לכן מומלץ לתת את הדעת על כל חידוש טכנולוגי אשר יוצא לאוויר העולם ויכול לסייע לכם לשפר את איכות השירות. בשנים האחרונות נכנסה לחייהם של בעלי החנויות המקוונות האפשרות להתקין צ'אט בוט (Chat Bot) ככלי עזר. הצ'אט בוט מסייע בשירות הלקוחות, משפר את חווית הקנייה ומאפשר לכם לקבל ליד (Lead) איכותי יותר באתר המכירתי.
אז מה הוא אותו צ'אט בוט והאם הוא מתאים לאתר המסחרי שלכם? את התשובות לשאלות אלו ואחרות אתם תמצאו במאמר זה.
דרכי התקשורת עם לקוחות בעולם המסחר המקוון המודרני
ככל ועולם המכירות הווירטואלי פורש כנפיים, מתפתחים יותר עזרים טכנולוגיים אשר מסייעים למנהלים לשפר ביצועים. כאשר התקשורת עם הלקוחות מתבצעת בפלטפורמות וירטואליות חייבים לעשות כל מאמץ על מנת לספק חוויה אנושית ואישית. כתוצאה מכך, לרשותו של כל מנהל אתר מכירתי קיימות כיום מספר דרכי התקשרות על גולשים:
צ'אט לייב
זו תיבת צ'אט בה לקוח מקליד שאלה ומקבל תשובה במקום על ידי אנשי שירות מטעם המותג. חנות וירטואלית אשר מחזיקה במערך שירות לקוחות רחב, יכולה לאפשר אחזקה של מערך נציגים לצ'אט לייב. הנציגים עונים לכל גולש בצורה פרטנית על שאלות ומענות אשר קשורות להזמנה באתר המכירתי או שירות המשלוחים. היתרון המשמעותי הוא ביצירת הקשר האישי מול הלקוח, אשר מקבל את התחושה שיש מענה אמיתי לפנייה שלו. חשוב לשים לי כי ההשקעה המרכזית בהקמה מערך צ'אט לייב היא בכוח אדם זמין ואיכותי אשר ייתן שירות ללקוח.
צ'אט וירטואלי
הצ'אט הווירטואלי הוא מעין תכתובת מובנת אשר נקבעת על פי תסריט שיחה. זהו למעשה צ'אט אוטומטי בו רובוט מזהה מילות מפתח ונותן ללקוח מענה מבין שלל תשובות מוכתבות מראש. צ'אט זה מתאים לצרכי איסוף מידע, אשר יובילו לשיחה עם נציג שירות אנושי. המענה ניתן לאורך כל שעות היממה, ללא צורך בזמינות מלאה של אנשי הצוות ובאופן מידי.
צ'אט בוט (Chat Bot)
תוכנת העברת המסרים הפופולרית ביותר בקרב אתרים מכרתיים. אנשי בניית אתרים יכולים לבנות מערך שירות ללקוח אשר מבוסס כולו על מענה מתוך מאגר תשובות. אנשי מקצוע יכולים להגדיר מראש סט חוקים והתנהגויות כתגובה לשאלות הלקוחות. אם גולש מקליד בתיבת הטקסט שאלה כמו "איך ניתן לקנות?", האלגוריתם או מאגר התשובות הנתון מרכיבים תשובה קריאה ועניינית. כיום צ'אט בוט מתקדם מופעל בעזרת טכנולוגיות בינה מלאכותית אשר סורקות את הודעות הלקוחות ומספקות תשובות בניסוחים משופרים ומותאמים ללקוח.
Facebook Messenger
תוכנת המסרים המיידים של חברת פייסבוק היא כר פורה לעסקים וירטואליים. השימוש במסנג'ר מאפשר למנהלי החנות המקוונת ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים ולהציע שירותים ומוצרים. לצד זאת, לקוחות קיימים יכולים לפנות לקבלת מענה ושירות לקוחות בכל שעות היממה. אתם יכולים להגדיר את זמני הפעילות ולשלוח הודעות אוטומטיות לידע את הלקוחות בשעות הפעילות. פייסבוק מאפשרת לשלב בכל שיחה הודעות מוכנות כמו גם נציגי שירות בצ'אט לייב, כך שהלקוח מקבל שירות מידי ואיכותי.
צור קשר – Contact Us Form
בכל חנות אינטרנטית דף צור קשר הוא חובה פורמלית אשר מייצרת עוד צורת תקשורת עם הלקוחות. זהו טופס דיגיטלי בו הלקוח משאיר את פרטיו האישיים ומפרט את השאלות או הקשיים עמם הוא נתקל. הטופס המלא מאפשר לשירות הלקוחות לתת מענה מדויק ובצורה מהירה דרך המייל.
כל אחת מצורות ההתקשרות הללו, מתאימות לאתר מסחרי. אתם יכולים לבחור את דרכי ההתקשרות המתאימות לחנות הוירטואלית ולהתקין את הצ'אט בוט או את טופס יצירת הקשר. התקנה בצורה מקצועית על ידי צוות חברת iWebsite מאפשרת לכם לשמור על סטנדרט שירות ומכירה מושלם.
חמישה "איך" לקדם חנות וירטואלית שלך בעזרת צ'אט בוט
לקוחות החנות הוירטואלית מצפים לראות רמת שירות כמו גם איכות מקצועית גבוהה ביותר ולפיה לתפוס את המותג כאמין לרכישה. מלבד ההשקעה בתשתיות האתר המכירתי, אתם רוצים להבטיח כי ערוצי התקשורת עם הלקוחות יספקו את הסחורה בצורה יעילה. התקנה של Chat Bot נותנת מענה לחמש שאלות חשובות לכל אתר מכירתי:
1. איך ליצור אינטראקציה עם הלקוחות
לקוחות אשר פונים לקבל שירותים מאתר מכירתי, יכולים להשאיר פרטים בתוך הצ'אט בוט. ניתן להגדיר לצ'אט שאלות הכוללות שם, מספר טלפון ואפילו סיבת הפניה של כל לקוח. מנהלי שירות הלקוחות מזהים כל לקוח כזה כ"ליד" (Lead), אשר דורש טיפול המשך. הצ'אט הוא קבלת הפנים של הגולש ויכול לברור את צרכיו משירות הלקוחות בצורה מדויקת. הצ'אט בוט יכול בקלות להחליף את דפי יצירת הקשר המיושנים. כך הלכה למעשה משפרים את חווית השירות אשר מקבל הלקוח.
2. איך לשפר שירות לקוחות בחנות הוירטואלית
כאשר לקוח נתקל בקושי בעת תהליך ההזמנה, הצ'אט בוט נמצא בתחתית הדף כמקור ידע וסיוע. בעזרת הקלדת שאלה מהירה ניתן לקבל תשובות בכל הנוגע לשיטות התשלום, המשלוח וזמני ההגעה של החבילות. הלקוח מקבל מענה אמין ויכול להמשיך בתהליך הקניה בקלות.
3. איך ליצור חווית רכישה איכותית יותר ללקוח
גולש אשר פונה לקבלת עזרה באתר בגדים ומקליד מילת מפתח כמו "בגדי ילדים" אוטומטית יסווג כלקוח פוטנציאלי בתחום. כך הצ'אט בוט יכוון את הקונה לבגדי ילדים וניתן יהיה להציע לגולש מודעות מתאימות מנישה זו. זהו מצב בו גם אתם מרוויחים לקוח עם היתכנות קנייה גבוהה יותר. במקביל הלקוח מקבל חווית קניה מדויקת ומתאימה לצרכים שלו ויוצא מרוצה מהחנות האינטרנטית.
4. איך להשתמש בצ'אט בוט לטובת מענה על שאלות הלקוחות
הצ'אט בוט מכיל בתוכו כמויות עצומות של ידע על לקוחות האתר המכירתי. ניתן לייעל את השירות בחנות וירטואלית על ידי סריקת השאלות של לקוחות הפונים לעזרה בצ'אט. למשל, אם הלקוחות שלכם חוזרים ושואלים לגבי מיקום של מוצר מסוים באתר המכירתי, אתם יכולים להסיק מסקנות בהתאם. שנו את מפת הניווט בחנות המכירתית בכדי להקל עליהם במציאת פריטים מבוקשים.
5. איך להציג ללקוחות מוצרים ושירותים בעזרת הצ'אט בוט
ניתן להפוך את שירות הצ'אט בוט באתר המכירתי לכלי חיפוש של מוצרים. על ידי שאילת שאלות או הקלדת מילות חיפוש הנוגעות למוצר מסוים, המערכת מציגה ללקוח את מירב האפשרויות הקיימות במלאי. תצוגת האופציות, קלה מאוד להבנה ומאפשרת לקונה הפוטנציאלי לבחור את המצור המתאים לצרכיו. על אותו המשקל יכול הלקוח לשאול שאלות ולקבל מגוון תשובות רחב מהצ'אט בוט.
משקיעים זמן בפיתוח העסקי – צ'אט בוט בשירות מנהלי אתרים מכרתיים
עם ההקמה של חנות מקוונת כל מנהל ירצה להתחיל בתהליך האצלת סמכויות. על מנת לפנות יותר זמן ומשאבים לפיתוח העסקי, ניתן לבחור להקים צ'אט בוט לייעול שירות הלקוחות וחווית המשתמש באתר הווירטואלי. מנהלי האתר המכירתי, ימשיכו להנות מהרווחים ואף להגדיל את קהל הלקוחות. בתוך כך, לוח הזמנים של המנהלים יתפנה והם יצליחו להשקיע זמן בתהליך פיתוח עסקי רוחבי.
אם אתם רוצים להביא את האתר המכירתי שלכם אל קדמת הבמה באמצעות טכנולוגיות מתקדמות לשיפור השירות, אתם במרחק נגיעה מכך. כל מה שאתם צריכים על מנת ליצור צ'אט בוט לאתר המסחרי, הוא להחליט. אנו, צוות אתר iWebsite נסייע לכם בתחום המקצועי, ונלווה אתכם כל הדרך להצלחה של האתר המסחרי.