אחרי הקמת חנות וירטואלית צריך לדעת איך ממשיכים ומקדמים אותה. קידום עסקים באינטרנט בכלל וקידום אתרי מכירות באינטרנט אינו דבר פשוט והחלטתי להקדיש כמה פוסטים רצופים לנושא קידום חנויות
וירטואליות.
קידום אתרי מכירות באינטרנט – שיטות עיקריות
קידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל
פורטלים להשוואה (לדוגמה – זאפ)
פרסום בפורומים, בלוגים, פורטלים רלוונטיים
רשתות חברתיות
אתרי קופונים כמו GROUPON
תוכניות שותפים
דיוור אלקטרוני
פרסום אחר
פרסום ממומן בגוגל ברשת החיפוש
מומלץ להשתמש בסוג פרסום זה כאשר לקוח כבר מכיר את השירות שלכם ומחפש אותו במנוע חיפוש. או שהוא לא מכיר את החברה שלכם, אבל מחפש מוצר חלופי. פרסום ברשת
החיפוש נחשב ליעיל ביותר מסיבה אחת פשוטה – הלקוח מציג ישר את הצורך בחיפוש. לכן הפרסום שלכם יהיה מדויק וישיג את מטרתו בהרבה מקרים.
מדובר במודעת טקסט ברשתות החיפוש בכמו גוגל או יאנדקס. מודעה מופיעה כשמחפשים ביטוי מסוים.
יתרונות פרסום זה
אפקט מידי – אתם פותחים את הקמפיין ותוך יום-יומיים מודעות מופעיות לכל המעוניינים.
סינון – בקמפיין שלכם אתם יכולים להגדיר סינון לפי מקום מגורים, מילות חיפוש וזמן.
אתם משלמים רק עבור ההקלקות – זאת אומרת שמודעתכם מוצגת חינם לאנשים שמחפשים ביטויים שהגדרתם אם הם לא הקליקו
חסרונות
חסרון אחד גדול – מחיר לקליק בתחרות גבוהה. במקרה זה מחיר לקליק עלול להיות מאוד גבוה ולא משתלם. רבים סבורים שפרסום ממומן הרבה יותר יקר מאופטימיזציית SEO.
פרסום ממומן בגוגל ברשת הדיספליי GDA
רשת הדיספליי זוהי רשת האתרים שיש להם הסכם עם מנוע חיפוש והם העניקו מקום באתר לבאנרים פרסומיים. לעומת רשת החיפוש בדיספליי אתם יכולים לשים תמונה כמודעת
פרסום. אופציה זו מתאימה אם אתם רוצים להגביר את מודעות לברנד, או שהמוצר שלכם – ויזואלי או שאתם רוצים לעשות קמפיין לקהל יעד מסוים.
לפרסום ברשת הדיספליי יש כמה אפשרויות מיקוד
– מיקוד לפי מילות מפתח
מילות מפתח צריכות להופיע באתר שבו אתם רוצים לפרסם. בעיה עם מיקוד זה היא שמדובר במילים בודדות ולא בביטויי מפתח ממוקדים.
– מיקוד לפי נושאים
נושאים שאליהם גוגל משייכת את האתר שבו תפרסמו
– מיקוד לפי תחומי העניין של משתמשים
למשל אם תגדירו סינון לפי תחום עניין "אופנה" – המודעה תופיע בכל האתרים שמשתמש שאוהב אופנה יגלוש
– מיקוד לפי נתונים דמוגרפיים
גיל, מין, מיקום
– מיקוד לפי מיקומים
אתם יכולים להגדיר אתרים ספציפיים שבהם אתם רוצים לפרסם
– פרסום ביוטיוב
יתרונות
פרסום זול יחסית לרשת החיפוש, מאפשר שימוש בתמונות, וידאו.
חסרונות
דורש מיומנות והבנה, כי טעויות במיקוד עלולים לגרום להקלקות שווא מרובות והוצאות גבוהות.
קידום אתרי מכירות באינטרנט – איך לבחור איש מקצוע
תחרות בין חברות, פרילנסרים ומשרדי פרסום גדולה בשוק. אתם יכולים לבחור איש מקצוע המתאים לדרישותכם וגם לתקציב. תעשו סקר שוק ותקחו הצעות מחיר. לאחר סינון ראשון (משאירים את ההצעות הביינוניות) תבקשו חומרים מאנשי מקצוע. תוכלו בעצמכם לבדוק מיקום אתר בגוגל לפי ביטוי מפתח. תבדקו ביקורות בפייסבוק וגוגל. והכי חשוב שתרגישו חיבור עם אותו איש מקצוע. הרי קידום אתרי מכירות לוקח חודשים ואף פעם לא נגמר. בהצלחה!
לפוסט הבא – קידום אתרי מכירות באינטרנט בעזרת SEO