- איך לבנות מועדון לקוחות מצליח?
- מגדילים את מחזור המכירות בעזרת מועדון הלקוחות
- איך לעשות מבצע בחנות אינטרנטית עם מועדון לקוחות?
- מבצעי מועדון לקוחות בחנות וירטואלית – הרבה מעבר לאחוזי הנחה
- מועדון לקוחות בחנות אינטרנטית – השקעה לטווח הארוך
בחלק הראשון של מאמר זה דנו על החשיבות מועדון הלקוחות ליצירת קהל נאמן, על החשיבות התקנון ועל יצירת ערוץ תקשורת עם הלקוחות – לקריאה לחץ כאן
הקמה של חנות וירטואלית מקצועית הכוללת מועדון לקוחות היא תהליך פיתוח עסקי כלכלי מאוד למותגים רבים. יצירת קהל לקוחות נאמן אשר מוכן לחזור שוב ושוב לרכוש מהחנות הוירטואלית הוא הבסיס להקמת מועדון לקוחות חזק. יחד עם זאת, חשוב לתחזק בצורה נכונה את מועדון הלקוחות ולדאוג באופן קבוע להציע מבצעים בחנות וירטואלית לטובת חברי מועדון.
איך לבנות מועדון לקוחות מצליח?
האתר המכירתי שלכם נמצא באוויר זה זמן מה, ואתם משקיעים בקידום ממומן ברשתות החברתיות ובגוגל. עד כאן, מצוין. כדי להתחיל לפרסם את מועדון הלקוחות, כדאי לכם לפנות ראשית ללקוחות הקיימים של האתר המסחרי. אותם הלקוחות אשר ביצעו רכישה בעבר, או נרשמו לקבלת עדכונים בחנות הוירטואלית. צרו רשימות תפוצה והציעו ללקוחות אלו להיות הראשונים להצטרף למועדון הלקוחות החדש. כדי לעודד אותם להצטרף ניתן להציע הנחה מכובדת בדמי הרישום ואולי אפילו מתנת הצטרפות מוגבלת בזמן.
כאשר מועדון הלקוחות מתחיל לצבור תאוצה כדאי להתמקד בפרסום ממומן וקידום ממוקד בקהל יעד אופציונלי למועדון הלקוחות. זה השלב בו אתם מתחילים להפוך את מועדון הלקוחותמועדון הלקוחות לאפקטיבי . הוסיפו באנרים בעמודים מרכזיים באתר המסחרי, עוררו עניין ברשתות החברתיות ופתחו קמפיין חבר מביא חבר ללקוחות הקיימים במועדון. ככל והעניין סביב התוכן במועדון הלקוחות שלכם יגבר, כך החנות הוירטואלית שלכם תעלה לתודעה הציבורית ואתם תתחילו לראות התקדמות ברווחים.
מגדילים את מחזור המכירות בעזרת מועדון הלקוחות
הרווחתם את נאמנות הלקוחות שלכם ויש לכם מספר מכובד של חברים במועדון הלקוחות. כעת הגיע הזמן להגדיל את רווחי האתר המכירתי שלכם. הגידול במכירות מתבסס על הנכונות של חברי מועדון לרכוש בסכומים גבוהים יותר. את ההנחות לחברי מועדון הציעו על מוצרים שלרוב נקנים בכמויות גדולות או ביחד עם סל מוצרים מלא. כך, תבטיחו שרוב הלקוחות במועדון ירכשו את המוצר בהנחה, אך יחד איתו ימלאו עוד סל קניות שלם ורווחי לכם.
לקוחות מעריכים השקעה, ומוכנים לשלם למותג איכותי הרבה יותר כסף. הציעו ללקוחות אשר קונים מעל סכום מינימלי לקבל ליווי אישי (במידה ומדובר בשירות), ופתחו מערך סקרים לשיפור איכות השירות. הרחיבו את שיתוף הפעולה עם הלקוח על ידי הצעת מוצרי חברה נוספים, בהדרגה הרווחים מתחילים לצמוח, ואתם משמרים את הלקוח בצורה אידיאלית.
איך לעשות מבצע בחנות אינטרנטית עם מועדון לקוחות?
הכלל לפיו 20% מלקוחות העסק שלכם הם אלו אשר מביאים 80% מרווחי החברה הוא היסוד עליו מושתתים מועדוני לקוחות. בכדי להבטיח את העלייה ברווחי החברה אתם רוצים להציע לחברי מועדון הלקוחות באתר המכירתי שלכם מבצעים שיבדלו אותם ויניעו אותם לפעולת קנייה.
כדי להניע את הרוכשים הקבועים לפעולה, אתם יכולים לתגמל את לקוחות המועדון בחנות הוירטואלית שלכם בהתאם לרכישות שהם מבצעים. לקוחות אשר רוכשים באופן תדיר מהחנות האינטרנטית שלכם, יקבלו חברות למועדון הPlatinum, בו הם מקבלים הנחות בלעדיות ומשמעותיות. בהתאמה, לקוחות בתדירות רכישה נמוכה יותר יהיו חלק ממועדון ה Gold או Silver. מחד הקונים הקבועים שלכם יקבלו את הרושם לפיו שווה להם להיות חלק ממועדון הלקוחות. ומאידך, החנות הוירטואלית תציג עליה בכמות העסקאות. זו עסקה משתלמת לשני הצדדים.
מועדון לקוחות אפקטיבי לעסק הוא מועדון אשר החברים בו מקבלים ערך מוסף פרט להנחות ומבצעים. למשל מועדון, אשר החברות בו משלבת מבצעים והנחות, לצד עדכוני תוכן ואירועים מיוחדים לחברי המועדון. ערך מוסף, מניע לקוחות לפעולה וגורם להם להביע עניין בפעילות החנות האינטרנטית שלכם.
מבצעי מועדון לקוחות בחנות וירטואלית – הרבה מעבר לאחוזי הנחה
לבעלי חנות וירטואלית יש אינספור דרכים להציע מבצעים לחברי מועדון. מעבר למבצעי הנחות רגילים אתם יכולים לשווק את המועדון בעזרת כל אחת משיטות השיווק הבאות:
- ימי מכירות- אחת לרבעון אפשרו רק לחברי המועדון גישה ליום מכירות עם מוצרים מיוחדים, הצעות חד פעמיות ומתנות לרוכשים בסכומים גבוהים.
- קבוצות סודיות- הקימו קבוצות סודיות ברשתות החברתיות בהן תציעו לכל חברי המועדון בפוסטים לקבל הנחות משמעותיות על מוצרים מובילם בחנות האינטרנטית. את הפוסטים הקפידו להעלות בתדירות קבועה, וספקו ללקוחות מגוון רחב של מוצרי החנות הוירטואלית להנאתם.
- מבצעי הצטרפות- העניקו לכל חבר מועדון חדש נקודות לצבירה, הנחה ברכישת מוצר ראשון או מתנת הצטרפות שווה. התמורה המיידית מאפשרת ללקוח להרגיש טוב ולחוות התחלה חלקה ביחסים עם החנות הוירטואלית.
- מתנות לחגים- עם כל רכישה בסיילים (Sale) של החגים צרפו ללקוח שי קטן ברוח החג עם ברכה מצוות החברה. הלקוח יופתע לגלות את המתנה וידע להעריך את ההשקעה שלכם בקניות חוזרות.
- הטבות יום הולדת- לצד ברכה מהלב, שלחו ללקוח בתחילת חודש יום ההולדת שובר מתנה מיוחד. עם הרכישה צרפו למשלוח ברכה מודפסת עם שם הלקוח ואיחולים לבבים.
מועדון לקוחות בחנות אינטרנטית – השקעה לטווח הארוך
תהליך ההקמה של מועדון לקוחות דורש מבעלי עסקים תכנון רב שלבי לצד השקעה כספית בתכנון והקמת האתר המכירתי. בניית חנות וירטואלית אתם יכולים לחשוב על אסטרטגיה לטווח הארוך, ולשלב תשתיות למועדון לקוחות. גם אם בחודשים הראשונים לא יהיו לכם מאות מצטרפים חדשים, אתם עדיין תרוויחו יותר מחברי המועדון בגלל נאמנותם הגבוה לחנות הוירטואלית שלכם. רצוי לשמור על קשר ישיר ורציף בעזרת מערכות דיוור ישיר ושירות לקוחות אקטיבי, לצד מערך "פינוקים" קבוע בדמות קופונים והטבות ישירות למייל של הלקוח.
אנו ב- iWebsite ממליצים על שירות שליחת ניוזלטר עם חברת InforUMobile. החברה פועלת קרוב ל-20 שנה, ונותנת שירות לגופים גדולים במשק הישראלי. יישום נכון של השיטה עם שיפור מתמיד בהתאם לצרכי לקוחות יכול להוביל להצלחתה בפעילות העסקית.