בשנים האחרונות חנות וירטואלית הפכה לשחקן מרכזי בתרבות הצריכה בעולם ובישראל בפרט.
בעלי עסקים רבים שמבינים את פוטנציאל הרווח הקיים ממכירות מקוונות, יודעים כי הקמת חנות וירטואלית תעזור להם להגיע ללקוחות חדשים ולהגדיל את מחזור המכירות. אבל לא מספיק רק להקים חנות וירטואלית, צריך להפוך אותה למוצלחת!
אם הנכם בעלי חנות וירטואלית ואתם מחפשים אחר דרכים להפוך אותה למוצלחת ורווחית יותר, הגעתם למקום הנכון.
במאמר זה אציג 5 דרכים פשוטות באמצעותן תוכלו להגדיל את מחזור המכירות ולהשיג חנות וירטואלית מוצלחת.
ראשית, עליך להכיר את המונח ערך הזמנה הממוצע שהינו מדד לכמות הכסף שהלקוחות שלך מוציאים בכל פעם שהם מבצעים הזמנה דרך החנות הוירטואלית שלך.
הנוסחה להפוך חנות אינטרנטית למוצלחת היא באמצעות הגדלת ערך הזמנה הממוצע. כלומר,
עליך לגרום ללקוחות שלך לרכוש יותר מוצרים ולקבל יותר כסף על ההזמנות.
5 דרכים להגדיל את ערך הזמנה הממוצע
1. איגוד מספר פריטים לחבילת מוצרים
דרך מצוינת לגרום ללקוח לקנות מספר פריטים יחד היא לאגד לחבילה אחת מוצר ראשי ואביזרים נלווים, כמו למשל מצלמה עם חצובה ותיק נשיאה. אפשרות נוספת היא לאגד לחבילה מוצרים המשמשים למטרה דומה, כמו: מייקאפ, פודרה וקונסילר.
עסקים רבים בתחום האופנה למשל, שהינם בעלי חנות וירטואלית אימצו שיטה זו להגדלת ערך הזמנה הממוצע, וגורמות ללקוחותיהן לרכוש מספר פריטים בלחיצה אחת על ידי הצעה לרכישת "טוטאל לוק". אפשרות זו משתלמת לא רק לבעל החנות אלא גם ללקוח שנהנה מחוויית קניה ושירות סטיילינג להתאמה ושילוב של בגדים.
אחת הדרכים לפתות את הלקוחות לקנות חבילת מוצרים היא להציע מחירים מיוחדים לחבילות, אך אין זה הכרח. חבילת מוצרים מספקת ללקוח נוחות של שילוב פריטים, אשר פעמים רבות מספיקה כדי לפתות את הלקוח לבצע רכישה.
2. הצעת מוצרים דומים ומוצרי קופה בחנות וירטואלית שלך
לקוחות שגולשים בחנות וירטואלית מוכנים לבצע רכישה. על כן, זוהי הזדמנות להגדיל את ערך הזמנה הממוצע על ידי הצעות למוצרים אחרים שעשויים לעניין אותם.
הנה שתי אסטרטגיות שיווקיות יעילות שאפשר להשתמש בהן לשם כך:
מוצרים דומים / UP-SELL
בשיטת מכירה "מוצרים דומים" מציעים ללקוח מוצרים דומים למוצר שהוא צופה בו, אך יקר, גדול ואיכותי יותר ממנו.
לדוגמה, אם הלקוח צופה במזוודת טרולי "20, יש להציע לו מזוודה גדולה יותר בגודל "28, שכמובן עולה יותר והרכישה שלה תגדיל את ערך ההזמנה של הלקוח.
מוצרי קופה / CROSS-SELL
שיטת מכירה "מוצרי קופה" מופיעה בדרך כלל בעמוד של סל הקניות. רגע לפני שהלקוח משלם על העסקה, מציעים לו לרכוש מוצרים נוספים שלא חשב לקנות קודם.
למשל, חנות וירטואלית בתחום האופנה יכולה להציע פריטי הלבשה תחתונה במחיר מבצע, תיקים במחירים אטרקטיביים וכדומה.
3. מתן תמריץ ללקוחות לקנות יותר בחנות וירטואלית שלך
דרך נוספת להגדיל את המכירה ולגרום ללקוחות לקנות יותר היא באמצעות תמריצים:
מבצעים / הנחות
יש להציע ללקוחות מבצעים והנחות אשר יגרמו להם לקנות פריטים נוספים ולהוציא יותר כסף.
לדוגמה, קנו ב- 500 ₪ ושלמו רק 200 ₪ , פריט שני ב- 50% הנחה וכדומה.
משלוחים חינם
דרך מצוינת לעודד את הלקוחות לרכוש בערך הזמנה הממוצע אותה רוצים להשיג, היא להציע משלוח חינם בקניה מעל סכום מסוים.
כך למשל, אם ממוצע ההזמנה שרוצים להגיע אליו הוא 400 ₪, יש להציע משלוח חינם בקניה מעל 400 ₪.
צבירת נקודות
ניתן לעודד לקוחות להגדיל את ערך הזמנה הממוצע על ידי צבירת נקודות בכל רכישה, הניתנות למימוש בקניה הבאה בשווי כספי, בהנחות או במתנות.
שיטה זו מעניקה ללקוח תחושת תגמול ואף מעודדת אותו להגדיל את הרכישה כדי להגדיל את מספר הנקודות.
4. התאמה אישית ללקוחות והמלצות
לקוחות בדרך כלל מגיבים טוב יותר להצעות של מוצרים הרלוונטיים עבורם. ככל שההצעה רלוונטית יותר, הם רוכשים יותר.
קיימות שתי שיטות עיקריות שיכולות לעזור ללקוחות בחנות וירטואלית למצוא את המוצרים הרלוונטיים עבורם:
התאמה אישית
היתרון של רכישה מקוונת הוא שקל לזהות את הלקוחות ולהתאים אישית את חווית הקניה שלהם.
השיווק יעיל יותר כאשר הוא אחד על אחד, כך שההתאמה ללקוח יכולה להיות פשוטה כמו הודעת ברוכים הבאים ופניה אישית עם שם הלקוח,
ואפילו מתוחכמת יותר כמו התאמת מבצעים עם דפי נחיתה ספציפיים למוצרים רלוונטיים ללקוח.
המלצות
לקוחות לא תמיד יודעים מה הם בדיוק רוצים והם זקוקים לעזרה בבחירת המוצרים.
בעל חנות וירטואלית יכול להשתמש במידע שאסף לגבי הלקוחות שלו כדי לעזור להם ולהמליץ על מוצרים רלוונטיים עבורם:
שאילתות חיפוש – המלצה על מוצרים המבוססים על מונחי חיפוש של הלקוח
מיקום גיאוגרפי – הצעת מוצרים רלוונטיים על בסיס מיקום גיאוגרפי של הלקוח כמו מזג אויר, תקנות המדינה בה הוא נמצא וכדומה.
היסטוריית קניה – המלצה על מוצרים על בסיס רכישות שהלקוח ביצע בעבר
פילוח דמוגרפי של לקוחות – שימוש בהיסטוריית רכישה של לקוחות העונים על נתונים דמוגרפיים דומים, על מנת להציע ללקוח מוצרים שעשויים לעניין אותו
5. פשטו את הליך החזרת המוצרים בחנות וירטואלית
אחד החששות הגדולים של לקוחות בחנות וירטואלית הוא עניין החזרת מוצרים לאחר הרכישה.
אם הלקוח תופס את החזרת המוצרים כפרוצדורה יקרה או קשה, הוא יעדיף לקנות פחות פריטים ובסכום נמוך,
כדי למזער את הסיכון הכרוך בהחזרה שלהם. יחד עם זאת, מחקרים מצביעים על כך שכאשר לקוח יודע שתהליך החזרת הפריטים בחנות קל ופשוט,
הוא רוכש יותר פריטים ומבצע פחות החזרות. כך למשל חנות וירטואלית המציעה משלוח חינם בעת החזרה או החלפה של מוצרים,
יכולה למקסם את ערך הזמנה הממוצע של הלקוחות שלה.
לסיכום, הנוסחה שתעזור לך להשיג חנות וירטואלית מוצלחת היא למקסם את ערך הזמנה הממוצע על ידי פישוט הליך הרכישה והתאמה אישית ללקוח בכל מקום אפשרי.
עדיין אין לך חנות וירטואלית ? מעוניין בבניית אתר לעסקים ?
התמחות של החברת iWebsite היא בניית חנות וירטואלית
אנחנו בעלי ידע וניסיון עשיר בתחום. אנו מציעים לך הקמת חנות וירטואלית העומדת בסטנדרטים גבוהים
הן מבחינת העיצוב וההתאמה לניידים והן מבחינת רמת האבטחה. אנו מתחייבים להקמת חנות וירטואלית איכותית
לפי לוחות זמנים עם הסדרי תשלום נוחים, שתחסוך לך הרבה כסף, זמן ועוגמת נפש.
הדרך שלך להשיג חנות וירטואלית מוצלחת מתחילה כאן.
לקבלת הצעת מחיר התקשרו עכשיו 08-8683934 או השאירו פרטים בתחתית העמוד ונחזור אליכם בהקדם.