ברבעון האחרון של כל שנה מתרחשת פעילות מכירתית רבה ברחבי הרשת אשר מאפשרת לכל מנהל חנות וירטואלית להעצים את הרווחים. ימי מכירות מרוכזים כמו Shopping IL המכוון לקהל הישראלי או Black Friday העולמי, הופכים בשנים האחרונות לימי שיא הקניות השנתיים. מותגים מציעים מבצעים והנחות על מוצרים רבים. כך, מעודדים לקוחות לרכוש בסכומים גדולים יותר מן הממוצע תוך פרק זמן קצר מאוד. על פי רוב ימי המכירות מתרחשים בחודש נובמבר והם פותחים באופן רשמי את ההכנות לעולם החגים בתרבות המערבית.
חנות וירטואלית אשר מעוניינת לקחת חלק בחגיגת הקניות הגדולה בעולם, עושה שימוש בימי המכירות המרוכזים של סוף השנה. זו הזדמנות טובה ליצור בסיס לקוחות גדול ולהעלות את המודעות למותג בקרב גולשים רבים. מנהלי החנות הוירטואלית חייבים להתכונן כדי להתמודד כראוי עם כמות הקונים הגדולה מהרגיל. הכנות הן מבחינת תשתיות האתר המכירתי והן מבחינה לוגיסטית ושיווקית חייבות להילקח בחשבון. התנהלות נכונה בימים והשבועות הקודמים לימי המכירות, היא המפתח לניצול נכון של פוטנציאל המכירה. בכדי לסייע לכם להתכונן לימי המכירות המיוחדים הללו, הכנו לכם את המדריך המלא להגדלת המכירות ברבעון השלישי של השנה.
רישום לתוכנית Shopping IL
יום המכירות הישראלי, Shopping IL, הוא יוזמה של חברת Google בשיתוף אתר "Zap השוואת מחירים". החל משנת 2014 גוגל מעודדת יצרנים מקומיים ובעלי חנויות אינטרנטיות להציע את מרכולתם לציבור הישראלי בדומה לחגי קניות בינלאומיים מוכרים. כל בעל חנות אינטרנטית יכול לקחת חלק ביום המכירות ולקבל חשיפה לקהל קונים רחב מאוד. ההשתתפות במבצעי Shopping IL כרוכה ברישום מראש, אשר לאחריו ניתן להציג לקונים מבצעים ללא הגבלה. לאחר הרישום, בעלי האתר המסחרי מקבלים ליווי צמוד של מומחי גוגל, על מנת לעזור בהכנות לקראת יום המכירות המתקרב.
הכנת תשתיות האתר המכירתי לימי המכירות המרוכזים
האתר המכירתי כבר עלה לאוויר, אחרי עבודת הקמה מקצועית ומושקעת. יחד אם זאת, אתם שוברים את הראש בשאלה איך לעודד לקוח לקנות יותר בחנות הוירטואלית במהלך תקופת המבצעים? כחלק מתהליך ההכנה של אתר מכירתי לימי מכירות מרוכזים, מומלץ לתת חשיבות עליונה לנראות.
חנות וירטואלית בעלת עיצוב חגיגי, תגרום לקונים להביע עניין בסייל (Sale) ולהתכונן לרכישה. הוסיפו לעמוד הראשי סטריפ (Strip), רצועת טקסט בולטת לעין, אשר תספור את הדקות עד לתחילת המבצע. ניתן להוסיף טקסט שיווקי כמו הודעות על מבצעים מיוחדים או להציג את ההנחות המשמעותיות אשר יהיו תקפות באתר המכירתי. לצד זאת, בעמוד הראשי הוסיפו באנר (Banner) אשר מציג מידע מפורט יותר על הנחות בקטגוריות השונות.
בימי ההכנות ניתן להקפיץ לגולשים בחנות הוירטואלית פופ אפ (Pop Up). בו אתם מציעים כניסה להגרלה מיוחדת לקראת ה Black Friday בה הזוכה יקבל גיפט כארד (Gift Card) למימוש ביום המכירות. לפעולה זו יש שתי השפעות חיוביות על הגולשים. ראשית הם נחשפים לקיומו של יום מבצעים באתר המכירתי. שנית הם משאירים את פרטי ההתקשרות שלהם כך שניתן לצרפם לרשימת הקונים הפוטנציאליים. השקיעו זמן ביצירת אתר וירטואלי מותאם לתקופת המבצעים כדי להבטיח מעורבות שיא של הקונים בימי המכירות. הצוות המקצועי של חברת iWebsite יסייע לכם להתאים את החנות המכירתית לימי המכירות בצורה מושלמת.
מתכוננים מאחורי הקלעים- לוגיסטיקה של Black Friday ו-Shopping IL
כל חנות וירטואלית מתחזקת באופן קבוע מערך שלם של שירותים אשר תפקידו לספק ללקוחות את המוצרים ביעילות ומהירות. בימי המבצע המיוחדים, כמויות הקונים עולות בצורה משמעותית ולכן חשוב להיערך להתמודד עם ההשלכות. טרם תחילת תקופת המבצעים, ודאו כי מחסני המותג מלאים ויש לכם מספיק מלאי על מנת לענות על דרישותיהם של הלקוחות. רעננו את מערך שירות הלקוחות, והציעו לקונים דרכים נוספות ליצירת קשר. ניתן לשלב מערך של מענה בהודעות אשר חוסך זמני טיפול ומקל על השירות. כמו כן, צרו קשר עם חברת השילוח ועדכנו אותם על העלייה הצפויה בכמות המשלוחים. במידת הצורך ניתן לבצע התאמות בימי האיסוף או לבחור תוכניות שילוח מיוחדות לתקופת המבצעים.
ככל וההכנות בתחום הבק אופיס (Back Office) יהיו מדויקות יותר, אתם תוכלו לתת שירות איכותי לגולשים גם תחת עומס ההזמנות. לקוחות אשר מקבלים שירות ללא תקלות, מוכנים להגדיל את ההזמנה ולרכוש בסכומים גדולים יותר גם בעתיד. התוצאות הישירה היא שיפור המוניטין של המותג, כמו גם עלייה ברווחי החנות האינטרנטית.
עבודת הפרסום של חנות וירטואלית לקראת Shopping IL ו-Black Friday
התקשורת עם קוני האתר המסחרי טרם תחילת יום המבצעים היא חיונית על מנת להביא תנועת קונים איכותית. על מנת להצליח לעורר את הגולשים לפעולה, ניתן לשלב בין שלוש אסטרטגיות פרסום מרכזיות:
- ניוזלייטר (Newsletter)
שבוע לפני ה Shopping ILעדכנו את רשימת התפוצה של הלקוחות בהנחות והמצבעים הצפויים להם ביום המכירות. כמו ניתן ספרו על הגרלות או קופונים מיוחדים ללקוחות קבועים באתר המכירתי. ביום המבצע עצמו, מומלץ להוציא הודעות לאורך כל היום וזאת בכדי להניע גולשים לקנייה. - הנחות
הציעו לקונים הנחות ומבצעים מפתים ביום המכירות. מבצעי 1+1, 50% הנחה, משלוחים בחינם, כל אלו יעודדו לקוחות לרכוש באתר המכירתי ובסכומים לא מבוטלים. ללקוחות VIP הציעו מבצעים מיוחדים על מוצרים מבוקשים. כמובן שיש להתאים את סוגי המבצעים ליכולת הכלכלית ולמבצעים הרגילים באתר המכירתי, אך יש אפקט חשוב למבצעים מפתים. - פרסום ממומן
צרו ברשתות החברתיות עניין לקראת יום המכירות. העלו פוסטים עם דוגמאות להנחות על מוצרים מבוקשים וצרו שיתופי פעולה על מובילי דעת קהל בנישה. במקביל ניתן להעלות מודעות ממומנות גם בפייסבוק וגם בגוגל, עם קמפיין ייעודי לתקופת הBlack Friday. ככל ויש יותר עניין סביב האתר המסחרי, יום המכירות יהיה רווחי ומוצלח יותר.
ניצול כל המשאבים הוא חיוני להצלחת ימי המכירות המרוכזים. שילוב של תכנון נכון, הכנת המלאי ועדכון הפרסומים ברשת, יכול להפוך יום מכירות רגיל להצלחה מסחררת. את הצלחת האתר המכירתי אתם תרגישו גם בהמשך השנה עם עלייה במכירות ובגולשים. ההשקעה בהכנות לימי המכירות אם כך, היא השקעה לטווח הארוך.