- בניית אתר אינטרנט
- קהל יעד
- מתחרים
- מטרות ויעדים
- אפשרויות לבניית אתרים כיום
- עיצוב עם דגש על התאמות למובייל
- פיתוח אתרי אינטרנט – העברה מעיצוב לפיתוח
- בחירת דומיין, שרת אחסון ותעודת אבטחה SSL
- בדיקות אחרונות לפני עליית האתר לאוויר
- קידום אתרים
- כתיבת תוכן לאתרים והעלאת תכנים לאתר
- סיכום
בניית אתר אינטרנט – מבוא
כיום, הקמת אתר אינטרנט הוא שלב חשוב וקריטי כחלק מתהליכי השיווק והקידום של העסק שלכם. אין ספק כי קיומו של אתר אינטרנט לעסק שלכם יהווה מקור מידע עבור קהלים רבים. החל מספקים. דרך לקוחות ועד כמובן שותפים עסקיים. כל אלו יכולים לקבל תדמית על העסק שלכם תוך חיזוק התפיסה שמדובר בעסק מקצועי ואמין. יחד עם זאת, חשוב במיוחד לבחור ואף להדגיש את המסר שאתם רוצים להעביר באתר עוד בשלבי הקמתו. בנוסף לכך, ישנה חשיבות רבה גם להגדרה של המטרות והיעדים שלכם מהאתר. אותם, עליכם לקחת אותם בחשבון בתהליכי ההקמה. בזכות בניית אתר אינטרנט בצורה נכונה ומקצועית. כל עסק קטן יכול לקדם את עצמו בצורה תדמיתית מדהימה. אפילו עד לרמת המתחרים הגדולים ביותר בענף. לפיכך, במאמר הזה נדון בכל ההיבטים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בתהליך בניית אתר תדמית בשנת 2022.
בניית אתר תדמית תוך דגש על קהל היעד
תחילת תהליך בניית אתר תדמית הוא השלב החשוב ביותר – כלומר, להבין מי קהל היעד שלכם. על בסיס הבנה זו אנו בתור חברת בניית אתרים נוכל להתאים את האתר לעסק לפי מספר היבטים כגון: סוג התכנים, סגנון העיצוב ומידע רלוונטי אודות העסק. לדוגמא, במידה ואתם מקימים אתר עבור הלקוחות שלכם, עליכם להקים אותו בצורה נגישה ונוחה ללקוחות תוך שימוש בתוכן מרתק ומעניין בשילוב המחשות ותמונות רבות. כל זאת נועד על מנת לבנות אמון חזק מול הלקוחות תוך חיזוק התפיסה שלהם כי מדובר בחברה מקצועית, אמינה ועם תודעת שירות גבוה. דוגמה נוספת היא הקמת חנות אינטרנטית, שלה יש קהל יעד עם דרישות ספציפיות כמו ביצוע רכישה באתר, ניהול מלאי ועוד. מובן שהדבר שונה לעומת אדם שמבקש בניית אתר תדמית.
דוגמא נוספת, במידה ואתם מקימים אתר עבור הספקים שלכם עליכם לקחת בחשבון בתהליכי ההקמה שילוב של תכנים רלוונטים אליהם. כגון: נתונים כלכליים ומנהליים אודות החברה, כמות הלקוחות, פעילויות עסקיות ועוד. כל זאת על מנת להמחיש לספקים כי אתם עסק מקצועי ושכדאי להם לעבוד אתכם.
בנוסף לכך, ישנו היבט חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון כחלק מהגדרת קהל היעד בתהליך בניית אתר תדמית – גילאי הקהל. כלומר, כאשר קהל היעד הוא בטווח הגילאים 18 עד 30, אנו נשקיע יותר בהקמת אתר מותאם למובייל היות וקהל זה משתמש בעיקר במובייל בכל הנוגע לגלישה באינטרנט. לסיכום, ישנה חשיבות עליונה במתן דגש על קהל היעד בעת הקמת האתר. כי לבסוף, בניית אתר אינטרנט מקצועי ומותאם לקהל היעד שלו הוא אתר מנצח.
מתחרים
אין ספק כי עניין המתחרים הוא חשוב במיוחד, על אחת כמה וכמה שכיום יש תחרות על כמעט בכל נישה. כל זאת, כמובן בא לידי ביטוי בתהליך הקמת אתר אינטרנט עם הרצון להיראות הכי טובים והכי איכותיים ביחס למתחרים שלכם. לכן, עוד בטרם תהליך ההקמה יש לערוך בדיקה אצל אתר האינטרנט של המתחרים על מנת להבין מה הם משדרים, איך הם נראים ואיך הם מציגים את תוכן האתר אל הגולשים שלהם. כל אלו יעזרו לכם להבין מה אתם רוצים מהאתר שלכם, לשפר ולהשתפר בעזרתם. בנוסף, מחקר אודות אתר הבית של המתחרים שלכם יוכלו לייצר לכם ערך מבדל וכמובן יתרון תחרותי. למשל, נוכחתם לדעת כי כל המתחרים משתמשים באותו קונספט באתר שלהם. מצב מצוין עבורכם. בזכות כך תוכלו להקים את האתר בקונספט אחר ובכך לייצר בידול ויתרון תחרותי מנצח לעסק שלכם.
מטרות ויעדים של בניית אתר אינטרנט
עוד טרם תחילתו של בניית אתר אינטרנט לעסק שלכם, חשבו על המטרות והיעדים אשר לשמם אתם מקימים אותו. לדוגמא, במידה והמטרה של האתר הוא יצירת תדמית, האתר יוקם בצורה כזאת שתשקף את הפנים של העסק אל מול הלקוחות, הספקים או השותפים. כל זאת, על מנת לחזק את תדמיתו כאמין ומקצועי. בנוסף לכך, חשוב לדעת כי לכל סוג מטרה יש השפעה ישירה על תהליך בניית אתר תדמית. כלומר, במידה ומטרת האתר היא לחזק את יכולת השיווק של העסק, האתר ייבנה עם כלים שונים מן אתר תדמית אשר מותאמים יותר לקידום האתר בדרכים אורגניות ואף וממומנות. לפיכך, הגדרה של מטרות ויעדים מן האתר היא קריטית במיוחד. על בסיס מטרות אלו, אנו נקים אתר מקצועי אשר ישרת את המטרות והיעדים שלכם בצורה האופטימלית ביותר.
אפשרויות בניית אתר אינטרנט כיום
כיום ישנם מספר אפשרויות לבנייה אתר אינטרנט:
בניית אתרים – Wix
האפשרות הראשונה היא Wix אשר באמצעותה ניתן להקים אתר ברמה בסיסית ללא רקע של בניית אתרים. אך עם זאת, חשוב להבין שזה לא מדויק. במידה ואין לכם רקע של עיצוב אתר אינטרנט, אתם תצטרכו את שירותיו של מעצב אתרים שיעשה זאת עבורכם. לכן, Wix היא האפשרות שבדרך כלל עסקים בתחילת דרכם בוחרים. שיקול נוסף בבחירת האפשרות הזאת שעליכם לקחת בחשבון הוא יכולת הקידום המועטה של אתרים שנבנו ב-Wix. הסיבה לכך, שגוגל נוהגת לדרג בדרך כלל בציון נמוך יותר מאתרים מקבילים שנבנו באפשרויות אחרות. אין ספק שאצל המון עסקים קורץ הרעיון סביב Wix בעקבות העלות החינמית שלו. ישנם פלטפורמות "חינמיות" אחרות, המאפשרות לבנות אתר לעסק בחינם. אך במקרים האלו חינם עולה ביוקר.
בניית אתרים – WordPress
האפשרות שנייה היא בניית אתר וורדפרס. מערכת זו היא המערכת הפופולריות ביותר בעולם לבניית אתרים וכל זאת לא בכדי. לראיה, כ-70% מכל אתרי התדמית בעולם נבנו באמצעות וורדפרס! הסיבה לכך היא בזכות היתרונות הרבים של בניית אתר וורדפרס:
- מערכת ניהול ידידותית – בזכות מערכת הניהול של וורדפרס, תוכלו לבצע שינויים בתוכן או במבנה האתר בקלות ובנוחות.
- מערכת בקוד פתוח – הודות לעובדה שמערכת וורדפרס הינה מערכת פתוחה. האתר הוא הנכס הדיגיטלי הפרטי שלכם! בנוסף לכך, מערכת פתוחה מאפשרת לכם לפנות לכל מתכנת שרק תבחרו לצורך בניית אתר תדמית, ניהול אתר או ביצוע שינויים בו. זהו יתרון עצום לעומת בניית אתר אינטרנט במערכת סגורה. במערכת זו, האתר ״מושכר לכם״ ושייך בבלעדיות אל החברה שהקימה אותו עבורכם.
- התאמה לקידום – גם אם אינכם בעלי מומחיות רבה בתחום קידום אתרים, בזמן בניית אתר וורדפרס תקבלו תוספים רבים אשר יעזרו לכם לקדם את האתר בצורה יעילה.
- תבניות מובנות מראש – תוכלו לבנות את האתר שלכם על ידי שימוש באינספור תבניות מובנות. בנוסף לכך, בחלק מן התבניות ישנו תוסף הנקרא "Builder" ובאמצעותו תוכלו לבנות את האתר שלכם ממש כמו לגו.
- התאמה מושלמת למובייל – התבניות הקיימות במערכת של בניית אתר וורדפרס מותאמות בצורה מקסימלית למכשירי מובייל ואינם מצריכות ביצוע שינויים בקוד האתר.
לאור כל היתרונות הללו אין ספק כי בניית אתר וורדפרס היא האפשרות הטובה ביותר בשבילכם להקים אתר כיום.
בניית אתר אינטרנט עם דגש על עיצוב מותאם למובייל
אז אחרי שעברנו על כל תהליך ההכנות בואו ניגש לתהליך בניית אתר אינטרנט לעסק. כאשר מתחילים בניית אתר תדמית, חשוב להתחיל קודם עם עיצוב אתר. העיצוב הוא חלק קריטי במיוחד באתר ולעיתים אפילו הקריטי ביותר. כי לעיתים, גם אם האתר בנוי בצורה טכנית מצוינת אך העיצוב הוא לא בדיוק ״האתר הכי יפה שיש״, הפניות או הלידים לא יגיעו.
לפיכך, אין ספק כי העיצוב הוא האווירה והחוויה הוויזואלית של הגולשים וחשוב להתחיל ממנו. בשלב זה אנו מתחילים לעבוד בהתאם לדוגמאות ושפת העיצוב של העסק שלכם תוך הרחבת המיתוג העסקי שלכם אל תוך העיצוב של האתר. בנוסף לכך, כאשר אנו עובדים על עיצוב אתר אנו מקפידים שהעיצוב או התמונות באתר לא יפריעו לגולשים לקבל מידע. לדוגמא: תמונות שמסתירות את התוכן או צבע רקע אשר מקשה על הקריאה באתר.
יתרה מכך, בכל הנוגע לבחירת התמונות. אנא הקפידו על תמונות איכותיות שיציגו את המוצר, השירות או העסק בצורה הטובה ביותר. גם אם זה דורש צלם מקצועי. תתפלאו, תמונות איכותיות בעלות השפעה אדירה על קבלת ההחלטות של הגולשים שלכם.
מבחינת התאמות למובייל, יש לבצע סקיצת אתר נפרדת לכל סוג מכשיר: מכשירים ניידים וטאבלטים בכמה גדלים. כל זאת על מנת לבצע התאמה מקסימלית של התמונות, המבנה והתוכן של האתר לכל מכשיר ולשמר את חווית המשתמש של גולשים עתידיים.
פיתוח אתרי אינטרנט – העברה מעיצוב לפיתוח
לאחר שסיימנו עם השלב הראשון בהקמת אתר והוא העיצוב, אנו נעבור כעת לשלב הפיתוח. בחלק הפיתוח יש חשיבות רבה לעבודה נכונה ומדויקת. החל מקוד האתר אשר חייב להיות קריא ונקי כדי למנוע כשלים טכניים: חוסר יכולת לבצע שינויים באתר או פגיעה במהירות טעינת הדפים. ועד שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לצורך הקמת אתר איכותי עם עמידות טכנית לטווח הארוך.
בנוסף לכך בשלב פיתוח האתר עסקים רבים בוחרים באופציה הנפוצה של שימוש בתבניות קיימות. יחד עם זאת, רוב התבניות הינם בשפה האנגלית. המשמעות? יש לבצע מספר רב של התאמות בקוד. כל זאת, כדי להציג את התוכן בשפה העברית בצורה תקינה ונכונה.
עוד נקודה קריטית בהקמת אתר תדמית היא ריבוי תוספים. תבינו דבר פשוט – כל התוספים נבנים על ידי מתכנתים שונים. כתוצאה מזה, הם יכולים להתנגש ביניהם, ובמקום לקבל פתרון לבעיה באתר תדמית, תקבלו בעיה יותר חמורה – האתר לא יעבוד.
בנוסף קחו בחשבון שכאשר האתר מתפתח יחד עם העסק שלכם, תרצו לשנות, לשפר ולשדרג אותו מפעם לפעם. ואם אין "אמא/אבא לאתר", אתם יכולים להיתקל בבעיה. קרו מקרים שהיה יותר קל לבנות אתר מחדש, מאשר לחפש פתרונות בתור מערכת קיימת, יותר כדאי מבחינת עלות/תועלת.
אם לחילופין השלב הזה בוצע על ידי צוות מומחים, כל חלקי הקוד יודעים "לדבר" אחד עם השני. בנוסף האתר מהיר, יציב וגם הקוד שלו קל ונגיש, ואז באתר כזה לבצע שינוים זה משהו קליל, ולא צריך להיכנס לפרויקט גדול מחדש.
בחירת דומיין, שרת אחסון ותעודת אבטחה SSL
בחירת דומיין
לאחר שמסתיים תהליך פיתוח ועיצוב האתר. הגיע העת לבחור דומיין ושרת אחסון אשר ישרתו את האתר החדש שלכם. תחילה, תדעו כי התשלום עבור דומיין ועבור שרת הינו תשלום שנתי וגובהו משתנה מדומיין לדומיין ומשרת לשרת. בכל הנוגע לדומיין זהו בעצם השם הייחודי של האתר שלכם. המלצתנו היא לבחור שם דומיין דומה ככל האפשר לשם העסק שלכם. זכרו, שם הדומיין הוא הזהות שלכם בעולם הדיגיטלי. במידה ולא מצאתם שם דומיין הדומה לשם העסק, תוכלו להוסיף צירוף מילים בעלי משמעות לוגית אל שם העסק ולנסות לראות האם הם פנוים. כיום, דומיינים בעלי שמות קצרים כבר אינם פנוים. המלצתנו היא לבדוק על שם דומיין פנוי בו אתם מעוניינים ברשם הדומיינים הישראלי: רישום דומיין
בחירת שרת אחסון
בנוגע לשרת אחסון לאתר – תבחרו שרתי אחסון אמינים במיוחד בהקשר של אבטחת נתונים. כיום, אבטחת מידע היא חלק קריטי במיוחד באתרי אינטרנט וחנויות וירטואליות. אתר בעל שרת אחסון לא מאובטח מספיק חשוף לפריצות אל האתר. במצב זה, הדרך לנזק משמעותי היא קצרה מאוד. בכל הנוגע לגיבויים על שרת האחסון קריטי במיוחד לבצע גיבוי יומיומי של לפחות חודש אחורה. גיבוי זה יבטיח שיקום של האתר במהירות ובצורה תקינה במקרה של פריצות. אז מהו שרת אחסון המומלץ ביותר? המלצתנו היא על השרת Upress. שרת אחסון זה הוא בעל האמינות הגבוהה ביותר בנוגע לאבטחת מידע וגיבוים. יתרה מכך לשרת אחסון זה יש מוקד תמיכה טכנית מעולה אשר ייתן לכם מענה מהיר לכל בעיה ובכל שעה. כל אלו מחזקים את העובדה כי מדובר בשרת אחסון בטוח, אמין ומנצח. למידע נוסף אודות שרת האחסון תוכלו למצוא כאן.
השתמשו בקופון כדי לקבל הנחה ברכישת אחסון UP05ALDON
תעודת אבטחה – SSL
יתרה מכך, ישנו את עניין אבטחת האתר. כיום, כל אתר חייב להיות בעל תקן אבטחה SSL. על אחת כמה וכמה כאשר גוגל התחילה לבצע רגולציה נוקשה כלפי נושא האבטחה. אתרים ללא תקן אבטחה ראוי, מסומנים על ידי גוגל כאתר בעל תוכנות זדוניות. דבר זה חוסם לאתרים אלו להיות מקודמים בצורה אורגנית או ממומנת. לפיכך, אתר מאובטח בתעודת SSL כיום הוא בגדר חובה ולו השפעות רבות גם על הלקוחות שלכם. אתר מאובטח ברמה גבוהה יציג אתכם כעסק אמין וישרה תחושת ביטחון. בין אם בביצוע רכישה או בין אם השארת פרטים.
בדיקות אחרונות לפני עליית האתר לאוויר
אז אחרי שסיימנו לבצע בניית אתר אינטרנט תוך הגדרתו בצורה ראויה ומקצועית. הגיע רגע לבצע בדיקות אחרונות לפני עלייתו לאוויר!
איך עושים זאת נכון?
אל דאגה, הכנו עבורכם דף צ'ק ליסט עם כל הנקודות החשובות לתהליך בדיקת אתר לפניי עלייתו לאוויר!
הירשמו וקבלו אותו ישירות למייל!
בשלב זה נבצע בדיקות אחרונות לפניי שאנחנו מעלים לאוויר את האתר. תחילה, נעבור על כל העמודים באתר ונבדוק את איכות ומהירות הטעינה על פני מספר מכשירים: מחשב, מכשיר נייד וטאבלטים. כל זאת, על מנת לוודא כי טעינת הדפים מתבצעת בצורה תקינה לחלוטין במספר מכשירים שונים. לאחר מכן, יש לבדוק את תקינותם של הטפסים השונים באתר. מלאו והזינו את המייל הפרטי שלכם בכל הטפסים באתר: צור קשר, מועדון לקוחות או ניוזלטר. לאחר מכן, וודאו כי אכן אתם מקבלים מייל נכנס בצורה תקינה. בנוסף לכך, וודאו כי הפרטים ליצירת קשר אשר הזנתם באתר אכן נכונים ומדויקים. המלצתנו היא לבצע בדיקה מקיפה ככל שניתן על מנת לוודא כי האתר שלכם מוכן לעלות לאוויר ולקבל גולשים ראשונים.
אז לאחר שסיימנו את הבדיקות, בואו נעלה את האתר לאוויר.
בהצלחה!
קידום אתרים
יתרון נוסף לתכנים איכותיים ורלוונטיים באתר. הוא כמובן היכולת לקדם באמצעותם את האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל. כלומר, היכולת לקדם את האתר שלכם אל התוצאות הראשונות בחיפוש ובכך להגדיל את החשיפה לאתר וכמובן את תנועת הגולשים. קידום במנוע החיפוש של גוגל נעשה על ידי שימוש נכון, מקצועי ומושכל במילות מפתח רלוונטיות. בין אם בתכנים בהטמעת הקישורים וכמובן בשימוש בכותרות ומבנה האתר. חשוב לדעת כי בכל הנוגע לקידום אתרים, זהו שירות אשר אינו כלול כחלק מבניית האתר אלא יותר כשירות נלווה אשר נקרא גם SEO. אנו ב- iWebsite מעניקים שירותי SEO מקצועי ואפקטיבי. כך שאתם יותר ממוזמנים לפנות אלינו!
כתיבת תוכן לאתרים והעלאת תכנים לאתר
לאחר שהאתר שלכם באוויר ופעיל, הגיע הזמן להכין עבורו תכנים. לתכנים באתר שלכם יש חשיבות רבה במיוחד וכמובן אינספור יתרונות. תחילה, כאשר אתם מכינים תכנים אל האתר. עליכם לבצע חשיבה ראשונית על מטרות התוכן וכיצד הן משרתות את המסר של האתר שלכם. לדוגמא, במידה והאתר שלכם נותן שירות רפואי לכאבי גב. עליכם לייצר תוכן העוסק ״בטיפים להפחתת כאבי הגב״ או ״בטיפים לישיבה נכונה ומניעה של כאבי גב״. תוכן זה גם יעניק ערך רב לגולשים וגם יחזק את התדמית שלכם כעסק מומחה בתחום. שיווק דיגיטלי הוא התחום המרכזי שבאמצעותו מקדמים את אתר האינטרנט ברשת.
קידום אתרים אורגני
בהמשך לנאמר על קידום האתר באמצעות תוכן איכותי. מדובר בטקטיקה אחת מתוך אינספור טקטיקות בתחום הקידום האורגני. או בשמו המקצועי – SEO. שיטת קידום זו היא שילוב של טקטיקות קידום אתרים במנועי החיפוש השונים באינטרנט. כאשר גוגל הוא העיקרי שבהם. מדובר בשיטה המצריכה חשיבה והשקעה לטווח ארוך. שכן לעתים התוצאות לא נראות באופן מיידי.
תחום ה-SEO מתחלק ל-2:
- אופטימיזציה פנימית ואופטימיזציה חיצונית. באופטימיזציה פנימית אנו עובדים על שיפור נראות אתר אינטרנט בפני מנועי החיפוש. פעולות כמו מחקר מילות מפתח מקצועי. ניסוח כותרות רלוונטיות ואטרקטיביות גם בעיני משתמשים וגם בעיני מנועי החיפוש. דחיסות מילות מפתח רלוונטיות. אופטימיזציה לתמונות ועוד פעולות דומות. כל אלו, מסייעות בסופו של דבר לשיפור הנראות במנוע החיפוש, ועשויות להשפיע גם על דירוג האתר לאורך זמן.
- אופטימיזציה חיצונית היא אוסף של פעולות התלויות בגורמים חיצוניים לצורך קידום אתר אינטרנט. החל מניתוח פרופיל קישורים קיים. דרך מחקר קישורים של מתחרים ועד זיהוי שגיאות 404 חיצונית באתר ועוד. כל אלו עשויים לסייע ברמה מסוימת בקידום אתר אינטרנט במנועי החיפוש השונים.
סיכום
לסיכום, תהליך בניית אתר אינטרנט הינו דבר מאתגר במיוחד. לכן חשוב מאוד להפקיד את המשימה המאתגרת הזאת בידי בוני אתרים מוסמכים ומיומנים. כל זאת, כדי לקבל בסופו של דבר אתר מקצועי ואיכותי. יחד עם זאת עליכם לשתף פעולה לאורך כל תהליך הקמת האתר. בין אם זה במתן אינפורמציה או בין אם זמינותכם לכל שאלה של בוני האתרים. כי בסוף מי מכיר את העסק שלכם יותר טוב ממכם?!
בכך תבטיחו גם יעילות מקסימלית בתהליך ההקמה. אך גם תוצר סופי של אתר מקצועי ואיכותי שייקח את העסק שלכם אל גבהים חדשים!
רוצים לבנות את האתר המושלם? אך לא מתפשרים על מקצועיות?
מעולה! אתם במקום הנכון!
אצלנו בחברה רואים בתהליך בניית אתר, תהליך שפשוט חייב להיות כתף אל כתף עם הלקוח!
כי שהלקוח מרוצה?
אנחנו מאושרים!