ההבדל בין שני מנועי החיפוש הוא קודם כל בלוקליזציה.
גוגל זה תוצר אמריקני ויאנדקס זהו פרויקט פטריוטי רוסי. בגוגל משתמשים בכל רחבי העולם. יאנדקס מוכרת במדינות ברה"מ לשעבר וברוסיה בעיקר. לפי סטטיסטיקה העדפות של הגולשים הרוסים מתחלקים : 53% ליאנדקס ו33% לגוגל.
רוב הגולשים בבחירתם יעדיפו מנוע חיפוש בו הממשק יותר נוח. מפני שזה עניין סובייקטיבי – הוויקוח מה יותר טוב למשתמש גוגל או יאנדקס הופך לנצחי.
בפוסט זה לא אתייחס לפרסום ברוסית במנועי החיפוש אלא רק לSEO.
הבדלים בממשק יאנדקס הרוסית וגוגל
1. ממשק גוגל – מינימליסטי
2. ביאנדקס כמות השירותים גדולה מאוד
3. תוצאות בגוגל יותר רלוונטיות ומעודכנות
4. גוגל מתחילה להציג תוצאות תוך כדי החיפוש
ההבדל בקידום אתרים SEO במנועי החיפוש: יאנדקס הרוסית וגוגל
עדכונים של תוצאות החיפוש
ההבדל המשמעותי לקידום אתרים ברוסית בין שני מנועי החיפוש הוא בתדירות התעדכנות של תוצאות החיפוש. בזכות האלגוריטם Caffeine במערכת החיפוש של גוגל – התוצאות מתעדכנות אונליין, ללא הפסקה. יאנדקס, לעומת זאת מתעדכנת במועדים מסוימים.
תוכן של האתר
ההבדל העיקרי בין מנועי החיפוש הוא שיאנדקס לעומת הגוגל מבין יותר טוב את הטקסטים, ומסוגלות לנתח את התוכן ואיכותו גבוהה יותר מגוגל.
שני מנועי החיפוש אוהבים תוכן חדש ומקורי. אבל גוגל מעריכה יותר את התוכן המקורי, כאשר יאנדקס את התוכן האיכותי.
קישורים חיצוניים
גוגל התקדמה רחוק מנוע יאנדקס באיתור קישורים לא איכותיים והענישה. מדובר בעדכון הפינגווין שעושה עבודה טובה. לעומת זאת, יאנדקס הרוסית לא עמדו על כך שכל קישור שנקנה הוא רוע. העיקר שהקישורים יהיו רלוונטיים והגיוניים. יאנדקס יותר מתייחסת לתוכן.
תצוגה בתוצאות החיפוש
אופי התוצאות משפיע במידה רבה על אחוז ההקלקות. הבעיה בניהול הסניפטים ביאנדקס בכך שדי קשה להשפיע עליהם.בגוגל סניפט בדרך כלל נלקח מהמטה-דסקריפשן.
גיל האתר
יאנדקס לא מאפשרת לאתרים צעירים לקבל תוצאות טובות במיוחד בנושאים תחרותיים. גם אם האתר פחות רלוונטי אך יותר וותיק – הסיכוי זיאנדקס תציג אותו גבוה. רק בזכות שהם מכירים מזמן.
זמן הנדרש לקידום
ללא ספק קידום ביאנדקס לוקח הרבה יותר זמן. זה קשור לעדכונים של תוצאות החיפוש והשפעה של גיל האתר על קידומו.