- 1. אמינות ומיתוג – אתר אינטרנט כמקור מידע מהימן
- 2. אתר אינטרנט הוא המקום המושלם להציג את היכולות שלכם
- 3. שירות פרסום אופטימלי – שימוש בכלי שיווק דיגיטליים
- 4. זמינות ברשת 24/7 – אתר אינטרנט שעובד בשבילכם
- 5. הרחבת הפעילות העסקית – לקוחות מכל רחבי תבל
- 6. יצירת ערוץ תקשורת בלתי תלוי עם הגולשים שלכם
- 7. ייעול תהליכי עבודה – התמקדות במתן שירות לקוחות
- 8. "אם אתה לא שם, אתה לא קיים!" – תחרות בעולם וירטואלי
- 9. נגישות ללקוחות – קטלוג ברור ואטרקטיבי
- 10. העשרת הלקוחות – מידע משלים לחוויית גלישה
- מתחילים לחשוב בגדול – אתר אינטרנט ככלי לפיתוח אישי ועסקי
רבים מאיתנו, גם בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, עדיין מתחבטים בשאלת ההקמה של אתר אינטרנט. חברות בניית אתרים אשר עוסקות בתחום, מכירות את כל היתרונות של בניית אתר אינטרנט. הקמת אתר אינטרנט היא החלטה נכונה לעסק. המחקרים העדכניים בתחום, מציגים תמונה לפיה 82% מהעסקים בעלי אתר מכירות, ממליצים לקולגות להקים חנות אונליין. זו היא הוכחה חותכת ליכולות המותג להצליח בזירה האינטרנטית, לאורך פרק זמן ארוך.
בכדי לסייע לכם להבין את יתרונותיו של אתר אינטרנט, מומלץ לבחון את הנושא לעומקו. במאמר הבא, תוכלו להכיר את עשרת הסיבות אשר יעזרו לכם להבין את חשיבותו של אתר מקצועי לעסק.
1. אמינות ומיתוג – אתר אינטרנט כמקור מידע מהימן
התגובה הראשונה של גולשים להיכרות עם מוצר שירות או מותג חדש, היא חיפוש מהיר דרך הטלפון הנייד אודותיו ברשת האינטרנט. הצרכן ינסה לחפש אתר מכירות, תדמית או מידע במעוני החיפוש, או עמודים עסקיים ברשתות החברתיות. כך, הגולש יכול לקבל מידה סבירה של מידע אמין על נושא החיפוש, ולקבל חוות דעת על השירות או המוצר.
65% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים ברחבי העולם, החליטו להשקיע משאבים בתהליך בניית אתרים לעסקים. זאת מתוך רצוך ליצור אמינות וירטואלית ולאפשר ללקוחות לקבל מידע אודות העסק, בלחיצת כפתור. למעשה, סקר משנת 2013 מצא כי 53% מהלקוחות מתקשים לסמוך על עסק שלא מחזיק אתר אינטרנט.
כדי לעודד אמינות וירטואלית מול קהל הגולשים, ניתן לרתום חברת בניית אתרים בוורדפרס, ולהשקיע בהקמת אתר מקצועי. אתר אינטרנט אמין ונגיש, כולל בין היתר התאמה מלאה לשימוש בטלפונים ניידים וטבלטים. מרבית הגולשים כיום, עושים זאת דרך הטלפונים הניידים ואתם רוצים להבטיח חוויית גלישה נוחה במיוחד. כמו כן, רצוי ליצור אתר ידידותי למשתמש, עם עיצוב ברור אשר יקל על החיפוש בתוך עמודי האתר שלכם.
כמו כן, הקמת אתר אינטרנט בעזרת חברת בניית אתרים, מאפשרת לכם לבצע הרחבות והתאמות לצרכי החברה בעתיד. אם העסק שלכם יקים מחלקות חדשות, או אם תרצו להוסיף בלוג וליצור מועדון לקוחות. חברת בניית אתרים נמצאת שם כל העת ויכולה לספק לכם שירותים מקצועיים בהתאם לצרכים.
2. אתר אינטרנט הוא המקום המושלם להציג את היכולות שלכם
לא משנה מה הוא תחום העיסוק שלכם. בין אם כבעלי עסקים ובין אם כמוסדות לימוד ואנשים פרטיים. אתר אינטרנט מקצועי הוא המקום האידיאלי להצגת הכישורים, היכולות, המטרות ואפילו המוצרים שלכם.
עמודי רשת מעוצבים בקפידה, על ידי צוות חברת בניית אתרים, מאפשרים לגולשים להכיר את המותג שאתם מנהלים. לדוגמה, באתרי תדמית לחברות גדולות במשק, לא תראו אולי מכירה וירטואלית של מוצרים. אך בהחלט תוכלו לקבל הצצה על חזון החברה, מגוון הערוצים העסקיים ואפילו סוגי השירותים שהיא מציעה.
גם מובילי דעת קהל יכולים לנצל את היתרונות של רשת האינטרנט. לא אחת ניתן לראות אתרי עמוד אחד בהם אנשי רוח ואקדמיה מציגים את עבודות המחקר שלהם. אנשי הבמה והמשחק, שמעלים קטעי וידאו מהופעותיהם. ואפילו אנשים פרטיים שמקימים בלוגים על חייהם האישים.
לכולם יש מקום להביע את עצמם ברשת, בצורה מכובדת, מיומנת ואמינה.
3. שירות פרסום אופטימלי – שימוש בכלי שיווק דיגיטליים
קידום של מוצר, רעיון או שירות, בעולם בו לא קיימת רשת האינטרנט, מתבסס על שלטי חוצות, עיתונים ורדיו. אך כיום, בעולם שבו הגבולות הפיזיים נפרצו, קידום הפך גם הוא לוירטואלי. אתר אינטרנט הוא המקום הנוח ביותר לפרסם מידע עסקי. את המידע אתם יכולים להפיץ בקלות בעזרת ניוזלטר, פוסטים ברשתות החברתיות, ואפילו קמפיינים ממומנים לקהלי יעד חדשים. את כל הפעולות הללו אתם יכולים לעשות מבלי לקום מהכיסא במשרד.
יחד עם זאת, חיוני לזכור את האפשרות להשקיע משאבים בפרסום מקומי. קידום אינטרנטי משרת גם את הלקוחות הוירטואליים, אך גם את הלקוחות אשר יכולים להגיע פיזית אליכם. על כן, ניתן לאתר ברחבי הרשת את הלקוחות בסביבה הקרובה אליכם ולעודד אותם להגיע לביקור או לקבוע פגישה.
4. זמינות ברשת 24/7 – אתר אינטרנט שעובד בשבילכם
בזמן שהשירות הפיזי שלכם מוגבל בשעות, בין אם בבית העסק ובין אם בכל תחום שירות אחר. ואתם מושפעים משעות העבודה במהלך היום יום, עבודה בסופי שבוע וחגים, ואפילו השפעות של מזג אוויר. אתר אינטרנט נותר פעיל ועובד בכל יום ללא הפסקה. עמוד רשת לעולם לא צריך לעבוד על פי שעות פתיחה מוגדרות.
גולשים ברשת האינטרנטית יכולים להיכנס אליה בכל שעה של היום או הלילה. לקבל מידע, לבצע פעולות ואפילו לרכוש מוצרים. כל זאת, מבלי להיות תלויים באנשים אחרים ובשעות העבודה שלהם. כמו כן, אתם יכולים לתת מענה באתר האינטרנט, גם לאנשים אשר חיים באזורי זמן שונים מכם ובמרחק רב מאוד. התלות בשעות העבודה המוכרות במשק, הופכת ללא רלוונטית כאשר יש לכם אתר אינטרנט המציג את תחום העיסוק שלכם בבירור.
5. הרחבת הפעילות העסקית – לקוחות מכל רחבי תבל
כמה פעמים יצא לכם לוותר על ביצוע פעולה, רק בגלל זמן הנסיעה או המרחק?
כל מתחם פיזי מספק שירותים ללקוחות אשר נמצאים בסביבה הגיאוגרפית הקרובה שלו בלבד. הגבלת המרחק, מאפשרת רק לאנשים במרחק הליכה או נסיעה, להגיע ולהנות מהשירות שלכם. זאת, אל מול אתר אינטרנט מקצועי.
כדי לרכוש מוצרים או להשתמש בשירותים וירטואליים, אתם לא צריכים לעשות דבר וחצי דבר, פרט למציאת חיבור לרשת האינטרנט. על כן, קל הרבה יותר להפוך אתר אינטרנטי למותג גלובלי, רחב ממדים. הגולשים שלכם יכולים להגיע מכל קצוות תבל ולהנות מהשירות או המוצר של המותג. אתם רק נדרשים לבצע התאמות לוגיסטיות של שיטות השילוח, כדי להבטיח תפוצה גלובלית של המוצרים, בעזרת חברת בניית אתרים. כמו כן, חשוב להתאים את תשתיות השפה למגוון רחב של קהלים. כך כולם יכולים להנות מעמודי הרשת שלכם
6. יצירת ערוץ תקשורת בלתי תלוי עם הגולשים שלכם
אתר אינטרנט, לא כל שכן אתר מכירתי או אתר תדמית, הוא כר פורה לניהול תקשורת עם גולשים וצרכנים. הקמת אתר אינטרנטי היא אפשרות תקשורת נגישה לקהל היעד, ממנה אתם יכולים להפיק תועלת רבה. בין אם דרך עמודי "צור קשר", תכתובות מייל, ניוזלטר, צ'אט בוט או שיחות עם שירות לקוחות.
אתם יכולים לשמוע בדיוק מה היא חווית הלקוח אותה מקבלים הגולשים, ללא כל גורם מתווך. כתוצאה מכך, ניתן לבצע הסקת מסקנות, כולל נקודות לשיפור ושימור, אשר עולות מקרב שיחות עם לקוחות. לצד זאת, ניתן לשפר את צורת הפניה ללקוחות ולהרוויח כמות גדולה יותר של גולשים.
אתר אינטרנט פעיל, בשילוב עם שירות לקוחות בעמודי הרשתות החברתיות, הוא כוח עוצמתי. אתם רק צריכים ללמוד איך לנווט את הספינה, וכך להעצים את נוכחות המותג ברחבי הרשת. אפילו אם זה רק מיניסייט כמו של ד"ר ברקוביצ', לדוגמה.
7. ייעול תהליכי עבודה – התמקדות במתן שירות לקוחות
בתור בעלי עסק או מותג, אתם בוודאי שמים לב לעובדה כי ישנם דרישות חוזרות בקרב הגולשים. כדי לאפשר לקהלים השונים לקבל את כל התשובות ובמקביל לאפשר לכם להתמקד בניהול שוטף של האתר, אתם רוצים לייעל תהליכים. בדיוק מסיבה זו, ניתן להשתמש בשירותים טכנולוגיים, כמו למשל מענה לשאלות או שירות לקוחות בעזרת בינה מלאכותית.
טכנולוגיות בינה מלאכותית לומדות את צרכי הלקוחות, כולל שאלות נפוצות או חיפושים קבועים. כתגובה, המערכת יכולה להעניק ללקוח תשובה מותאמת אישית לכל שאלה או בעיה, מתוך בנק מידע קיים. כך למשל, ניתן להחליף את שירות הלקוחות האנושי במענה צ'אט בוט אוטומטי.
כמו כן, אתם יכולים ליצור עמוד המכיל את כל המידע השימושי ביותר ללקוח, תחת הכותרת "שאלות ותשובות". אתם תעסקו בניהול אספקטים של תפעול אתר אינטרנטי, במקום מתן שירות ללקוחות. כתוצאה מכך, יתפנה לכם זמן לטובת פיתוח עסקי.
8. "אם אתה לא שם, אתה לא קיים!" – תחרות בעולם וירטואלי
כאשר הגולשים לא מוצאים את מוצרי המותג באף אתר מקוון, אתם בעצם מעודדים אותם לפנות לחברות מתחרות. כל רגע בו אתם חושבים ומתכננים חנות אונליין למוצרים, הוא רגע בו הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עוזרים למתחרים להגיע להצלחה העסקית שלהם.
עדיין לא השתכנעתם? שימו לב – מחקר מצא כי למעלה מ 75% מהגולשים במנועי החיפוש הגדולים (כמו google), מבצעים חיפוש למציאת עסקים בסביבתם. על כן, כאשר אתם רואים את הלקוחות נכנסים לחברה המתחרה שלכם, אתם יכולים להניח שהם ביצעו חיפוש מקדים ואתם לא הופעתם בו.
9. נגישות ללקוחות – קטלוג ברור ואטרקטיבי
לקוחות בחנות פיזית, עשויים למצוא את עצמם מחפשים לאורך זמן רב את המוצר לשמו הם הגיעו, ללא הצלחה. זאת, כתוצאה מארגון חנות או עומס פריטים. לעומת זאת, כאשר אתם מחזיקים אתר מסחרי, אתם יכולים להבטיח תצוגה ברורה ולוגית של הקטלוג.
למשל, כאשר מדובר על אתר מסחרי לביגוד, חברת בניית אתרים מקצועית תאפשר לכם ליצור קטגוריות מוצר הגיוניות. חלוקה מגדרית, חלוקה על פי קטגוריות פרטי לבוש (מכנסיים, חולצות, שמלות וכו'), כמו גם אזורים נפרדים למבצעים ומועדוני לקוחות.
גולש ממוצע באתר מסחרי יצליח למצוא בשיטוט או חיפוש מדויק את המוצר אותו הוא מעוניין לרכוש. כך, אתם מגדילים את הסבירות לביצוע עסקאות, רק כי כל המוצרים מוצגים ללקוחות בפשטות.
10. העשרת הלקוחות – מידע משלים לחוויית גלישה
חלק מהותי מתהליך בניית אתר אינטרנטי מקצועי, מתמקד ביצירת תוכן משלים לתחום העיסוק. בין אם מדובר על הקמת בלוג או יצירת עמודי תוכן מעשירים. זאת, משני טעמים מרכזיים.
האחד, הוא האפשרות לבצע קידום אורגני של אתר האינטרנט. קידום אורגני היא פעולת קידום אשר מתבססת על אלגוריתם של מנוע החיפוש. ככל והמידע הכתוב או התוכן הויזואלי באתר מציג גישור לוגי חזק יותר למילות החיפוש של הגולשים, כך תוכלו להגיע לעמוד התוצאות הראשון בגוגל. זו היא אסטרטגיית פרסום בעלת יתרונות רבים, אשר מחייבת ניסיון וסבלנות.
לצד זאת, יתרון נוסף לתוכן מעשיר הוא האפשרות לעניין את הגולשים במידע אודות תחום העיסוק המרכזי של המותג. לדוגמה, בנישת האוכל, אתר פקאלה, יכול להעלות תכני מתכונים או סדנאות בישול, לצד כתבות על טרנדים בעולם הבישול והאפייה. כתוצאה מכך, הגולשים יקבלו חווית גלישה מעניינת יותר אשר תמשוך אותם לביצוע רכישה.
מתחילים לחשוב בגדול – אתר אינטרנט ככלי לפיתוח אישי ועסקי
במאה ה 21, בניית אתר אינטרנט מקצועי היא משימה חיונית לאין שיעור, לכל אדם, חברה או מוסד. אתר אינטרנט מקדם את נוכחות המותג ברשת, מגדיל את המכירות ואת ההיכרות עם קהל יעד חדש. אז אם עד עכשיו עדיין לא הקמתם אתר אינטרנטי, אתם מקדמים בעיקר את המתחרים בנישה. למעשה, קשה לתאר במאמר אחד, את היתרונות לתהליך בניית עמודי רשת. לכל בעל אתר אינטרנט יש את היתרונות האינדיבידואליים אותם הוא מפיק. אך אין ספק כי לאחר הקמת אתר אינטרנטי למותג שלכם, אתם תגלו שזו היא ההחלטה הכי נכונה לכם.