- מפתיעים את לקוחות חנות וירטואלית – קופסת הפתעה ככלי לקידום מותג
- דיאלוג מיוחד מול לקוחות החנות הוירטואלית
- איך מנצלים את קופסת הפתעה לחיזוק חנות וירטואלית?
- קופסת הפתעה – מחייבת את מנהלי החנות הוירטואלית לחשוב מחוץ לקופסה
בעולם בו נדרשים בעלי חנות וירטואלית להשקיע בביסוס קהל לקוחות נאמן, טרנד קופסאות ההפתעה צובר תאוצה מיום ליום. קופסאות ההפתעה מכילות מוצרים ייחודיים ומקוריים הנבחרים בקפידה וללא הכנה מוקדמת ללקוח. מוצרי האתר המכירתי מאוגדים לכדי קופסה מיוחדת ומפתיעה בכל חודש. את נושא הקופסאות מפרסמת החנות הוירטואלית על מנת לייצר עניין וריגוש סביב קבלת הפריטים. הלקוחות יכולים לבחור ברכישת קופסת הפתעה על בסיס חד פעמי או ברכישת מנוי חודשי לקבלת קופסאות באופן קבוע.
קופסת הפתעה היא אסטרטגיה שיווקית אשר מצליחה למשוך לקוחות לחנות הוירטואלית. בו בזמן, היא משמר לבעלי האתר המכירתי הכנסה חודשית קבועה ממנה ניתן להתפתח לאפיקי מכירה חדשים.
מפתיעים את לקוחות חנות וירטואלית – קופסת הפתעה ככלי לקידום מותג
כוחה של קופסת הפתעה טמון ביכולת של בעלי החנות הוירטואלית לקבוע טרנדים ולהביא לחשיפת מוצרי החברה דרך קבע. אחת לחודש לקוחות החברה אשר נרשמו ושילמו מנוי חודשי, מקבלים את קופסת ההפתעה עד לפתח הבית. הקופסה מכילה כמה ממוצרי החברה, לפעמים בגדלים או מהדורות מיוחדות. תוכן הקופסה נבחר בקפידה על מנת לייצג מוטיב כל שהוא אשר ילווה את הפרסום בחנות הוירטואלית סביב תוכן הקופסה.
סודיות היא אומנם המפתח ליצירת ההפתעה ללקוח, אך ניתן לשלב בתוך תוכן האתר המכירתי קדימונים לתיאור הקופסה החודשית. יצירת העניין מביאה לשיח סביב המותג בכלל והחנות הוירטואלית בפרט, אשר נלווה לתהליך קידום אתרים ממומן.
דיאלוג מיוחד מול לקוחות החנות הוירטואלית
חנות וירטואלית מקצועית עוסקת רבות במערכת היחסים עם לקוחות המותג. חידוד השיח עם הלקוחות מגיע לשיאו עם השימוש בקופסאות ההפתעה ככלי שיווק וקידום של האתר המכירתי. בעת עיצוב הרעיון הראשוני לקופסה נבנה קו כללי על פיו יישלחו כל הקופסאות בעתיד. הגדרת כמות המוצרים בקופסה, שילובי המוצרים, תדירות הקופסאות הנשלחות והתוכן הנלווה לקופסאות הן פיזית והן באתר המכירתי. כל אלו הם גבולות הגזרה אשר נקבעים על ידי מנהלי החנות האינטרנטית. מכאן ואילך מתחיל מערך השיווק לשוחח אם הלקוחות דרך הקופסאות.
הגדרת הטרנדים החמים, למשל בעולם האופנה או הביגוד, באות לידי ביטוי במוצרים הנשלחים ללקוח בכל חודש. מוצרים חדשים אשר עתידים להגיע למרכז תשומת הלב של הגולשים, מגיעים אל הרשומים לשירות עוד טרם העלייה לחנות הוירטואלית. קבוצת הלקוחות הרשומים לקבלת הקופסה נתפסת כקבוצת לקוחות מיוחדת ואתם בהחלט יכולים לפנק אותם במוצרים מיוחדים. במקביל ניתן לערב את הגולשים בחנות הוירטואלית כדי להבין אילו מוצרים הם היו שמחים לקבל בקופסאות הבאות. על ידי הודעות מייל, סקרים ופוסטים ברשתות החברתיות ניתן להבין מהם תחומי העניין הנוכחיים של גולשי האתר המכירתי. בהתאם לתכנן את קופסאות ההפתעה לחודשים הקרובים.
איך מנצלים את קופסת הפתעה לחיזוק חנות וירטואלית?
קופסאות ההפתעה מחוללות שיח ציבורי שלם אם רק מנהלים את הפרויקט בצורה אסטרטגית. על מנת להגדיל את כמות הגולשים באתר המכירתי ואת רווחי המכירות, אתם יכולים לפעול בדרכים הבאות:
דוגמיות
בעיקר בתחום הקוסמטיקה והיופי, קופסאות ההפתעה כוללת מוצרים בגדלים מיוחדים אשר מספקים ללקוחות הכירות עם קולקציית החנות הוירטואלית. קרם פנים בגודל מיוחד או מסכה אשר מקבל הלקוח בקופסה, הם רק טעימה קטנה. אם הלקוח אהב את המוצר הוא יפנה לאתר המכירתי ויזמין את המוצר בגודל המלא.
מוצרי בונוס
אחת לכמה מחזורי קופסאות אתם יכולים להכניס לקופסת ההפתעה מוצר אשר נחשב יוקרתי בחנות הוירטואלית. ברשתות החברתיות ובאמצעי הפרסום ניתן לספק לקונים על המוצר, על מנת לעניין קהלים רחבים יותר. לדוגמה, ניתן לצרף לקופסאות בתחום הביוטי מגבות פנים יוקרתיות ומפנקות.
מוצרים משלימים
כמהלך שיווקי ניתן לצרף לכל קופסת הפתעה כרטיס בו מתוארים מוצרים משלימים אותם ניתן לרכוש בחנות הוירטואלית. אותם המוצרים יכולים לשפר את חוויית השימוש של הלקוח והרכישה תהיה קלה ומהירה יותר משיווק כל מוצר בפני עצמו. ניתן לצרף לקופסה טיפוח שיער שמפו המתאים לשיער שעבר החלקה, ולציין בעלון המצורף כי יש סדרת מוצרים משלימה בחנות הוירטואלית.
הנחות מיוחדות למנויים
מנויי קופסת ההפתעה יזכו לקבל הנחות ומבצעים מיוחדים על מוצרי החודש אשר נשלחו בקופסה. הלקוחות באופן טבעי ירצו להמשיך להנות מהמוצרים וההנחה תהפוך את הרכישה לטבעית יותר מבחינת הלקוח.
קופסת הפתעה – מחייבת את מנהלי החנות הוירטואלית לחשוב מחוץ לקופסה
החל משלבי התכנון הראשוניים של הפרויקט ועד לעבודה חודשית קבועה על תוכן הקופסה, אתם תמיד צריכים להיות עם היד על הדופק. כדי להביא את החידושים הנכונים ביותר, ולבדל את עצמכם מכל מתחרה, יש לפעול בשני מישורים. האחד הוא מול השוק עצמו. הכירות עמוקה עם טרנדים ועד קופסאות דומות אשר משווקות בשוק. כך תקבלו תמונת מצב מלאה על התנהלות השוק. תחום הפעילות השני הוא בפיתוח האתר המכירתי. על מנת לשמור על תחלופת מוצרים ועניין אמיתי בקופסת ההפתעה מנהלי האתר המכירתי נדרשים לחדש כל העת את הקולקציות הקיימות במותג. הקולקציות באתר המכירתי הן הבסיס על פיו משולבים מוצרי הקופסה ולכן חשוב לשמור על מגוון וחידוש בהתאם לחוק הנישה כל הזמן. יצירת תהליך עבודה אסטרטגי ועקבי מאפשרת לכם לספק בכל חודש ללקוחות האתר האינטרנטי את הקופסה האיכותית והחדשנית ביותר.
הקמת חנות וירטואלית, בדיוק כמו כל עסק, מחייבת שימוש במשאבים רבים. חנות וירטואלית מושקעת יכולה להביא כל עסק למצב שיא ההצלחה מול קהל לקוחותיו. אסטרטגיות השיווק העסקיות המופעלות בחנות המכירתית הן אלו אשר מקדמות את המותג לקדמת הבמה. לכן השימוש בקופסאות ההפתעה, אשר בונות לאורך זמן את הקשר עם הלקוח כה נפוץ כיום. יחד עם זאת קופסאות ההפתעה דורשות מצוות הניהול של האתר המסחרי להשקיע זמן רב בתכנון וביצירת הקופסאות.