איך למכור באינטרנט?
לאט לאט, בלי שבכלל שמנו לב האינטרנט הפך לקניון הגדול בעולם!
קניון שפתוח 24/7, חוצה מדינות ויבשות ומציע מגוון רחב של מוצרים.
החל ממוצרי מזון ועד בגדים, תכשיטים, ריהוט לבית ועוד. בעלי עסקים רבים כבר הבינו את הפוטנציאל הטמון במכירה דרך האינטרנט, ומציעים את מרכולתם בפלטפורמות השונות לקהל הרוכשים אונליין אשר הולך וגדל מידי שנה.
אם אתם בעלי עסק שרוצים להתחיל למכור באינטרנט ואתם מחפשים מידע איך למכור באינטרנט – הגעתם למקום הנכון!
ראשית עליכם לדעת כי קיימות פלטפורמות רבות למכירת מוצרים באינטרנט. כדי לבחור את הפלטפורמה המתאימה ביותר לצרכי העסק שלכם, עליכם להכיר את הפלטפורמות השונות ואת היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן.
מכירה באמצעות אתרי סחר גדולים – דוגמת איביי, אליאקספקס ואמזון. ניתן לדמות את אתרי הסחר לשוק ענק אשר יש בו כמות גדולה של קונים וסוחרים המתחרים בניהם על מכירת מוצרים גנריים במחירים שונים.
מכירה באמצעות חנות וירטואלית – קיימות מספר אפשרויות להקמת חנות וירטואלית:
1. חנות וירטואלית בקוד פתוח
הקמת חנות מסוג זה מבוססת על מערכת להקמת אתרים וניהול תוכן בקוד פתוח דוגמת וורדפרס ומג'נטו.
הקמת חנות בקוד פתוח דורשת רכישת דומיין, שרת אחסון, אבטחת מידע וגיבוי.
היתרון: החנות פועלת כאתר עצמאי ועל כן שייכת לבעליה, אין צורך לשלם שכירות או דמי מנוי. החיסרון: עלות הקמת החנות – השקעה ראשונית.
2. חנות וירטואלית בקוד סגור
חנות מסוג זה מושתתת על מערכת קיימת לבניית חנויות מקוונות דוגמת וויקס ושופיפיי ומבוססת על מודל שכירות.
היתרון: ניתן להקים את החנות ללא צורך בשכירת שרותיו של בעל מקצוע, ומבלי לרכוש דומיין ולדאוג לאחסון או לאבטחת מידע.
החיסרון: החנות אינה רכוש פרטי של בעליה ויש צורך בתשלום דמי מנוי. בנוסף, החנות נראית חובבנית כיוון שאין השקעה בעיצוב והתאמתו למותג.
לעיצוב החנות השפעה מכרעת על האופן שבו הלקוח תופס את המותג, וכן על החלטתו הסופית האם לבצע רכישה באתר או לא.
על כן, חשוב להשקיע בעיצוב החנות ולא להסתפק בתבנית מובנית.
להלן טבלת השוואה מסכמת שתעשה לכם סדר:
מערכת קוד פתוח | מערכת קוד סגור | |
צורך בידע מקצועי | √ | × |
גמישות באפשרויות עיצוב | √ | × |
אפשרויות התאמה אישית | √ | × |
עלות הקמה ראשונית | גבוהה | נמוכה |
עלות דמי שימוש חודשיים | נמוכה | גבוהה |
בעלות על האתר | נכס של העסק | לא רכוש פרטי |
3. הקמת חנות בפייסבוק
חנות מסוג זה יושבת בתוך דפים עסקיים בפייסבוק ומאפשרת לבעלי הדפים להציג את מוצריהם.
רבים טועים ונוטים לחשוב כי הקמת חנות בפייסבוק היא אלטרנטיבה להקמת חנות וירטואלית בקוד פתוח / סגור.
למעשה, החנות בפייסבוק משמשת רק כחלון ראווה להצגת המוצרים והמחירים, ואילו תהליך הרכישה מתבצע בחנות הוירטואלית שנמצאת מאחורי הקלעים.
כך יוצא שאם אין ברשותכם חנות קיימת לא תוכלו להשתמש בפונקציה זו של פייסבוק. היתרון: פלטפורמה נוספת להציג את המוצרים מלבד החנות הוירטואלית
במקום שבו הלקוחות שלכם נמצאים.
איך למכור באינטרנט – האם בניית חנות וירטואלית זה חובה?
במסגרת תפקידי לא פעם יצא לי לשמוע את השאלה "האם בניית חנות וירטואלית זה חובה?".
התשובה שלי היא אם אתם לא רוצים שהעסק שלכם ישאר מאחור אז ודאי שעליכם לדאוג שתהיה ברשותכם חנות וירטואלית.
בנוסף, לעסק בעל חנות וירטואלית יתרונות רבים: החנות תמיד פתוחה וקהל הלקוחות יכול להיכנס ולהתרשם מהמוצרים בכל זמן שהוא רוצה.
כמו כן, החנות לא מוגבלת במיקום פיזי ועל כן קהל היעד רחב יותר ויכול להגיע מכל חלקי הארץ ואף מחוצה לה.
יתרה מכך, בכוחה של החנות הוירטואלית להגדיל את כמות הלקוחות שמגיעים לחנות הפיזית. לא פעם קרה שלקוחות שלנו דיווחו לנו על עליה במספר הכניסות לחנות הפיזית בעקבות החנות הוירטואלית. שכן יש לקוחות שרואים מוצר בחנות הוירטואלית ומגיעים לחנות על מנת למדוד ולקנות.
בניית חנות וירטואלית עדיפה על פני מכירה באתרי הסחר הגדולים. בחנות אישית אין את ה"מלחמה" על הלקוחות עם שאר הספקים,
ניתן לשמור על הבידול של המוצרים ולהציע מחירים ללא תחרות. ההמלצה שלי היא להקים חנות וירטואלית עצמאית המבוססת על מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח. בעל העסק יכול לעצב אותה ולבצע שינויים ותוספות כרצונו. אמנם הקמת חנות כזו דורשת השקעה כספית ראשונית לא מבוטלת,
אך בסופו של דבר ההשקעה משתלמת והחנות היא נכס של בעל העסק.
איך למכור באינטרנט – המדריך המלא
אז החלטתם להקים חנות וירטואלית עצמאית לעסק שלכם. ומה עכשיו?
בדיוק לשם כך הכנתי עבורכם את המדריך שיגלה לכם איך למכור באינטרנט ואיך לעשות את זה נכון.
שלב א': שלב התכנון
ראשית, לפני שיוצאים לדרך יש לבצע מחקר שוק הכולל היכרות עם המתחרים והמוצרים שהם מציעים.
באילו פלטפורמות הם עובדים, מה היתרונות שלהם, מה המחירים, האם הייתם קונים מהם? איך הייתה חווית הקניה? ועוד.
לאחר שתקבלו תמונה מלאה תוכלו לדעת מה הבידול והייחוד שלכם ואותו תבליטו ותשווקו ללקוח. צעד נוסף ומאוד חשוב הוא איתור קהל היעד שלכם.
ראשית, עליכם להגדיר מיהו קהל היעד שלכם כדי לדעת איפה למצוא אותו ואיך לפנות אליו.
זיכרו! הטענה כי קהל היעד שלכם הוא כולם משמעה שאתם לא מוכרים לאף אחד.
שנית, עליכם לחקור ולחפש איפה הוא נמצא ברשת – פורומים, קבוצות פייסבוק, אתרי קניות, אינסטגרם וכדומה.
הצעד הבא הוא לחפש את בעלי המקצוע שיקימו עבורכם את האתר – החל משלב האפיון, דרך העיצוב והתכנות ועד לשלב הכנסת המוצרים ועליית החנות וירטואלית לאוויר. חשוב שתדעו כי בתחום בניית חנויות וירטואליות קיימים ספקים רבים ברמות מקצועיות שונות, ולכן עליכם לבדוק היטב למי אתם פונים.
בידקו מה הניסיון והותק שלו והאם כבר ביצע עבודות דומות בעבר. אל תתביישו גם לבקש לראות עבודות.
אחרי הכל מדובר בסכום כסף לא מבוטל שאתם הולכים להוציא, וחבל שכל ההשקעה תרד לטמיון בגלל ספק לא מקצועי שיבצע את העבודה שלא כנדרש.
שלב ב': שלב הקמת החנות
לאחר שבחרתם בעל מקצוע שיבצע עבורכם את העבודה, עברו לשלב אפיון האתר ותדאגו שחווית השימוש בו תהיה נוחה, נגישה ובטוחה.
קיימת חשיבות רבה לביצוע אפיון טרם בניית החנות. זאת על מנת למנוע אי הבנות ולהבטיח שהחנות שתקבלו תהיה בדיוק מה שרציתם ותענה על כל הדרישות שלכם ושל הלקוח. ככל שבעל המקצוע שתבחרו יהיה מקצועי יותר כך תבטיחו לעצמכם חנות וירטואלית שפועלת כראוי עם מינימום תקלות ואיבוד לקוחות.
דבר נוסף שעליכם לוודא בשלב הקמת החנות הוא לאפשר החלפה / החזרה של מוצרים ולדאוג למענה מהיר ללקוחות.
התאמה של השירות לקהל היעד יחד עם חווית שימוש טובה יבטיחו לכם לקוחות חוזרים ורכישות חוזרות.
זיכרו! הרבה יותר זול לשמר לקוחות מאשר להביא לקוחות חדשים.
שלב ג': שיווק ופרסום
כאשר החנות הוירטואלית שלכם מוכנה התחילו בפעולות השיווק והפרסום. התמקדו בפרסום בגוגל וברשתות החברתיות דוגמת פייסבוק ואינסטגרם.
פלטפורמות אלה הינן הכלי היעיל ביותר לשיווק עסקים קטנים ובינוניים באינטרנט וחנויות וירטואליות בפרט. הנה כמה טיפים צידה לדרך:
פרסום ממומן בגוגל – בפרסום בגוגל אתם בוחרים באילו ביטויים המודעה שלכם תופיע. ההמלצה שלי היא לבחור ביטויים ממוקדים יותר ופחות כלליים.
כך תשיגו עלות נמוכה יותר לכל לחיצה על המודעה.
פרסום ממומן בפייסבוק – אל תוותרו על פרסום ממומן לצד ניהול שוטף של העמוד העסקי והעלאת תכנים אורגניים.
לפרסום הממומן בפייסבוק יתרון גדול בשל אפשרות הפילוח הממוקד. בעת יצירת קמפיין בפייסבוק תוכלו להגדיר במדויק את קהל היעד אליו אתם רוצים לפנות.
על פי מין, גיל, אזור גיאוגרפי, תחומי עניין, מצב משפחתי ועוד. ככל שהפילוח יהיה מפורט וממוקד יותר, כך הסיכויים להגיע לקהל היעד הספציפי גדולים יותר.
פרסום באינסטגרם – אם קהל היעד שלכם הוא צעירים בגילאי 18 עד 35 הפרסום באינסטגרם יכול להיות יעיל ביותר עבורכם.
אינסטגרם מאפשרת להוסיף כפתור הנעה לפעולה הקורא לקנייה ישירה מהאתר.
הבנתם את התהליך? – השגנו את המטרה!
צריכים עזרה? – אתם מוזמנים לפנות אלינו, אנו תמיד מוכנים לעזור ולתת שירות ברמה גבוהה.
למה לבנות חנות וירטואלית ב iWebsite?
חברת iWebsite מתמחה בבניית חנויות וירטואליות מעל 6 שנים והינה בעלת ידע וניסיון עשיר בתחום.
אנו מציעים לך חנות וירטואלית העומדת בסטנדרטים גבוהים הן מבחינת העיצוב וההתאמה לניידים והן מבחינת רמת האבטחה.
אנו מתחייבים להקמת חנות איכותית – תוך עמידה בלוחות זמנים והסדרי תשלום נוחים – שתחסוך לך הרבה כסף, זמן ועוגמת נפש.
עכשיו שאתם יודעים איך למכור באינטרנט אתם ודאי מעוניינים בבניית אתר מכירות.
לקבלת הצעת מחיר התקשרו 08-8683934 או השאירו פרטים בתחתית העמוד ונחזור אליכם בהקדם.