- נאמנות לקוחות – ההתנהגות הצרכנית האידיאלית בתחום המכירות
- מועדון לקוחות מצליח מתחיל בתקנון שימוש מפורט
- איך מקימים מועדון לקוחות בתשתית חנות אינטרנטית?
- פותחים ערוץ תקשורת- מערכת היחסים עם מועדון לקוחות בחנות אינטרנטית
כל אדם רוצה להרגיש שייכות לקבוצה מיוחדת, זו תכונה אנושית טבעית ומוכרת. מועדון לקוחות בחנות אינטרנטית מאפשר לכל קונה להרגיש שייך
ורצוי בתוך קבוצה אקסקלוסיבית של לקוחות. ניהול מחושב של מועדון לקוחות בכל אתר מכירתי מסייע למנף את כוח הקנייה של הגולשים לטובת החנות הוירטואלית. מועדון הלקוחות מאפשר לכם לבצע שימור לקוחות בעזרת מתן הנחות ומבצעים מיוחדים, בזמן שאתם מגייסים לקוחות חדשים
מועדון לקוחות הוא קרש קפיצה להגדלת הרווחים בכל חנות אינטרנטית. לכן מומלץ להשקיע מחשבה בקווי ייסוד של מועדון הלקוחות עם תחילת בניית חנות וירטואלית. רגע לפני שאתם יוצאים לפעולה, כדאי לכם להיות מודעים לפרטים הקטנים שהופכים כל מועדון לקוחות למצליח ורווחי לאתר המכירתי.
נאמנות לקוחות – ההתנהגות הצרכנית האידיאלית בתחום המכירות
לקוח חוזר הוא לקוח אשר ב70% מהפעמים יקנה מכם את המוצר, לעומת לקוח חדש אשר רק ב15% אחוז מהזדמנויות המכירה יסכים לבטוח במותג שלכם.
לקוח חוזר הוא לקוח נאמן, אשר לעיתים אינו חושש להוציא סכומי כסף גדולים יותר מכל לקוח אחר.
אלו בדיוק הלקוחות אותם אתם רוצים לצרף למועדון הלקוחות.
כדי להגדיל את קהל הלקוחות הנאמנים של חנות האינטרנט אתם רוצים להביא לקדמת הבמה את טובת הלקוח. כאשר לקוח נתקל במבצע,
הוא נוטה לחשוב שיש מניע נסתר ליצירת רווח בחברה. השאלה "מה יוצא לי מהעסקה?" גורמת לגולשים רבים לוותר על כניסה למועדון הלקוחות.
כדי להחזיק מועדון לקוחות פעיל ונאמן אתם חייבים לחשוב מחוץ לקופסא. הקפידו להציג לגולשי החנות הווירטואלית,
כבר בעמוד הרישום למועדון הלקוחות את כל ההטבות להם הם יזכו. פירוט נרחב מאפשר לקונים לקבל תמונה מלאה של כל הסיבות להירשם למועדון הלקוחות. שקיפות מלאה היא מנוע ליצירת אמון מול הלקוח. כפועל יוצא, אתם תצליחו לשמר את הלקוחות נאמנים לחנות האינטרנטית ולמותג.
נאמנות לקוח באה לידי ביטוי החל מתהליך המכירה של המועדון, ועד לסיוע בשירות לקוחות ומתן מענה לאי שביעות רצון של הלקוח.
ההשקעה ביצירת נאמנות לקוח אם כך, היא השקעה שיכולה לסייע לכם להרחיב את שיווק החנות הוירטואלית.
מועדון לקוחות מצליח מתחיל בתקנון שימוש מפורט
לכל מועדון לקוחות יש תקנון שימוש אשר מתאר בצורה מפורטת את כל התנאים וההטבות בתוכנית המועדון. הגדרת צבירת הנקודות,
הטבות מיוחדות לימי הולדת, ימי מכירה וכפל מבצעים- כל מידע רלוונטי למצטרפים חייב להיכנס לתקנון.
תקנון השימוש מגדיר את מערכת היחסים בין חנות אינטרנטית ללקוח ואת ההתחייבות שלכם כאתר מכירתי לספק תמורה למצטרפי המועדון.
התנאים לכניסה למועדון הלקוחות, כולל תשלום קבוע במידה וקיים כזה, הם החוזה הרשמי לו אתם מתחייבים מול הלקוחות.
בעת כתיבת התקנון ודאו כי אתם יכולים לעמוד בתנאים אשר הצבתם, זהו עוד תנאי ליחסי אמון עם לקוחות. תקנון השימוש חייב להיכתב בשפה ברורה לכל,
פשוטה ועניינית. התקנון מסביר את שלבי ההצטרפות, התשלום, התמורה שמקבל הלקוח וצורות התקשורת של החנות האינטרנטית עם הלקוחות.
איך מקימים מועדון לקוחות בתשתית חנות אינטרנטית?
אם כבר אתם משקיעים משאבים רבים בהקמת חנות וירטואלית מקצועית, אתם רוצים לגרום למועדון הלקוחות שלכם להרגיש מיוחד.
הקימו באתר המכירתי אזור מיוחד לחברי המועדון, בו יוצגו כל התכנים הקשורים למועדון. מבצעים, הנחות, ואירועים מיוחדים,
לצד אזור אישי לכל חבר בו ניתן לראות צבירת נקודות ועדכונים כמו מתנות לימי הולדת. צרו בידול משמעותי לחברי מועדון בעמוד הראשי של האתר המכירתי
כדי למשוך כמה שיותר גולשים לכניסה לאזור זה. בימי מבצעים מיוחדים למועדון, העלו באנרים והציעו למצטרפים חדשים הנחות לרישום למועדון.
בכל פרסום ברשתות החברתיות הזכירו לגולשים כי יש להם אפשרות להצטרף לכוח קניה ייחודי בעל יחס אישי בחנות הוירטואלית.
הציגו בכל עמוד מכירה בחנות הוירטואלית את המחיר המלא של המוצרים, לצד מחיר לחברי מועדון. כמו כן אתם יכולים להציע לכל חבר מועדון לקבל שי קטן עם מוצרים נבחרים. הציגו את האפשרות באתר המכירתי, על מנת להשיג שתי מטרות. האחת לגרום לחברי המועדון להרגיש נשכרים לאחר תשלום דמי החבר.
השנייה היא על מנת למשוך גולשים חדשים להתעניין בהצטרפות למועדון הלקוחות בחנות האינטרנטית.
לקוחות מרוצים יהיה האסמכתא הטובה ביותר לאיכות החנות האינטרנטית. הם יכולים במהירות להפוך למקור פרסום נוסף, מפה לאוזן,
אשר מהווה יתרון שיווקי על פני פרסום ממומן מכל סוג.
פותחים ערוץ תקשורת – מערכת היחסים עם מועדון לקוחות בחנות אינטרנטית
מאגר הנתונים של מועדון הלקוחות מכיל את הרשומות וערוצי ההתקשרות שלכם עם כל הנרשמים באתר המכירתי. מספרי טלפון,
מיילים ואפילו כתובות, יכולים כולם לעזור לכם לבסס את הקשר עם הלקוח ולגרום לו להתמיד ברכישות דרך החנות האינטרנט.
מינוף ערוץ התקשורת מתחיל בתקשורת אישית, לא רק פנייה בשם הלקוח, אלא התאמת התוכן הנשלח להרגלי הקנייה של הלקוח.
עם הלקוח קונה מכם מוצרים ספציפיים, אתם יכולים להציע לו הנחות משמעותיות על מוצרים מקטגוריה זו בלבד. כל פנייה ללקוח חייבת להיות מדויקת בתוכן שלה. המעיטו ככל האפשר במשלוח הודעות ומייל, ותנו ללקוח לקבל את הרושם לפיו כל מייל שהוא מקבל נכתב במיוחד עבורו.
אתם לא רוצים לגרום ללקוחות שלכם לקבל כמויות עצומות של דואר זבל. הם יאבדו עניין והחברות במועדון תהפוך לנטל במקום לזכות.
לקראת אירועי מבצעים בחנות וירטואלית מומלץ לשלוח לכל לקוח את פירוט המבצעים בקטלוג מסודר. מבצע סוף עונה הוא בהחלט אירוע מרגש בכל חנות אינטרנטית ואתם רוצים לוודא כי כל הלקוחות יהיו מעודכנים. תקשורת אפקטיבית עם חברי מועדון הלקוחות לא מעמיסה עליהם,
חושפת אותם לתוכן רלוונטי ומקדמת את המכירות בחנות הוירטואלית.
מועדון לקוחות הוא כוח קנייה עצום, בייחוד בעולם המכירות של חנות וירטואלית. כדי להקים מועדון מצליח אתם צריכים להשקיע במחשבה ובתכנון הפרטים הקטנים. עוד לפני שאתם יוצאים במבצעי ענק, כדאי לחשוב על אסטרטגיית פעולה באתר המכירתי. פתחו ערוצי תקשורת עם הלקוחות,
הטמיעו תשתיות למועדון בחנות הוירטואלית ורק לאחר מכן התחילו לפרסם ולהציע מבצעים.
בחלק השני של המאמר אנו נציג לכם את כל האפשרויות למבצעים מנצחים אשר יהפכו את מועדון הלקוחות בחנות הוירטואלית למועדון חזק ומניב רווחים- לקריאה לחץ כאן.