הדרך מביקור בחנות וירטואלית עד לקנייה ארוכה ולא קלה. לפי מחקרים רק 4% מהמבקרים מבצעים באתר פעולה כלשהי. וגם הרוב מתוכם עוזב את סל הקניות.
לפי מחקרה של חברת גוגל 1/3 מבני אדם לפני שיקנו באינטרנט יבקרו את 2-4 חנויות וירטואליות. קהל זה – הוא קהל בעל פוטנציאל קניה גבוה ואסור לוותר עליו. למימוש הפוטנציאל הזה קיים כלי "רימרקטינג", או במילים אחרות שיווק מחדש.כלי זה אוסף נתונים מכל העמודים של האתר ומציג פרסומות לאנשים שביקרו בעמודים אלה.
בסיטואציה כזו משתמש רואהפרסומת לאתר שביקר בעבר. אם הוא עדיין מעוניים במוצר או שירות, הוא חוזר וקונה.
מה זה רימרקטינג?
רימרקטינג זהו שיווק חוזר למבקרי האתר. זאת אומרת – מי שביקר באתר ולא עשה פעולה שאנחנו רוצים – אנחנו מוצאים אותו ברחבי האינטרנט ומזכירים לו שאנחנו קיימים! רימרקטינג בדרך כלל מביא תוצאות יפות מאוד.
מה זה רימרקטינג דינמי?
בהשוואה לרימרקטינג רגיל, רימרקטינג דינמי מציג מודעות ממוקדות לאנשים שהיו בעמודים של אותם מוצרים ספציפיים. דמיינו שיש לכם חנות וירטואלית וורדפרס גדולה מאוד, עם 100,000 מוצרים. אם בן אדם היה בעמוד של מוצר מסוים, איך נוכל להראות לו אותו, או מוצרים דומים לו בקלות? בשביל זה קיים כלי – רימרקטינג דינמי. מערכת מציגה באופן אוטומטי את המוצר שמשתמש התעניין בו – והיא בונה את המודעה הממוקדת הזו.
הCTR של קמפין כזה בדרך כלל גבוה מרימרקטינג רגיל. גם אחוזי ההמרה ברימרקטינג דינמי גבוהים יותר.
מה עושה את הרימרקטינג הדינמי לכל כך מצליח?
יתרונות של רימרקטינג דינמי
1. קריאטיב יעיל. המערכת בוחרת את המודעה המתאימה ביותר למשתמש. לכן סיכויי ההקלקה גבוהים יותר. ובגלל שהמשתמש מועבר לעמוד מתאים ורלוונטי – גם אחוזי הקניה גבוהים יותר.
2. אינדיבידואליזציה – מבחר מכובד של תבניות ועיצובים למודעות
3. התאמה אוטומטית של המודעה – יש גם אפשרות להראות מוצרים דומים למשתמש. ניתן לפלח את הקהל עד לפילוח לכל מוצר בודד.
4. ניהול בידים – ניהול בידים בזמן אמת – לא מפספסים לקוחות.
5. מוצרים, תיאורים, מחירים נטענים מהחשבון שלכם ב Merchant Center באופו אוטומטי.
פילוחים והגדרות של רימרקטינג דינמי לחנות וירטואלית
תוכלו להגדיל לכל פלח של הקהל את המחיר לקליק ואת המודעה. לדוגמה, מחיר לקליק לאלה שהיו רק בעמוד הבית יהיה נמוך מהמחיר לקליק לאלה שהיו בסל הקניות. בהמשך תוכלו לשלוט בעלויות פר קליק על בסיס סטטיסטיקה שלכם שתצטבר.
ראוי לציין את הפלח החשוב "קונים". אותם אנשים שקנו בעבר באתר. הסיכוי לקניה חוזרת אצל אנשים אלה גבוה וחבל לוותר עליה.
כמו כן, ידוע שאנשים נוטים לבצע קניה במשך 5 ימים מרגע הביקור. לכן זוהי התקופה הכי חמה להצעות החוזרות שלכם בעזרת הרימרקטינג.
רימרקטינג דינמי יותר אפקטיבי כי הוא מציג מודעות בעלות רלוונטיות גבוהה יותר למשתמשים.
אם השקעתם בבניית חנות וירטואלית, הדרך לתת את הפוש המשמעותי למכירות – זה פרסום בגוגל ואתם בטח מבינים את זה.
אבל לשמר את הלקוחות זה לא פחות חשוב. נצלו את הכלי של רימרקטינג דינמי לשימור של הקונים שלכם.