- מה המשמעות הכניסה של אמזון כשחקן מכירות בישראל?
- מכירת מוצרים באמזון אינה מתאימה לכל סוחר
- האם חנות וירטואלית מאפשרת בידול משמעותי יותר מעמוד מכירה באמזון?
זה מכבר פרסומים עולים לתודעה ומדברים פתיחת שעריה של Amazon בישראל. בעלי עסקים רבים קיבלו הצעות לפתוח עמודי מכירה על ידי אמזון ישראל, והחברה אפילו החלה להעלות עמודי מכירה מתורגמים לעברית.
בשונה מתהליך הקמת חנות וירטואלית, בה אתם אחראים לרמת השירות ותנאי המכירות, מכירת מוצרים באמזון משמעותה עמידה בתנאים והגבלות אשר מוכתבים על ידי מערכת ענקית. לכן, מוכרים רבים בחרו לשמור על חנות האינטרנט שלהם פעילה, תוך שהם מעלים את המוצרים שלהם לאמזון כפלטפורמת מכירות נוספת. השילוב בין חנות אינטרנט, חנות אמזון ועבודה שיווקית ופרסומית עקבית מאפשר לכל עסק לתת מענה לקהל לקוחות רחב ביותר ולשמור על בידול עסקי ונופך אישי לחנות המקוונת.
גם כאשר המותג הפופולרי ביותר בארה"ב עושה עלייה לארץ ישראל, חשוב לבחון את כדאיות ההצטרפות לנישת מסחר באמזון מול חנות וירטואלית עצמאית בהתאם לתחום בו אתם משווקים את המותג שלכם.
מה המשמעות הכניסה של אמזון כשחקן מכירות בישראל?
במאי 2018 הכריזה אמזון על גיוס נרחב של כותבי תוכן בעלי ידע בשפה העברית. הכרזה זו הייתה השלב הראשון בדרך לכניסת החברה לשוק הישראלי. הפעילות של אמזון בישראל , תתמקד בשלב הראשון בשילוח מקומי. משמעות תוכנית השילוח המקומי (Local Delivery) – המוכרים הישראלים ישתמשו בפלטפורמה העולמית של אמזון לשיווק, עמודי מכירה בעברית, הצג מחיר בשקלים כולל מיסוי תואם ועוד. אולם המוכרים יאלצו לשלוח בכוחות עצמם את הסחורה ללקוחות בסיוע חברות שילוח מקומיות כמו Fedex , UPS וחברות ישראליות אחרות. על הסוחרים חלה החובה לעמוד בתנאי הסף של אמזון- מקסימום חמישה ימים לשילוח, תנאי החזרות מטיבים ללקוחות ושירות לקוחות בסטנדרט גבוה מאוד.
אמזון אם כך, דורשת מהספקים לעמוד בתנאים גלובליים, ולהביא בכוחות עצמם את תודעת השירות המקובלת במותג העולמי לקהל הישראלי, מבלי לקבל את שירותי fulfillment by Amazon המוכרים בחו"ל. שירות זה, בו לאמזון מחסנים בישראל והיא זו אשר אחראית על שילוח והפצת הסחורה עתיד להיכנס לשימוש בארץ בשנת 2022.
מכירת מוצרים באמזון אינה מתאימה לכל סוחר
מכירת מוצרים באמזון ישראל מתאימה למותגים מאורגנים- אלו המחזיקים בצוות שילוח, שירות לקוחות ואספקה אשר יכול לעמוד בדרישותיה של אמזון לשילוח. עבודה מול ענקית המכירות אמזון, מחייבת כל בעלים של חנות מקוונת להיות כפופים לתקנון השירות המחמיר של החברה. אשר מחייב אתכם לשלוח את המוצר תוך חמישה ימים. זאת בניגוד לניהול חנות אינטרנטית, שם אתם מגדירים ללקוח את תקנון השילוח וההחזרות. בעלי חנות וירטואלית מחזיקים בכוח לבצע שינויים בלא הפרעה בעמודי המכירה ובתנאי האתר המסחרי. דבר אשר לא יכול לקרות כאשר מוכרים מוצר באמזון.
האם חנות וירטואלית מאפשרת בידול משמעותי יותר מעמוד מכירה באמזון?
בעוד חנות באמזון מציגה לקהל הלקוחות את המוצרים שלכם בפלטפורמה שוקקת ומאפשרת לכם לקבל חשיפה בחנות האינטרנטית הגדול בתבל, אין זה תחליף לחנות אינטרנטית מהסוג המוכר. חנות וירטואלית היא נכס דיגיטלי שווה ערך לחנות פיזית. המידע המוצג בחנות הדיגיטלית כולל מידע על מטרות העסק ומאפשר ללקוחותיכם להיות חשופים למגוון שירותים אשר מספק העסק שלכם. מכוחה של החנות הוירטואלית לבדל את העסק שלכם ולהציג את הנישה הייחודית אליה אתם מכוונים. החנות מוקמת במיוחד לקהל הייעד שלכם, בסטנדרטים גבוהים ומאפשרת שיח ישיר מול הלקוח. הלקוח מקבל ביטחון במותג ומוצא את הנכס כמעודד קניה, בעיקר בשל תחושת הביטחון אשר משדרת חנות דיגיטלית.
חנות אמזון, לעומת זאת, מציגה אך ורק את המוצרים אותם אתם מעוניינים למכור, מבלי לתת את הדעת על מהות החברה שלכם. באמזון אין מקום לתיאורים מיותרים, ומדובר בעמוד מכירה מובנה מראש, זהה לכלל המוצרים עם מעט מאוד אופציות לבידול. תיאור המוצר באמזון מוגבל לאלפיים תווים, ולאמזון חוקים נוקשים בכל הנוגע לתמונות מוצרים ולסגנון כתיבה ועריכה לשונית. תקנון השימוש המפורט של אמזון הוא אחת מהסיבות המרכזיות לאחזקה של חנות אינטרנטית לעסק שלכם במקביל לפתיחת חנות אמזון.
סדר פרסום המוצרים באמזון משפיע גם הם על יכולת הבידול של המותג שלכם. חנות וירטואלית מציגה רק את מוצרי החברה שלכם, וממקדת את תשומת ליבו של הלקוח בפריטים שיש לכם להציע. לעומת זאת, אמזון מציגה בכל דף חיפוש באתר שלה את המוצרים לפי דירוג. הדירוג נקבע על ידי כמות המכירות ואתם נדרשים לעבוד קשה מאוד כדי לשמור על הדירוג והמיקום שלכם גבוהים. באתר בו יש מאות עמודי תוצאה בכל מילת חיפוש, אתם חייבים להשקיע לא מעט זמן וכסף בקידום מוצרים. ועדיין לא תדעו בוודאות אם הלקוח רואה את המוצר שלכם בעמוד הראשון. לצד זאת, בכל עמוד יש שלל פרסומות למוצרים דומים או זהים למוצר שלכם. אמזון עוקבת אחרי הרגלי החיפוש של הלקוח ובהתאמה מציגה לו אופציות נוספות לקנייה. בצורה זו רוב הלקוחות לא בוחרים במוצר הראשון שהם רואים ואתם נדרשים להילחם על כל לקוח.
אם כסף הוא שם המשחק- מדוע לא למקסם את שלל ערוצי המכירה לטובת העסק שלכם?
אמזון היא זירת מסחר עצומה בגודלה, אולם פה נעוץ החיסרון הגדול ביותר שלה. לעיתים רבות לקוחות יבקשו לצאת מאמזון ולהגיע לחנות מקוונת של מותג על מנת לרכוש. חיפוש של מוצר באמזון מציג כמויות של מידע, ויכול להיות מבלבל ולעיתים מרתיע ללקוחות. לכן, עומדי מכירה בחנות וירטואלית הם תחליף נוח, זמין ונעים מאוד ללקוח, אשר כל בעל עסק יכול להקים בקלות יחסית.
שילוב בין חנות אינטרנטית לבין חנות עסקית באמזון הוא אידיאלי לכל עסק אשר מעוניין להגיע לשיא החשיפה ברחבי הרשת הישראלית. חיפוש גוגל מהיר יכול להביא את הלקוחות שלכם להתעניין לא רק במוצר ספציפי אלא במותג כולו. יחד עם פרסום ממומן איכותי, ומדויק לקהל היעד שלכם, אמזון יכולה להקפיץ את האתר המכירתי שלכם לגבהים חדשים. מוכר חדש אשר מחזיק בחנות באמזון, חנות וירטואלית ועושה שימוש ברשתות חברתיות באופן פעיל, מחזיק תדמית של עסק מכובד ורציני.
החל מקיץ 2019 החברה מזמינה בעלי חנויות, ורשתות שונות להצטרף למעגל הסוחרים ולהציע למכירה סחורות בשילוח פנים ישראלי. עם גל תהודה אשר צברה כניסתה של אמזון לישראל, מדובר במהלך הגיוני, אך משלים לקיומה של פלטפורמה עסקית בדמות חנות וירטואלית לעסק שלכם. אבל חשוב לוודא כי העסק שלכם מתאים להיכנס לאמזון, יכול לעמוד בתנאי החברה ומוכן לפעילות באופן מלא, טרם פתיחת חשבון המוכר.
חברת iWebsite עוסקת בהקמת חנויות וירטואליות לבתי עסק. החברה מחזיקה צוות מקצועי, מיומן ואמין בתחום בניית האתרים. אנו מספקים שירותי הקמת אתרים, ומלווים את לקוחותינו עד ליצירת חנות וירטואלית מושכת ויוקרתית. לפרטים נוספים ולקבלת הצעת מחיר אישית, ניתן להשאיר פרטי התקשרות בתחתית העמוד.