- בניית אתר מכירות – קצת עלינו!
- אז כמה עולה אתר מכירות ולמה חשוב להשקיע בניית חנות אינטרנטית שלכם?
- כמה עולה בניית אתר מכירות בארץ?
- חנות וירטואלית – סוגי לקוחות
- עיצוב צריך להתאים לחברה ולמוצרים
- חווית משתמש – דבר מרכזי באתר מכירות
- פלטפורמות עיקריות להקמת חנות אינטרנטית בקוד פתוח
- פלטפורמות עיקריות להקמת חנות אינטרנטית בקוד סגור
- חברות בניית חנות וירטואלית – בחרו נכון!
- בניית אתר מכירות – יוזביליטי – חוויית משתמש
- חנויות אינטרנטיות בישראל – המספרים מדברים!
- בדרך לקניה – אין מקום לפנטזיה. חייב להיות סדר
- אתר מכירות זה לא רק אתר – זה עסק
- אהבה ללקוח
- סיכום
בניית אתר מכירות – קצת עלינו!
ברשותכם, נפתח את כתבה זו ונספר קצת… עלינו. אז ככה, מאז הקמת חברת iWebsite ועד לכתיבת שורות אלו, צברנו ניסיון אדיר בכל הנוגע אל תחום בניית אתרים. כל זאת, על אחת כמה וכמה בתחום בניית אתר מכירות!
עם קרוב ל10 שנים בהן פיתחה החברה אתרי מכירות מקצועיים לנישות ועסקים רבים – ממותגים (שאתם בטוח מכירים) בעלי שם עולמי בתעשיית האופנה ועד עסקים מקומיים שהיום כבר ללא ספק, מותגים מנצחים בעולם האיקומרס!
בניית אתר מכירות – טעימה קטנה מהפרויקטים שלנו!
https://celio.co.il – הקמת אתר מכירות עבור ענקית האופנה העולמית – Celio!
https://fashionclub.co.il – בניית אתר מכירות עבור אחת מרשתות האופנה המוכרות בישראל – Fashion Club!
https://zipnet.co.il – הקמת חנות אינטרנטית עבור אחת ממותכי האופנה המובילים בישראל – ZIP!
https://ice-cube.co.il – בניית אתר מכירות עבור מותג בגדי הנשים – ICE-CUBE!
https://shanibar.com – הקמת אתר מכירות לבוטיק נעלי הנשים של שני בר.
https://x30.co.il – בניית אתר מכירות למותג בתחום אופנת הנשים
https://naamabezalel.com – אתר מכירתי של מעצבת אופנת נשים יוקרתית – נעמה בצאלאל!
לצפייה בתיק העבודות שלנו!
על סמך הניסיון שלנו הגענו למסקנה ברורה:
כל פרויקט פיתוח אתר מכירות אשר ביצענו, אינו דומה לפרויקט אחר! על אחת כמה וכמה בהיבט המחיר!
לפיכך, בכתבה זו נדון בנקודות (הבאמת) חשובות שחייב להתייחס אליהן לפני שרצים אל תהליך בניית אתר מכירות.
כי היום, מרבית האנשים אשר נכנסים אל תחום המסחר אלקטרוני, מתחילים קודם סקר שוק בין חברות בניית חנויות וירטואליות (שזה מצוין!), מקבלים הצעות מחיר ואז עושים את בחירתם לפי פרמטר אחד בלבד – הצעת המחיר הזולה ביותר.
כאן רבותיי, זאת טעות סופר קריטית!
מדוע? מה לא בסדר בבחירת הצעת המחיר הזולה ביותר?
ובכן, אין ספק שהשקעה ראשונית היא חשובה.
אך יחד עם זאת, חייבים לזכור כי: ״זול עולה ביוקר!״.
אז כמה עולה בניית אתר מכירות ולמה חשוב להשקיע פיתוח חנות אינטרנטית שלכם?
1.בחירת מערכת גמישה לבניית חנות מכירות לשינוים עתידיים
תנסו לחשוב על המבנה גמיש של חנות וירטואלית על מנת לאפשר לעצמכם אופציות בעתיד לבצע פיתוחים חדשים. תתיעצו עם החברות אותם אתם בוחנים בתור בונה אתרים, כיצד יותר נכון לגשת לפתרון מבנה של החנות. יכולת לחשוב קדימה ולתת המלצות נכונות בשלב הראשון – זה קריטי-קריטי-קריטי.
למה? כי צד הלא נכון יכול לגרום לכם להוצאות מטורפות. וכאן אנחנו מדברים לא רק בבזבוז כספי, אלה בזבוז זמן, שהוא הרבה יותר יקר מכסף. ניסיון של החברה = הרבה כסף. זה חיסכון שלכם בעתיד.
2. חשיבה על קידום האורגני, הטבעי בגוגל
קידום אורגני הנעשה באמצעות ארכיטקטורה טובה העוזרת למערכות חיפוש שונות, כמו גוגל, לקלוט את האתר בקלות ולהציג אותו בתוצאות חיפוש במיקום גבוה יותר. הוספת סכמות, שימוש נכון במבנה עמוד, שימוש בתגים נכונים – כל אלה ישפרו לכם נראות בעיני גוגל.
3. תכנון מראש של מערכת ענקית בתהליך בניית חנות מכירות
אם מדובר במערכת מורכבת, כולל סנכרון של קופות, מלאים, מועדון לקוחות – קריטי לחשוב על בניית אפיון מסודר למערכת. מהלך זה ישפיע בעתיד, יתרום לבנייה נכונה של אתר מכירתי. מבנה החנות חשוב יותר מכל אתר אינטרנטי, כי זה אתר גדול, יותר מסובך, עם המון קישורים פנימיים.
דמיינו לרגע, שבניתם מגדל קלפים, מוציאים ממנו קלף בשורה התחתונה ו… אופס! הכל הלך לעולמו..
4. חוויית משתמש בבניית חנות מכירות
תחשבו על הגולשים שלכם – ללקוח פוטנציאלי צריך להיות נוח וקל לקבל את כל המידע על המוצרים, להוסיף אותם לסל קניות ולשלם. זהו.
זו המטרה!
אחרת, למה להשקיע אפילו שקל, אם החנות לא מוכרת?
לא כדאי לפנות לאנשים, שמציעים את השירותים שלהם בזול,
אלא אם כן אתם מוכנים לקחת סיכון ולבזבז את כסף. לזרוק לפח. לא להשקיע.
בניית אתר מכירות – מה המחיר בארץ?
כיום, טווח המחירים הממוצע של בניית אתר מכירות בסיסי בישראל הוא רחב במיוחד. עד כמה? הוא יכול לנוע בין כמה אלפי שקלים בודדים לעשרות אלפי שקלים. כמו כן, ישנם גם אתרי מסחר מתקדמים יותר עם פיתוחים ייחודיים. אלו יכולים להגיע גם למאות אלפי שקלים!
אך עם זאת, חשוב להבין כי מחיר החנות הוא לא הדבר העיקרי שעליכם לקחת בחשבון בקבלת ההחלטה. כלומר, עליכם להעניק משקל גם אל המאפיינים והיכולות של החנות בעדיפות ראשונה, ואלו אמורים להתאים כמו כפפה ליד למטרות עסקיות שלכם.
לדוגמא
ניקח לדוגמא מגרש רכבים. כאשר אתם מגיעים למגרש רכבים בחיפוש אחר רכב. אתם נתקלים בשתי רכבים מאותו המותג ואותו השנתון אך הרכב הראשון עולה 100,000₪ והרכב השני עולה 150,000₪. כאן נשאלת השאלה, האם המחיר הוא ההבדל היחיד ביניהם?. ממש לא! הרכב היקר יותר כנראה מגיע עם קילומטרז' נמוך, יד ראשונה וגם אבזור מפנק יותר. לכן פרמטרים אלו קובעים את הבדלי המחירים בין הרכבים.
ניקח דוגמא זו ונחזור אל הפערים במחירים בעולם בניית האתרים. כיום, רבים מהאנשים אשר מעוניינים בבניית חנות וירטואלית מעניקים חשיבות רבה רק למחיר בכל הנוגע לקבלת החלטות, וזאת טעות קריטית!
חשוב להבין שבמידה ואתם מעוניינים לבצע הקמת חנות אינטרנטית, עליכם להבין בצורה הברורה ביותר מה הדרישות שלכם מהחנות ולפי אלו, להתאים את מאפייני החנות וכמובן את המחיר הסופי.
רוצים לקבל הצעת מחיר מושלמת לבניית אתר מכירות אצלנו? מלאו את הפרטים כאן >>
בנוסף לכך, ישנה חשיבות גדולה לשאול את החברה שמבצעת הקמת חנות אינטרנטית את השאלות הנכונות כדי לקבל בסוף את התמורה נכונה בין אם בהיבט המחיר של הקמת החנות ובין אם בהיבט המוצר המוגמר.
אז איך שואלים את השאלות הנכונות? אל דאגה! בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם צ'ק ליסט מדהים ובו כל השאלות שאתם צריכים לשאול את בוני החנות עוד בטרם תחילת הקמתה.
מעוניינים בצ'ק ליסט המדהים שלנו? לחצו כאן >>
חנות מכירות – סוגי לקוחות
כיום, בכל הנוגע לסוגי לקוחות שמגיעים לאתר מכירות ישנם שני סוגי לקוחות עיקריים:
1. משתמש אקראי – לרוב יגיע אל אתר המכירות שלכם בעקבות חיפוש אחר משהו הקשור למוצרים שלכם.
2. ממוקד קניה – לקוח זה, מגיע אל אתר המכירות עם מיקוד ברור לקנייה והוא יבצע השוואה לפי פרמטרים שונים בחנות שלכם לעומת אתרים אחרים: מחיר, מידות, דגמים, הנחות או מהירות השילוח.
בסוג הלקוח הראשון, הגישה שלכם היא לעזור ללקוח לבחור, לבצע רכישה דווקא מהחנות וירטואלית שלכם.
לדוגמא
משתמש מחפש מתנה לחברה, והחנות שלכם הוא אתר למתנות באופן כללי.
אם החנות שלכם מעוצב באופן נכון, איכותי ועוצר עין, המרחק מביצוע רכישת מתנה ממכם הוא קצר מאוד. בנוסף צריך לתת ללקוח תחושת ביטחון גם לאורך כל תהליך הקניה וגם אחרי הכנסת פרטי כרטיס האשראי בתהליך התשלום.
בסוג הלקוח השני, אתם חייבים לשכנע את הלקוח שאתם הכי טובים מכל האפשרויות העומדות בפניו.
לדוגמא
חנות אינטרנטית שלכם עוסקת באופנה בפרט והנעלה בכלל. לאתר שלכם מגיע לקוח ממוקד קנייה המעוניין לבצע השוואה על דגם של נעלי ריצה וזאת במקביל לבדיקה באתרים מתחרים. במידה והחנות אונליין שלכם בעל מערכת חיפוש חכמה, סינון לפי קטגוריות, צבעים ומידות, אתם תקלו על הלקוח בתהליך השוואה והוא יגמול לכם ברכישה דווקא מכם. כל זאת, כמובן במידה שאתם מעניקים את כל המידע הרצוי אודות המוצר בשילוב רצוי של הטבות שוות יותר ביחס למתחרים שלכם. חשוב לזכור, שסוג לקוחות אלו נתפסים כבררנים, אז פשוט עזרו להם לבחור דווקא אתכם!
עיצוב צריך להתאים לחברה ולמוצרים
עיצוב מרשים ומקצועי לאתר מכירות יעלה לא פחות מ 5000 ₪. זה כולל התאמת צבעים לפי לוגו של החברה, התאמת פונטים ואלמנטים גרפיים נוספים. משתמש צריך להרגיש שמכבדים אותו.
פן השיווקי בבניית חנות מכירות
רגע, אז מה עם השיווק? אז ביצעתם בניית חנות וירטואלית. נגמרה העבודה? לא ולא. קחו כלל ברזל, שיווק החנות האינטרנטית שלכם הוא קריטי מאוד!
מדוע? אם אף אחד לא נכנס לחנות וירטואלית שלכם, אז לא שווה את כל ההשקעה בעיצוב, כל הדרך בהקמת חנות וירטואלית. מה שווה חנות איכותית ומקצועית ככל שתהיה, אם לא קיימת בה שום פעילות שיווקית לקידום כניסות ורכישות בחנות?.
בנוסף לכך, כבר בשלבי הקמת חנות אינטרנטית ישנו יתרון משמעותי להתחשבות במודולים שיווקיים.
- הקמת מערכת מועדון לקוחות בחנות – זהו כלי חשוב במיוחד בכל הנוגע לתהליכי השיווק העתידיים לאחר הקמת חנות אינטרנטית. בזכות מערכת מועדון לקוחות, תוכלו מצד אחד ״לצבוע״ ולבנות לכם מאגר לקוחות עם בסיס חזק וגם לנתב את פעילויות השיווק שלכם בהמשך ישירות אליהם על ידי מתן מבצעים או הנחות לחברי מועדון בלבד.
- אינטגרציה עם מערכות דיוור ישיר – מומלץ ואף קריטי לבצע אינטגרציה בין החנות האינטרנטית שלכם לבין מערכות לדיוור ישיר (כדוגמת Mailchimp). בזכות כך, תוכלו לשלוח דיוור ישיר אל הלקוחות כאשר במצבים בהם נטשו את העגלה ולא המשיכו רכישה, לאחר שביצעו רכישה או אפילו כאשר יש מבצעים חדשים, ולא פחות חשוב? תרוויחו ערוץ שיווק נהדר ואפקטיבי לחנות האינטרנטית שלכם כשזאת תעלה לאוויר.
לאור זאת, חשוב לנו להתנהל בשקיפות ולציין כי שימוש במודולים אלו בתהליך הקמת החנות האינטרנטית יכולים מצד אחד, להגדיל את עלות ההקמה אך מצד שני יאפשרו תהליכי שיווק עתידיים לחנות האינטרנטית בצורה איכותית, יעילה ואפילו חסכונית יותר. לכן, אין ספק כי מבחינת עלות מול תועלת, התועלת מנצחת בנוק אאוט!
אז באילו ערוצים ניתן לקדם את החנות האינטרנטית שלכם?
ובכן, ישנם כמה ערוצים ודרכים עיקריים בהן ניתן לבצע שיווק איכותי לחנות האינטרנטית שלכם:
-
קידום אורגני בגוגל לחנות אינטרנטית
אחת הדרכים העיקריות ביותר לשיווק החנות האינטרנטית שלכם היא דרך קידום אורגני או בשמו הנפוץ SEO. מטרת הקידום האורגני היא לקדם את החנות האינטרנטית שלכם אל עבר המיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל, ובכך להגדיל את תנועת הגולשים לחנות. כדי לגרום למנוע החיפוש של גוגל להציג את החנות האינטרנטית שלכם במקומות הגבוהים ביותר עליכם להתאים את החנות שלכם עוד בתהליכי הקמתה לדרישותיו של גוגל. כל זאת, בשני תחומים עיקריים: התוכן בחנות ומבנה החנות. בתחום התוכן בחנות, יש ליצור ולפרסם תכנים בחנות המכילים מילות מפתח רלוונטיות. בתחום מבנה החנות, יש לבצע שיפורים למהירות הטעינה, בהתאמת התצוגה במובייל, ברמת האבטחה בחנות, בחוויית המשתמש ועוד.
-
קידום ממומן בגוגל לחנות אינטרנטית
הדרך השנייה לשיווק החנות האינטרנטית שלכם היא דרך קידום ממומן בגוגל – PPC. מטרת קידום זה היא נועדה למשוך תנועת גולשים אל החנות שלכם על ידי פרסום של מודעות בתשלום אשר מופיעות מעל התוצאות האורגניות שדיברנו קודם לכן. מודעות אלו, מבוססות על מילות חיפוש בעלות נפח חיפושים רלוונטי לקהל היעד שלכם, שנבחרו בקפידה רבה על ידי מחקר מילות מפתח שמקדם האתרים מבצע.
-
שיווק אורגני ברשתות החברתיות
דרך נוספת מצוינת לא פחות לקידום החנות האינטרנטית שלכם היא על ידי שיווק אורגני ברשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, לינקדאין ועוד. על ידי קידום מקצועי ברשתות אלו, ניתן להגדיל בצורה מדהימה את החשיפה , התנועה וכמובן המכירות בחנות האינטרנטית שלכם. כל זאת, על ידי יצירת ו הפצה של תכנים ברשתות אלו.
-
קידום ממומן ברשתות החברתיות
היתרון הגלום בקידום ממומן של החנות שלכם ברשתות החברתיות הוא היכולת למשוך על ידי מודעות ממומנות את קהל היעד הרלוונטי ביותר לחנות הוירטואלית שלכם! כל זאת, הודות למערכות פרסום מתקדמות הקיימות ברשתות החברתיות אשר באמצעותן, ניתן למקד את המודעות שלכם על ידי פילוח מתקדם של קהל היעד לפי מגוון רחב של פרמטרים. לצד זאת, ניתן גם לבחור מטרות ייעודיות לכל קמפיין ואף חלקן מותאמות במיוחד לקידום חנויות אינטרנטיות: קמפיין תנועה לחנות אינטרנטית וקמפיין רכישות מתוך חנות אינטרנטית.
לסיכומו של עניין, בניית חנות וירטואלית הוא שלב משמעותי. אך ראינו כי בכדי למשוך את גולשים חדשים וכמובן בכדי להגדיל את הרכישות בחנות האינטרנטית שלכם, חשוב במיוחד לבצע תהליכי שיווק בצורה שוטפת עבור החנות האינטרנטית שלכם ולא פחות חשוב, זה חייב להתבצע בצורה המקצועית ביותר. לשם כך, הנכם מוזמנים לפנות אלינו וצוות השיווק שלנו ידאג לקדם את החנות האינטרנטית שלכם בצורה איכותית ומקצועית, לא רק במנוע החיפוש של גוגל, אלא גם אל גבהים ושיאים חדשים!
חווית משתמש – דבר מרכזי בתהליך בניית אתר מכירות
הכל צריך להוביל לקניה, לעזור לקנות, להציע מוצרים מעניינים.
למשל, אם משתמש מחפש בפילטר שאת המוצר – תוצאות חייבות להתאים למה שהוא מבקש.
אתר מכירות מקצועי צריך להיות כמה שיותר נגיש למשתמש.
פלטפורמות עיקריות להקמת חנות אינטרנטית בקוד פתוח
אם טרם שמעתם את המושג ״קוד פתוח״, הגעתם למקום הנכון. המושג ״קוד פתוח״ הוא בעצם מערכת חופשית שבה ניתן לבצע שינויים באתרים הנבנים במערכות אלו בנגישות ובקלות רבה וכמובן ללא תלות במפתח כדוגמת מערכות ״בקוד סגור״. כיום, ישנם שתי פלטפורמות עיקריות ופופולריות של הקמת חנות וירטואלית והן: WordPress ו- Magento שחשוב במיוחד שתכירו.
WordPress
כעיקרון, בניית אתר וורדפרס אשר נועדה להקים בלוגים ואתרי תדמית אך כאשר עושים שימוש בתוסף צד שלישי הנקראה Woocommerce, ניתן להרחיב את יכולות המערכת לצורכי הקמת חנות אינטרנטית מעולה!
Magento
בניגוד ל WordPress, זוהי מערכת אשר ייעודה העיקרי הוא הקמה של חנויות אינטרנטיות. מערכת זו, מאפשרת להקים ולנהל את החנות האינטרנטית שלכם על ידי פיצ'רים מובנים המספקים את כל מה שצריך בשביל חנות אינטרנטית מוצלחת!
יחד עם זאת, חשוב שתכירו את היתרונות והחסרונות הכלולים בבחירה של בניית חנות אינטרנטית במערכת קוד פתוח:
היתרונות
- נכס בלעדי – בניגוד למערכות בקוד סגור. אשר בה אתם שוכרים את החנות מהחברה אשר פיתחה אותו. במערכת קוד פתוח החנות האינטרנטית היא הנכס הדיגיטלי הבלעדי שלכם!
- מגוון ענק של תוספים – בזכות מערכת קוד פתוח, תוכלו להגדיל את היכולות של החנות האינטרנטית שלכם. כל זאת, על ידי שימוש בתוספים קיימים. בכך לחסוך אלפי שקלים לפיתוח תוספים ייעודיים.
- אינטגרציה מושלמת – הקמת חנות במערכת קוד פתוח. מאפשרת לכם לבצע חיבור של החנות האינטרנטית עם מערכת ה – ERP. מערכת זו, יודעת לנהל את כל מערכות המידע של החברה שלכם. החל מהשיווק. דרך משאבי אנוש ועד כספים, לוגיסטיקה ועוד'. כל זאת, תוך התממשקות מושלמת עם החנות הוירטואלית שלכם.
- גמישות מירבית – בזכות הגמישות הקיימת במערכת קוד פתוח. תוכלו לעצב ולפתח את החנות האינטרנטית שלכם בצורה ייחודית וכאוות נפשכם.
החסרונות
אבטחת מידע – החיסרון העיקרי (וגם הוא בספק) בהקמת חנות דרך מערכת קוד פתוח הוא עניין אבטחת המידע. היות ומערכות קוד פתוח נחשבות לפופולריות במיוחד. הן מן הסתם יותר אטרקטיביות בעיניי האקרים שמנסים למצוא פרצות אבטחה באופן תמידי באתרים מבוססי קוד פתוח. אך עם זאת, גם כאן זהו חיסרון אשר אינו בעל ביסוס עובדתי. שכן, ישנם מיליוני אתרי אינטרנט ברחבי העולם אשר נבנו במערכות קוד פתוח והפופולריות שלהם מחזיקה יפה מאוד לאורך זמן וזה? אומר הכל!
פלטפורמות עיקריות להקמת חנות אינטרנטית בקוד סגור
כאמור, מערכת קוד סגור היא בדיוק ההפך מערכת קוד פתוח, במערכות קוד סגור החנות שלכם היא בעצם בהשכרה ונמצאת בבעלות החברה שפיתחה עבורכם את החנות. לכן, המושג "קוד סגור" בעיקר אומר שהגישה שלכם ושל מתכנתים חיצוניים מוגבלת במיוחד. והמשמעות? לא ניתן לבצע שינויים תכופים בחנות שלכם בניגוד למערכת בקוד פתוח.
כיום, הפלטפורמה המתקדמת ביותר בעולם בכל הנוגע למערכות בקוד סגור היא Shopify. בפלטפורמה זו, נבנו מעל ל1.7 מיליון חנויות פעילות מכל העולם. אחד המאפיינים הבולטים ביותר בפלטפורמת Shopify היא חנות תוספים איכותית עם אינספור תוספים המאפשרים להרחיב את יכולות החנות בצורה מרשימה.
לאור זאת, גם כאן חשוב שתכירו את היתרונות והחסרונות של הקמת חנות וירטואליות במערכות קוד סגור.
היתרונות
- הקמה מהירה – מערכות בקוד סגור מבוססות על תבניות מוגדרות מראש דבר אשר יכול להעמיד לכם תוך שעה חנות אינטרנטית מוכנה שכל שנותר הוא להזין בה מוצרים.
החסרונות
- החנות לא שייכת לכם – זהו החיסרון המשמעותי ביותר בהקמת החנות האינטרנטית שלכם בקוד סגור. במצב זה, לא תוכלו לבצע שינויים בחנות והכי מבאס? החנות לעולם לא תהיה בבעלותכם אלא בבעלות החברה שהקימה אותה עבורכם. יתרה מכך, במידה והחברה פושטת רגל, האתר שלכם נמצא בסכנת הכחדה ועלול פשוט להיעלם לגמרי.
- עמלות מכירה – מערכת הקמת אתרים Shopify שהיא מערכת בקוד סגור, תגבה ממכם עמלה על כל מכירה שתעשה בחנות שלכם בנוסף לדמי השימוש החודשיים.
- כפופים למערכת – הפיצ'רים הקיימים במערכות קוד סגור מוגבלים במיוחד. כך יוצא מצב שאתם צריכים להתאים את עצמכם למערכת במקום שהיא תתאים עצמה אליכם.
- חוסר ייחודיות – חנויות הנבנות במערכות קוד סגור לרוב מאופיינות בחוסר ייחודיות במבנה ועיצוב האתר. כך שלעיתים נראה כי כל האתרים נראים אותו פשוט הדבר, ובעולם הדיגיטלי אין חשוב כמו בידול מהמתחרים שלכם.
לאור אלו, אין צל של ספק כי הקמת חנות אינטרנטית במערכות קוד פתוח הינה הדרך הפופולרית ואידיאלית ביותר להקים חנות וירטואלית בשנת 2022. מצד אחד, הקמה במערכות קוד פתוח יאפשרו לכם גם להיות בעלי החנות האינטרנטית הבלעדיים. בכך להרוויח נכס דיגיטלי השייך רק לכם. מצד שני, יאפשר לכם לבצע שינויים בחנות שלכם בצורה שוטפת בקלות. כל זאת, ללא צורך במתכנת הישיר שבנה עבורכם את החנות. תוסיפו לכך עוד יתרונות רבים. כגון: אינטגרציה מושלמת עם מערכות חיצוניות וחנות תוספים מגוונת. הרי לכם כל הסיבות מדוע גם אנחנו כחברה לבניית אתרים וגם עוד מיליוני אנשים בעולם בוחרים להקים חנות אינטרנטית במערכת קוד פתוח.
חברות בניית חנות וירטואלית – בחרו נכון!
מרבית האנשים שמעוניינים בהקמת חנות אינטרנטית לרוב בוחרים את ההצעה הזולה ביותר שהם מקבלים ממגוון חברות של בניית אתרי חנות שאליהם פנו, וזוהי לא בדיוק הבחירה הנכונה לעשות.
חשוב להבין כי כל חברה כזו תבנה עבורכם אתר לגמרי אחר מהחברה השנייה או השלישית שאיתה דיברתם. לשם כך, עליכם לבחון עוד מספר של פרמטרים חשובים במיוחד לפניי שאתם מגיעים להחלטה הסופית של בחירת חברה של הקמת חנות וירטואלית.
- מי הם האנשים העומדים מאחורי החברה?
זהו הפרמטר הבסיסי ביותר שעליכם לבחון בכל חברה של בניית אתרי חנות שאליהם אתם פונים. כאן, עליכם להבין מי הם האנשים שאיתם אתם הולכים לעבוד ולהקים את החנות?, מה הניסיון שלהם בתחום? ואיזה תמיכה ושירות הם מעניקים לאורך כל הדרך?.
רזומה
פרמטר נוסף חשוב שעליכם לבדוק אצל כל חברה לבניית אתרי חנות הוא הרזומה או תיק העבודות שלהם. בהיבט זה עליכם לברר האם הם בנו חנויות השייכות לאותו התחום שלכם?, מה הייחודיות בחנויות שהם בונים ללקוחות שלהם? וכמובן האם החנויות שהן בנו עדיין פעילות או שייכות לנחלת העבר?.
המלצות
אם הגעתם עד השלב הזה בהצלחה רבה עם שתי הפרמטרים הקודמים. אתם בדרך למצוא את החברה המתאימה ביותר להקים לכם חנות וירטואלית. מכאן, כל שנותר הוא לבדוק את היבט ההמלצות הקיימות סביב החברה. לשם כך, עליכם לבקר בעמוד ההמלצות של החברה באתר הבית שלהם, עמוד הפייסבוק, עמוד גוגל ביזנס וכל מקום אחר שניתן לקרוא המלצות על החברה. בנוסף, כדאי ליצור קשר עם הלקוחות הממליצים. כל זאת, כדי לשאול את השאלות שבאמת חשובות. כגון: משך זמן ההקמה, תודעת השירות של החברה ואף שיטת העבודה שלה. זכרו, אין יותר אמין מחוות דעתו של לקוח קיים.
לאור זאת, ישנה חשיבות עליונה לבחירת החברה הנכונה ביותר עבורכם למשימה הכה מאתגרת והיא הקמת חנות וירטואלית. ככל שתדעו לבחור כך הסיכויים לשביעות רצונכם מהשירות, מתהליך ההקמה ומן החנות האינטרנטית שלכם יעלו!
בוחרים נכון, בוחרים iWebsite!
חנויות אינטרנטיות בישראל – המספרים מדברים!
אין זה מפתיע שהיקף המכירות בקרב חנויות אינטרנטיות בעולם בכלל ובישראל בפרט במגמת עלייה. כל זאת, בצורה עקבית משנה לשנה! לראיה, על פי ניתוח ההוצאות בכרטיסי אשראי שביצעה חברת שב״א (שירותי בנקאות אוטומטיים). ניתן לראות כי הישראליים מוציאים סכומי שיא בהשוואה לתקופת טרום מגפת הקורונה. בחודש יוני האחרון (2021), הוציאו הישראלים כ1.158 מיליארד ש״ח על רכישות מתוך חנויות אינטרנטיות. כל זאת, לעומת 979 מיליון ש״ח ביוני 2020 ו- 895 מיליון ש״ח ביוני 2019.
בנוסף לכך, לפי נתוני שירותי בנקאות אוטומטיים, סך ההוצאה היומית על קניות באינטרנט בישראל גדלה מ-455 מיליון ש״ח ביוני 2019 ל-650 מיליון ש״ח ביוני 2021, והמשמעות? עלייה משמעותית של 43%. כל זאת, בייחוד שמדובר במצב שבו החנויות חזרו לפעול בצורה רגילה ופיזית.
לפיכך, אין ספק כי הצרכנים בישראל, אימצו לעצמכם הרגל צרכנות חדש בתקופת הקורונה. הרגל הרכישות המקוונות בחנויות אינטרנטיות. כעת, הם מנצלים את הידע שצברו, שינו את חוקי המשחק ויצרו תרבות צריכה חדשה שתישאר איתנו לאורך שנים רבות!
בניית אתר מכירות – יוזביליטי – חוויית משתמש
כל הפעולות של המשתמש צריכות להיות אינטואיטיביות והגיוניות.
למשל, את הבגדים בוחרים לפי מידה, מותג, מחיר ולא לפי משקל או עיר.
כאן בהחלט עובד חוק – כמה שיותר פשוט מבחוץ – יותר מסובך מבפנים.
צריך לנבא את התנהגות הגולש ולממש את האפשרויות האלו בבניית חנות וירטואלית. רק אז החנות תהיה נוחה ופונקציונלית. עבודה מחושבת זו דורשת שיתוף הפעולה בין המזמין לחברת בניית אתרי מכירות.
בניית אתר מכירות – איכות מילוי האתר והגשת חומרים למשתמש
תמונות
משום מה רוב החנויות וירטואליות משתמשות בתמונות מאתר היצרן או התמונות מאתר מכירות דומה.
לקוחות רואים אותם תמונות כל הזמן, ומקבלים הרגשה, שחנות הזו היא בדיוק כמו כל החנויות שראו קודם. אתם צריכים להיות "בולטים", כדי למכור באינטרנט.
רצוי לצלם תמונות מקוריות המתייחסות לאתר מכירות שלכם, לפחות למוצרים ראשיים.
תיאור
באתר מסחרי כדאי להראות קודם תקציר, ואם לקוח ירצה, גם לתת לו אופציה לקרוא את התיאור המלא המפורט. הראו לו את כל המידע שיכול להיות ייעודי.
תוכן מקורי מצריך השקעה נוספות של הכסף לצלם מקצועי וכתב תוכן, או השקעה של הזמן שלכם.
בדרך לקניה – אין מקום לפנטזיה. חייב להיות סדר
עוד בהמשך לנושא של חנות אינטרנטית, רצוי לא להפוך את ההרשמה באתר לתנאי הכרחי וכד'.
אחרי שהצגנו את המוצר בצורה הכי מפורטת ומשכנעת, מגיעים לסל קניות ולתשלום.
צריך לשמור על סדר הכללים האופייניים לאתר מכירות.
תהליך מילוי פרטים אישיים, כתובת משלוח ודף תשלום מאובטח.
אמצעי תשלום מומלץ – כרטיס אשראי.
מומלץ עם זיהוי בכל צד, אם זה דפים שונים.
אתר מכירות זה לא רק אתר – זה עסק
מנהל האתר – הוא בעל העסק.
לכן חלק הניהולי של האתר צריך לכלול את ניהול המלאי, צריך להיות שילוב עם התוכנה החשבונאית, וגם לבצע בניית אתר עם סליקה אינטרנטית.
מוצרים באתר מכירות זוהי רק פסגת אייסברג.
החלק הנסתר – זוהי מערכת עצומה לניהול עסק און ליין. היא צריכה להיות נוחה, ברורה וקלה לניהול עצמי.
הרבה פעמים צריך לעשות שינוים דינמיים בחנות.
אהבה ללקוח
לא לשכוח את הלקוחות שלכם. שמרו את הלקוחות שלכם – ספקו להם מידע על הצעות מיוחדות ומבצעים. הרבה יותר קל לשמור על לקוח מרוצה, מאשר להביא לקוח חדש.
לסיכום
אין צל של ספק שעכשיו ברור כמה באמת עולה חנות אינטרנטית.
קיבלתם כאן פירוט של כל ההיבטים מהם מורכב המחיר הסופי עבור בניית אתר מסחרי.
מכאן עולות שתי מסקנות חשובות. מצד אחד, לבנות מהתחלה מערכת מקצועית חוסכת לפחות פי שתיים מהעלויות המשך. מצד שני, מערכת בנויה "על רגל אחת" עלולה לגרום לצרות רבות בתור בעלי חנות וירטואלית. על אחת כמה וכמה גם מול הלקוחות וגם בהיבט הכספי.
יתרה מכך, חסכון בבניית חנות וירטואלית בתחילת הדרך עלול לגרום לצמצום רווחים ממכירות עתידיות ואף להפסד.
טיפ קטן? כדאי להתחיל לשנות גישה. כלומר, במקום לשאול "כמה עולה בניית אתר מכירות?", שאלו "עד כמה מקצועי בונה האתר שלי?"
כי זכרו – המחיר הסופי אינו הפרמטר היחיד שצריך לקחת בחשבון!