יש בבעלותכם עסק ואתם רוצים לשווק אותו באינטרנט? אתם לא סגורים על עצמכם איפה כדאי לפרסם בגוגל או בפייסבוק? כמה זה עולה ובמה זה כרוך? הגעתם למקום הנכון! כאן תמצאו את כל מה שעליכם לדעת על שיווק באינטרנט לעסקים קטנים ובינוניים.
שיווק ופרסום לעסקים בפייסבוק
בעידן שבו האינטרנט הפך לזירת הסחר המרכזית, כל בעל עסק יודע כי קיימת חשיבות לנראות העסק בזירה הדיגיטלית בדגש על הרשתות החברתיות דוגמת פייסבוק ואינסטגרם. למעשה, פרסום וקידום עסקים קטנים באינטרנט הפך בשנים האחרונות למקצוע של ממש, וישנן לא מעט חברות המתמחות בקידום ופרסום עסקים בפייסבוק.
נראות העמוד העסקי
בבואכם לפרסם את העסק שלכם בפייסבוק, בין אם בחרתם לעשות זאת בעצמכם ובין אם שכרתם חברה מקצועית המתמחה בפרסום בפייסבוק, עליכם לשים לב ולהקפיד על נראות העמוד, שהרי הוא משמש כמראה וירטואלית לעסק שלכם. ככל שהעמוד יראה מקצועי יותר, כך תתפסו בעיני הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. מה שיכול לתרום לכך הוא עיצוב הלוגו, תמונת הפרופיל ותמונת הנושא אשר איתם הלקוח נפגש לראשונה עם כניסתו לעמוד, והם תורמים לגיבוש הרושם הראשוני שנוצר אצלו, גם אם לא במודע. פרמטר נוסף המעיד על מקצועיות הוא התוכן המפורסם בעמוד. חשוב שהעמוד יהיה פעיל ויתעדכן מפעם לפעם בפוסטים בעלי תוכן איכותי ומקצועי שיקנה ללקוחות ערך מוסף.
פרסום ממומן בפייסבוק
פייסבוק מציעה לבעלי עסקים שימוש במערכת הפרסום שלה, המאפשרת יצירת מודעות ומיקודן לקהל יעד ספציפי באמצעות פילוח רחב המאפשר ירידה לפרטים כמו: מין, גיל, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין ועוד. מודעה בעלת תוכן רלוונטי ללקוח ופילוח נכון, מהווה נקודת מפגש עם הלקוח ומגדילה את הסיכויים שהלקוח יבצע את הפעולה אותה בעל העסק מעוניין שיבצע. כך למשל בעל עסק שרוצה לקבל פניות מלקוחות פוטנציאלים המתעניינים בשירות שהוא מציע, יפרסם "מודעת לידים" בפייסבוק ויגדיר את קהל היעד שאליו הוא רוצה לחשוף את המודעה. הסיכויים של בעל העסק לקבל לידים (פניות) מלקוחות פוטנציאלים גבוהים בהרבה מאלו של בעל עסק המשתמש רק בפרסום אורגני ומפרסם את השירות שהוא מציע בפוסט רגיל בפייסבוק, שהחשיפה אליו הרבה יותר נמוכה כמו גם המיקוד לקהל היעד שהינו כללי יותר. חשוב להבהיר כי ניהול עמוד עסקי בפעילות אורגנית בלבד, כמעט ואין בו שום תועלת. זאת בשל העובדה כי רק פחות מ- 10% מכלל האוהדים של העמוד נחשפים לפוסטים האורגניים.
אז אתם בטח שואלים כמה עולה לפרסם בפייסבוק? ראשית, חשוב לדעת כי התשלום עבור הפרסום בפייסבוק מתחלק לתשלום ישיר לפייסבוק עבור הפרסום ותשלום לחברת הפרסום שמנהלת את העמוד עסקי והקמפיינים עבור השירות. בנוסף, עלות הפרסום בפייסבוק מורכבת ממספר פרמטרים והמחירים משתנים על פי סוג המודעה, סוג הנישה וכמות המפרסמים בזמן נתון לאותו קהל יעד.
שיווק, פרסום וקידום לעסקים בגוגל
כאמור, לנראות העסק במדיה החברתית חשיבות רבה, אך באותה מידה (ואף יותר) חשוב להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, כך כשלקוח מחפש במנוע החיפוש של גוגל ביטויים הקשורים לתחום שהעסק שלכם מציע, הוא יוכל למצוא אתכם בקלות על ידי כך שתופיעו בין הראשונים ברשימת התוצאות. דף תוצאות החיפוש בגוגל מורכב ממודעות ממומנות ומתוצאות חיפוש אורגניות. שלושת התוצאות הראשונות הן המודעות הממומנות, ומתחתיהן מופיעות התוצאות האורגניות שהינן דפים מרחבי הרשת שגוגל מצא כרלוונטיים ביותר לשאילתת החיפוש. כך או כך, שתי האפשרויות מטרתן ליצור תנועת גולשים לאתר. אם כך, מהי הדרך האפקטיבית והמשתלמת ביותר?
קידום אורגני בגוגל
בשל העובדה כי התוצאות האורגניות הן התוצאות שגוגל מצא כאיכותיות ורלוונטיות ביותר לשאילתת החיפוש, נדרש תהליך מקיף וארוך טווח של הזנת תכנים וקישורים לאתר שיהפכו את האתר שלכם לאיכותי ורלוונטי, כזה שראוי להופיע בין התוצאות הראשונות שגוגל מציע. כך שלמעשה התוצאות בקידום אורגני הן לא מיידיות ודורשות עבודה והשקעה גדולה, אך יחד עם זאת, אם עושים זאת נכון, ההשקעה משתלמת והתוצאות נשמרות לאורך זמן.
קידום ממומן בגוגל
כדי לעשות קידום ממומן בגוגל יש צורך בהגדרת ביטויי חיפוש לקמפיין, יצירת מודעות באמצעות "Google Adwords", בניית עמוד נחיתה מקצועי והגדרת תקציב. במקרה בו יש כמה מוצרים שונים שרוצים לפרסם, כדאי לבנות עמוד נחיתה נפרד לכל מוצר, על מנת להשיג תוצאות אפקטיביות יותר. כמו כן, קיימת חשיבות רבה לאיכות עמוד הנחיתה והמודעה, שכן איכותם משפיעה על הדירוג שגוגל מעניקה למודעה ומכאן גם למיקום שלה בדף התוצאות. אי לכך, כדאי לפנות לחברת פרסום המתמחה בשיווק באינטרט לעסקים קטנים ובינוניים ולהשאיר לה את העבודה המקצועית שתוביל לפרסום חכם ואפקטיבי יותר.
ובכן, כמה עולה לפרסם בגוגל? – כמו בפייסבוק, גם עלות הפרסום בגוגל מתחלקת לתשלום ישיר לגוגל ותשלום לחברת הפרסום שמנהלת את הקמפיין. שיטת התשלום לגוגל עובדת לרוב לפי קליק, כלומר משלמים על כל לחיצה על המודעה. המחיר לקליק משתנה בהתאם לתחום אותו מפרסמים ועל כן חשוב להפעיל שיקול דעת מקצועי על מנת לנצל את התקציב בצורה האפקטיבית ביותר. לקידום הממומן יתרון על פני הקידום האורגני בכך שבאמצעותו ניתן להגיע ללקוחות שהינם "חמים" על המוצר או השירות, סיכויי המכירה גבוהים מאוד והתוצאות מיידיות.
שיווק באינטרנט לעסקים קטנים ובינוניים – יתרונות
לפרסום ושיווק באינטרנט יתרונות רבים, אך הבולט שבהם הוא היכולת לעקוב אחר תוצאות השיווק ולמדוד את מידת האפקטיביות של כל קמפיין. קמפיין דיגיטל מאפשר למדוד את יחס ההמרה מול התקציב ולפעול בהתאם לייעול הקמפיין, המוצר ו/או השירות. בנוסף, בכל רגע נתון ניתן לשנות את הקמפיין ואף להוריד או להעלות את התקציב בהתאם להתרחשויות. אפשרות השליטה על התקציב מהווה יתרון בולט לשיווק באינטרנט, בטח כשמדובר בעסקים קטנים ובינוניים.
מעוניינים בהצעת מחיר לפרסום בגוגל או בפייסבוק? חברת iwebsite מתמחה בשיווק באינטרנט לעסקים. התקשרו עכשיו 08-8683934 או השאירו פרטים בתחתית העמוד ונחזור אליכם בהקדם.