אתם רואים בגוגל מודעות של המתחרים שלכם ורוצים גם להופיע שם. ממש מתחת לשורת החיפוש במקום הראשון, אבל אין לכם מושג כמה עולה לפרסם בגוגל והאם אתם יכולים להשקיע בכלל סכום כזה? אז הנה אני שוב פה כדי לעזור ולעשות לכם קצת סדר בכל הקשור לקידום עסקים קטנים באינטרנט.
כמו בפרסום בפייסבוק, גם כאן עלות הפרסום מורכבת מתשלום ישיר לחברת גוגל ומתשלום לחברת הפרסום שמנהלת את הקמפיין. שיטת התשלום של גוגל נקראת PPC ומשמעותה תשלום לפי קליק. כלומר, אתה משלם רק כאשר מישהו לחץ על המודעה שלך. התשלום בגוגל בדומה לפייסבוק יכול להיות תשלום לפי חשיפות או המרה.
תשלום לחברת פרסום המנהלת את הקמפיין
במידה ובחרתם לשכור את שירותיה של חברת פרסום המתמחה בתחום, תאלצו לשלם לה עבור השירות בנוסף לתשלום הישיר לגוגל. עלות השירות תלויה בסוג הקמפיין, כמות מילות החיפוש והתקציב. קמפיינים קטנים מאוד עם תקציב יומי נמוך יעלו החל מ- 650 ש"ח לחודש. העלות החודשית עולה ככל שהקמפיינים גדולים ומורכבים יותר ודורשים יותר עבודה ואנרגיה.
תשלום ישיר לגוגל – הגדרת תקציב יומי
בין אם שכרתם חברת פרסום ובין אם בחרתם לעשות את הפרסום בעצמכם, תצטרכו לשלם ישירות לגוגל עבור הקמפיינים. מערכת הפרסום של גוגל מאפשרת להגדיר תקציב יומי ממוצע עבור כל קמפיין בהתאם ליעדי הפרסום ולסכום הממוצע שרוצים להשקיע בכל יום. עם מיצוי התקציב היומי, תופסק הצגת המודעות לקמפיין לאותו היום. קיימת אפשרות לשנות את התקציב בכל עת.
כמה עולה לפרסם בגוגל – חישוב לפי קליק
המחיר לקליק (דרך התשלום הנפוצה ביותר) עשוי להשתנות בהתאם לתחום אותו מפרסמים. כך לדוגמה, קליק בתחום יחסית זול, כמו קופונים לדוגמה יכול לעלות 1 ש"ח בלבד, בעוד קליק בתחומים יקרים יותר כמו ניתוחים פלסטיים יכול להגיע עד 100 ש"ח ואפילו יותר.
המחיר לקליק עובד בשיטת המכרז כלומר, יש כמות מסוימת של מפרסמים המתמודדים על אותו מקום פרסום וגוגל מחליטה איזה מודעות יופיעו ומה יהיה מיקומן על פי 3 קריטריונים:
1. ביד מקסימלי
זהו המחיר המקסימלי לקליק שאתה כמפרסם מוכן להשקיע.
חשיבות הגדרת הביד:
בעת הגדרת מילות החיפוש לקמפיין, המפרסם קובע מהו המחיר אותו הוא מוכן להשקיע עבור כל מילה. הזכיה במכרז תלויה בגובה הביד שהוגדר ובציון האיכות שגוגל מעניקה לקמפיין. עליה באחד המדדים תוביל לדרוג גבוה יותר של המודעה בתוצאות החיפוש. המפרסם יכול לשפר את מיקום המודעה על ידי הגדלת הביד, שהיא דרך קלה ופשוטה יותר משיפור ציון האיכות.
2. איכות המודעה
מידת הרלוונטיות וההתאמה של תוכן המודעה לחיפוש הגולשים.
חשיבות התאמת המודעה למילות החיפוש:
כאמור, גוגל מייחסת חשיבות לתוכן המודעה ומדרגת אותה בין היתר גם לפי מידת ההתאמה והרלוונטיות של התוכן למילות החיפוש. לכן, חשוב לא להתעצל ולהגדיר הרבה מילות חיפוש ואף להתאים מודעה ייחודית לכל אחת מהן. כך למשל גולש שיחפש "עלויות פרסום בגוגל", כותרת המודעה שתופיע תהיה "עלויות פרסום בגוגל" שהינה הכותרת הרלוונטית ביותר לחיפוש.
3. חווית עמוד הנחיתה
רלוונטיות של עמוד הנחיתה למודעה ועמידה בקריטריונים טכניים, כמו המידה שבה האתר שלך מספק לגולשים בדיוק את מה שהם מחפשים, במהירות וללא מאמץ.
חשיבות חווית עמוד הנחיתה:
כאמור, גוגל מייחסת חשיבות רבה לחווית עמוד הנחיתה בבואה לדרג את מיקום המודעה. איכות עמוד הנחיתה בין היתר קובעת כמה עולה לפרסם בגוגל. ועל כן עלינו לשים דגש על הפרמטרים הבאים בעמוד הנחיתה:
1. איכות ורלוונטיות – על העמוד להכיל תוכן רלוונטי באופן ישיר לטקסט המודעה ולמילות המפתח, ולהציג תוכן ספציפי / כללי בהתאם לחיפוש של הגולש. כך למשל, לקוח שמחפש דגם מסוים, יש לספק לו מידע שימושי על הדגם הספציפי, בעוד שלקוח שמחפש אפשרויות מסוימות, יש לספק לו מידע כללי על מספר אפשרויות / דגמים קיימים. בנוסף, יש צורך להציג את הבידול והייחוד של העסק / המוצר ביחס למתחרים בתחום.
2. רספונסיביות – על העמוד להיות רספונסיבי, כלומר מותאם לגלישה מניידים וטאבלטים. ההתאמה צריכה להיות הן מבחינת מהירות הניווט, הן מבחינת העיצוב והצגת התוכן והן מבחינת חווית השימוש – כך לדוגמה, ניתן להוסיף לחצן "חייגו עכשיו" לעמוד מותאם מובייל.
סוגים שונים של המרות
לפרסום בגוגל ישנם סוגים שונים של המרות. ההמרה הכי נפוצה היא באמצעות השארת פרטים בעמוד הנחיתה (לידים). דרכים נוספות להמרה הן חיוג או שליחת הודעת SMS מיידית דרך עמוד הנחיתה.
לסיכום, דירוג גבוה ממערכת הפרסום של גוגל הוא האחראי על מיקום המודעה שלכם. כדי לקבל דירוג גבוה הקפידו על הגדרת ביד מקסימלית, התאמת תוכן המודעות למילות החיפוש וחווית עמוד הנחיתה. עכשיו שאתם מכירים את שיטת התשלום ויודעים כמה עולה לפרסם בגוגל אתם יכולים לצאת לדרך!