המתחרים שלכם נמצאים צעד אחד לפניכם ומפרסמים בפייסבוק? גם אתם רוצים להיות שם אבל לא יודעים כמה עולה לפרסם בפייסבוק ואיך בדיוק עושים את זה? כנראה שבדיוק בגלל זה הגעתם לפה, ואנחנו כאן כדי לעזור ולעשות קצת סדר בכל הקשור לקידום עסקים קטנים. ריכזנו עבורכם מספר דברים שחשוב שתדעו בבואכם לפרסם בפייסבוק:
ראשית, חשוב שתדעו כי על הפעילות הפרסומית של העסק להתקיים בדף עסקי ייעודי ולא דרך הפרופיל האישי של בעל העסק או המפרסם. ניהול עמוד עסקי ופרסום בפייסבוק דורשים הרבה משאבים ואנרגיות. דבר נוסף שעליכם לדעת ולקחת בחשבון הוא כי עלות הפרסום מורכבת ממספר גורמים, ומתחלקת לתקציב פרסום שעובר ישירות לחברת פייסבוק ותשלום לחברת הפרסום המנהלת את הדף העסקי והקמפיין.
מהם הגורמים המרכיבים את עלות הפרסום בפייסבוק?
1. מחירים משתנים על פי סוג המודעה
ניתן לפרסם מודעות שונות בהתאם למטרות הפרסומיות אותן אתם רוצים להשיג. עליכם לדעת מה אתם רוצים להשיג מהפרסום, האם אתם רוצים יותר חשיפה? יותר פניות (לידים)? יותר קליקים? לכל אחת מהמטרות האלו יש להתאים מודעה מסוג שונה ובהתאם גם התשלום ישתנה. עלות לידים למשל, יקרה יותר מעלות חשיפה או קליקים.
2. מחירים משתנים על פי נישה
פייסבוק מתמחרת באופן שונה לידים, קליקים וחשיפות מתחומים שונים. כך למשל לידים בתחום הנדל"ן יעלו יותר מקליקים בתחום הקוסמטיקה.
3. כמות המפרסמים בזמן נתון לאותו קהל יעד
ככל שהתחרות גדולה יותר, המחיר גבוה יותר.
כיצד מתחלקת עלות הפרסום בפייסבוק?
1. תשלום לחברת פייסבוק
על בעל העסק לבחור את שיטת התשלום המתאימה ביותר לעסק שלו ולהגדיר מראש תקציב מסוים לפרסום. התשלום מתבצע באמצעות כרטיס אשראי ועובר ישירות לחברת פייסבוק. בתום התקציב חברת פייסבוק שולחת לבעל העסק חשבונית (ללא מע"מ, כיוון שזו לא חברה ישראלית). טווח המחירים נע בין 600 ש"ח ל- 3,000 ש"ח, תלוי בתקציב, בכמות העבודה הנדרשת ועוד.
2. תשלום לחברת הפרסום
חברת הפרסום גובה תשלום עבור ניהול הדף העסקי והקמפיין בהתאם לפרמטרים הבאים:
* האם יש צורך בפתיחת עמוד עסקי חדש או בניהול עמוד קיים.
* מהי תדירות הפוסטים שיעלו לעמוד.
* האם יש צורך בשירותי גרפיקה ובניית עמודי נחיתה.
* מהו תקציב הפרסום של הלקוח – תקציב גבוה בדרך כלל מצריך יותר עבודה.
* האם נדרש מענה ללקוחות הפונים לעסק באמצעות העמוד.
– במקרים בהם הלקוח לא מעוניין למסור את פרטי האשראי שלו לפייסבוק, קיימת אפשרות שבה הלקוח מעביר את התקציב לחברת הפרסום והיא מתנהלת מול פייסבוק.
כמה עולה לפרסם בפייסבוק ואיך זה עובד?
פייסבוק מציעה מספר אפשרויות תשלום עבור פרסום המודעות. לכל שיטה יתרונות וחסרונות ועליכם להחליט מהי השיטה המשתלמת ביותר באמצעותה תוכלו להפיק את מקסימום התוצאות בהתאם למטרות הפרסומיות שהצבתם לעצמכם.
1. תשלום לפי קליק
בשיטה זו המפרסם משלם לפי מספר הקליקים שהיו על המודעה. כלומר, מספר הכניסות לקישור שהוצמד למודעה ולא מספר הלייקים כפי שרבים נוטים להתבלבל.
2. תשלום לכל אלף חשיפות
המפרסם משלם לפי מספר החשיפות שהיו למודעה, גם אם לא לחצו עליה, כאשר הוא מגדיר מראש תקציב ותאריכים לפרסום המודעה.
3. תשלום לפי ליד / המרה
בשיטה זו בדרך כלל המפרסם משלם לפי כמות הפניות שהגיעו אליו דרך המודעה. לרוב, עלות ליד תהיה גבוהה יותר מעלות לייק לדוגמה, בשל העובדה כי ליד מקרב את העסק למכירה, הרבה יותר מלייק. ליד פשוט שאינו מכירתי אלא מיועד להרשמה לניוזלטר יכול לעלות בין 3 ל 5 ש"ח, תלוי באיזה תחום. בתחומים שנחשבים יוקרתיים יותר, עלות ליד יכולה להגיע גם ל 100 ש"ח ואף יותר.
מקווים שהצלחנו לעשות לכם קצת סדר, ועכשיו שאתם יודעים כמה עולה לפרסם בפייסבוק אתם יכולים להתקדם לשלב הבא ולהתחיל לפרסם. אך זיכרו, לפני שאתם מסתערים על מערכת הפרסום של פייסבוק, הציבו מטרות פרסומיות שיעזרו לכם בקבלת החלטות וקחו בחשבון את כל מרכיבי העלות של הפרסום.