- אסטרטגיות תמחור השילוח – ההחלטה בידי הלקוח
- הגדרות שירותי משלוחים בתקנון אתר מכירות
- למנף משלוחים לטובת הצלחת אתר מכירות שלכם
- משלוח מהיר – עוד הוכחה לקיומה של חנות וירטואלית מקצועית
בחלק הראשון של מאמר זה תוכלו ללמוד איך לבחור חברת שילוח ולהתאים את סוגי משלוחים אתר מכירות ללקוחות שלכם.
הקמת חנות וירטואלית היא תהליך ארוך ומושקע, אשר בסופו אתם מציבים את המותג שלכם בסטנדרט שירות מתקדם ואיכותי. על מנת לשמור על אמות מידה אלו גם כאשר לקוח מבצע רכישה באתר מכירתי, אתם חייבים לתת את הדעת על משלוח מוצר. עם התחרות ההולכת וגדלה בשוק המקוון, כדאי לספק ללקוחות היצע רחב של עלויות, שיטות משלוח וחברות שילוח. כך תוכלו להוות תחרות אמיתית ולעמוד בכל הציפיות של הלקוחות שלכם גם בנושא משלוחים אתר מכירות שלכם.
אסטרטגיות תמחור השילוח – ההחלטה בידי הלקוח
עבודה יעילה ומקצועית בתוך אתר מכירות היא המפתח להצלחה. כאשר שירות לקוחות ניתן בעזרת המייל, אתם רוצים להחזיק באסטרטגיה ברורה אשר תוביל אתכם לתת מענה אידיאלי לכל לקוח. תמחור משלוחים של אתר מכירות מודולרי הוא כלי עבודה מעולה לחנות וירטואלית מקצועית. כאשר מתעמקים בתחום ניתן להבחין בין שני סוגים עיקריים של תמחור משלוחים:
- שילוח בעלות קבועה- כאשר אתם בוחרים בשיטת שילוח זו, אתם מציגים ללקוח את עלות השילוח ללא תלות בגודל או במשקל החבילה. שיטה זו מעודדת לקוחות לרכוש מוצרים גדולים ויקרים יותר, כי הם מקבלים את מחיר המשלוח ללא עלויות נוספות.
- שילוח בעלות משתנה- עלות המשלוח נקבעת על בסיס משתנים קבועים מראש. בשיטה זו יעד המשלוח, והגודל פיזי של המוצר משפיעים על העלות הסופית כפי שתוצג ללקוח. כאשר הלקוח רוכש שני מוצרים עלות המשלוח מחושבת בהתאם לחבילה הכוללת.
שירות משלוחים אתר מכירות צריכים לעמוד בסטנדרים גבוהים על מנת לספק בידול אמיתי ממתחרים ולתת שירות מקצועי וזמין ללקוח. הגדרת אסטרטגיית תמחור היא צעד חשוב בכל תהליך הקמת אתר מכירות. ההחלטה משפיעה באופן ישיר על לקוח הקצה ולכן אתם צריכים לחשוב על טובת הלקוח בראש ובראשונה. החלטה אשר תטיב עם הלקוח תביא למספר רכישות גדול יותר דרך האתר המכירתי שלכם.
הגדרות שירותי משלוחים בתקנון אתר מכירות
בחרתם את חברת השילוח המתאימה לכם ביותר, והצבתם לעצמכם את הגדרות העבודה הבסיסיות לשירות הלקוחות בתחום המשלוחים. מצוין, עכשיו אתם יכולים להתחיל להכין את השטח לקראת העלייה לאוויר. כדי ליידע את הלקוחות שלכם על כל הזכויות שלהם בתחום המשלוחים, מומלץ לכתוב בתקנון האתר את כל המידע ללקוח. המידע בתקנון יציג ללקוח את כל ההתחייבויות של האתר המכירתי בתחום במשלוחים, כמו:
- זמני הגעת המשלוח
- אפשרויות המשלוחים הקיימות
- עלות המשלוח
- חברת השילוח בה נעשה שימוש
- אפשרות החזרת סחורה פגומה
- שינוי כתובת המשלוח בעת הצורך
הגדרת העבודה המפורטת בתקנון מחייבת את המותג לסטנדרט שירות. הלקוח מודע לעסקה אותה הוא ביצע ומקבל את כל המידע. תחושת השקיפות ללקוח, גם בתחום המשלוח, מהווה עוד אסמכתא למקצועיות החנות הוירטואלית.
למנף משלוחים לטובת הצלחת אתר מכירות שלכם
אחד מכלי המכירה החזקים ביותר לבעלי חנות וירטואלית הוא מבצעים. כדי למשוך לקוח לבצע מכירה אתם יכולים להציע מבצעים גם בתחום המשלוח. משלוחים אתר מכירות אכן עולה לכם כסף. אבל אם הלקוח שלכם קנה מוצר בסכום גבוה ואתם מאפשרים לו לקבל משלוח חינם- הפכתם אותו ללקוח מרוצה.
מחקרים מראים כי 66% מהלקוחות מוכנים להוציא מכספם סכום של כ25$ (שווה ערך למאה שקלים), כדי לקבל הטבה של משלוח חינם. אתם מרווחים קניה בסכום גדול ומגדילים את הרווח לחנות הוירטואלית, על ידי פעולה פשוטה שלא דורשת מכם השקעה כספית גדולה יחסית. אתם יכולים להציע ללקוחות את ההטבה של משלוח חינם ככלי שיווקי, או על מנת לקדם מוצרים מסוימים בחנות הוירטואלית שלכם.
משלוח מהיר – עוד הוכחה לקיומה של חנות וירטואלית מקצועית
הקמת חנות וירטואלית היא השקעה מתבקשת בעסק שלכם לטווח הארוך. כמו בכל השקעה אתם רוצים להביא את התוצר המוגמר הטוב ביותר שיש לכם גם בתחום המשלוחים. למשלוח יש השפעה ישירה על חווית הקנייה של הלקוחות בעיקר כי מדובר בקשר הפיזי היחיד שיש ללקוחות שלכם עם חנות האינטרנט שלכם.
לקוחות רבים מעידים כי חווית משלוח חיובית נמדדת בעיקר במהירות המשלוח. כדי לשמור על כוח הקנייה של קהל היעד שלכם מרוצה, אתם חייבים לספק זמני משלוח מהירים. צמצמו עד כמה שניתן את זמן התגובה שלכם להכנת המשלוח. התחייבו להוציא את המשלוח ללקוח ב 24-36 השעות לאחר ההזמנה, על מנת לעמוד בזמני שילוח של 3-4 ימים. כן תוכלו לעמוד בציפיות של הקונים ולשמור על איכות הסחורה אשר יוצאת מהמחסנים שלכם.
כדי להעלות את רמת השירות בחנות הוירטואלית צרו כמה שיותר ערוצי תקשורת עם הלקוחות שלכם. דרך שירותי לקוחות טלפוני, במייל ועל ידי מעקב ההזמנות באפליקציה של חברת השילוח. לקוחות מעריכים חברה תקשורתית ומרגישים בטוחים לערוך רכישות חוזרות בחנות וירטואלית אמינה.