בין אם אתם בעלי חנות וירטואלית ובין אם אתם בעלי עסק המעוניינים בגיוס לקוחות חדשים, אתם ודאי כבר יודעים כי אחת הדרכים להגדיל את המכירות של העסק שלכם היא באמצעות קידום מכירות בפייסבוק. אבל איך עושים את זה בפועל וכמה זה עולה? הנה כל מה שעליכם לדעת.
מערכת הפרסום של פייסבוק
פייסבוק מציעה לעסקים שירותים שונים אשר יכולים לסייע להם בקידום המכירות ובהשגת המטרות הפרסומיות שהציבו לעצמם. בניהם ניתן למנות את הלחצן לחיוג מהיר וחנות בפייסבוק וחנות המאפשרת לגולשים לקנות מוצרים ישירות מדף הפייסבוק של העסק. כך למשל, בעל עסק שברשותו חנות וירטואלית יכול להשתמש בשירות החנות של פייסבוק ולהוסיף את כל המוצרים לעמוד העסקי שלו יחד עם המחירים. כאשר לקוח ילחץ על המוצר, הוא יועבר ישירות לרכישת המוצר באתר העסק.
כמו כן, פייסבוק מציעה מערכת לניהול קמפיינים ומאפשרת להקים מגוון רחב של קמפיינים עבור מטרות שונות כגון: לייקים, תגובות, שיתופים, לידים (פניות), הורדת יישומים וכדומה. לפני שמעלים קמפיין בפייסבוק חשוב להגדיר מהי המטרה של הקמפיין, האם אני רוצה להגדיל את כמות הלייקים בדף? להגדיל את החשיפה לאתר? לקבל יותר לידים? וכדומה. וכן, להגדיר מיהו קהל היעד שלנו. פייסבוק מאפשרת למקד את המודעות לקהל יעד ספציפי באמצעות פילוח רחב המאפשר ירידה לפרטים כמו: מין, גיל, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין, היסטוריית גלישה וכדומה. ניהול נכון של הקמפיינים יאפשר השגת תוצאות אפקטיביות על ידי חשיפת העסק לקהל יעד ממוקד והגעה לכמות גדולה של לקוחות פוטנציאליים.
סוגי קמפיינים בפייסבוק
לאחר שהגדרתם את המטרה שאתם רוצים להשיג בעזרת הקמפיין, עליכם להגדיר את סוג הקמפיין אשר יסייע לכם בהשגת המטרה שהצבתם.
1. קמפיין לייקים – נועד לגרום לגולשים ללחוץ "לייק" על העמוד או המודעה שלכם ועל ידי להיחשף לעסק או למוצר שאתם רוצים לקדם.
2. קמפיין רי-מרקטינג – חושף את המודעות רק לגולשים שכבר ביקרו בעבר באתר שלכם וכבר נחשפו למוצרים או לשירות שאתם מציעים. קמפיין מסוג זה יעיל מאוד למכירה אונליין באמצעות הפייסבוק, כיוון שהגולשים כבר הראו עניין במוצר / בשירות ולכן מומלץ מאוד לבעלי עסקים שברשותם חנות וירטואלית.
3. קמפיין CPA – קמפיין מסוג זה נועד לגרום לגולש לבצע מגוון רחב של פעולות כמו: רכישה, מילוי טופס, השארת ליד ועוד. קמפיין מסוג זה לרוב יוביל לדף נחיתה שמטרתו לגרום לגולש לבצע את הפעולה שאנו מצפים שיבצע.
כמה עולה קידום מכירות בפייסבוק?
נהוג לחלק את עלות קידום מכירות בפייסבוק לתשלום ישיר לפייסבוק, ותשלום לחברת פרסום המתמחה בקידום עסקים קטנים המנהלת את הדף העסקי והקמפיינים.
פייסבוק מציעה מספר שיטות תשלום:
1. לפי קליק – תשלום לפי מספר הקליקים על המודעה. לשיטה זו יתרון בכך שלבעל העסק יש שליטה מלאה בתקציב. כך לדוגמה אם החליט שהוא לא רוצה להוציא יותר מ 50 ש"ח ליום, זה לא יקרה! ואם הוא רואה שהפרסום משתלם לו הוא יכול להחליט שהוא מגדיל את התקציב.
2. לפי חשיפות – תשלום לפי מספר החשיפות שהיו למודעה, גם אם לא לחצו עליה.
3. לפי ליד / המרה – תשלום לפי כמות הפניות שהגיעו דרך המודעה.
עלות הפרסום בפייסבוק מורכבת ממספר פרמטרים:
– סוג הקמפיין ומטרתו: קמפיין לידים למשל יקר יותר מקמפיין ליצירת חשיפה
– סוג הנישה: לכל נישה מחירים משלה. לידים מתחום הנדל"ן יקרים יותר מלידים בתחום הקוסמטיקה.
– כמות המפרסמים בזמן נתון לאותו קבל יעד: המחירים עולים ככל שהתחרות גדולה יותר.
אם אתם רוצים לדעת כמה יעלה לכם לפרסם בפייסבוק צרו איתנו קשר בטלפון 08-8683934 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
זיכרו! פרסום בפייסבוק מומלץ לעשות דרך חברה המתמחה בקידום מכירות בפייסבוק.