השקיעו עיצוב אתר אופנה– זה חשוב!
בעידן שבו הזירה הדיגיטלית היא שם המשחק, הפכו אתרי המסחר האלקטרוניים לשחקן המרכזי. אחוז רכישות האונליין נמצא בעליה מתמדת ואיתו גם הביקוש הגובר של בעלי עסקים, קטנים וגדולים כאחד, להשתלב במשחק ולהקים אתר מכירות. אחד התחומים הבולטים באחוזי מכירה גבוהים הוא תחום האופנה.
המאמר הזה נועד לעזור למעוניינים להקים אתר מכירות בתחום אופנה ונותן הסבר על עיצוב אתר אופנה.
נתחיל מכמה דגשים חשובים שכדאי לדעת לפני שניגשים למלאכת עיצוב אתר אופנה מכירתי:
עיצוב אתר האינטרנט הינו שלב חשוב ומשמעותי בהקמת אתר מכירות. העיצוב משפיע גם על הרושם הראשוני וגם על חווית השימוש של הלקוחות שלכם. למראה הויזואלי חשיבות מכרעת באשר לתפיסת המותג / העסק על ידי הלקוח והשפעה ישירה על ההתנהגות שלו – רכישה או נטישה של חנות וירטואלית שלכם.
בהקשר הזה אציין כי הסיבות העיקריות ליחס נטישה (Bounce Rate) גבוה הן:
- ניראות לא אטרקטיבית
- תפקוד לא תקין של החנות הוירטואלית
- אי נחות בתהליך צפיה ורכישה באתר מכירות
יחס נטישה – כמות המבקרים שהגיעו לאתר, ראו עמוד אחד בלבד ונטשו כעבור מספר שניות.
אילו פרמטרים יש לקחת בחשבון בעת עיצוב אתר אופנה מכירתי?
התאמת השפה העיצובית לשפת המותג
אתר המכירות הוא הפנים של העסק המשקפות את המותג וערכיו. פעמים רבות אתר המכירות הוא נקודת המפגש הראשונה של הלקוח עם העסק/המותג, והויזואליות של האתר מכירות היא ההזדמנות היחידה של העסק "לתפוס" את הלקוח וליצור אצלו תחושת אהדה למותג. לכן, עיצוב אתר אופנה דורש הקפדה יתרה על הויזואליות והעיצוב של האתר – על העיצוב להתכתב עם האווירה הכללית של המותג ולהציג את המוצרים המוצעים למכירה בצורה יפה ומושכת שתגדיל את הסיכויים לרכישה.
התאמת סגנון עיצוב האתר לטרנדים הקיימים בשוק
הטרנד החם כיום בעיצוב אתרי אופנה הוא הסגנון המינימליסטי המתאפיין בעיצוב פשוט ונקי עם מינימום אלמנטים במטרה להבליט את המוצרים ולאפשר נוחות שימוש ללקוח. טרנד נוסף הוא שימוש בבאנרים המובילים למבצעים, לקטגוריות או למוצרים ספציפיים. מספר דוגמאות מתוך החנויות של לקוחותינו:
שימוש בתמונות איכותיות
אתרי אופנה מתאפיינים בכמות גדולה של תוכן חזותי ולכן חשוב לשים דגש על איכות התמונות המועלות לאתר. לאיכות התמונות השפעה רבה על אחוזי הרכישה ולכן לא כדאי לחסוך כסף על חשבון איכות התמונות. ההמלצה שלי היא לשכור אנשי מקצוע שיערכו צילומי אופנה מקצועיים. זוהי השקעה משתלמת שמגדילה את הסיכויים. לאהדת המותג ולרכישת מוצרים
ויזואליות של תהליכי הרכישה
אחרי שהצלחתם להביא את הלקוח לאתר שלכם ואף לגרום לו להתעניין במוצרים שאתם מציעים, עליכם להקפיד שתהליך הרכישה יהיה קל, פשוט וידידותי עבורו (Keep It Simple). אחרי הכל, המטרה שלכם היא שהלקוח יבצע רכישה ואף יחזור לאתר ויבצע רכישות נוספות. אפשרויות כמו תהליכי צפייה מהירה במוצרים, הוספה/הסרה קלה של מוצרים לסל הקניות, הסבר על מידות, אפשרות ליצור קשר עם נציג אונליין ומעבר מהיר לקופה, חשובים מאוד לחווית השימוש של הלקוח ומגדילים את הסיכויים שלכם לסגור עסקה.
המרת עיצוב האתר לקוד HTML
בתום מלאכת עיצוב האתר מכירות מעבירים את קבצי העיצוב למתכנת על מנת להפוך את הקובץ הגרפי לדף אינטרנט (המרה לקוד HTML). ישנה חשיבות רבה להמרת העיצוב בצורה מקצועית ומדויקת על מנת שכל האלמנטים של העיצוב יועברו במדויק לדף האינטרנט ללא עיוותים. מרבית הרכישות מתבצעות דרך סמארטפונים וטאבלטים ולכן חשוב לבצע התאמה של העיצוב וההמרה למסכים שונים. אי התאמה עלולה לגרום ליחס נטישה גבוה ולאיבוד לקוחות.
מעוניינים בעיצוב לאתר אופנה?
עיצוב ובניית אתר מכירות בתחום אופנה הוא פרויקט מסובך ודורש חשיבה רבה והתאמה למותג. אנו בחברת iWebsite מתמחים בבניית אתרי מסחר אופנה ויודעים איך ליצור חנות וירטואלית מקצועי ומוכר. נשמח להציע לכם את השירות הכי מסור, את המחיר הכי הוגן והסדרי תשלום נוחים במיוחד. לקבלת הצעת מחיר חייגו עכשיו 08-8683934 או השאירו פרטים בתחילת העמוד ונחזור אליכם בהקדם.