כל עסק צריך שיהיה לו אתר אינטרנט. האתר משמש ככרטיס ביקור וירטואלי של העסק – הוא מהווה בסיס ליצירת קשר, מספק מידע אודות השירותים אותם מציע העסק ועוזר ביצירת תדמית. בנוסף, אתר אינטרנט שבנוי בצורה טובה ומקצועית יכול לתרום רבות לפעולות השיווק והקידום של העסק.
הדבר נכון גם לגבי קליניקות ומרפאות פרטיות שהינן עסק לכל דבר ועניין. התחרות בשוק הרפואה הפרטית בישראל הולכת וגדלה ויחד איתה גם הדרישה של בניית אתרים לרופאים ומרפאות. אם הינך בעל קליניקה פרטית ואתה מעוניין לבנות אתר אינטרנט, הגעת למקום הנכון.
תהליך בניית אתר לרופאים ומרפאות
לאחר קבלת ההחלטה בדבר בניית אתר מקצועי לקליניקה שלך עליך לקבל החלטה נוספת ולבחור איש מקצוע שיבצע את העבודה. עליך לוודא שמדובר באיש מקצוע בעל ניסיון בבניית אתרים לרופאים. שיוכל לבנות את האתר בצורה מקצועית שתענה על דרישותיך ועל צרכי המטופלים שלך. ההמלצה שלי היא לבנות אתר תדמית המבוסס על מערכת בקוד פתוח.
שלב נוסף וחשוב לא פחות הוא אפיון האתר. בתהליך זה יש לאפיין את מבנה האתר ועיצובו ולקבל החלטות בדבר מרכיבי האתר. כך שיציגו את המומחיות, הניסיון והידע המקצועי של הרופא ו/או הקליניקה בצורה הטובה ביותר. לאחר האפיון עוברים למלאכת עיצוב האתר, תכנות, התאמה למובייל והעלאת האתר לאוויר.
בניית אתרים לרופאים ומרפאות – מרכיבים חיוניים:
אתר אינטרנט לרופאים ומרפאות נועד בראש ובראשונה לשמש ככרטיס ביקור, ולכן עליו לשקף את הדבר הראשון והכי חשוב שרופא רוצה לשדר – אמינות ומקצועיות. אתר שבנוי בצורה מקצועית יצליח ליצור אצל לקוח פוטנציאלי תחושת ביטחון ורוגע על שהגיע למקום הנכון, שבו יקבל את הטיפול והשירות הטוב ביותר.
ישנם 4 מרכיבים חיוניים בבניית אתר מקצועי לרופאים ומרפאות:
1. עיצוב האתר
עיצוב אתר מקצועי לרופאים ומרפאות צריך להיות ייצוגי ויוקרתי ולשדר רצינות ומקצועיות. על כן, יש להקפיד על קווים נקיים שישמרו על מראה מסודר יחד עם שימוש בצבעים המשדרים שלווה ורוגע. הצבעים המתאימים ביותר לכך הם כל גווני הכחול- תכלת.
בנוסף, שימוש בתמונת הרופא והבלטתה במיקום מרכזי תתרום ליצירת תחושת האמינות והבטחון.
2. תוכן מקצועי ואינפורמטיבי
אתרים בתחום הרפואה משמשים לא רק ככרטיס ביקור, אלא גם כמקור מידע המספק ערך מוסף למטופלים. אתרים המכילים תכנים מקצועיים ואינפורמטיביים תורמים ליצירת האמינות והביטחון במקצועיות של הרופא, ובנוסף מקבלים דירוג גבוה במנוע החיפוש של גוגל ועל כן יוצגו למעלה ברשימת התוצאות.
כאמור, התוכן באתר צריך להיות מקצועי ואינפורמטיבי, אך יחד עם זאת עליו להיות כתוב בצורה תמציתית, ברורה ונגישה למטופלים.
התוכן צריך לכלול:
- מידע על הצוות הרפואי הכולל: תחומי התמחות, ניסיון ורזומה מקצועי.
- רשימת הטיפולים הניתנים במרפאה.
- מידע מפורט על הטיפולים הכולל פרטים כמו: למי מתאים הטיפול, מהלכו, כיצד יש לפעול לאחריו, מידע על תופעות לוואי וכדומה.
3. מבנה האתר וחווית משתמש
האתר צריך להיות נגיש ונוח לשימוש לכלל הגולשים, ועליו להיות בנוי בצורה מסודרת המארגנת את חלקי המידע לפי נושאים כך שהגולש יוכל להתמצא באתר בקלות. בנוסף לכך, עפ"י חוק הנגישות באינטרנט החל משנת 2016 חובה על כל בעלי האתרים לדאוג לנגישות האתר כך שיתאים גם לשימוש של גולשים בעלי מוגבלויות שונות.
דבר נוסף, אינטראקטיביות עם הגולש עשויה להגדיל את הסיכויים שלו ליצירת קשר עם המרפאה. לכן מומלץ לדאוג לאפשרות להשארת פרטים בכל עמוד ואף להפעיל שירות שאלות בצ'ט אונליין (בתנאי שדואגים למענה אנושי ולא אוטומטי).
4. מערכת ניהול תוכן
מרכיב חשוב נוסף שיש לשים עליו דגש בעת בניית האתר הוא תפעול מערכת ניהול התוכן. עם הזמן וודאי תרצה להוסיף ולשנות תכנים באתר. מערכת ידידותית ונוחה לשימוש, כזו שגם המזכירה שלך תוכל לתפעל ללא צורך בידע מקדים בתכנות, תחסוך לך כאבי ראש והוצאות מיותרות. מערכת וורדפרס היא דוגמה מצוינת למערכת ניהול תוכן ידידותית ופשוטה לשימוש.
חברת iWebsite מתמחה בבניית אתרים ובשיווק וקידום עסקים קטנים ובינוניים באינטרנט, והינה בעלת ניסיון רב בבניית אתרי תדמית בתחום הרפואי.
לפרטים נוספים ולקבלת הצעת מחיר עבור בניית אתרים לרופאים או קליניקות התקשרו עכשיו 08-8683934 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.