כיום אנחנו לא צריכים לפתוח ספר טלפונים על מנת למצוא ספק או נותן שירות, כל שעלינו לעשות הוא להיכנס לגוגל, להקליד מספר תווים וכל הספקים האפשריים יקפצו לנו מיד. הדבר הזה מבורך ביותר, אך יחד עם כל הטוב הזה נוצרת בעיה חדשה של ריבוי ספקים. למה זאת בעיה אתם שואלים? כי כאשר יש לנו יותר מידי אפשרויות הבחירה שלנו הופכת להיות קשה הרבה יותר. ולמה זאת בעיה? על זה נרחיב בהמשך.
בשל ריבוי הספקים אנו נוטים לפנות בקלות רבה יותר למספר רב של עסקים (כ-10) ומבקשים הצעות מחיר. ופה טמונה הבעיה שעיקרה קושי בבחירת הספק. אנחנו עומדים מול מספר רב של הצעות מחיר ולא יודעים לפי איזה קריטריון לבחור, האם לפי המחיר? אולי לפי עבודות לדוגמה שקיבלנו? ומה בכלל כתוב בהצעת המחיר הזו ומה ההבדל בין זו לאחרת? – פעמים רבות ההתעסקות הרבה סביב ריבוי השאלות, ההתלבטויות והקושי לבחור, בסופו של דבר גורמת לבעל העסק להזיז הצידה את כל ההצעות שקיבל ולהמשיך בעשייה השוטפת בעסק שלו (מאחר ובניהול עסק אין חופשים). ולמעשה מרגע זה הוא מתחיל להפסיד כסף. איזה כסף? כסף שהוא היה מרוויח אם הפרוייקט היה יוצא לפועל. אבל העניין הוא לא רק הכסף אלא גם העסק עצמו. מאחר והוא מחליט להישאר סטטי ולא לבצע פעילות כלשהי, העסק שלו נשאר עומד במקום ובתסריט הפחות טוב, הוא נשאר מאחורי המתחרים שלו. אמנם חוסר פעולה יכולה להיות בחירה גרועה, אך במקרים בהם היא נובעת מבחירה יזומה ומושכלת, היא יכולה להיות הבחירה הנכונה ביותר שלכם.
אם הגעתם לכאן ואתם קוראים את המאמר הזה כנראה שבסופו של דבר בחרתם לפעול ולא להישאר במקום. אתם ודאי עסוקים בשאלה איך להקים אתר? וייתכן גם שאתם מחפשים בונה אתרים מקצועי שיבנה את האתר לעסק שלכם. אז הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור מומחה בתחום האינטרנט.
איך להקים אתר?
השאלות שמעסיקות הרבה בעלי עסקים, קטנים ובינוניים כאחד, הן איך להקים אתר? והאם אפשר וכדאי לעשות זאת לבד או שמא יש להשאיר את העבודה למומחה? ועוד שאלות כאלה ואחרות. אז בואו נעשה סדר בדברים:
קיימות פלטפורמות רבות להקמה עצמאית של אתרי אינטרנט כמו וורדפרס, WIX וכדומה, אשר לא דורשות ידע מקצועי או מומחיות בתחום. אך לפני שמחליטים להשתמש בפלטפורמות מסוג זה, יש לקחת בחשבון כי פעמים רבות משתמשים במערכות אלו נתקלים בבאגים, תקלות ובעיות עיצוב שונות ולא מצליחים להגיע לתוצאה הרצויה.
נוסף לכך, הבחירה האם להקים אתר באופן עצמאי או על ידי מומחה תלויה גם בסוג האתר. אתרי מכירות למשל, חשוב שיהיו נוחים למשתמשים ומתוכנתים כראוי למניעת בעיות באתר העשויות לגרום להפסד לקוחות והזמנות.
על כן, עדיף שאתם תתעסקו ותשקיעו את האנרגיות שלכם במה שאתם טובים בו, ואת בניית האתר תשאירו למומחה המתעסק בבניית אתרים. ראשית, תציגו בפניו את המטרות והדרישות שלכם ושל העסק, על פיהם יעשה אפיון האתר, ולאחר מכן השאירו לו את העבודה המקצועית והיסודית. בדיוק כפי שאת ההתנהלות הפיננסית של העסק אתם משאירים לרואה החשבון, ולא מעיזים לבצע אותה לבד ללא עזרה מקצועית.
לאחר הקמת האתר יש לכם אופציה לתפעל אותו לבד (לאחר הדרכה קצרה), אבל בידיעה שהוא בנוי בצורה מקצועית והסיכויים לתקלות נמוכים ובכל זאת, במקרה ויהיו בעיות אתם לא צריכים "לשבור את הראש", אלא יש לכם למי לפנות.
איך לבחור בונה אתרים מקצועי?
אז החלטתם לתת למומחה לעשות עבורכם את העבודה ולבנות את לעסק שלכם. עשיתם חיפוש בגוגל וקיבלתם מבול של ספקים אפשריים. מהי הדרך הנכונה להתמודד עם ריבוי הספקים ואיך לבחור בונה אתרים מקצועי?
1. צמצמו את הבחירה ל-3 אפשרויות בלבד
תעשו חיפוש, תיכנסו לאתרים שונים ותקראו על העסק או החברה ועל תחומי העיסוק שלהם. תבחרו את השלוש שהכי מתאימים לכם לפי האווירה, המסר או השירותים שאתם כבעלי עסקים תצטרכו בעתיד.
למה דווקא שלוש? כיוון שזוהי הכמות המינימלית הנדרשת לבחירה נכונה. למה לא יותר? כי פשוט תלכו לאיבוד. אם בא לכם להתחיל ולהזיז את הדברים ולא להמשיך ולעמוד במקום, תבחרו 3 לא פחות ולא יותר.
2. תתחילו בקטן!
תפנו ל- 3 החברות שבחרתם ותבקשו הצעת מחיר. חשוב שתציגו בפניהם את הדרישה שלכם בצורה מפורטת ומדויקת ולא בצורה כללית מידי. כך למשל במקרה של בניית חנות וירטואלית, אל תתפתו לבקש הצעת מחיר לחנויות וירטואליות ענקיות כמוE-bay אוAmazon . זה מצויין לשאוף להגיע אליהם, אך תקבלו הצעת מחיר מטורפת כאשר אתם בכלל לא צריכים חנות בסדר גודל כזה. ההמלצה שלי היא להכין רשימה של הצרכים שלכם ושל העסק שלכם שבה תרשמו מה שלפי דעתכם העסק שלכם צריך היום ובלי הפרזות מיוחדות. זיכרו, תמיד אפשר להוסיף לפי הצורך. בהקשר זה אוסיף כי קיימת חשיבות לבחירת ספק מקצועי המציע מחירים הוגנים ואופציה של תוספות ותיקונים עתידיים, כי למעשה כל פונקציה שלא שתשמשו בה יכולה לגרום לבעיות במקרה של תכנות לא נכון.
3. תקיימו פגישה אישית עם נציג החברה או בעל העסק
במהלך הפגישה תוכלו להבין מספר דברים חשובים כמו: מי עומד מולכם? מפתח? משווק? מה הוא מציע? בנוסף, תוכלו לבדוק אם אתם מחברים אליו ויהיה לכם נוח לעבוד איתו גם בעתיד? אם זו חברה, אז עם מי אתם צריכים לתקשר בכל התהליך, מה הזמינות וכדומה. על כל השאלות האלה עדיף לענות בפגישה אישית מאחר ואז תוכלו להעריך בצורה טובה יותר מי עומד מולכם ומה הוא מציע.
4. כסף – כסף – כסף
הגענו לפרמטר שלפי דעת רוב בעלי העסקים הוא הכי חשוב – כסף. לדעתי, מחיר הוא פרמטר בחירה שעומד במקום אחרון. למה? כי מחיר, במיוחד בתחום של בניית אתרים וחנויות וירטואליות ממש לא משקף דבר. ניתן לקבל על אותו אפיון מגוון הצעות מחיר החל מכמה אלפים ועד עשרות אלפים, אין גבול. קשה מאוד להעריך את זה מאחר וכל איש מקצוע משתמש בכלים ושיטות עבודה אחרות.
גם באיכויות קיים הבדל משמעותי בין הספקים השונים. אתם יכולים לבנות אתר בחינם או שאתם יכולים לבנות אתר בעלות של עשרות אלפי שקלים. כמובן שאתר איכותי יעלה יותר (לא בהכרח יהיה הכי יקר) מאתר בעלות של מאות שקלים למשל.
אתם בטח שואלים למה איכות האתר חשובה בכלל? האיכות חשובה מאחר והיא תעלה לכם בעתיד כסף רב. מה הכוונה? תקלה קטנה שבה לא תוכלו לקבל פניות ולא יוכלו לבצע רכישות, יכולה להוביל לאיבוד רב של לקוחות והזמנות. אם תחסכו באיכות אז התקלה הקטנה הזאת שיכלה להיפתר בקלות, תגרום לכם להפסדים גדולים יותר מה"חסכון" שלכם. יתרה מכך, מה שווה חנות וירטואלית אם היא בקושי זזה? אם כל מעבר בין העמודים הופך לתהליך ארוך ומייגע? ואם בדף הסליקה הלקוח מקבל איזושהי שגיאה מוזרה? כמה תפסידו באותו רגע? האם היה שווה לחסוך?
5. בנינו וסיימנו?
בניית אתר או חנות וירטואלית זה לא פרויקט שמתחיל ונגמר עם הגשתו. אתר צריך לפעול ולכן צריך כל הזמן לחפש אופציות מה ניתן להוסיף ומה ניתן לתת על מנת לעניין את הלקוחות. בחנות וירטואלית זה בדרך כלל סוגי הנחות שונים, מבצעים, שאלונים ומשחקונים. תנו לדמיון שלכם להתפרע ולהמציא משהו חדש, ותמיד תזכרו – אתר אינטרנט צריך ״לנשום״! ולא להיות סטטי.
כמו כן, במקביל לתפעול השוטף של האתר יש לדאוג גם לקידום העסק באינטרנט ולפרסום בגוגל ובפייסבוק. לשם כך מומלץ לשכור את שירותיה של חברת פרסום המתמחה בקידום עסקים קטנים באינטרנט.
אז אחרי שהבנתם איך להקים אתר ובמה זה כרוך, אנחנו מקווים שאתם לא מתכוונים לבנות את האתר לעסק שלכם בעצמכם, אלא להשאיר את העבודה לבונה אתרים מקצועי. אנו מציעים לכם לבדוק אותנו כאחת משלוש החברות שאתם בודקים. נתחיל לעבוד ביחד, נגיע לתוצאות רצויות ביחד. מבטיח – הכל יהיה רגוע.