עורכי דין רבים מבינים את החשיבות של הנוכחות ברשתות החברתיות שהפכו בשנים האחרונות לכלי שיווקי יעיל המהווה זירה מרכזית למפגש עם לקוחות פוטנציאליים. על פי כללי האתיקה של לשכת עורכי הדין קיימות מגבלות על אפשרויות הפרסום והשיווק של משרדי עורכי דין. מגבלות אלו אינן חדשות והיו קיימות מאז ומעולם במטרה לשמור על מעמד המקצוע. לאחרונה, המגבלות עודכנו והותאמו לזירה הדיגיטלית שבה מתרכזות מרבית פעולות השיווק והפרסום. במאמר זה אסקור את המגבלות הקיימות על פרסום בפייסבוק לעורכי דין ואציג את האפשרויות הקיימות לפרסום אפקטיבי לצד שמירה על כללי האתיקה של המקצוע.
מהן מגבלות הפרסום בפייסבוק?
ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין הסדירה קווים מנחים לגבי הפרסום באינטרנט והתנהלות עורכי דין ברשתות החברתיות:
– אסור להתבטא ברשתות החברתיות באופן הפוגע בכבוד מקצוע עריכת הדין או בכבודם של עורכי דין אחרים.
– אסור לעשות שימוש בתמונות שיש בהן כדי לפגוע בכבוד המקצוע או בחובותיו.
– יש להקפיד לשמור על חיסיון הלקוחות.
– מותר להביא לידיעת החברים ברשתות החברתיות ידיעות משפטיות וידיעות על אודות מאמרים ופסקי דין.
– במקרה בו התבטאות של עורך דין מביעה את נכונותו לקבל על עצמו עבודה או להציע את שירותיו – עליו להזדהות כעורך דין
– ההתבטאויות לא יכללו דברי שבח עצמי
– מותר לרכוש פרסומות בתשלום ברשתות החברתיות אך להדגיש כי מדובר בפרסומת
– מותר לתקשר עם לקוחות ברשת החברתית אך ורק בממשק שמאפשר שיח בין שני אנשים בלבד.
– יש להימנע מפרסום שמשלב תוכן מקצועי ושאינו מקצועי ועלול ליצור הטעיה, שידול אסור או פגיעה בכבוד המקצוע.
פרסום בפייסבוק לעורכי דין – כך תעשו את זה נכון
אין כל מניעה לנהל דף עסקי בפייסבוק למשרד עורכי דין ואף להשתמש במערכת הפרסום של פייסבוק לצורך פרסום ממומן. זאת בתנאי שההתנהלות מתבצעת בהתאם לכללי האתיקה המקצועית והפרסום הממומן מתבצע בצורה המבהירה כי מדובר בפרסומת.
פרסום ברשת הפייסבוק הינה אחת מאפשרויות הפרסום היעילות ביותר כיום העומדות לרשות עורכי הדין. אם כך, מהי הדרך הנכונה להשגת אפקטיביות מקסימלית בפרסום בפייסבוק לעורכי דין?
1. ניהול שוטף ומקצועי של העמוד העסקי
קיימת חשיבות רבה לניהול עמוד עסקי וניהול קמפיינים ממומנים בצורה מקצועית אשר יכולים להפוך את הנוכחות ברשת לאפקטיבית יותר. נוכחות אפקטיבית היא תוצר של השקעה והתמדה בניהול העמוד העסקי, הכולל בין היתר גם העלאת תכנים רלוונטיים לקהל היעד העומדים בכללי האתיקה. כיוון שכללי האתיקה אוסרים על עורכי דין לשדל לקוחות לשכור את שירותיהם, עיקר השימוש בפייסבוק הוא תדמיתי. כך לדוגמה, העלאת לינקים לידיעות חדשותיות המעידות על הצלחות של המשרד כמו גם יצירת פוסטים בעלי ערך מוסף ללקוח, תורמים ליצירת תדמית חיובית למשרד עורכי הדין. נוכחות במרחב הדיגיטלי אשר מתבצעת בצורה נכונה, בכוחה להכניס את המשרד לתודעה ולמשוך אליו לקוחות רבים. כך במקרה שבו יעלה צורך בשירות משפטי בתחום ההתמחות של המשרד, אחרים יוכלו להמליץ עליו באמצעות שיתוף ו/או תיוג העמוד העסקי.
2. פרסום ממומן בפייסבוק
עורכי דין רשאים לפרסם את עצמם במערכת הפרסום של פייסבוק, אך עליהם להקפיד על כללי הפרסומת הנהוגים במקצוע יחד עם הבהרה כי מדובר בפרסומת. לפרסום ממומן בפייסבוק יתרונות רבים, בין היתר בשל אפשרויות הפילוח הממוקד עליו נרחיב בסעיף הבא. פרסום אפקטיבי וניצול מירבי של התקציב עם מקסימום תוצאות ניתן להשיג באמצעות שימוש נכון במערכת הפרסום של פייסבוק:
– הכרת כלי הפרסום ושימוש נכון בכלי הניתוח השונים
– פילוח ממוקד
– הגדרת קהל יעד
– יצירת קהלים שונים כמו אוהדים ורימרקטינג
– ניסוח מודעות "מושכות" המדברות בשפה המתאימה לפייסבוק.
בהקשר זה, חשוב להבין כי קיים הבדל באופי הפניה לקהל היעד הנמצא בפייסבוק להנאתו ו"על הדרך" נחשף לתוכן הפרסומי שלנו לעומת קהל יעד שמחפש אותנו באופן אקטיבי בגוגל.
3. פילוח ממוקד ורימרקטינג אפקטיבי
כאמור, היתרון הגדול של הפרסום בפייסבוק על פני פלטפורמות אחרות דוגמת גוגל הוא אפשרויות הפילוח המתקדמות. פייסבוק מאפשרת פילוח היורד לפרטים כמו: מין, גיל, מיקום גיאוגרפי, מצב משפחתי, תחומי עניין, נוכחות ומעורבות בקבוצות ועוד. ככל שהפילוח ממוקד יותר ניתן למקסם את התוצאות ולנצל את התקציב שהוגדר לפרסום בצורה מירבית. בנוסף, פייסבוק מאפשרת ליצור קהלים כמו קהל אוהדים שעשה לייק לדף העסקי ומביע התעניינות ומעורבות על ידי לייקים, תגובות ושיתופים. קהל נוסף המכונה "רימרקטינג" הוא קהל שהיה בעבר באתר העסקי של עורך הדין וניתן לבצע עבורו שיווק חוזר באמצעות הפייסבוק. פילוח ממוקד הפונה לקהלים מוגדרים כמו אוהדים ורימרקטיניג הופך את הפרסום לאפקטיבי יותר ומעלה את הסיכויים להגיע לתוצאות מירביות.
לסיכום, פרסום בפייסבוק לעורכי דין במסגרת המגבלות שהטילה ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין הוא אפשרי ויעיל מאוד במידה ומבצעים אותו נכון. באמצעות ניהול עמוד עסקי וניהול קמפיינים ממומנים בצורה מקצועית, תוכלו לייצר נוכחות אפקטיבית של המשרד שלכם במרחב הדיגיטלי. כמו כן, תוכלו להקנות לו תדמית חיובית ולהגדיל משמעותית את מספר הלקוחות.
חברת iWebsite המתמחה בשיווק וקידום עסקים קטנים ובינוניים באינטרנט, הינה בעלת ניסיון רב בניהול מקצועי של עמודי פייסבוק וקמפיינים ממומנים בעברית וברוסית. לפרטים נוספים ולקבלת הצעת מחיר עבור פרסום בפייסבוק לעורכי דין התקשרו עכשיו 08-8683934 או השאירו פרטים בתחתית העמוד ונחזור אליכם בהקדם.